Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: faktura

 

faktura 10791 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326

2008.06.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-377/08-2/MS
     ∟Planowany przez Spółkę sposób wymiany danych elektronicznych (...) dotyczący elektronicznego przesyłania wystawianych faktur może być uznany za zgodny z § 4. pkt 2 Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U. nr 133, poz.1119)

2008.06.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-414/08-2/IB
     ∟W powstałej sytuacji faktycznej wystawianie faktur VAT (w których wykazano opodatkowanie podatkiem od towarów i usług z tytułu odpłatnego świadczenia usług) jest w zaistniałej sytuacji zasadne, gdyż określając stan prawny zajmowanej nieruchomości jako „bezumowne zajmowanie” właściciel na tym etapie nie wnosi w stosunku do byłego najemcy roszczeń odszkodowawczych. Jeżeli bowiem w ocenie właściciela nieruchomości dochodzone należności wynikają z wystawianych faktur VAT, to nie stanowią one odszkodowania. Prawo podatkowe normuje zasady wydawania interpretacji, przy wydawaniu których organ nie może określać charakteru tych należności w sposób inny niż zaprezentowany przez Wnioskodawcę. Ocena taka może być dokonana wyłącznie w postępowaniu podatkowym, gdy organ dokonałby ewentualnej analizy rozliczeń stron byłej umowy najmu.

2008.06.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-399/08-4/SAP
     ∟Czy Gminie realizującej powyższy projekt przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o jego zwrot, a zatem czy podatek ten przy ubieganiu się o dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa X na lata 2007-2013 będzie kosztem kwalifikowanym?

2008.06.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-419/08-2/MR
     ∟Jeżeli opisane przez Wnioskodawcę procedury przesyłania faktur zawarte będą w umowie i zapewnią autentyczność i integralność faktur to spełnione będą wymogi z § 4 pkt 2 rozporządzenia w sprawie faktur elektronicznych).

2008.06.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-288/08-2/ISN
     ∟Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego w świetle art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług.

2008.06.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-272/08-2/SJ
     ∟Premia pieniężna nie jest związana z konkretną dostawą i nie może być traktowana jak rabat i dlatego należy ją opodatkować.

2008.06.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-217/08-4/MN
     ∟Opodatkowanie premii pieniężnych i sposób ich dokumentowania oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego.

2008.06.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-346/08-2/AK
     ∟Czy stanowisko stwierdzające istnienie obowiązku wystawienia faktury i opodatkowania podatkiem od towarów i usług premii pieniężnych, uzależnionych od ilości zakupionych produktów, jest prawidłowe?

2008.06.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-472/08/WN
     ∟opodatkowanie podatkiem od towarów i usług premii pieniężnych oraz prawo do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących premie pieniężne

2008.06.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-317/08/WN
     ∟opodatkowanie podatkiem od towarów i usług premii pieniężnych

2008.06.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-84/08/AO
     ∟Różny widok na ekranie faktury elektronicznej u wystawcy i odbiorcy nie stanowi naruszenie przepisu § 4 ust. 2 rozporządzenia, o ile nie jest to wynikiem zmiany oryginalnego formatu w trakcie przesyłania, jak również danych zawartych w tym formacie.

2008.06.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-83/08/AO
     ∟W związku z faktem, iż nie nastąpi zmiana formatu wystawianych faktur przy przesłaniu i przechowywaniu e-faktur w formie elektronicznej, spełnione zostaną warunki określone w § 4 oraz w § 6 ust. 5 rozporządzenia.

2008.06.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-82/08/AO
     ∟W związku z tym, iż przepis art. 226 Dyrektywy, który nie nakazuje określenia kwoty należności ogółem wraz z należnym podatkiem wyrażonej słownie, brak tego elementu nie ma wpływu na poprawność wystawienia faktury w formie elektronicznej.

2008.06.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-81/08/AO
     ∟Czy złożenie przez podmiot wykonujący usługę EDI oświadczenia opisanego w stanie faktycznym, w szczególności poprzez wskazanie odpowiednich procedur, które będą stosowane, czyni zadość wymogom § 4 pkt 2 rozporządzenia w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur?

2008.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-587/08-8/KCH
     ∟Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stoi na stanowisku, iż wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach za odpłatne świadczenie usług, pod warunkiem jednakże, że zakup tych usług może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy. Ponadto, z przepisu art. 88 ust 3a pkt 2 ustawy, który obowiązuje od dnia 1 stycznia 2008r., wynika, iż nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku. Zdaniem tutejszego organu cytowany przepis nie znajduje w przedstawionym stanie faktycznym zastosowania, gdyż prawo do podatku naliczonego wynika przede wszystkim z zastosowania przepisów art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług, zaś opodatkowanie świadczonej usługi następuje zgodnie z art. 5 ustawy

2008.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-587/08-7/KCH
     ∟Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stoi na stanowisku, iż wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach za odpłatne świadczenie usług, pod warunkiem jednakże, że zakup tych usług może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy. Ponadto, z przepisu art. 88 ust 3a pkt 2 ustawy, który obowiązuje od dnia 1 stycznia 2008r., wynika, iż nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku. Zdaniem tutejszego organu cytowany przepis nie znajduje w przedstawionym stanie faktycznym zastosowania, gdyż prawo do podatku naliczonego wynika przede wszystkim z zastosowania przepisów art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług, zaś opodatkowanie świadczonej usługi następuje zgodnie z art. 5 ustawy

2008.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-587/08-6/KCH
     ∟Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stoi na stanowisku, iż wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach za odpłatne świadczenie usług, pod warunkiem jednakże, że zakup tych usług może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy. Ponadto, z przepisu art. 88 ust 3a pkt 2 ustawy, który obowiązuje od dnia 1 stycznia 2008r., wynika, iż nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku. Zdaniem tutejszego organu cytowany przepis nie znajduje w przedstawionym stanie faktycznym zastosowania, gdyż prawo do podatku naliczonego wynika przede wszystkim z zastosowania przepisów art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług, zaś opodatkowanie świadczonej usługi następuje zgodnie z art. 5 ustawy

2008.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-587/08-5/KCH
     ∟Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stoi na stanowisku, iż wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach za odpłatne świadczenie usług, pod warunkiem jednakże, że zakup tych usług może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy. Ponadto, z przepisu art. 88 ust 3a pkt 2 ustawy, który obowiązuje od dnia 1 stycznia 2008r., wynika, iż nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku. Zdaniem tutejszego organu cytowany przepis nie znajduje w przedstawionym stanie faktycznym zastosowania, gdyż prawo do podatku naliczonego wynika przede wszystkim z zastosowania przepisów art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług, zaś opodatkowanie świadczonej usługi następuje zgodnie z art. 5 ustawy

2008.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-587/08-4/KCH
     ∟Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stoi na stanowisku, iż wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach za odpłatne świadczenie usług, pod warunkiem jednakże, że zakup tych usług może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy. Ponadto, z przepisu art. 88 ust 3a pkt 2 ustawy, który obowiązuje od dnia 1 stycznia 2008r., wynika, iż nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku. Zdaniem tutejszego organu cytowany przepis nie znajduje w przedstawionym stanie faktycznym zastosowania, gdyż prawo do podatku naliczonego wynika przede wszystkim z zastosowania przepisów art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług, zaś opodatkowanie świadczonej usługi następuje zgodnie z art. 5 ustawy

2008.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-587/08-3/KCH
     ∟Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stoi na stanowisku, iż wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach za odpłatne świadczenie usług, pod warunkiem jednakże, że zakup tych usług może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy. Ponadto, z przepisu art. 88 ust 3a pkt 2 ustawy, który obowiązuje od dnia 1 stycznia 2008r., wynika, iż nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku. Zdaniem tutejszego organu cytowany przepis nie znajduje w przedstawionym stanie faktycznym zastosowania, gdyż prawo do podatku naliczonego wynika przede wszystkim z zastosowania przepisów art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług, zaś opodatkowanie świadczonej usługi następuje zgodnie z art. 5 ustawy

2008.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-587/08-2/KCH
     ∟wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach za odpłatne świadczenie usług, pod warunkiem jednakże, że zakup tych usług może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy. Ponadto, z przepisu art. 88 ust 3a pkt 2 ustawy, który obowiązuje od dnia 1 stycznia 2008r., wynika, iż nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku. Zdaniem tutejszego organu cytowany przepis nie znajduje w przedstawionym stanie faktycznym zastosowania, gdyż prawo do podatku naliczonego wynika przede wszystkim z zastosowania przepisów art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług, zaś opodatkowanie świadczonej usługi następuje zgodnie z art. 5 ustawy

2008.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-387/08-3/KR
     ∟Spółka otrzymała w styczniu 2008r. faktury VAT dotyczące usług wykonanych w grudniu 2007 r. Spółka nie zamknęła do końca stycznia 2008r. ksiąg rachunkowych i nie sporządziła sprawozdania finansowego. Tym samym wydatki te stanowią koszt uzyskania przychodów na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w roku 2007

2008.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-314/08-2/EWW
     ∟Dopuszczalne jest wystawienie e-faktur bez kwoty należności wyrażonej słownie, o ile będzie zapewniona czytelność i niezmienność kwot wyrażonych liczbowo oraz nie budząca wątpliwości identyfikacja elementów e-faktury wyrażonych słownie.

2008.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-214/08/AJ
     ∟Czy Wnioskodawca prawidłowo dokumentuje otrzymany „rabat” fakturą VAT i stosuje stawkę podatku w wysokości 22%, którą to stawkę kwestionuje unijny partner?

2008.05.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-464/08-2/BS
     ∟Dotyczy opodatkowania i dokumentowania premii pieniężnych

2008.05.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-424/08-5/BS
     ∟Dotyczy dokumentowania premii pieniężnych fakturami VAT oraz prawa odbiorcy tych faktur do odliczenia podatku naliczonego z tych faktur

2008.05.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-382/08-5/IZ
     ∟otrzymywana przez Stronę premia pieniężna traktowana jest jako wynagrodzenie za świadczoną usługę, którą należy udokumentować fakturą VAT.

2008.05.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-275/08-2/ISN
     ∟Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego w świetle art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług.

2008.05.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-210/08/JCi
     ∟Czy usługi marketingowe są opodatkowane czy też, jak sugerują kontrahenci, należy wystawić notę obciążeniową, ponieważ jest to czynność zwolniona z VAT?

2008.05.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-238A08/MN
     ∟Czy Spółdzielnia może zaniechać wystawiania faktur VAT osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej, które nie żądają ich wystawienia, za dostarczanie pakietów programów telewizyjnych?

306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj