Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP1/443-79/08/BJ
z 20 lutego 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP1/443-79/08/BJ
Data
2008.02.20



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
gmina
jednostka samorządu terytorialnego
odzyskanie podatku naliczonego
zadania publiczne
zadania statutowe
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
Czy Wnioskodawca ma możliwość odzyskania podatku od towarów i usług w związku z realizowaną inwestycją, która nie jest związana z działalnością opodatkowaną?



Wniosek ORD-IN 957 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 stycznia 2008 r. (data wpływu 25 stycznia 2008 r.) uzupełnionym w dniu 14 lutego 2008 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie braku możliwości odzyskania podatku od towarów i usług, w związku z realizacją projektu pod nazwą „Rozśpiewane K. – czyli jak ocalić od zapomnienia…ochrona tożsamości kulturowej Gminy Z.” niezwiązanego z wykonywaniem czynności opodatkowanych - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 25 stycznia 2008 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku od towarów i usług, w związku z realizacją projektu, który nie jest związany ze sprzedażą opodatkowaną.


W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


W 2007 r. Urząd Z. obsługujący Gminę Z. – jednostkę samorządu terytorialnego, zakupił 5 szt. stołów bankietowych.za kwotę 763,11zł brutto na podstawie faktury VAT. Zakup stołów przedmiotowo związany jest z realizacją II etapu projektu pod nazwą „Rozśpiewane K.e – czyli jak ocalić od zapomnienia…ochrona tożsamości kulturowej Gminy Z.” w ramach Działania 2.3 „Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego” Sektorowego Programu Operacyjnego. Towary nabywane w ramach realizowanego projektu będą służyły zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty gminnej, które związane z rozwojem kultury, natomiast nie są związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych.

Wnioskodawca w uzupełnieniu wniosku, wskazał również, iż środki, które pozyska na realizację projektu nie będą środkami bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o których mowa w rozdziale 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 97, poz. 970)


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Czy Wnioskodawca nie ma możliwości odzyskania podatku od towarów i usług w kwocie 137,61 zł wynikającego z faktury z dnia 07.09.2007 r. wystawionej na 5 stołów bankietowych, których zakup związany jest z realizacją projektu pod nazwą „Rozśpiewane K. – czyli jak ocalić od zapomnienia…ochrona tożsamości kulturowej Gminy Z.” w ramach Działania 2.3 „Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego”...


Zdaniem Wnioskodawcy nie ma możliwości odzyskania podatku od towarów i usług, z uwagi na fakt, iż towary nabywane w ramach projektu nie są związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych. Ponadto Urząd eprezentujący Gminę realizującą zadania administracji, zgodnie art. 6 ust. 1 i art. 7 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) korzysta z przedmiotowego zwolnienia od podatku od towarów i usług w zakresie czynności związanych z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych powyższą ustawą. W przedmiotowym przypadku zakupione towary będą służyły zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty gminnej w dziedzinie rozwoju kultury.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Należy zaznaczyć, iż zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, wyczerpujący opis stanu faktycznego winien wynikać z wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, nie zaś z załączonych do niego dokumentów, w związku z czym dołączona do wniosku faktura nie była przedmiotem merytorycznej analizy.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.


Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej – powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj