Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: fundusz
fundusz 1155 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
2012.09.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-336/12-2/AF
∟Wydanie certyfikatów inwestycyjnych Funduszu w zamian za wpłatę w postaci wniesienia do Funduszu udziałów nie należy do katalogu czynności cywilnoprawnych wymienionych w art. 1 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. Czynności tego typu nie można również zakwalifikować jako umowy sprzedaży wymienionej w tym katalogu. A zatem przedstawiona we wniosku transakcja nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych.
2012.09.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-636/12-2/MS1
∟Zakres ustalenia dochodu z tytułu odkupienia przez Fundusz jednostek uczestnictwa subfunduszy w danym dniu wyceny, na skutek realizacji żądania lub żądań jednego uczestnika Funduszu.
2012.09.13 - Minister Finansów - DD3/033/5/IMD/12/PK-48
∟zwolnienie z opodatkowania świadczeń udzielonych z Funduszu Pomocy Postpenitencjarnej
2012.09.11 - Minister Finansów - DD3/033/4/IMD/12/PK-113
∟Czy od świadczeń udzielonych z Funduszy Pomocy Postpenitencjarnej należy pobrać podatek?
2012.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-331/12-4/MS
∟Czy Bank ma możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów strat powstałych w ramach zbycia wierzytelności do funduszu sekurytyzacyjnego według zasad określonych w art.15 ust. 1h pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. czy strata ze zbycia funduszowi sekurytyzacyjnemu albo towarzystwu funduszy inwestycyjnych tworzącemu fundusz sekurytyzacyjny wierzytelności z tytułu kredytów (pożyczek), stanowiąca różnicę pomiędzy kwotą uzyskaną ze zbycia a wartością wierzytelności z tytułu kredytów (pożyczek) do wysokości uprzednio utworzonej na tę część wierzytelności rezerwy zaliczonej do kosztów uzyskania przychodów, jest kosztem uzyskania przychodów również dla tej części rezerw utworzonych i zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów w...
2012.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-330/12-4/MS
∟Czy przychody uzyskane/rozpoznane z tytułu zbycia wierzytelności funduszowi sekurytyzacyjnemu albo towarzystwu funduszy inwestycyjnych tworzącemu fundusz sekurytyzacyjny będą korzystały ze zwolnienia określonego w art. 12 ust.4 pkt15 lit.c) ustawy PDOP do wysokości zbywanej wierzytelności w niespłaconej części udzielonych uprzednio kredytów (pożyczek) ?
2012.09.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-566/12-2/AK
∟Zakres ustalenia dochodu z tytułu odkupienia przez fundusz jednostek uczestnictwa w funduszu w danym dniu wyceny, na podstawie jednego lub kilku zleceń złożonych przez uczestnika funduszu.
2012.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-565/12-2/MK
∟W konsekwencji świadczenia dodatkowe przyznane w wyniku zawartej umowy pomiędzy Funduszem a uczestnikiem funduszu w związku z posiadanymi przez uczestnika jednostkami uczestnictwa w postaci dodatkowych jednostek uczestnictwa danego subfunduszu, stanowią przychód z tytułu udziału w funduszach kapitałowych co skutkuje tym, że dochód z tego źródła podlega opodatkowaniu 19% zryczałtowanym podatkiem na podstawie art. 30a ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Płatnikiem tego podatku, zgodnie z art. 41 ust. 4 ww. ustawy będzie wypłacający czyli fundusz inwestycyjny. Opodatkowanie świadczeń dodatkowych winno nastąpić w momencie ich postawienia do dyspozycji przyznania uczestnikowi. Zaokrąglanie podstawy opodatkowania w przypadku świadczenia dodatkowe...
2012.08.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-567/12-2/MG
∟W zakresie ustalenia dochodu z tytułu umorzenia przez fundusz w danym dniu wyceny, na podstawie jednego lub kilku zleceń złożonych przez uczestnika funduszu certyfikatów inwestycyjnych tego samego funduszu.
2012.08.28 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie
- IPPB2/415-531/12-4/MK
∟Dokonywanie przez Wnioskodawcę wypłat jednorazowych i ratalnych środków zgromadzonych na Indywidualnym Koncie Zaopatrzenia Emerytalnego (IKZE) na rzecz spadkobierców w przypadku śmierci oszczędzającego oraz wynikających z tego tytułu obowiązkach płatnika i obowiązkach informacyjnych
2012.08.28 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie
- IPPB2/415-531/12-3/MK
∟Dokonywaniem przez Wnioskodawcę wypłat jednorazowych i ratalnych środków zgromadzonych na Indywidualnym Koncie Zaopatrzenia Emerytalnego (IKZE) na rzecz osób wskazanych przez oszczędzającego oraz wynikających z tego tytułu obowiązkach płatnika i obowiązkach informacyjnych
2012.08.28 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie
- IPPB2/415-531/12-2/MK
∟Dokonywanie przez Wnioskodawcę wypłat jednorazowych i ratalnych środków zgromadzonych na Indywidualnym Koncie Zaopatrzenia Emerytalnego (IKZE) na rzecz oszczędzającego oraz wynikających z tego tytułu obowiązkach płatnika i obowiązkach informacyjnych
2012.08.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-435/12-2/AS
∟prawo do zwolnienia – obsługa sekurytyzowanych wierzytelności oraz prowadzenia ewidencji analitycznej wierzytelności
2012.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-349/12-2/GJ
∟Czy zmiana formy prawnej Wnioskodawcy polegająca na przekształceniu Wnioskodawcy w SKA będzie miała jakikolwiek wpływ na dotychczasową kwalifikację środków zgromadzonych w ramach zakładowego funduszu szkoleniowego jako kosztu uzyskania przychodów?Czy zmiana formy prawnej Wnioskodawcy polegająca na przekształceniu Wnioskodawcy w SKA w sytuacji, w której na dzień przekształcenia Wnioskodawca będzie posiadał środki na rachunku bankowym funduszu szkoleniowego, spowoduje po stronie Wnioskodawcy konieczność rozpoznania przychodu podatkowego z tytułu posiadania środków na funduszu szkoleniowym?
2012.07.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-485/12-4/MS1
∟Należy stwierdzić, iż przy ustalaniu dochodu ze zbycia jednostek uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym, wydatki poniesione przez spadkodawcę na nabycie tych jednostek nie mogą stanowić dla Wnioskodawcy kosztów uzyskania przychodu, albowiem nabycie w drodze spadku jest nabyciem nieodpłatnym. Wobec powyższego w przypadku odkupienia jednostek uczestnictwa nabytych przez Wnioskodawcę w drodze dziedziczenia zasadne jest potrącenie przez płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych od pełnej wartości jednostek uczestnictwa na dzień ich odkupienia od spadkobiercy i nie istnieje możliwość obniżenia podstawy opodatkowania o koszty uzyskania przychodów ponoszone przez spadkodawcę.
2012.07.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-206/12-2/AJ
∟w zakresie uznania Funduszu za instytucję wspólnego inwestowania, wypełnienia warunków zwolnienia podmiotowego oraz kwalifikacji prawnopodatkowej dochodów z działalności inwestycyjnej Funduszu
2012.07.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-592/12/HS
∟Program motywacyjny. Skutki podatkowe związane z umorzeniem jednostek uczestnictwa w funduszu za wynagrodzeniem oraz związanych z tym obowiązków płatnika.
2012.07.19 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie
- IPPB2/415-409/12-5/MG
∟3. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że transakcja wniesienia do Funduszu w formie darowizny akcji SA i praw i obowiązków posiadanych w SK nie spowoduje powstania po stronie Wnioskodawcy obowiązku podatkowego w podatku dochodowym od osób fizycznych?
2012.07.19 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie
- IPPB2/415-409/12-4/MG
∟1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że wartość otrzymanych przez Wnioskodawcę udziałów w Funduszu w zamian za aport akcji SA, w wyniku którego Fundusz uzyska bezwzględną większość praw głosu w SA, lub Fundusz, posiadając bezwzględną większość praw głosu w SA, zwiększy ilość akcji i udziałów w tej spółce, nie będzie zaliczona do przychodów Wnioskodawcy? 2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że wartość akcji SA przenoszonych przez Wnioskodawcę na rzecz Funduszu w zamian za udziały Funduszu wskutek czego Fundusz uzyska bezwzględną większość praw głosu w SA, lub też Fundusz, posiadając bezwzględną większość praw głosu w SA, zwiększy ilość akcji w tej spółce, nie będzie zaliczona do przychodów Wnioskodawcy? 3. Czy pr...
2012.07.16 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie
- IPPB2/415-408/12-6/AS
∟4. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że dywidenda uzyskiwana przez Wnioskodawcę z Funduszu będzie podlegać zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych w Polsce?
2012.07.16 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie
- IPPB2/415-408/12-4/AS
∟1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że wartość otrzymanych przez Wnioskodawcę udziałów w Funduszu w zamian za aport akcji SA, w wyniku którego Fundusz uzyska bezwzględną większość praw głosu w SA, lub Fundusz, posiadając bezwzględną większość praw głosu w SA, zwiększy ilość akcji i udziałów w tej spółce, nie będzie zaliczona do przychodów Wnioskodawcy? 2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że wartość akcji SA przenoszonych przez Wnioskodawcę na rzecz Funduszu w zamian za udziały Funduszu wskutek czego Fundusz uzyska bezwzględną większość praw głosu w SA, lub też Fundusz, posiadając bezwzględną większość praw głosu w SA, zwiększy ilość akcji w tej spółce, nie będzie zaliczona do przychodów Wnioskodawcy?
2012.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-424/12-2/KT
∟Opodatkowanie wpłat wnoszonych przez Spółkę na cele funduszu marketingowego międzynarodowych organizacji płatniczych.
2012.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-319/12-2/AS
∟- możliwości zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych przychodów Funduszu, niezależnie od ich charakteru, a w szczególności dywidend wypłaconych przez Spółki Portfelowe oraz zysków ze zbycia Akcji Spółek Portfelowych (pytanie Nr 2),- określenia przychodu Spółki z tytułu wykupienia przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych na podstawie art. 139 UFI (pytanie Nr 3),- określenia przychodu Spółki z tytułu wykupienia przez Fundusz certyfikatów na podstawie art. 139 UFI z uwzględnieniem umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania (pytanie Nr 4), - określenia obowiązku płatnika poboru zryczałtowanego podatku dochodowego u źródła z tytułu dochodu osiąganego przez Spółkę z tytułu wykupienia przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych na podstawie art. 139...
2012.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-186/12-2/MZ
∟Należy stwierdzić, iż wydanie certyfikatów inwestycyjnych Funduszu w zamian za wpłatę w postaci wniesienia do Funduszu Akcji Spółek Portfelowych nie należy do katalogu czynności cywilnoprawnych wymienionych w art. 1 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. Czynności tego typu nie można również zakwalifikować jako umowy sprzedaży wymienionej w tym katalogu. A zatem przedstawiona we wniosku transakcja nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych. W związku z powyższym bezprzedmiotowe jest rozpatrywanie powyższej czynności pod kątem art. 2 pkt 4 lit. b ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. Ponadto należy wskazać, iż wykup certyfikatów inwestycyjnych przez Fundusz skutkujący ich umorzeniem, jako szczególny...
2012.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-268/12-6/AJ
∟Czy Fundusz po uzyskaniu statusu SIF SICAV, działający na zasadach wskazanych w opisie zdarzenia przyszłego, będzie instytucją wspólnego inwestowania posiadającą siedzibę w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a w szczególności czy będzie spełniał warunek z art. 6 ust. 1 pkt 10a lit. f, czy tym samym działalność Funduszu będzie zwolniona z opodatkowania podatkiem dochodowym w Polsce na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 10a tejże ustawy ?
2012.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-267/12-4/AJ
∟Czy Fundusz po uzyskaniu statusu SIF SICAV, działający na zasadach wskazanych w opisie zdarzenia przyszłego, będzie instytucją wspólnego inwestowania posiadającą siedzibę w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a w szczególności czy będzie spełniał warunek z art. 6 ust. 1 pkt 10a lit. f. Czy tym samym działalność Funduszu będzie zwolniona z opodatkowania podatkiem dochodowym w Polsce na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 10a tejże ustawy ?
2012.06.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-216/12-2/AJ
∟w zakresie uznania Funduszu za instytucję wspólnego inwestowania, wypełnienia poszczególnych warunków zwolnienia podmiotowego oraz kwalifikacji prawnopodatkowej dochodów z działalności inwestycyjnej Funduszu
2012.06.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-215/12-2/AJ
∟w zakresie uznania Funduszu za instytucję wspólnego inwestowania, wypełnienia poszczególnych warunków zwolnienia podmiotowego oraz kwalifikacji prawnopodatkowej dochodów z działalności inwestycyjnej Funduszu
2012.06.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-214/12-2/AJ
∟w zakresie uznania Funduszu za instytucję wspólnego inwestowania, wypełnienia poszczególnych warunków zwolnienia podmiotowego oraz kwalifikacji prawnopodatkowej dochodów z działalności inwestycyjnej Funduszu
2012.06.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-207/12-2/AJ
∟W zakresie uznania Funduszu za instytucję wspólnego inwestowania, wypełnienia warunków zwolnienia podmiotowego oraz kwalifikacji prawnopodatkowej dochodów z działalności inwestycyjnej Funduszu
13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.