Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: dotacja
dotacja 7882 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226
2008.02.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-364/07/BG
∟Czy do premii termomodernizacyjnej uzyskanej przez wspólnoty mieszkaniowe na podstawie przepisów ustawy o wspieraniu przedsięwzięć termomodernizacyjnych stosuje się przepis art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, czy premia termomodernizacyjna podlega zwolnieniu od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2008.02.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-335/07/AK
∟Czy dotacja na dokładnie określony co do rodzaju działalności środek trwały podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych?
2008.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-513/07-2/AŻ
∟Powiatowy Urząd Pracy nie jest obowiązany do naliczenia, poboru i odprowadzenia zaliczek na podatek dochodowy od przyznanego osobie niepełnosprawnej, zarejestrowanej jako poszukująca pracy niepozostająca w zatrudnieniu - stypendium za okres szkoleń, stażu i przygotowań zawodowych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz sporządzenia imiennych informacji o dochodach
2008.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-316/07/ICz
∟opodatkowanie dotacji otrzymanej przez Wnioskodawcę na podstawie umowy zawartej z Marszałkiem Województwa o dofinansowanie w zakresie realizacji kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich.
2008.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-311/07/ICz
∟opodatkowanie dotacji otrzymanej przez Wnioskodawcę na podstawie rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 6 lutego 2007r. w sprawie dotacji przedmiotowej do krajowych przewozów pasażerskich (Dz. U. Nr 27, poz. 179) wyrównujące przewoźnikom kolejowym utracone przychody z tytułu honorowania ustawowych uprawnień do ulgowych przejazdów.
2008.02.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-210/07-2/GM
∟Czy odpisy dokonywane od środków trwałych, których zakup został sfinansowany jednorazową dotacją inwestycyjną /w części 75%/ otrzymaną z Europejskiego Funduszu Społecznego będą stanowiły koszt uzyskania przychodów a kwota otrzymanej dotacji czy stanowi przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
2008.02.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-209/07-2/GM
∟Czy przychody z tytułu otrzymanych dotacji są przychodem a poniesione wydatki kosztem uzyskania przychodów, oraz czy otrzymana dotacja stanowi podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług?
2008.02.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1-415-679/07/AK
∟Czy dofinansowanie kosztów na kształcenie młodocianego pracownika podlega opodatkowaniu, czy jest zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych?
2008.02.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-618/07-2/MK
∟Zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 2 prawo do odliczenia podatku związanego z wydatkami sfinansowanymi z dotacji występuje, jeżeli dany wydatek jest kosztem w podatku dochodowym, chyba, że brak możliwości zaliczenia tych wydatków do kosztów uzyskania przychodów pozostaje w bezpośrednim związku ze zwolnieniem od podatku dochodowego
2008.02.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-323/07/MO
∟Czy otrzymane na podstawie ww. Umowy z Województwem K.-P. dofinansowanie w zakresie realizacji kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich podlega na gruncie ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) – dalej updop, zwolnieniu przedmiotowemu z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 tej ustawy?
2008.02.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-322/07/SD
∟Przekazanie przez Wnioskodawcę 50% przychodu z tytułu otrzymanej dotacji do krajowych przewozów pasażerskich na rzecz partnera konsorcjum
2008.02.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-320/07/NG
∟Czy dotacja przeznaczona na pokrycie straty wynikającej z działalności statutowej podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym?
2008.02.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-319/07/AM
∟Czy opisana metoda obliczania podatku dochodowego od osób prawnych jest prawidłowa? W jaki sposób Spółka powinna rozliczyć otrzymane dotacje, aby zapewnić ich neutralność pod względem podatkowym?
2008.02.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-316/07/MO
∟Czy otrzymane na podstawie Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 06 lutego 2007 r. w sprawie dotacji przedmiotowej do krajowych przewozów pasażerskich (Dz. U. z 2007 r. Nr 27 poz. 179) wydanego na podstawie art. 109 ust. 3 i 7 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.), dotacje przedmiotowe do krajowych przewozów pasażerskich wyrównujących przewoźnikom kolejowym utracone przychody z tytułu honorowania ustawowych uprawnień do ulgowych przejazdów (zwanej dalej dotacją), podlega na gruncie ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) – dalej updop, zwolnieniu przedmiotowemu z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 tej usta...
2008.02.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-190/07-2/AG
∟Czy dotacja otrzymana z budżetu jednostki samorządu terytorialnego (Urząd Miasta w P.) na dofinansowanie działalności przedszkola niepublicznego, prowadzonego przez osobę fizyczną w roku 2008 będzie objęta zwolnieniem z podatku dochodowego od osób fizycznych?
2008.02.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB1/415-254/07/BK
∟Czy dotacja w opisanym przypadku jest w całości zwolniona od podatku dochodowego od osób fizycznych i za tym sposób prowadzenia rozliczeń księgowych jest prawidłowy?
2008.02.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-392/07-2/AS
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych – zwolnienie z opodatkowania dochodów uzyskiwanych w związku z realizacją przez ekspertów zadań dotyczących Projektu Bliźniaczego realizowanego w ramach bezzwrotnych środków pomocowych Unii Europejskiej na rzecz Ukrainy
2008.02.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-730/07/MN
∟Czy dotacje przedmiotowe otrzymane od gminy stanowią obrót będący podstawą opodatkowania podatkiem od towarów i usług?
2008.02.08 - Izba Skarbowa w Gdańsku - BI/415-1051/07
∟ Interpretacje podatkowe Rodzaj dokumentupostanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnaturaBI/415-1051/07Data2008.02.08AutorIzba Skarbowa w GdańskuTematPodatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów --> Przychody z działalności gospodarczejSłowa kluczowedotacjafundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnychzakład pracy chronionejPytanie podatnikaCzy refundacja składek ZUS osób niepełnosprawnych przez budżet oraz PFRON stanowi przychód podatkowy Decyzja Na podstawie art. 14b § 5 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. nr 8 poz.60 ze zm.) – w brzmieniu obowiązującym do 30.06.2007r. w związku z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 217, poz. 1590), po zakończeniu postępowania wszczętego postanowieniem z dnia 24 stycznia 2008r. nr BI/415-1051/07 w sprawie zmiany postanowienia Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Gdyni z dnia 18 września 2007r. nr DG-DB/4111/415-58/33/07 wydanego dla .... zawierającego pisemną interpretację co do zakresu i sposobu stosowania prawa podatkowegopostanawia się z urzędu zmienić postanowienie organu pierwszej instancji.Uzasadnienie Pismem z dnia 27 czerwca 2007r. (uzupełnionym pismem z dnia 06.08.2007r.) Podatnik zwrócił się do Naczelnika Urzędu Skarbowego o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego.Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Podatnik od marca 2007r. prowadzi zakład pracy chronionej. Jako pracodawca składa do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) miesięczne informacje dotyczące wynagrodzeń, zatrudnienia oraz stopnia niepełnosprawności pracowników niepełnosprawnych, a także wniosek w formie elektronicznej o wypłatę miesięcznego dofinansowania.W związku z tym powstała wątpliwość, czy refundacja składek na ubezpieczenia społeczne przez budżet oraz PFRON stanowi przychód podatkowy.Zdaniem Podatnika – w związku z uchyleniem z dniem 01.01.2007r. art. 21 ust. 1 pkt 48 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – wszystkie otrzymane kwoty stanowią przychód. Postanowieniem z dnia 18 września 2007r. nr DG-DB/4111/415-58/33/07 Naczelnik Urzędu Skarbowego stwierdził, że stanowisko Podatnika jest prawidłowe w odniesieniu do opisanego stanu faktycznego. Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku po dokonaniu weryfikacji przedmiotowego postanowienia stwierdza, co następuje: W myśl art. 14 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz 176 ze zm.) przychodem z działalności gospodarczej są również dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków z wyjątkiem, gdy przychody te są związane z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których, zgodnie z art. 22a-22o tej ustawy, dokonuje się odpisów amortyzacyjnych.Stosownie do treści art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zwolnione od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego.W myśl art. 23 ust. 1 pkt 55a ustawy z dnia 26.07.1991r. nie uważa się za koszty uzyskania przychodów nieopłaconych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych składek, określonych w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych, w części finansowanej przez płatnika.W przedmiotowej sprawie Podatnik otrzymuje z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz z budżetu państwa dofinansowanie do składek na ubezpieczenie społeczne dla niepełnosprawnych pracowników. Zasady przyznawania pomocy w formie dofinansowania zostały uregulowane w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997r. roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776 ze zm.). Zgodnie z art. 25 ust. 3 tej ustawy w zakładach pracy chronionej i zakładach aktywności zawodowej w stosunku do zatrudnionych osób niepełnosprawnych: część wynagrodzenia, odpowiadającą należnej składce pracownika na ubezpieczenia emerytalne i chorobowe, finansuje Fundusz, część kosztów osobowych pracodawcy, odpowiadającą należnej składce na ubezpieczenia emerytalne i rentowe pracodawcy, finansuje budżet państwa, a w części odpowiadającej należnej składce na ubezpieczenie wypadkowe finansuje Fundusz.W myśl art. 25 ust. 7 ustawy z dnia 27.08.1997r. różnica między składką na ubezpieczenia społeczne, potrącaną osobie niepełnosprawnej, a częścią składki na ubezpieczenia społeczne odprowadzoną do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych pozostaje u pracodawcy. Zakład pracy jest więc zobowiązany do naliczania i pobierania składki na ubezpieczenie społeczne od wynagrodzeń zatrudnionych osób niepełnosprawnych w pełnej wysokości, wynikającej z obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa, przy czym do ZUS przekazuje kwotę składek pomniejszoną o równowartość składek finansowanych, odpowiednio ze środków PFRON i budżetu państwa. Biorąc powyższe pod uwagę – Dyrektor Izby Skarbowej stwierdza, że środki otrzymane przez Podatnika z budżetu państwa, jako dofinansowanie kosztów osobowych pracodawcy, są objęte zwolnieniem z opodatkowania na podstawie powołanego art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Ponadto z uwagi na fakt, iż Podatnik - zgodnie z art. 25 ust. 7 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych - wpłaca do ZUS kwotę składek już pomniejszoną o równowartość składek finansowanych ze środków budżetu państwa, to odpowiadająca im część składek należnych od pracodawcy pozostaje u pracodawcy (faktycznie są to składki nieopłacone przez niego) i nie stanowi kosztu uzyskania przychodów, co wynika z przywołanego art. 23 ust. 1 pkt 55a ustawy z dnia 26.07.1991r. Natomiast w przypadku finansowania przez PFRON części wynagrodzenia odpowiadającej składce należnej od zatrudnionego na ubezpieczenie emerytalne, wskazać należy, iż dotacja ta, zgodnie z art. 14 ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, stanowi przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym, zaś do kosztów uzyskania przychodów Podatnik będzie mógł zaliczyć wypłacone wynagrodzenia brutto. W tym stanie faktycznym i prawnym Dyrektor Izby Skarbowej – w związku z zaistnieniem przesłanek określonych w treści art. 14b § 5 pkt 2 Ordynacji podatkowej – w brzmieniu obowiązującym do 30.06.2007r. - postanowił zmienić z urzędu postanowienie Naczelnika Urzędu Skarbowego z dnia 18 września 2007r. nr DG-DB/4111/415-58/33/07.
2008.02.08 - Izba Skarbowa w Gdańsku - BI/415-1050/07
∟ Interpretacje podatkowe Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnaturaBI/415-1050/07Data2008.02.08AutorIzba Skarbowa w GdańskuTematPodatek dochodowy od osób fizycznych --> Koszty uzyskania przychodów --> Pojęcie i wysokość kosztów uzyskania przychodówSłowa kluczowedotacjafundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnychzakład pracy chronionejPytanie podatnikaCzy i kiedy stanowią koszt środki wydatkowane z ZFRON pochodzące z dofinansowania wynagrodzeń otrzymanych PFRON? Decyzja Na podstawie art. 14b § 5 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. nr 8 poz.60 ze zm.) – w brzmieniu obowiązującym do 30.06.2007r. w związku z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 217, poz. 1590), po zakończeniu postępowania wszczętego postanowieniem z dnia 24 stycznia 2008r. nr BI/415-1050/07 w sprawie zmiany postanowienia Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Gdyni z dnia 18 września 2007r. nr DG-DB/4111/415-61/34/07 wydanego dla ... zawierającego pisemną interpretację co do zakresu i sposobu stosowania prawa podatkowegopostanawia się z urzędu zmienić postanowienie organu pierwszej instancjiUzasadnienie Pismem z dnia 27 czerwca 2007r. (uzupełnionym pismem z dnia 06.08.2007r.) Podatnik zwrócił się do Naczelnika Urzędu Skarbowego o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego.Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Podatnik od marca 2007r. prowadzi zakład pracy chronionej. Jako pracodawca składa do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) miesięczne informacje dotyczące wynagrodzeń, zatrudnienia oraz stopnia niepełnosprawności pracowników niepełnosprawnych, a także wniosek w formie elektronicznej o wypłatę miesięcznego dofinansowania.W związku z tym powstała wątpliwość, kiedy pobrana zaliczka na podatek dochodowy z tytułu wypłaconych wynagrodzeń – przekazana na Zakładowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (ZFRON) - stanowi koszt podatkowy, czy w momencie przekazania na wydzielony rachunek ZFRON, czy też w momencie wydatkowania środków z tego rachunku oraz kiedy i czy stanowią koszt środki przekazane z ZFRON pochodzące z miesięcznego dofinansowanie do wynagrodzenia pracownika niepełnosprawnego ze środków PFRON.Zdaniem Podatnika środki z tytułu zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 31 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych stanowią dla pracodawcy koszt w momencie wpłaty środków na wyodrębniony rachunek ZFRON. Środki otrzymane z PFRON z tytułu miesięcznego dofinansowanie do wynagrodzenia pracownika niepełnosprawnego stanowiące przychód przedsiębiorcy przekazane na rachunek ZFRON stanowić mogą koszt w momencie wydatkowania na pomoc indywidualną dla pracowników. Postanowieniem z dnia 18 września 2007r. nr DG-DB/4111/415-61/34/07 Naczelnik Urzędu Skarbowego stwierdził, że stanowisko Podatnika jest prawidłowe w odniesieniu do opisanego stanu faktycznego. Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku po dokonaniu weryfikacji przedmiotowego postanowienia stwierdza, co następuje:Zgodnie z art. 26a ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776 ze zmianami), pracodawcy zatrudniającemu osoby niepełnosprawne, które nie osiągnęły wieku emerytalnego i zostały ujęte w ewidencji prowadzonej przez Fundusz, o której mowa w art. 26b ust. 1, przysługuje ze środków Funduszu miesięczne dofinansowanie do wynagrodzeń tych pracowników niepełnosprawnych, wypłacane raz na dwa miesiące, zwane dalej „miesięcznym dofinansowaniem”. Zakład pracy chronionej obowiązany jest tworzyć zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych (ZFRON) i jest jego dysponentem. Ogólne zasady tworzenia i przeznaczenia środków funduszu określa art. 33 ww. ustawy. Dotacja z PFRON – co do zasady – przekazana zostaje na pokrycie wydatków związanych z wynagrodzeniami. Jednakże zgodnie z art. 26a ust. 5 pkt 2 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej, w przypadku gdy kwota miesięcznego dofinansowania z PFRON przekracza kwotę miesięcznego wynagrodzenia osiąganego przez pracownika niepełnosprawnego, pracodawca będący zakładem pracy chronionej przekazuje różnicę pomiędzy kwotą miesięcznego dofinansowania a kwotą tego wynagrodzenia na zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych z przeznaczeniem na indywidualny program rehabilitacji pracowników niepełnosprawnych zatrudnionych w zakładzie pracy chronionej. W