Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: jednostka budżetowa

 

jednostka budżetowa 1679 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38

2014.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-128/14-2/AKr
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie rozliczania podatku VAT od czynności dokonywanych przez Gminę i jej samorządowym zakładem budżetowym

2014.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-172/14/MN
     ∟Uznanie jednostek budżetowych Gminy za odrębnych od Gminy podatników i w konsekwencji brak możliwości rozliczania przez Gminę obrotów i kwot należnego podatku z tytułu działalności prowadzonej przez jednostki.

2014.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-193a/14/EK
     ∟Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów, jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług? Czy występujące zdarzenia (C-D) Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy? Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób powinna ją wyliczyć i zastosować? Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów, jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D) Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego? Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy, ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy, czy też powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? Czy sprzedaż (obrót), wynikająca z działalności Jednostek Budżetowych Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy?

2014.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-181/14/KT
     ∟Jednostka budżetowa jest odrębnym od Gminy podatnik podatku od towarów i usług, niepodleganie opodatkowaniu nieodpłatnego przekazania majątku Gminy jednostce budżetowej i nieodpłatnego przekazania sieci wodnokanalizacyjnych w zarządzanie do podmiotu zajmującego się doprowadzaniem wody i odprowadzaniem ścieków na terenie Gminy oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją Inwestycji

2014.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-82/14-3/HW
     ∟Czy w związku z Uchwałą Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 24 czerwca 2013 r. wydaną w sprawie o sygn. akt (…) Gmina powinna rozliczać podatek VAT uwzględniając powołane przez siebie do istnienia jednostki organizacyjne?

2014.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-41/14/AZb
     ∟opodatkowanie wykonanej usługi transportowej

2014.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-132/14/AP
     ∟Odrębność podatkowa jednostek budżetowych i gminy.

2014.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-103/14/MS
     ∟Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować? Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego? Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. rok 2010), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? Czy sprzedaż (obrót), wynikająca z działalności Jednostek Budżetowych Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?

2014.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-77/14-2/PG
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie uznania Gminy i jej jednostek budżetowych za odrębnych podatników podatku VAT oraz dokonania korekt rozliczeń VAT.

2014.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-129/14/AJ
     ∟Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów, jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług? Czy występujące zdarzenia (C-D) Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy? Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób powinna ją wyliczyć i zastosować? Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów, jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D) Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego? Czy sprzedaż (obrót), wynikająca z działalności Jednostek Budżetowych Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy?

2014.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-77/14/UH
     ∟Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o jego zwrot w związku z realizacją projektu pn. „…”

2014.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-235/14-3/AS
     ∟Istota interpretacji: uwzględnienie w proporcji sprzedaży obrotu z tytułu dostawy towarów i świadczenia usług przez Gminę w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2014 r. oraz uwzględnienie w proporcji sprzedaży obrotu z działalności jednostek budżetowych Gminy

2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-94a/14/EK
     ∟Prawa do odliczenia podatku naliczonego na podstawie proporcji sprzedaży w przypadku wydatków związanych jednocześnie z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu oraz niepodlegającymi opodatkowaniu, brak obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży zdarzeń spoza zakresu ustawy o podatku od towarów i usług, brak obowiązku stosowania wstępnej lub późniejszej alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji itp.), itd.

2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-56/14-2/PG
     ∟Czy gmina i jej jednostki budżetowe powinny być traktowane dla celów rozliczeń VAT jako jeden podatnik i dokonywać jednego rozliczenia deklaracyjnego przez Gminę?

2014.04.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-32/14/MS
     ∟Opodatkowania czynności związanych z bezumownym korzystaniem z miejskich urządzeń technicznych wyposażenia dróg i bezpieczeństwa ruchu drogowego jako nośników reklamy.

2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-82/14-4/MW
     ∟uznanie jednostek budżetowych za odrębnych od Gminy podatników podatku od towarów i usług.

2014.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-139/14-2/AK
     ∟uznanie jednostek budżetowych Miasta za podatników podatku od towarów i usług,

2014.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-93/14-2/MK
     ∟Rozliczenia podatku VAT Gmin oraz jednostek budżetowych.

2014.04.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-15/14-5/MK
     ∟Brak obowiązku wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu wynikającego z działalności zakładu budżetowego i jednostek budżetowych gminy

2014.04.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-15/14-4/MK
     ∟Brak obowiązku wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu wynikającego z działalności zakładu budżetowego i jednostek budżetowych gminy

2014.04.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-15/14-3/MK
     ∟Brak obowiązku wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu z tytułu dostawy towarów i świadczenia usług wymienionych w punktach 1-7, w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2014 r.

2014.04.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-15/14-2/MK
     ∟Brak obowiązku wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu z tytułu dostawy towarów i świadczenia usług wymienionych w punktach 1-7, w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2013 r

2014.04.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-50/14/EJ
     ∟brak prawa do odliczenia przez Gminę podatku przy nakładach inwestycyjnych na budowę sal gimnastycznych, które zostały nieodpłatnie przekazane do użytkowania jednostkom budżetowym

2014.04.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-51/14/LSz
     ∟Dotyczy uznania jednostek budżetowych gminy za odrębnych od niej podatników.

2014.04.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-40/14-2/AD
     ∟Czy Powiat i jego jednostki budżetowe, w tym m.in. Zespół Szkół, jako powiatowa jednostka budżetowa, mogą być uznawani za odrębnych podatników podatku od towarów i usług?

2014.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-70/14-2/MG
     ∟Składanie deklaracji VAT przez Powiat uwzględniającej obroty podległych jednostek

2014.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-9/14/AŚ
     ∟brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku realizacją projektu

2014.03.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-949/13-6/MG
     ∟Prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego ponoszonego w związku z inwestycją w Infrastrukturę

2014.03.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-949/13-5/MG
     ∟Uznanie Gminy za podatnika i obowiązku deklarowania przez Gminę opłat z tytułu wstępu na Zamek

2014.03.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-949/13-4/MG
     ∟Opodatkowanie oddania Infrastruktury w odpłatny trwały zarząd Jednostce

18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj