Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: dochody uzyskiwane za granicą
dochody uzyskiwane za granicą 1503 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
2011.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB2/415-214/11-2/AKr
∟W którym kraju: w Polsce, czy w Holandii, powinien zostać opodatkowany dochód osób oddelegowanych do pracy w Holandii?
2011.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB2/415-167/11-4/AKr
∟Czy w przypadku, gdy pobyt pracowników Wnioskodawcy w Holandii zostanie przedłużony i będzie trwał dłużej niż 183 dni w roku podatkowym Wnioskodawca będzie zobowiązany do poboru zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od wynagrodzeń wypłacanych oddelegowanym pracownikom po upływie 183 dni pobytu pracowników w Holandii w danym roku podatkowym?
2011.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB2/415-167/11-3/AKr
∟Czy w opisanym powyżej stanie faktycznym Wnioskodawca zobowiązany jest, jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych, do poboru zaliczek na ten podatek od wynagrodzeń wypłacanych pracownikom, którzy zostali oddelegowani do pracy w Holandii na okres ich oddelegowania nie dłuższy niż 183 dni w roku podatkowym?
2011.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB2/415-167/11-2/AKr
∟Czy od wynagrodzeń pracowników tymczasowych oddelegowanych do pracy w Holandii należy obliczać i pobierać zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, zgodnie z art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2011.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-549/11-2/MS1
∟Sposób opodatkowania dochodu uzyskanego z tytułu pełnienia funkcji dyrektora w spółce cypryjskiej oraz możliwości zastosowania do tego dochodu art. 25a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2011.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-488/11-5/LS
∟Należy stwierdzić, iż uzyskiwane przez Wnioskodawcę dochody z tytułu pełnienia funkcji dyrektora Spółki będą podlegać opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 16 Umowy w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, tj. na Cyprze i w Polsce.
2011.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-488/11-4/LS
∟Należy stwierdzić, iż Wnioskodawca ma prawo do odliczenia od podatku należnego w Polsce kwoty podatku w wysokości 10% kwoty dywidend, które stanowiłyby podatek do zapłacenia na Cyprze, gdyby nie zwolnienie tego rodzaju dochodów od podatku zgodnie z wewnętrznym prawem cypryjskim.
2011.08.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB2/415-161/11-2/AKr
∟Czy otrzymywana renta z Niemiec powinna być opodatkowana w Polsce oraz czy PIT-11 otrzymany z banku jest prawidłowy, ponieważ zawiera potrąconą w Polsce zaliczkę na podatek dochodowy?
2011.07.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-429/11-2/MP
∟Przyjmując za Wnioskodawczynią, iż Jej centrum interesów życiowych znajduje się w Polsce, należy stwierdzić, iż w roku 2011 (o ile zmianie nie ulegnie stan faktyczny i prawny) miejscem zamieszkania dla celów podatkowych (rezydencji podatkowej) Wnioskodawczyni będzie Polska. W Polsce będzie zatem podlegała nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu określonemu w art. 3 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów.
2011.07.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-499/11-3/MS1
∟Wnioskodawczyni będzie pełniła opisane funkcje w Spółce Cypryjskiej w ramach działalności wykonywanej osobiście, a nie działalności gospodarczej należy uznać, że art. 25a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie będzie miał tutaj zastosowania i w konsekwencji Wnioskodawczyni nie będzie miał obowiązków przewidzianych w tym artykule, niezależnie od kwot wynagrodzenia za pełnienie funkcji.
2011.07.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-497/11-3/MS1
∟Wnioskodawca będzie pełnił opisane funkcje w Spółce Cypryjskiej w ramach działalności wykonywanej osobiście, a nie działalności gospodarczej należy uznać, że art. 25a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie będzie miał tutaj zastosowania i w konsekwencji Wnioskodawca nie będzie miał obowiązków przewidzianych w tym artykule, niezależnie od kwot wynagrodzenia za pełnienie funkcji.
2011.07.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-476/11/BD
∟Czy całkowity dochód, uzyskany przez wnioskodawcę z tytułu pełnienia funkcji dyrektora w spółce cypryjskiej, będzie podlegał opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 16 umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku i w konsekwencji, na podstawie art. 24 ust. 1 lit. a) umowy, dochód ten będzie zwolniony z opodatkowania w Polsce?
2011.07.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-475/11/BJ
∟Opodatkowania wynagrodzenia uzyskanego z tytułu pełnienia funkcji dyrektora w spółce cypryjskiej.
2011.07.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-412/11-2/SP
∟Należy stwierdzić, iż na Wnioskodawczyni ciąży obowiązek odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych z tytułu dochodów uzyskanych z umowy o dzieło za zadania realizowane w Brukseli w sposób oraz w terminach wskazanych w przepisach cytowanych powyżej, tj. w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym Wnioskodawczyni wróciła do kraju, a jeżeli termin płatności przypada po zakończeniu roku podatkowego, należny podatek jest płatny w terminie złożenia zeznania.
2011.07.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-542/11-3/AS
∟Należy stwierdzić, iż dochód Wnioskodawcy osiągnięty z tytułu pełnienia funkcji dyrektora w Spółce cypryjskiej będzie podlegać opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 16 Umowy w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, tj. na Cyprze i w Polsce. Jednocześnie w Polsce należy uniknąć podwójnego opodatkowania, stosując określoną w art. 24 ust. 1 lit. a) umowy w zw. z art. 27 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych tzw. metodę wyłączenia z progresją. Oznacza to, że dochód Wnioskodawcy uzyskany na Cyprze jest zwolniony od opodatkowania w Polsce, przy czym jeżeli Wnioskodawca uzyskałby inne dochody w danym roku podatkowym podlegające opodatkowaniu w Polsce, dochód uzyskany na Cyprze powinien zostać uwzględniony dla potrzeb obliczenia stopy procentowej podatku od pozostałego dochodu Wnioskodawcy podlegającego opodatkowaniu w Polsce.
2011.07.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-542/11-2/AS
∟W przypadku otrzymania dywidendy od spółki kapitałowej mającej siedzibę na Cyprze, Wnioskodawca, przy obliczaniu podatku od dywidendy podlegającego zapłacie na terytorium Polski może pomniejszyć podatek obliczony o wartość podatku jaki może być nałożony przez państwo cypryjskie, tj. 10% wartości dywidendy, niezależnie od tego, czy właściwe cypryjskie organy podatkowe faktycznie pobiorą ten podatek.
2011.07.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-591/11/MO
∟Czy otrzymany przez Spółkę tytułem dywidendy przychód w postaci własności opisanych w niniejszym wniosku składników majątkowych, które Spółka ma uzyskać od spółek zależnych, podlega zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych pomimo swojej formy niepieniężnej? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)
2011.07.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-363/11-2/MS1
∟Sposób opodatkowania dochodu uzyskanego z tytułu pełnienia funkcji dyrektora w spółce cypryjskiej oraz możliwości zastosowania do tego dochodu art. 25a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2011.07.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-397/11/MCZ
∟Czy zasiłku przyznany z Wielkiej Brytanii dla owdowiałego rodzica na dziecko uczące się do lat 20-tu podlega opodatkowaniu w Polsce?
2011.07.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-429/11/MM
∟Czy renta wdowia wypłacana z obowiązkowego systemu ubezpieczeń socjalnych państwa niemieckiego podlega opodatkowaniu w Polsce i czy bank pobierający zaliczki na podatek dochodowy postępuje prawidłowo?
2011.07.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-429/11-2/LS
∟Należy stwierdzić, że uzyskiwane przez Wnioskodawcę dochody z tytułu pełnienia funkcji dyrektora w spółce mającej siedzibę na terytorium Cypru będą podlegać opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 16 umowy, tj. na Cyprze i w Polsce. Jednocześnie w Polsce należy uniknąć podwójnego opodatkowania, stosując określoną w art. 24 ust. 1 pkt a) umowy w zw. z art. 27 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tzw. metodę wyłączenia z progresją.
2011.07.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-428/11-2/LS
∟Należy stwierdzić, że uzyskiwane przez Wnioskodawcę dochody z tytułu pełnienia funkcji dyrektora w spółce mającej siedzibę na terytorium Cypru będą podlegać opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 16 umowy, tj. na Cyprze i w Polsce. Jednocześnie w Polsce należy uniknąć podwójnego opodatkowania, stosując określoną w art. 24 ust. 1 pkt a) umowy w zw. z art. 27 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tzw. metodę wyłączenia z progresją.
2011.07.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-347/11-2/AS
∟metoda ustalenia limitu odliczenia podatku zapłaconego u źródła w sytuacji kumulacji dochodów
2011.07.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-476/11-2/MS
∟Należy stwierdzić, iż uzyskiwane dochody z tytułu pełnienia funkcji dyrektora spółki mającej siedzibę na terytorium Cypru będą podlegać opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 16 umowy w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, t. j. na Cyprze i w Polsce. Jednocześnie w Polsce należy uniknąć podwójnego opodatkowania, stosując określoną w art. 24 ust. 1 pkt a) umowy w zw. z art. 27 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych tzw. metodę wyłączenia z progresją.
2011.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-236/11-8/JS
∟Emerytura uzyskana przez Wnioskodawcę ze Szwecji w 2005 r. podlegała opodatkowaniu w Szwecji jak i w miejscu zamieszkania Wnioskodawcy, czyli w Polsce. Jednakże w Polsce zgodnie z metodą proporcjonalnego odliczenia Wnioskodawca miał możliwość potrącenia od podatku dochodowego kwoty równej podatkowi od dochodu zapłaconego w Szwecji. Zatem Wnioskodawca nie ma możliwości ubiegania się o zwrot zapłaconego podatku w Polsce od emerytury ze Szwecji. Natomiast do emerytury uzyskanej od 2006 r. zastosowanie znajdzie metoda wyłączenia z progresją, zgodnie z którą dochody uzyskane za granicą są zwolnione od podatku w Polsce, ale mają wpływ na podatek od dochodów podlegających opodatkowaniu w Polsce. Zagraniczne dochody należy uwzględnić tylko do ustalenia stopy procentowej, według której Wnioskodawca winien obliczyć podatek należny od dochodu uzyskanego w Polsce. Wnioskodawcy przysługuje prawo ubiegania się o zwrot zapłaconego w Polsce podatku za lata 2006 – 2009 od emerytury ze Szwecji.
2011.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-431/11-2/AK
∟Należy stwierdzić, iż uzyskiwane dochody wynagrodzenie z tytułu pełnienia funkcji dyrektora Spółki będą podlegać opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 16 Umowy w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, tj. na Cyprze i w Polsce. Jednocześnie w Polsce należy uniknąć podwójnego opodatkowania, stosując określoną w art. 24 ust. 1 lit. a) umowy w zw. z art. 27 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych tzw. metodę wyłączenia z progresją.
2011.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-430/11-2/AK
∟Należy stwierdzić, iż uzyskiwane dochody wynagrodzenie z tytułu pełnienia funkcji dyrektora Spółki będą podlegać opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 16 Umowy w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, tj. na Cyprze i w Polsce. Jednocześnie w Polsce należy uniknąć podwójnego opodatkowania, stosując określoną w art. 24 ust. 1 lit. a) umowy w zw. z art. 27 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych tzw. metodę wyłączenia z progresją.
2011.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-543/11-2/AJ
∟Czy obliczając wysokość polskiego podatku z tytułu otrzymanych dywidend oraz odsetek Wnioskodawca ma prawo obniżyć ten podatek o podatek, jaki może być nałożony przez państwo cypryjskie, czyli o podatek wynoszący 10% wartości dywidend oraz 10% wartości odsetek podatek, jaki może zostać nałożony przez państwo cypryjskie, bez względu na fakt, czy podatek od tych dywidend i/lub odsetek został faktycznie zapłacony na Cyprze (tj. także w sytuacji, gdy taki podatek nie został zapłacony na Cyprze?)
2011.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-542/11-2/AJ
∟Czy obliczając wysokość polskiego podatku z tytułu otrzymanych dywidend oraz odsetek Wnioskodawczyni ma prawo obniżyć ten podatek o podatek, jaki może być nałożony przez państwo cypryjskie, czyli o podatek wynoszący 10% wartości dywidend oraz 10% wartości odsetek podatek, jaki może zostać nałożony przez państwo cypryjskie, bez względu na fakt, czy podatek od tych dywidend i/lub odsetek został faktycznie zapłacony na Cyprze (tj. także w sytuacji, gdy taki podatek nie został zapłacony na Cyprze)?
2011.06.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-426/11-2/AK
∟Należy stwierdzić, iż uzyskiwane dochody wynagrodzenie z tytułu pełnienia funkcji dyrektora Spółki będą podlegać opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 16 Umowy w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, tj. na Cyprze i w Polsce. Jednocześnie w Polsce należy uniknąć podwójnego opodatkowania, stosując określoną w art. 24 ust. 1 lit. a) umowy w zw. z art. 27 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych tzw. metodę wyłączenia z progresją.
16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.