myśl art. 14 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz 176 ze zm.) przychodem z działalności gospodarczej są również dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków z wyjątkiem, gdy przychody te są związane z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których, zgodnie z art. 22a-22o tej ustawy, dokonuje się odpisów amortyzacyjnych.Stosownie do treści art. 23 ust.1 pkt 45 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów odpisów z tytułu środków trwałych oraz wartości niematerialnych prawnych dokonanych, według zasad określonych w art. 22a-22o, od tej części ich wartości, która odpowiada poniesionym wydatkom na nabycie lub wytworzenie we własnym zakresie tych środków lub wartości niematerialnych i prawnych, odliczonym od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym albo zwróconym podatnikowi w jakiejkolwiek formie. Zatem kwota otrzymanego dofinansowania stanowi przychód z działalności gospodarczej, z wyjątkiem sytuacji, gdy nadwyżka została przekazana na ZFRON i następnie ze środków tego funduszu (pochodzących z dofinansowania ) dokonano zakupu środków trwałych.Jeżeli wydatek dokonany ze środków ZFRON, pochodzących z miesięcznego dofinansowania z PFRON nie dotyczył zakupu środka trwałego podlegającego amortyzacji, wówczas może on być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów w dacie jego poniesienia, o ile spełnia przesłanki wymienione w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Dotyczy to również wydatków na pomoc indywidualną dla pracowników, o której mowa w § 2 pkt 12 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 31 grudnia 1998r. w sprawie zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 3, poz. 22 ze zm.).Natomiast, gdy z części dotacji (przekazanej na ZFRON) zakupiony zostanie środek trwały podlegający amortyzacji, wówczas odpisy amortyzacyjne od sfinansowanych z tego źródła środków trwałych nie stanowią dla zakładu pracy chronionej kosztów uzyskania przychodów. W przypadku, gdyby część kosztów zakupu środka trwałego została pokryta z dofinansowania, kosztów uzyskania przychodów nie stanowi część naliczonych odpisów wyliczona proporcjonalnie do udziału dotacji w kosztach zakupu tego środka trwałego. Jednocześnie o wartość wydatku na zakup środka trwałego należy dokonać zmniejszenia przychodów (korekty) w okresie rozliczeniowym, w którym dotacja zaliczona została do przychodów. Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 55 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie uważa się za koszty uzyskania przychodów niewypłaconych, niedokonanych lub niepostawionych do dyspozycji wypłat, świadczeń oraz innych należności z tytułów określonych w art. 12 ust. 1 i 6, art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz w art. 18, a także zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego wypłacanych przez zakład pracy.W myśl art. 38 ust. 2 tej ustawy płatnicy będący zakładami pracy chronionej lub zakładami aktywności zawodowej kwoty pobranych zaliczek na podatek od przychodów z tytułów określonych w art. 12 oraz od zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego, wypłacanych przez tych płatników: za miesiące od początku roku do miesiąca włącznie, w którym dochód podatnika uzyskany od początku roku u tego płatnika przekroczył kwotę stanowiącą górną granicę pierwszego przedziału skali, o której mowa w art. 27 ust. 1, przekazują:a) w 10% na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,b) w 90% na zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych, za miesiące następujące po miesiącu, w którym dochód podatnika uzyskany od początku roku u tego płatnika przekroczył kwotę, o której mowa w pkt 1, przekazują na zasadach określonych w ust. 1. Biorąc pod uwagę powyższe przepisy – Dyrektor Izby Skarbowej stwierdza, że kosztem uzyskania przychodów dla podatnika będącego zakładem pracy chronionej jest wynagrodzenie brutto pracownika w dacie jego wypłacenia lub postawienia do dyspozycji, kosztem takim nie jest natomiast kwota pobranych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych z tytułu wypłaconych wynagrodzeń przekazana na ZFRON. W tym stanie faktycznym i prawnym Dyrektor Izby Skarbowej – w związku z zaistnieniem przesłanek określonych w treści art. 14b § 5 pkt 2 Ordynacji podatkowej – w brzmieniu obowiązującym do 30.06.2007r. - postanowił zmienić z urzędu postanowienie Naczelnika Urzędu Skarbowego z dnia 18 września 2007r. nr DG-DB/4111/415-61/34/07.
2008.02.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-367/07-2/ES
∟Jeżeli zgodnie z ww. ustawą o podatku od towarów i usług ww. środki trwałe spełniały wymogi do odliczenia całości podatku naliczonego, to w ewidencji należy ująć te środki ustalając ich wartość nabycia w kwotach netto. Część dotacji, będąca refundacją zakupionych środków trwałych (odpowiadająca ich wartości netto) nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu. Pozostała część refundacji tj. w części stanowiącej zwrot podatku VAT stanowi przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej
2008.02.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-487/07-2/GJ
∟prośba o potwierdzenie jej stanowiska w zakresie uznania jako przychodu podlegającego zwolnieniu 50% otrzymanej dotacji.
2008.02.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-486/07-2/GJ
∟Przychody podlegającego opodatkowaniu równowartości 50% dotacji otrzymanej od Przewoźnika, koszty uzyskania przychodów, wydatków sfinansowanych powyższą kwotą.
2008.02.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-284/07-3/AG
∟Czy w związku z opisanym zdarzeniem przyszłym, dochody otrzymane przez osoby, z którymi Beneficjent zawarł, bądź zamierza zawrzeć umowy o pracę, bądź umowy cywilnoprawne korzystają ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie w jakim pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji?
2008.02.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-238/07/NG
∟Czy premia otrzymana przez Stowarzyszenie dotacja w części przeznaczonej dla Beneficjentów Ostatecznych projektu (tzn. wsparcie pomostowe i jednorazowa dotacja inwestycyjna) jest przychodem podlegającym opodatkowaniu, a wypłaty tych dotacji Beneficjentom Ostatecznym są kosztami uzyskania przychodów dla Stowarzyszenia w myśl ustawy o pdop ?
2008.02.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-159/07/AD
∟Czy otrzymaną dotację należy zaliczyć do limitu uprawniającego do zwolnienia od podatku od towarów i usług zgodnie z art. 113 ustawy o podatku od towarów i usług?
2008.02.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-755/07-2/MS
∟Nie został spełniony warunek określony w art. 86 ust. 1 ustawy Powiatowi nie przysługuje prawo obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur VAT jakie otrzymał realizując projekt.
2008.02.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-734/07-2/MS
∟Nie został spełniony warunek określony w art. 86 ust. 1 ustawy Powiatowi nie przysługuje prawo obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur VAT jakie otrzymał realizując projekt
2008.02.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-733/07-2/MS
∟Nie został spełniony warunek określony w art. 86 ust. 1 ustawy Powiatowi nie przysługuje prawo obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur VAT jakie otrzymał realizując projekt
2008.02.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-732/07-2/MS
∟Nie został spełniony warunek określony w art. 86 ust. 1 ustawy Powiatowi nie przysługuje prawo obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur VAT jakie otrzymał realizując projekt
206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.