Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: Fundusz Pracy

 

Fundusz Pracy 347 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2012.02.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-1127/11/TK
     ∟Czy składka na Fundusz Pracy, którą Pan opłaca z własnych środków z prywatnego rachunku bankowego stanowi w 100% Pana koszt uzyskania przychodów, czy w 50% zgodnie z udziałem wynikającym z umowy spółki?

2012.02.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-1036/11-2/MS
     ∟Skoro środki otrzymane jednorazowo przez Wnioskodawcę w 2011 r. z Urzędu Pracy zostały przyznane Wnioskodawcy jako bezrobotnemu na rozpoczęcie działalności gospodarczej, to środki te są wolne od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie cytowanego art. 21 ust. 1 pkt 121 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Natomiast wydatki sfinansowane tymi środkami, poniesione na zakup wyposażenia wykorzystywanego na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów tej działalności.

2012.01.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/415-1142/11/RM
     ∟Dot. skutków podatkowych otrzymania i wydatkowania środków przyznanych z Powiatowego Urzędu Pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej.

2012.01.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1227/11/CzP
     ∟Czy prawidłowym jest w podatku dochodowym od osób prawnych zaliczenie od 2009 roku do kosztów uzyskania przychodów:1. kosztów wynagrodzenia wraz z premią uznaniową - do okresu, za jaki wynagrodzenie jest należne tzn. wszystkie koszty wynagrodzeń za 2009 rok do kosztów roku 2009 przy zachowaniu warunku wypłaty w terminie przewidzianym w regulaminie pracy zakładu,2. kosztów wypłacanych premii dodatkowych - do okresu, w jakim są wypłacone, czyli przyjmując metodę kasową,3. kosztów wynagrodzenia rocznego - do okresu (roku) za jaki są należne przy zachowaniu warunku wypłaty w pierwszym kwartale roku następnego,4. kosztów składek na ubezpieczenia społeczne opłaconych terminowo w miesiącach od I-XII do danego roku podatkowego, opłaconych od należności danego roku p...

2011.11.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-770/11/MK
     ∟Czy organ zatrudnienia obowiązany jest do sporządzenia bezrobotnemu informacji PIT-11 o wypłaconych z Funduszu Pracy świadczeniach?

2011.11.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-769/11/MK
     ∟W którym momencie powstaje przychód z tytułu postawienia przez organ zatrudnienia do dyspozycji bezrobotnego świadczenia z Funduszu Pracy?

2011.11.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-125/11-4/KSU
     ∟Czy wydatki sfinansowane z dotacji (wg załączonych faktur zakupu) mogą stanowić koszty uzyskania przychodów działalności gospodarczej?

2011.11.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-366/11-2/JG
     ∟Czy Spółka powinna zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów:- lutego 2010 r. wydatków na wypłatę nagrody rocznej za 2009 r.,- marca 2010 r. wydatków na zapłatę do ZUS składek finansowanych przez płatnika oraz składek na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych od ww. nagrody?

2011.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-71/11-2/ASZ
     ∟1. Czy dotacja otrzymana z Miejskiego Urzędu Pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej przez bezrobotnego jest zwolniona od podatku dochodowego od osób fizycznych, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 121?2. Czy wydatki poniesione na zakup wyposażenia o wartości nieprzekraczającej 3.500,00 zł, sfinansowane z Funduszu Pracy dla bezrobotnego na rozpoczęcie działalności gospodarczej, stanowią koszt uzyskania przychodu?

2011.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-514/11-4/AS
     ∟Czy w sytuacji przedstawionej w powyższym stanie faktycznym Spółka ma prawo zaliczać wynagrodzenia postawione do dyspozycji pracownikom (z zachowaniem terminów przewidzianych przez Kodeks Pracy) do kosztów uzyskania przychodów miesiąca, za który to wynagrodzenie jest należne, a składki na ubezpieczenia społeczne, Funduszu Pracy oraz Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych od tego wynagrodzenia obciążające płatnika, do kosztów uzyskania przychodów miesiąca, w którym składki te będą opłacone do ZUS?

2011.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-550/11-6/AS
     ∟Czy wydatki poniesione przez Spółkę na wynagrodzenia dla pracowników oraz składki z tytułu tych należności, określone w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych w części finansowanej przez płatnika (Spółkę), Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych zaliczane są do kosztów podatkowych zgodnie z art. 15 ust. 4g i art. 15 ust. 4h ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przy założeniu spełnienia warunków wskazanych w tych przepisach?

2011.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-550/11-5/AS
     ∟Czy wydatki poniesione przez Spółkę na wynagrodzenia dla pracowników oraz składki z tytułu tych należności, określone w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych w części finansowanej przez płatnika (Spółkę), Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych zaliczane są do kosztów podatkowych zgodnie z art. 15 ust. 4g i art. 15 ust. 4h ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przy założeniu spełnienia warunków wskazanych w tych przepisach?

2011.07.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-369/11-7/KS
     ∟Wnioskodawczyni wskazała w sposób prawidłowy dane jakie należy zamieścić w informacji o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11). Jednocześnie jak słusznie zauważyła Wnioskodawczyni nie ma podstaw prawnych do zamieszczania w deklaracji PIT-11 informacji o składkach na ubezpieczenie społeczne oraz o składkach na ubezpieczenie zdrowotne osoby współpracującej, ponieważ jak już wskazano wcześniej w całości finansuje je podmiot prowadzący działalność gospodarczą –Wnioskodawczyni, a więc nie są one potrącane z wynagrodzenia osoby współpracującej –małżonka. W związku z powyższym w myśl ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie można ich uwzględniać przy wypełnianiu obowiązków ciążących na płatnikach, wynikających z art. 39 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2011.07.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-369/11-6/KS
     ∟Ewidencjonowanie w podatkowej księdze przychodów i rozchodów wynagrodzenia brutto zatrudnionego małżonka oraz sposobu rozliczenia składek na ubezpieczenie społeczne oraz Fundusz Pracy.

2011.07.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-775/09/11-12/S/AS
     ∟Czy koszty wynagrodzeń, należnych pracownikom spółki przejętej za czas pracy w Spółce przejętej i pochodnych od nich składek społecznych, składek na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, zapłaconych przez spółkę przejmującą po dniu połączenia, a nie zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów w spółce przejmowanej, są kosztami uzyskania przychodu w spółce przejmującej?

2011.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-4/11-6/AG
     ∟Czy podlegają zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów wydatki na zakup wyposażenia i materiałów, sfinansowanych ze środków przyznanych przez Urząd Pracy?

2011.06.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/415-299/11/HSt
     ∟1. Czy środki finansowe z Funduszu Pracy na podjęcie działalności gospodarczej nie stanowią u Wnioskodawcy przychodu z tytułu prowadzenia tej działalności, tym samym nie podlegają wpisowi do podatkowej księgi przychodów i rozchodów? 2. Czy odpisy amortyzacyjne od zakupionych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych nie stanowią kosztu podatkowego i nie podlegają wpisowi do podatkowej księgi przychodów i rozchodów?3. Czy zakup środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych o wartości początkowej poniżej 3.500 zł, odpisywanych jednorazowo w koszty działalności jako zużycie materiałów, stanowi u podatnika koszt podatkowy i podlega wpisaniu do księgi w dacie otrzymania faktury zakupu w wysokości z niej wynikającej?

2011.05.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/415-222/11/HSt
     ∟Czy wydatki na wyposażenie oraz bieżące potrzeby firmy, poniesione ze środków dotacji de minimis można zaksięgować w ramach działalności gospodarczej w kosztach uzyskania przychodu, mimo że dotacja nie stanowi przychodu do opodatkowania?

2011.05.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-101f/11/PS
     ∟W zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów należnych składek na ubezpieczenie społeczne oraz składek na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych w związku z realizacją projektu budownictwa mieszkaniowego.

2011.05.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-101e/11/PS
     ∟W zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów należnych składek na ubezpieczenie społeczne oraz składek na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych w związku z realizacją projektu budownictwa mieszkaniowego.

2011.04.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/415-75/11/ESZ
     ∟Skutki podatkowe otrzymania z Powiatowego Urzędu Pracy jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej

2011.04.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-240/11/EB
     ∟Przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w takim zakresie, w jakim istnieje związek dokonanych zakupów z czynnościami opodatkowanymi.

2011.04.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-22/11/AK
     ∟Czy wartość zakupów z otrzymanych jednorazowych środków z Funduszu Pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej na wyposażenie biura, Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?

2011.03.30 - Minister Finansów - DD3/033/51/KDJ/11/PK-171
     ∟W sytuacji gdy stypendia podlegające opodatkowaniu, stanowią świadczenia wypłacane z Funduszu Pracy, Wnioskodawca ma obowiązek poboru zaliczki na podatek dochodowy, oraz zgodnie z art. 39 ust. 1 jest obowiązany w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym, przekazać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych - imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru, z zastrzeżeniem ust. 5.

2011.03.30 - Minister Finansów - DD3/033/50/KDJ/11/PK-171
     ∟Opodatkowanie dochodów uzyskanych z tytułu stypendiów stażowych wypłacanych w 2010 r. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.Zmiana interpretacji indywidualnejNa podstawie art. 14e § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), Minister Finansów zmienia z urzędu interpretację indywidualną z dnia 16 września 2010 r., Nr IPPB4/415-512/10-5/MP wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w imieniu Ministra Finansów, uznającą stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku złożonym w dniu 21 czerwca 2010 r., uzupełnionym w dniu 31 sierpnia 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych dochodów z tytułu stypendiów stażowych wypłacanych w 2010 r. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, za:prawidłowe w odniesieniu do dochodów, których źródłem finansowania jest Fundusz Pracy i środki z budżetu krajowego,nieprawidłowe w odniesieniu do dochodów, których źródłem finansowania są środki z budżetu Unii Europejskiej,gdyż stwierdza jej nieprawidłowość.UzasadnienieDnia 16 września 2010 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając – na podstawie § 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) - w imieniu Ministra Finansów, wydał interpretację indywidualną dotyczącą podatku dochodowego od osób fizycznych. We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.Wnioskodawca jako beneficjent wypłaca w 2010 r. uczestnikom projektu, tj. osobom bezrobotnym – stypendia z tytułu odbywania stażu (ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415, art. 53 pkt 6).Beneficjentami projektu są osoby bezrobotne zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy spełniające kryteria art. 49 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy tj. osoby do 25 roku życia, osoby długotrwale bezrobotne, osoby powyżej 50 roku życia, osoby bez kwalifikacji, bez doświadczenia, bez wykształcenia średniego, samotnie wychowujące dziecko do 18 roku życia, bezrobotni niepełnosprawni, bezrobotni po odbyciu kary pozbawienia wolności.Umowa na realizację projektu zawarta jest na okres od 1 stycznia 2008 r. do 31 grudnia 2013 r. Powiatowy Urząd Pracy realizuje projekt systemowy w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VI Poddziałanie 6.1.3 współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Instytucja zarządzająca – Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Instytucją pośredniczącą II stopnia jest Wojewódzki Urząd Pracy.Założeniem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) jest finansowanie projektów w sposób następujący: 85% środki unijne, 15% wkład krajowy.Na podstawie dokumentu „Zasady finansowania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki” z dnia 30 grudnia 2009 r. wydanego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego środki na finansowanie projektów systemowych są zapewniane z Funduszu Pracy w ramach części będącej w dyspozycji samorządu województwa jak i części będącej w dyspozycji samorządu powiatu. Wysokość udziału środków w dyspozycji samorządu województwa określa Instytucja Pośrednicząca.Środki te przekazywane są przez dysponenta Funduszu Pracy w miesięcznych transzach zgodnie z harmonogramem załączonym do wniosku o zwiększenie limitu, na rachunki bankowe wyodrębnione dla projektu.Refundacja do dysponenta Funduszu Pracy jest dokonywana po poświadczeniu wydatków przez daną Instytucję Pośredniczącą do Instytucji Zarządzającej w ramach komponentu regionalnego PO KL. Instytucja Zarządzająca informuje ministra właściwego ds. pracy o wysokości zatwierdzonych wydatków w ramach Poddziałania 6.1.3. w danym miesiącu do 10 dnia następnego miesiąca. Na tej podstawie minister właściwy ds. pracy wystawia zlecenie płatności do BGK w celu dokonania refundacji wydatków dla dysponenta Funduszu Pracy. Refundacja dokonywana jest w ramach limitu wydatków części będącej w dyspozycji ministra właściwego ds. pracy. Pismem z dnia 24 sierpnia 2010 r. Nr IPPB4/415-512/10-2/MP wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia przedmiotowego wniosku. Powyższe uzupełniono w terminie.W związku z powyższym Wnioskodawca zadał pytania:czy Powiatowy Urząd Pracy jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych realizując powyższy projekt ma obowiązek pobrać i odprowadzić zaliczkę na podatek dochodowy od wypłaconych stypendiów stażowych osobom bezrobotnym w roku 2010 r....w sytuacji zwolnienia z opodatkowania czy Powiatowy Urząd Pracy powinien korygować dotychczas wpłacone zaliczki na podatek dochodowy sporządzając korekty list wypłat za poszczególne miesiące i dokonać zwrotu potrąconych zaliczek podatku uczestnikom projektu...Przedmiotowa interpretacja została udzielona w zakresie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Natomiast w odniesieniu do pytania Nr 2 wniosek został rozpatrzony odrębnie.Zdaniem Wnioskodawcy:W 2010 r. Wnioskodawca realizując projekt systemowy w ramach PO KL Poddziałanie 6.1.3 i wypłacając stypendia stażowe osobom bezrobotnym będącym uczestnikami projektu – pobiera i odprowadza zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych.Stosując powyższe Wnioskodawca opiera się na dokumencie opracowanym przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego „Zasady finansowania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki” z dnia 30 grudnia 2009 r., w którym zawarto zapis, że: „W ramach Poddziałania 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudniania oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych zakłada się realizację projektów systemowych przez Powiatowe Urzędy Pracy (PUP) finansowanych ze środków Funduszu Pracy zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415, z późn. zm.). Środki na finansowanie projektów systemowych są zapewniane z Funduszu Pracy w ramach części będącej w dyspozycji samorządu województwa jak i części będącej w dyspozycji samorządu powiatu. Wysokość udziału środków w dyspozycji samorządu województwa określa Instytucja Pośrednicząca. Dofinansowanie projektów systemowych PUP polega na zwiększeniu limitu wydatków Funduszu Pracy dla powiatu na wniosek marszałka województwa lub dyrektora Wojewódzkiego Urzędu Pracy”.Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów, w świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej stanu faktycznego w części dotyczącej opodatkowania dochodów uzyskanych z tytułu stypendiów stażowych wypłacanych w 2010 r. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, których źródłem finansowania jest Fundusz Pracy i środki z budżetu krajowego uznał za prawidłowe. Z kolei, w części dotyczącej opodatkowania dochodów uzyskanych z tytułu stypendiów stażowych wypłacanych w 2010 r. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, których źródłem finansowania są środki z budżetu Unii Europejskiej uznał za nieprawidłowe.Stanowisko to uzasadnił w następujący sposób.Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307, z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.Jak wynika z wniosku, Wnioskodawca (Powiatowy Urząd Pracy) realizuje projekt systemowy w ramach PO KL, Priorytet VI, Poddziałanie 6.1.3, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Wnioskodawca jako beneficjent wypłaca w roku 2010 uczestnikom projektu, tj. osobom bezrobotnym – stypendia z tytułu odbywania stażu. Beneficjentami projektu są osoby bezrobotne zarejestrowane w PUP, spełniające kryteria art. 49 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach ryku pracy.Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie zauważył, iż na podstawie art. 49 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415, z późn. zm.), w stosunku do osób będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy:bezrobotnych do 25 roku życia,bezrobotnych długotrwale albo po zakończeniu realizacji kontraktu socjalnego, o którym mowa w art. 50 ust. 2 pkt 2, albo kobiet, które nie podjęły zatrudnienia po urodzeniu dziecka,bezrobotnych powyżej 50 roku życia,bezrobotnych bez kwalifikacji zawodowych, bez doświadczenia zawodowego lub bez wykształcenia średniego,bezrobotnych samotnie wychowujących co najmniej jedno dziecko do 18 roku życia,bezrobotnych, którzy po odbyciu kary pozbawienia wolności nie podjęli zatrudnienia,bezrobotnych niepełnosprawnychmogą być dodatkowo stosowane działania określone w art. 50-61a.Stypendium – w myśl art. 2 pkt 35 ww. ustawy – oznacza kwotę wypłacaną z Funduszu Pracy bezrobotnemu lub innej uprawnionej osobie w okresie odbywania szkolenia, przygotowania zawodowego dorosłych, studiów podyplomowych, stażu oraz w okresie nauki w szkole ponadgimnazjalnej albo w szkole wyższej, gdzie studiuje w formie studiów niestacjonarnych.Dnia 28 września 2007 r. Komisja Europejska wydała decyzję w sprawie przyjęcia do realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, który jest jednym z programów operacyjnych służących realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007-2013 (Narodowej Strategii Spójności) i obejmuje całość interwencji Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce.Z dniem 1 stycznia 2010 r. do ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wprowadzono przepis art. 21 ust. 1 pkt 137, w myśl którego zwalnia się od podatku dochodowego od osób fizycznych środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146).Zgodnie z przepisem art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.), w brzmieniu obowiązującym od 24 września 2009 r., ilekroć w ustawie jest mowa o środkach europejskich, rozumie się przez to środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2 i 4.Do środków europejskich zalicza się zatem:środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a i b;niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. c i d:Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014,Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014,Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy;Środki na realizację Wspólnej Polityki Rolnej:Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej "Sekcja Gwarancji",Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji,Europejskiego Funduszu Rolniczego Rozwoju Obszarów Wiejskich.Uwzględniając powyższe, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie do środków europejskich zaliczył m.in. środki pochodzące z funduszy strukturalnych (m.in. Europejskiego Funduszu Społecznego) wymienione w art. 5 ust. 3 pkt 1 ustawy o finansach publicznych.Ponadto, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie zauważył, iż zwolnieniem określonym w art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych objęci są uczestnicy projektu. Przez uczestników projektu, o których mowa w przywołanym wyżej przepisie, należy rozumieć osoby, dla których faktycznie przeznaczona jest pomoc udzielona w ramach projektu.Mając na uwadze przedstawiony we wniosku stan faktyczny oraz powołane wyżej przepisy prawa Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stwierdził, iż stypendia stażowe otrzymywane w 2010 r. przez osoby bezrobotne (uczestników projektów PO KL) – jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych – korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ale tylko w części finansowanej ze środków unijnych. Oznacza to, że Wnioskodawca jako płatnik nie jest obowiązany do poboru zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od ww. stypendiów.Jednocześnie Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stwierdził, iż świadczenia w postaci stypendiów stażowych (jeżeli nie są finansowane ze środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych), wypłacane w 2010 r. z Funduszu Pracy i części wypłacanej z budżetu krajowego nie są objęte zwolnieniem określonym w art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i podlegają opodatkowaniu.Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie wskazał także, iż na podstawie art. 35 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, do poboru zaliczek miesięcznych jako płatnicy są obowiązane organy zatrudnienia – od świadczeń wypłacanych z Funduszu Pracy.Zatem, w sytuacji gdy stypendia podlegające opodatkowaniu, stanowią świadczenia wypłacane z Funduszu Pracy, Wnioskodawca ma obowiązek poboru zaliczki na podatek dochodowy oraz zgodnie z art. 39 ust. 1, jest obowiązany w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym, przekazać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych – imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru, z zastrzeżeniem ust. 5.Na tle przedstawionego stanu faktycznego stwierdzam, co następuje:Za niezgodne z przepisami o podatku dochodowym od osób fizycznych należy uznać stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, uznające, że stypendia stażowe otrzymane w 2010 r. przez osoby bezrobotne, będące uczestnikami projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL), finansowanego z udziałem środków europejskich, korzystają ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, jedynie w części finansowanej ze środków unijnych.Jak wynika ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku, Wnioskodawca wypłaca w 2010 r. stypendia stażowe z projektu systemowego w ramach Poddziałania 6.1.3 PO KL współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.Podkreślić należy, iż od dnia 1 stycznia 2010 r. katalog zwolnień przedmiotowych określony w art. 21 ustawy został m.in. rozszerzony o pkt 137,

2011.03.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1933/10/JD
     ∟Czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów pod datą wpłaty do ZUS przypis składek na FUS, FP i FGŚP za minione okresy rozliczeniowe w całości, tzn. w części finansowanej zarówno przez płatnika jak i przez ubezpieczonego w sytuacji, gdy potrącenie ubezpieczonemu (wstecznie) nie jest możliwe (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)?Czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów pod datą wpłaty do ZUS przypis składek na FUZ za minione okresy w przypadku, gdy prawidłowe rozliczenie (potracenie z podatku należnego) nie jest możliwe (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)?

2011.03.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-1114/10-6/MT
     ∟Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup wyposażenia oraz innych przedmiotów eksploatacyjnych sfinansowanych z otrzymanej dotacji.

2011.03.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-1114/10-5/MT
     ∟otrzymane z Funduszu Pracy w ramach programu dotyczącego Rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości w powiecie płockim środki na podjęcie działalności gospodarczej w części przeznaczonej na zakup środka trwałego nie stanowią przychodu z działalności gospodarczej, a w części przeznaczonej na zakup wyposażenia stanowią przychód z działalności gospodarczej korzystający ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 121 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a co za tym idzie nie podlegają ujęciu w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, ani w zeznaniu rocznym jako przychód.

2011.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-850/10-2/GJ
     ∟Czy zgodnie z zapisem „ Na skutek potrącenia powyższa należność zostaje umorzona do wysokości sumy należności niższej z nich” – należy traktować to umorzenie jako przychód podatkowy?

2011.02.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/415-1256/10/SK
     ∟możliwość zaliczenia wydatków na zakup wyposażenia sfinansowanych z Urzędu Pracy do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj