Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: jednostka budżetowa
jednostka budżetowa 1679 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
2014.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-128/14-2/AKr
∟Podatek od towarów i usług w zakresie rozliczania podatku VAT od czynności dokonywanych przez Gminę i jej samorządowym zakładem budżetowym
2014.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-172/14/MN
∟Uznanie jednostek budżetowych Gminy za odrębnych od Gminy podatników i w konsekwencji brak możliwości rozliczania przez Gminę obrotów i kwot należnego podatku z tytułu działalności prowadzonej przez jednostki.
2014.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-193a/14/EK
∟Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów, jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług?
Czy występujące zdarzenia (C-D) Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy?
Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób powinna ją wyliczyć i zastosować?
Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów, jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D) Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy, ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy, czy też powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku?
Czy sprzedaż (obrót), wynikająca z działalności Jednostek Budżetowych Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy?
2014.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-181/14/KT
∟Jednostka budżetowa jest odrębnym od Gminy podatnik podatku od towarów i usług, niepodleganie opodatkowaniu nieodpłatnego przekazania majątku Gminy jednostce budżetowej i nieodpłatnego przekazania sieci wodnokanalizacyjnych w zarządzanie do podmiotu zajmującego się doprowadzaniem wody i odprowadzaniem ścieków na terenie Gminy oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją Inwestycji
2014.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-82/14-3/HW
∟Czy w związku z Uchwałą Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 24 czerwca 2013 r. wydaną w sprawie o sygn. akt (…) Gmina powinna rozliczać podatek VAT uwzględniając powołane przez siebie do istnienia jednostki organizacyjne?
2014.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-41/14/AZb
∟opodatkowanie wykonanej usługi transportowej
2014.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-132/14/AP
∟Odrębność podatkowa jednostek budżetowych i gminy.
2014.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-103/14/MS
∟Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować?
Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku?
W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. rok 2010), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
Czy sprzedaż (obrót), wynikająca z działalności Jednostek Budżetowych Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2014.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-77/14-2/PG
∟Podatek od towarów i usług w zakresie uznania Gminy i jej jednostek budżetowych za odrębnych podatników podatku VAT oraz dokonania korekt rozliczeń VAT.
2014.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-129/14/AJ
∟Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów, jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług?
Czy występujące zdarzenia (C-D) Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy?
Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób powinna ją wyliczyć i zastosować?
Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów, jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D) Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
Czy sprzedaż (obrót), wynikająca z działalności Jednostek Budżetowych Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy?
2014.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-77/14/UH
∟Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o jego zwrot w związku z realizacją projektu pn. „…”
2014.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-235/14-3/AS
∟Istota interpretacji: uwzględnienie w proporcji sprzedaży obrotu z tytułu dostawy towarów i świadczenia usług przez Gminę w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2014 r. oraz uwzględnienie w proporcji sprzedaży obrotu z działalności jednostek budżetowych Gminy
2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-94a/14/EK
∟Prawa do odliczenia podatku naliczonego na podstawie proporcji sprzedaży w przypadku wydatków związanych jednocześnie z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu oraz niepodlegającymi opodatkowaniu, brak obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży zdarzeń spoza zakresu ustawy o podatku od towarów i usług, brak obowiązku stosowania wstępnej lub późniejszej alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji itp.), itd.
2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-56/14-2/PG
∟Czy gmina i jej jednostki budżetowe powinny być traktowane dla celów rozliczeń VAT jako jeden podatnik i dokonywać jednego rozliczenia deklaracyjnego przez Gminę?
2014.04.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-32/14/MS
∟Opodatkowania czynności związanych z bezumownym korzystaniem z miejskich urządzeń technicznych wyposażenia dróg i bezpieczeństwa ruchu drogowego jako nośników reklamy.
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-82/14-4/MW
∟uznanie jednostek budżetowych za odrębnych od Gminy podatników podatku od towarów i usług.
2014.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-139/14-2/AK
∟uznanie jednostek budżetowych Miasta za podatników podatku od towarów i usług,
2014.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-93/14-2/MK
∟Rozliczenia podatku VAT Gmin oraz jednostek budżetowych.
2014.04.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-15/14-5/MK
∟Brak obowiązku wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu wynikającego z działalności zakładu budżetowego i jednostek budżetowych gminy
2014.04.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-15/14-4/MK
∟Brak obowiązku wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu wynikającego z działalności zakładu budżetowego i jednostek budżetowych gminy
2014.04.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-15/14-3/MK
∟Brak obowiązku wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu z tytułu dostawy towarów i świadczenia usług wymienionych w punktach 1-7, w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2014 r.
2014.04.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-15/14-2/MK
∟Brak obowiązku wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu z tytułu dostawy towarów i świadczenia usług wymienionych w punktach 1-7, w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2013 r
2014.04.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-50/14/EJ
∟brak prawa do odliczenia przez Gminę podatku przy nakładach inwestycyjnych na budowę sal gimnastycznych, które zostały nieodpłatnie przekazane do użytkowania jednostkom budżetowym
2014.04.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-51/14/LSz
∟Dotyczy uznania jednostek budżetowych gminy za odrębnych od niej podatników.
2014.04.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-40/14-2/AD
∟Czy Powiat i jego jednostki budżetowe, w tym m.in. Zespół Szkół, jako powiatowa jednostka budżetowa, mogą być uznawani za odrębnych podatników podatku od towarów i usług?
2014.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-70/14-2/MG
∟Składanie deklaracji VAT przez Powiat uwzględniającej obroty podległych jednostek
2014.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-9/14/AŚ
∟brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku realizacją projektu
2014.03.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-949/13-6/MG
∟Prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego ponoszonego w związku z inwestycją w Infrastrukturę
2014.03.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-949/13-5/MG
∟Uznanie Gminy za podatnika i obowiązku deklarowania przez Gminę opłat z tytułu wstępu na Zamek
2014.03.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-949/13-4/MG
∟Opodatkowanie oddania Infrastruktury w odpłatny trwały zarząd Jednostce
18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.