Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: dotacja

 

dotacja 7882 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224

2008.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB2/415-266/08/BJ
     ∟Czy prace na rzecz projektu wykonywane przez zatrudnionych pracowników na podstawie umów o pracę oraz osób wykonujących prace na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych są zwolnione z podatku dochodowego?

2008.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB1/415-109/08/TK
     ∟Czy przychody z osobiście wykonanej pracy na rzecz projektu (udokumentowanej kartą pracy, gdyż przedsiębiorca nie może ze sobą zawrzeć umowy o pracę czy innych form umów cywilnoprawnych) będą zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych?

2008.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-194/08-6/GD
     ∟Czy pomoc finansowa otrzymana od Agencji R............. w ramach zacytowanej umowy zwiększa obrót stanowiący podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku?

2008.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-55/08/RSz
     ∟1. Czy otrzymane przez Wnioskodawcę środki z Funduszu Spójności oraz w formie dotacji od Gminy X. będą podlegały opodatkowaniu podatkiem VAT oraz 2.Czy Spółce będzie przysługiwało prawo do obniżenia podatku VAT należnego o podatek VAT naliczony wynikający z faktur obejmujących wynagrodzenie za realizację wspomnianego przedsięwzięcia, jeżeli wynagrodzenie to zostanie sfinansowane środkami pomocowymi z Funduszu Spójności lub środkami uzyskanymi w formie stosownej dotacji od Gminy X

2008.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-74/08/CzP
     ∟„Jakie wystąpią po stronie Spółki skutki w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, związane z otrzymaniem środków pomocowych z Funduszu Spójności oraz środków otrzymanych w formie stosownej dotacji od Gminy Ś. przeznaczonych na finansowanie usług doradczych w zakresie środowiska naturalnego dotyczących stawu, a w szczególności czy: - środki te będą zwolnione od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, - wydatki sfinansowane tymi środkami będą stanowiły po stronie Spółki koszty uzyskania przychodów,- uzyskany w wyniku realizacji przedmiotowego zamówienia efekt w postaci wyników badań i analiz, a zwłaszcza w postaci studium wykonalności projektu będzie stanowił wartość niematerialną i prawną bądź pracę badawczo-rozwojową?”

2008.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-173/08-2/AJ
     ∟Interpretacja przepisów prawa podatkowego dotycząca podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania dofinansowania kosztów nauki zawodu

2008.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-482/08-4/RK
     ∟Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy, zwalnia się od podatku usługi wymienione w załączniku nr 4 do ustawy. Pod pozycją 7 załącznika nr 4 do ustawy, wskazano usługi w zakresie edukacji oznaczone symbolem PKWiU ex 80. Zatem stosownie do art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy, Wnioskodawcy w związku z poczynionymi zakupami nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części

2008.04.22 - Izba Skarbowa w Warszawie - 1401/PV-IV/4407/14-4a/08/MK
     ∟ Interpretacje podatkowe   Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnatura1401/PV-IV/4407/14-4a/08/MKData2008.04.22AutorIzba Skarbowa w WarszawieTematPodatek od towarów i usług --> Podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowaniaSłowa kluczowedotacjaobrótpodstawa opodatkowaniasubwencjaPytanie podatnikaCzy wypłacana przez Stronę premia pieniężna, dotacja, subwencja lub inna dopłata o podobnym charakterze mająca motywować rolników do dostarczania większej ilości produktów rolnych i usług rolniczych, którą można przyporządkować do konkretnych dostaw lub usług rolniczych będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług? DECYZJA Na podstawie art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.), w związku z art. 4 ust. 2 i art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2006r., Nr 217, poz. 1590), po rozpatrzeniu zażalenia z dnia 06.02.2008r. na postanowienie Naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa – Śródmieście z dnia 27.09.2007r. nr 1449/1BV/443/123/07/MDP w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, postanawia:- odmówić zmiany postanowienia organu pierwszej instancji. UZASADNIENIE W dniu 29.06.2007r. wpłynął do Naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego. Ze stanu faktycznego wynikało, że Strona jest podatnikiem podatku od towarów i usług, rolnikiem ryczałtowym, nie ma obowiązku rejestrować się jako podatnik podatku od towarów i usług czynny i może korzystać ze zwolnienia od tego podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.), dalej ustawa o podatku od towarów i usług. Po przekroczeniu określonego obrotu, Strona zostanie zmuszona do zarejestrowania się jako podatnik podatku od towarów i usług czynny, jeśli zaś nie przekroczy obrotu uprawniającego do bycia rolnikiem, sama będzie również mogła zadecydować o zarejestrowaniu się jako podatnik podatku od towarów i usług czynny. Wnioskodawca zawrze umowy z dostawcami żywca (rolnikami ryczałtowymi), w których zobowiąże się do wypłacania premii pieniężnej. Premie te mają motywować rolników do dostarczania większej ilości produktów rolnych oraz lepszej jakości usług. Zgodnie z umowami premie będzie można przyporządkować do konkretnych dostaw lub usług rolniczych, gdyż zasady ich wypłacania opierać się będą na szczegółowej identyfikacji poszczególnych dostaw lub usług. Podatnik stwierdził, że wartość premii pieniężnych, dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze należy uwzględnić w rozliczeniach dostaw towarów, z którymi są one związane. Dalej wskazano, że premie związane z konkretnymi dostawami żywca stanowią element kwoty należnej z tytułu danej dostawy lub usługi, więc ich wartość należy uwzględnić przy wyliczaniu zryczałtowanego zwrotu podatku przysługującego rolnikowi z tytułu wykonanej dostawy produktów rolnych. W razie wypłacenia premii powinno się dokonać korekty wystawionej faktury VAT-RR, w celu doprowadzenia do zgodności dokonanych rozliczeń z rzeczywistym przebiegiem zdarzeń gospodarczych. W powyższym piśmie wystąpiono z pytaniem czy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług premia pieniężna, dotacja, subwencja i inna dopłata o podobnym charakterze wypłacona rolnikowi ryczałtowemu. Postanowieniem z dnia 27.09.2007r. nr 1449/1BV/443/123/07/MDP Naczelnik Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście uznał stanowisko przedstawione we wniosku za prawidłowe. Organ pierwszej instancji wskazał, iż zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, podstawą opodatkowania jest obrót (...). Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku. W świetle powyższego, podstawa opodatkowania obejmuje wszystko, co stanowi wynagrodzenie za dostarczone towary i wykonane usługi, otrzymane przez dostawcę (świadczącego) od nabywcy, klienta lub osoby trzeciej. Naczelnik Urzędu potwierdził stanowisko podatnika wskazując, że podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jedynie te dotacje, subwencje lub inne dopłaty o podobnym charakterze, które mają bezpośredni związek z dostawą towarów lub świadczeniem usług. Wskazano ponadto, że w myśl art. 19 ust. 21 ustawy o podatku od towarów usług, obowiązek podatkowy z tytułu należnych na podstawie odrębnych przepisów dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze powstaje z chwilą uznania rachunku bankowego podatnika. W dniu 05.10.2007r. złożono wniosek o uzupełnienie ww. postanowienia z dnia 27.09.2007r. poprzez odniesienie się do wszystkich kwestii przedstawionych we wniosku o udzielenie interpretacji. Postanowieniem z dnia 09.01.2008r. nr 1449/1BV/448/05/08/MDP Naczelnik Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa – Śródmieście odmówił uwzględnienia ww. wniosku Strony. Na postanowienie Naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa Śródmieście z dnia 27.09.2007r. nr 1449/1BV/443/123/07/MDP, pismem z dnia 06.02.2008r., Strona złożyła zażalenie zarzucając naruszenie: art. 14a § 3, art. 120, art. 121 § 1, art. 122, art. 125 § 1-2, art. 139 § 1-2, art. 140 § 1, art. 217 § 1 pkt 5 i art. 217 § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.), dalej ustawa Ordynacja podatkowa. Strona zarzuca organowi pierwszej instancji, iż odpowiedział jedynie na pytanie zawarte we wniosku o interpretację i odniósł się wyłącznie do podstawy opodatkowania określonej w art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług oraz do powstania obowiązku podatkowego określonego w art. 19 ust. 21 ww. ustawy. Natomiast z uwagi na treść art. 14a § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, interpretacja powinna zawierać ocenę całego stanowiska pytającego bez wyjątku, a organ podatkowy nie może ograniczać się jedynie do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie we wniosku lub tylko do konkretnych fragmentów wniosku. Tym samym Naczelnik Urzędu powinien dokonać całości oceny stanowiska pytającego, a nie jego części i nic nie może ograniczać organu podatkowego w tych kwestiach. Po analizie stanu faktycznego przedstawionego we wniosku oraz zarzutów podniesionych w zażaleniu, Dyrektor Izby Skarbowej zważył, co następuje: Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług opodatkowaniu tym podatkiem podlega m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (art. 7 ust. 1 ww. ustawy). Zgodnie zaś z art. 8 ustawy o podatku od towarów i usług, przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów. Z kolei stosownie do art. 29 ust. 1 ww. ustawy podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2 – 22, art. 30 – 32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę podatku należnego. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku. Dotacje zwiększają zatem podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług wyłącznie w przypadku, gdy mają charakter przedmiotowy dla podatnika, gdy dotyczą dofinansowania do ceny określonego towaru lub usługi, gdyż tylko wtedy można stwierdzić, że dotacja stanowi element wynagrodzenia podatnika. Bez istnienia związku otrzymanej dotacji z konkretną dostawą towarów lub świadczeniem konkretnej usługi nie można mówić o podstawie jej opodatkowania. W świetle opisanego stanu faktycznego, organ odwoławczy stwierdza, iż wypłacana przez Stronę premia pieniężna, dotacja, subwencja lub inna dopłata o podobnym charakterze mająca motywować rolników do dostarczania większej ilości produktów rolnych i usług rolniczych, którą można przyporządkować do konkretnych dostaw lub usług rolniczych będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Zatem prawidłowe jest stanowisko pytającego uznającego, że wartość tych premii należy uwzględnić przy rozliczaniu na gruncie podatku od towarów i usług czynności dostawy towarów, z tytułu której premia pieniężna przysługuje. Premie związane z konkretnymi dostawami żywca stanowią również element kwoty należnej z tytułu danej dostawy lub usługi. Dlatego też w ocenie Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie organ pierwszej instancji prawidłowo potwierdził stanowisko wnioskodawcy wskazując na obowiązek opodatkowania przedmiotowych premii oraz na termin powstania obowiązku podatkowego z tytułu ich wypłaty. Odnosząc się do zarzutów Strony naruszenia art. 14a § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, poprzez udzielenie jedynie odpowiedzi na postawione pytanie, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie nie zgadza się z poglądem podatnika. Organ pierwszej instancji prawidłowo odniósł się do zadanego przez Stronę pytania oraz wyczerpująco ustosunkował się do przedstawionych we wniosku problemów. Wskazać bowiem należy, że odpowiedź organu działającego w trybie art. 14a-14e ustawy Ordynacja podatkowa ma być tak sformułowana, ażeby podatnik uzyskał informację co do trafności jego stanowiska, a ewentualna interpretacja organów ma wyjaśnić, jaki przepis, znajdzie zastosowanie w jego indywidualnej sprawie. Przy czym organ nie ma obowiązku ustosunkowania się do wszystkich wymienionych we wniosku przepisów. Jego zadaniem jest udzielenie odpowiedzi, która pozwoli podatnikowi na wypełnienie ciążących na nim obowiązków nałożonych przez prawo podatkowe. Taka odpowiedź została natomiast zawarta w skarżonym postanowieniu. Odnosząc się natomiast do zarzutów Strony dotyczących naruszenia przepisów normujących postępowanie dowodowe, tj. art. 120, art. 121 § 1, art. 122, art. 125 § 1-2 ustawy Ordynacja podatkowa podnieść należy, iż organy podatkowe w przypadku postępowania podatkowego dotyczącego interpretacji przepisów prawa podatkowego nie prowadzą postępowania wyjaśniającego. Specyfika regulacji dotyczących interpretacji przepisów prawa podatkowego wprost wyklucza stosowanie niektórych przepisów tego działu Ordynacji podatkowej, np. przepisów regulujących postępowanie dowodowe, wyjaśniające. Ponadto należy również podkreślić, że nie doszło także do naruszenia art. 139 § 1 i art. 140 § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, które nie miały zastosowania w przedmiotowym przypadku, gdyż terminy wydawania interpretacji wynikają z art. 14b § 3 i § 4 ustawy Ordynacja podatkowa. Końcowo wyjaśnienia wymaga, że na mocy art. 1 pkt 6 w związku z art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2006r., nr 217, poz. 1590), od 1 lipca 2007r. obowiązują nowe zasady udzielania interpretacji w indywidualnych sprawach. Jednakże jak stanowi przepis art. 4 ust. 2 ww. ustawy zmieniającej, w sprawach zmiany lub uchylenia pisemnych interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnych sprawach wydanych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, stosuje się przepisy ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, z tym że wygasają one z mocy prawa w razie zmiany przepisów, które były przedmiotem interpretacji. W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji. Decyzja niniejsza jest ostateczna w administracyjnym toku instancji.

2008.04.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-162/08-2/IŚ
     ∟Czy dochody osiągnięte na podstawie opisanej wyżej umowy są wolne od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2008.04.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-52/08/ASz
     ∟opodatkowanie dotacji otrzymywanych od 1 maja 2004r. od gmin na realizację zadań określonych w § 7 Statutu Związku.

2008.04.18 - Minister Finansów - DD2/033/0550/MWJ/07/PK-292
     ∟Czy otrzymana z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dotacja na dofiannsowanie dopłat do demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?

2008.04.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-329/08-2/AP
     ∟Czy przychód osiągnięty z tytułu realizacji inwestycji należy uwzględnić w obrocie przy ustalaniu struktury sprzedaży za 2007 r. w celu obliczenia wskaźnika proporcji do odliczenia podatku VAT naliczonego?

2008.04.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB2/415-145/08/BD
     ∟Czy wymieniona dotacja wolna jest od podatku dochodowego od osób fizycznych, a tym samym nie istnieje obowiązek sporządzania przez gminę i wystawiania do urzędu skarbowego formularza PIT-8C?

2008.04.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-40/08/PSZ
     ∟1. Czy przyznana dotacja opodatkowana jest podatkiem dochodowym od osób fizycznych, jeżeli tak to według jakiej stawki?2. Czy wydatki na zakup materiałów, wyposażenia, środków trwałych stanowią koszty uzyskania przychodów działalności gospodarczej?

2008.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-86/08-2/GM
     ∟Czy dotacje otrzymane na prowadzenie przedszkola publicznego z jednostki samorządu terytorialnego są zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych. Jeżeli tak, to czy koszty związane z prowadzeniem przedszkola rozlicza się proporcjonalnie?

2008.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-101A/08/KM
     ∟Czy otrzymana od gminy G. kwota na pokrycie 50% kosztów budowy hali będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT?

2008.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-78/08-2/IŚ
     ∟Czy polski podmiot (Fundacja X) przy wypłacaniu wynagrodzeń z dotacji Unii Europejskiej T, skierowanej do podmiotu u powinien pokryć z tych środków także podatek dochodowy?

2008.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-132/08/DK
     ∟Czy otrzymana kwota powinna zostać ujęta w podstawie opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych? Czy należy odprowadzić od tej dotacji podatek od osób prawnych?

2008.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-65/08-2/PJ
     ∟Czy otrzymana dotacja zaliczkowa w kwocie 16 tys. zł oraz otrzymane wsparcie pomostowe w kwocie 700 zł stanowi przychód z działalności gospodarczej, który na podstawie art. 14 ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych należy wykazać w 2007 r?

2008.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-290/08-4/BS
     ∟Środki pieniężne otrzymane od Fundacji na realizację ww. projektu nie stanowią dotacji, subwencji, czy innej dopłaty o podobnym charakterze, o której mowa w art. 29 ust. 1 ustawy o VAT, lecz są w istocie zapłatą (wynagrodzeniem) za wykonaną usługę. Wnioskodawca jest zatem zobowiązany odprowadzić od otrzymanych środków podatek VAT, z uwagi na fakt, iż środki te stanowią zapłatę za odpłatną usługę podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt. 1 w związku z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT.

2008.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB1/415-46/08/TK
     ∟Czy otrzymana jednorazowa dotacja inwestycyjna jest opodatkowana podatkiem dochodowym od osób fizycznych?

2008.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-40/08/PS
     ∟Czy wypłacone ze środków PFRON stypendia za okres stażu i przygotowania zawodowego osobom niepełnosprawnym posiadającym status poszukujących pracy i niepozostających w zatrudnieniu korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych?

2008.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-216/08-3/KCH
     ∟czy w sytuacji, gdy jednostka przyznająca dotację otrzymuje autorskie prawa majątkowe do audycji lub licencję do wykorzystania powstałych w wyniku realizacji projektów utworów, otrzymana dotacja będzie stanowić wynagrodzenie za świadczenie przez Spółkę usług telewizji ..... podlegających zwolnieniu z VAT ( w części dotyczącej produkcji telewizyjnej) oraz opodatkowana 22% (w części dotyczącej praw autorskich i licencji)?

2008.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-216/08-2/KCH
     ∟Czy otrzymywane przez Spółkę dotacje w związku z tworzeniem przez nią programów telewizyjnych dla odbiorców za granicą (np. TV….. , TV ….), jak również w związku z wykonaniem projektów polegających na stworzeniu przez Spółkę audycji (cyklu audycji) o określonej tematyce podlegają opodatkowaniu VAT? Czy wartość otrzymanej dotacji winna być traktowana jako obrót uwzględniany przy obliczaniu proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 2 i 3 ustawy o VAT? Spółka stoi na stanowisku, iż zarówno dotacje otrzymane na działalność związaną z tworzeniem programów telewizyjnych dla odbiorców za granicą oraz dotacje otrzymane w związku z realizacją audycji (cyklu audycji) na podstawie umów, które nie przewidują przeniesienia autorskich praw majątkowych, a jedynie sporządzenie raportu z realizacji dofinansowanego projektu, jak również dotacje do audycji, które mogą być wykorzystane przez dotującego w celach niekomercyjnych, nie podlegają opodatkowaniu VAT. Spółka nie świadczy bowiem usług na rzecz podmiotów przyznających dotacje, a sama dotacja nie stanowi wynagrodzenia za zrealizowane przez Spółkę świadczenie. Równocześnie wartość otrzymanych dotacji, które nie podlegają opodatkowaniu nie powinna być wliczana do obrotu przy obliczaniu proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 2 i 3 ustawy o VAT.

2008.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1-415-44/08/MM
     ∟Czy otrzymanie refundacji oraz dotacje z urzędów gmin na dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników rodzi konieczność pomniejszenia kosztów uzyskania przychodów o kwoty zwróconych wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne młodocianych pracowników?

2008.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-211/08-2/SAP
     ∟Czy Gminie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur związanych z realizacją projektu modernizacji świetlic wiejskich?

2008.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-427/08-2/MP
     ∟Czynność przekazywania przez jednostkę reprezentującą sieć naukową uczestnikom projektu badawczego środków pieniężnych na realizację tego projektu nie mieści się w definicji dostawy towarów oraz świadczenia usług, a więc w katalogu czynności podlegających opodatkowaniu na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy o VAT. Oznacza to, iż zarówno przekazanie przez Instytut jak i otrzymanie przez jednostki uczestniczące w realizacji projektu przedmiotowej dotacji nie jest czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a zatem wzajemne rozliczenia pomiędzy stronami umowy nie powinny być dokumentowane fakturą lecz innym dokumentem księgowym, przewidzianym w przepisach ustawy o rachunkowości.

2008.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-38/08-2/AG
     ∟Czy otrzymane środki w postaci podstawowego wsparcia pomostowego oraz dotacji inwestycyjnej na zakup środków trwałych, współfinansowane za środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w 75% oraz 25% pochodzące ze współfinansowania krajowego - budżetu państwa, są przychodem zwolnionym od podatku dochodowego, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2008.04.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-46/08-2/IM
     ∟Czy w przypadku nie posiadania ewidencji przebiegu pojazdu wydatki na eksplatację samochodów (paliwo, części zamienne, przeglądy, bieżące remonty, akcesoria samochodowe, dodatkowe doposażenie samochodów, wycieraczki, dywaniki, radio itp. oraz wydatków na ubezpieczenie OC, AC, NNW) z zastrzeżeniem art. 23 ust. 1 pkt. 47 (limit 20.000 EURO) stanowią koszty uzyskania przychodów?Czy dla ww. samochodów osobowych nie wprowadzonych do ewidencji środków trwałych powinna być prowadzona ewidencja przebiegu pojazdu?

2008.04.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1-415-24/08-2/IM
     ∟Czy otrzymana dotacja podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych zgodnie z ustawą z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.

204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj