Interpretacja Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Skarbowego
ZDE/423-87-44/06
z 31 maja 2006 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
ZDE/423-87-44/06
Data
2006.05.31



Autor
Kujawsko-Pomorski Urząd Skarbowy


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych


Słowa kluczowe
jednoosobowa spółka Skarbu Państwa
objęcie (nabycie) akcji
obowiązek podatkowy
wpłaty z zysku


Pytanie podatnika
Spółka wnosi o akceptację zaprezentowanego stanowiska w sprawie deklarowania wpłat z zysku według wzorów deklaracji WZS-1M i WZS- 1R w obecnym stanie faktycznym i prawnym. Jednostka wyraża opinię, iż aktualnie jest Spółką z mniejszościowym udziałem Skarbu państwa, a więc nie podlega obowiązkowi określonemu w art. 1 ustawy z dnia 01 grudnia 1995r. o wpłatach z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa (Dz. U. Nr 154, poz. 792).


POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r., Nr 8, poz. 60 ze zm.), Naczelnik Kujawsko - Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy, po analizie złożonego w dniu 22 marca 2006 r. wniosku w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego

postanawia

uznać, że przedstawione przez Podatnika stanowisko jest prawidłowe

Uzasadnienie

W dniu 22 marca 2006 r. do tut. organu wpłynął wniosek podatnika w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów ustawy z dnia 01 grudnia 1995r. o wpłatach z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa (Dz. U. Nr 154, poz. 792) uzupełniony pismami z dnia 12 kwietnia 2006 r. i 23 maja 2006r.

W piśmie tym Jednostka przedstawiła następujący stan faktyczny:

W dniu 06 października 2005r. Skarb Państwa, właściciel 100% akcji " A " zawarł z " B " Spółka z o. o. "Umowę wniesienia przez Skarb Państwa akcji Spółki Zakłady ... " A " S.A Spółka Akcyjna z siedzibą w Bydgoszczy na podwyższony kapitał zakładowy "B" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie" wnoszonego do kapitału zakładowego "B" Spółka z o. o. 580 298 akcji " A " S. A .

W listopadzie 2005r. i lutym 2006r. Jednostka wystąpiła do Sądu Rejonowego, Wydziału Gospodarczego Krajowego Rejestru Sądowego w Bydgoszczy z wnioskiem o zmianę danych w Rejestrze Przedsiębiorców obejmujących następujące zagadnienia:

- wykreślenie informacji, iż w Spółce był jeden akcjonariusz i zgodnie z przepisami art. 38 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 20 sierpnia 1997r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz. U. Nr 121, poz. 770 ze zm.) oraz art. 319 ustawy z dnia 15 września 2000r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. Nr 94, poz. 1034 ze zm.) fakt ten podlegał ujawnieniu w rejestrze

- zmianę statutu w zakresie składu Rady Nadzorczej oraz kompetencji do ustalania wynagradzania Prezesa Zarządu

W piśmie z dnia 22 marca 2006r. Spółka informuje, iż w Krajowym Rejestrze Sądowym dla miasta Warszawy nie została dokonana rejestracja podwyższonego kapitału zakładowego " B " - Spółka z o. o. Zdaniem Jednostki, fakt ten, nie ma znaczenia dla oznaczenia własności akcji w kapitale akcyjnym Spółki " A ". Dane nowego właściciela akcji imiennych zostały ujawnione przez zarząd Spółki w księdze akcyjnej w terminie określonym w Kodeksie spółek handlowych. Ponadto zostały spełnione warunki zawarte w przepisie art. 339 Kodeks spółek handlowych poprzez wydanie pisemnego oświadczenia na odcinkach zbiorowych akcji Spółki w treści zawartej w § 14 umowy przekazania akcji. W następstwie tych czynności " A "- Spółka Akcyjna od dnia 06 października 2005r. jest spółką z mniejszościowym udziałem Skarbu Państwa. Zdaniem Jednostki, w wyniku tych zdarzeń Spółka nie podlega przepisom ustawy z dnia 01 grudnia 1995r. o wpłatach z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa (Dz. U. Nr 154, poz. 792). Spółka informuje, iż od dnia wniesienia akcji do dnia złożenia niniejszego wniosku trzykrotnie odbywały się posiedzenia Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy z udziałem przedstawiciela Skarbu Państwa oraz " B " Spółka z o. o.

Dodatkowo Jednostka informuje, że "Umowa wniesienia przez Skarb Państwa akcji spółki Zakłady ... " A " Spółka Akcyjna z siedzibą w Bydgoszczy na podwyższony kapitał zakładowy "B" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie" została zawarta w trybie ustawy z dnia 30 sierpnia 1996r. o komercjalizacji i prywatyzacji (Dz. U z 2002r, Nr 171, poz 1397 ze zm.). Decyzją Rady Ministrów z dnia 21 marca 2005r. ujętą w Protokóle Ustaleń nr 12/2005 z posiedzenia Rady Ministrów w punkcie 25 ust. 6 wyrażono zgodę w oparciu o art. 33 ust. 3 ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji na inny niż publiczny tryb zbycia 635 943 akcji " A" Spółka Akcyjna poprzez wniesienie tych akcji do " B " Spółka z o. o. Przedstawiona forma prywatyzacji jest zgodna z punktem 4.3 dokumentu " Strategia przekształceń przemysłu potencjału obronnego w latach 2002 - 2005" zaaprobowanym do realizacji przez Radę Ministrów w dniu 14 maja 2002r.

Ponadto, zdaniem Spółki, deklaracje wpłat z zysku WZS-1M za listopad 2005r. oraz styczeń 2006r. zostały niesłusznie złożone w Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Skarbowym w Bydgoszczy. Jednostka uważa, że miesięczne deklaracje o wpłatach z zysku za pierwsze 10 miesięcy 2005r. są prawnie wymagalne, a tym samym Spółka jest zobowiązana do złożenia rocznej deklaracji o wpłatach z zysku na formularzu WZS-1R.

W związku z tym jednostka wnosi o akceptację zaprezentowanego stanowiska w sprawie deklarowania wpłat z zysku według wzorów deklaracji WZS-1M i WZS- 1R w obecnym stanie faktycznym i prawnym. Jednostka wyraża opinię, iż aktualnie jest Spółką z mniejszościowym udziałem Skarbu państwa, a więc nie podlega obowiązkowi określonemu w art. 1 ustawy z dnia 01 grudnia 1995r. o wpłatach z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa (Dz. U. Nr 154, poz. 792).

Po analizie przedstawionego stanu faktycznego oraz zaprezentowanego przez Jednostkę stanowiska dotyczącego interpretacji przepisów prawa podatkowego tutejszy Organ stwierdza, co następuje.

Zgodnie z art. 1 ustawy z dnia 01 grudnia 1995r. o wpłatach z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa, przepisy ustawy stosuje się do jednoosobowych spółek Skarbu Państwa oraz do spółek, w których wszystkie akcje (udziały) są własnością Skarbu Państwa, z wyjątkiem akcji (udziałów) nieodpłatnie udostępnionych pracownikom na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

W myśl art. 2 ust. 1 do 7 ww. ustawy Spółki, o których mowa w art. 1, są obowiązane do dokonywania wpłat z zysku po opodatkowaniu podatkiem dochodowym, zwanych dalej "wpłatami z zysku", na rzecz budżetu państwa.

Wpłaty z zysku dokonywane są zaliczkowo w okresach miesięcznych lub kwartalnych. Ostateczne rozliczenie następuje po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego. Wyboru okresu, za jaki będzie dokonywana zaliczka, dokonuje spółka. Spółki są obowiązane składać deklaracje o wysokości zysku po opodatkowaniu podatkiem dochodowym, osiągniętego od początku roku obrotowego, i wpłacać na rachunek urzędu skarbowego, właściwego według siedziby spółki, zaliczki miesięczne (kwartalne) w wysokości różnicy między wpłatami z zysku należnymi z zysku osiągniętego od początku roku obrotowego a sumą zaliczek należnych za poprzednie miesiące (kwartały).

Podstawą ustalenia wysokości zaliczki jest zysk po opodatkowaniu podatkiem dochodowym osiągnięty w danym okresie, liczony w rachunku narastającym.

Przepis art. 3 omawianej ustawy stanowi, iż w przypadku zbycia akcji (udziałów) na zasadach i w trybie przepisów o prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych, obowiązek określony w art. 2 ust. 1 ustaje z końcem miesiąca, w którym dokonano zbycia akcji.

W niniejszej sprawie zastosowanie znajdą następujące przepisy ustawy z dnia 15 września 2000r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U z 2000r., Nr 94 poz. 1037 ze zm.): art. 337 § 1 - 3, art. 338 § 1 i 2, art. 339, art. 341 § 1 i 5, art. 343 § 1 i 2.

Należy zwrócić uwagę na zapis zawarty w art. 339 ustawy Kodeksu spółek handlowych, który stanowi, iż przeniesienie akcji imiennej lub świadectwa tymczasowego następuje przez pisemne oświadczenie albo na samym dokumencie akcji, albo na świadectwie tymczasowym, albo w osobnym dokumencie oraz wymaga przeniesienia posiadania akcji lub świadectwa tymczasowego.

Ponadto w myśl art. 341 § 1 Kodeksu spółek handlowych Zarząd obowiązany jest prowadzić księgę akcji imiennych i świadectw tymczasowych (księga akcyjna), do której należy wpisywać nazwisko i imię albo firmę (nazwę) oraz siedzibę i adres akcjonariusza albo adres do doręczeń, wysokość dokonanych wpłat, a także, na wniosek osoby uprawnionej, wpis o przeniesieniu akcji na inną osobę wraz z datą wpisu. W § 2 artykułu 341 Kodeksu spółek handlowych wskazane zostało, iż na żądanie nabywcy akcji albo zastawnika lub użytkownika zarząd dokonuje wpisu o przeniesieniu akcji lub ustanowieniu na niej ograniczonego prawa rzeczowego (...).

Zgodnie z art. 343 § 1 wyżej wymienionej ustawy Kodeks spółek handlowych wobec spółki uważa się za akcjonariusza tylko tę osobę, która jest wpisana do księgi akcyjnej, lub posiadacza akcji na okaziciela, z uwzględnieniem przepisów o obrocie instrumentami finansowymi.

Wskazać należy, że choć nabycie praw z akcji jest uzależnione od wpisu nabywcy do księgi akcyjnej, to jednak wykonywanie praw udziałowych wobec spółki jest uzależnione od wpisu do księgi akcyjnej, jeżeli jest to akcja imienna. Realizacja praw udziałowych wynikających z akcji imiennych jest ściśle związana z uprawnieniami spółki do domagania się od akcjonariusza spoczywających na nim obowiązków. Występuje tu bowiem wzajemna korelacja, co oznacza, że również wypełnienie obowiązków (a nie tylko realizacja praw) możliwe jest do wyegzekwowania przez spółkę tylko w stosunku do osób wpisanych w księdze akcyjnej. Pomimo więc skutecznie dokonanego zbycia akcji podmiot będący zbywcą akcji jest nadal wobec spółki uprawnionym i zobowiązanym z akcji imiennej tak długo, jak długo jest on wpisany w księdze akcyjnej. Podkreślić należy, iż o skutecznym wykonywaniu praw z akcji imiennych rozstrzyga nie stan rzeczywisty, lecz treść wpisu istniejącego w księdze akcyjnej, bowiem wobec spółki zobowiązanym do świadczeń związanych z akcjami imiennymi jest tylko osoba wpisana do księgi akcyjnej.

Natomiast nabywca akcji nie wpisany do księgi akcyjnej nie ma wobec spółki żadnych uprawnień ani obowiązków, a spółka nie może od niego żądać zaległych, przywiązanych do akcji świadczeń, ani też zgłaszać wniosku o dokonanie wpisu nabywcy do księgi akcyjnej.

Jak wskazuje Spółka w piśmie z dnia 22 marca 2006r. dane nowego właściciela akcji imiennych zostały ujawnione przez zarząd Spółki w księdze akcyjnej w terminie określonym w cyt. ustawie Kodeks spółek handlowych. Ponadto zostały spełnione warunki zawarte w przepisie art. 339 Kodeksu spółek handlowych poprzez wydanie pisemnego oświadczenia na odcinkach zbiorowych Akcji Spółki w treści zawartej w § 14 umowy przekazania akcji.

Stanowcze twierdzenie Spółki zawarte we wniosku, iż nowy akcjonariusz " A" Spółka Akcyjna - " B " Spółka z o. o., figuruje w księdze akcyjnej, (został ujawniony w księdze akcyjnej), musiało więc skutkować uznaniem go wobec spółki za akcjonariusza, czego konsekwencją było istnienie obowiązku po stronie Spółki dopuszczenia do wykonywania przez nowego akcjonariusza praw z akcji imiennych w tym prawa na zgromadzeniu akcjonariuszy.

Ponadto w celu rozstrzygnięcia powstałej kwestii zasadnym jest powołanie przepisów ustawy z dnia 30 sierpnia 1996r. o komercjalizacji i prywatyzacji (Dz. U. z 2002r., Nr 171, poz. 1397 ze zm.).

W myśl art. 1 ust. 2 ww. ustawy prywatyzacja, w rozumieniu ustawy, polega na:

  1. obejmowaniu akcji w podwyższonym kapitale zakładowym jednoosobowych spółek Skarbu Państwa powstałych w wyniku komercjalizacji przez podmioty inne niż Skarb Państwa lub inne niż państwowe osoby prawne w rozumieniu ustawy z dnia 08 sierpnia 1996r. o zasadach wykonywania uprawnień przysługujących Skarbowi Państwa (Dz. U. z 1996r., Nr 106, poz. 493 ze zm.)

1a) zbywaniu należących do Skarbu Państwa akcji w spółkach; (prywatyzacja pośrednia)

Prywatyzacja pośrednia spółki powstałej w wyniku komercjalizacji przedsiębiorstwa państwowego - jednoosobowej spółki z wyłącznym udziałem Skarbu Państwa polega zatem na zbywaniu należących do Skarbu Państwa akcji w tej spółce innym podmiotom.

Zgodnie z art. 31a ustawy z dnia 30 sierpnia 1996r. o komercjalizacji i prywatyzacji akcje w imieniu Skarbu Państwa zbywa minister właściwy do spraw Skarbu Państwa.

Z zastrzeżeniem art. 36 i 37 ww. ustawy (dotyczy to nabycia gwarantowanego pakietu akcji pracowniczych - do 15% kapitału), akcje należące do Skarbu Państwa są zbywane (art. 33 ust. 1 tej ustawy) w trybie:

  1. oferty ogłoszonej publicznie,
  2. przetargu publicznego,
  3. rokowań podjętych na podstawie publicznego zaproszenia,
  4. przyjęcia oferty w odpowiedzi na wezwanie ogłoszone na podstawie art. 72 - 74 lub art. 91 ust. 6 ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz. U Nr 184, poz. 1539).

Jednakże jak stanowi art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996r. o komercjalizacji i prywatyzacji - Rada Ministrów może wyrazić zgodę na inny niż przewidziany w ust. 1 tryb zbywania akcji.

Dodać należy, iż zgodnie z art. 34 omawianej ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji zbycie akcji należących do Skarbu Państwa z naruszeniem art. 33 jest nieważne.

Mając na względzie powołane powyżej przepisy prawa oraz okoliczności faktyczne sprawy

należy stwierdzić, że " A " Spółka Akcyjna z siedzibą w Bydgoszczy do dnia 06 października 2005r. była jednoosobową spółką z wyłącznym udziałem Skarbu Państwa powstałą w wyniku komercjalizacji przedsiębiorstwa państwowego.

W dniu 06 października 2005r. zawarto " Umowę wniesienia przez Skarb Państwa akcji spółki Zakłady ... " A " Spółka Akcyjna z siedzibą w Bydgoszczy na podwyższony kapitał zakładowy "B" Spółka z o. o. z siedzibą w Warszawie". Działający w imieniu Skarbu Państwa minister właściwy do spraw Skarbu Państwa dokonał zbycia 580 298 akcji (co stanowiło 73% kapitału zakładowego Spółki) " A " Spółka Akcyjna w Bydgoszczy. Akcje wniesiono jako wkład na podwyższony kapitał zakładowy w " B " Spółka z o. o.

Z pisma Spółki z dnia 12 kwietnia 2006r. wynika, iż Rada Ministrów na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996r. o komercjalizacji i prywatyzacji (Dz. U. z 2002r., Nr 171, poz. 1397 ze zm.) wyraziła pisemną zgodę na inny niż publiczny tryb zbywania akcji stanowiących własność Skarbu Państwa w Zakładach ... " A " Spółka Akcyjna w Bydgoszczy ". Przedstawiona forma prywatyzacji jest zgodna z punktem 4.3 dokumentu " Strategia przekształceń przemysłu potencjału obronnego w latach 2002 - 2005 zaaprobowanym do realizacji przez Radę Ministrów w dniu 14 maja 2002r.

Tym samym w " A " Spółka Akcyjna doszło do prywatyzacji pośredniej w rozumieniu art. 1 ust. 2 pkt 1a w związku z art. 31a, 33 ust. 3, art. 34 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996r. o komercjalizacji i prywatyzacji.

Dodać należy, że nowy akcjonariusz " A " Spółka Akcyjna - " B" Spółka z o. o. figuruje w księdze akcyjnej (został ujawniony w księdze akcyjnej). Powyższe zdarzenie musiało skutkować uznaniem go wobec spółki za akcjonariusza, czego konsekwencją było istnienie obowiązku po stronie Spółki dopuszczania do wykonywania przez nowego akcjonariusza prawa z akcji imiennych w tym prawa głosu na zgromadzeniu akcjonariuszy.

Zgodnie zaś z art. 1 ustawy z dnia 01 grudnia 1995r. o wpłatach z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa, przepisy ustawy , z zastrzeżeniem art. 7 stosuje się do:

  1. jednoosobowych spółek Skarbu Państwa
  2. spółek, w których wszystkie akcje (udziały) są własnością Skarbu Państwa, z wyjątkiem akcji (udziałów) nieodpłatnie udostępnionych pracownikom na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

Z powyższego wynika, iż z dniem 06 października 2005r. w wyniku prywatyzacji pośredniej

" A " S. A. w Bydgoszczy nie jest już jednoosobową spółką z wyłącznym udziałem Skarbu Państwa ani też spółką, w której wszystkie akcje (udziały) są własnością Skarbu Państwa, z wyjątkiem akcji (udziałów) nieodpłatnie udostępnionych pracownikom na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

Zgodnie zaś z przepisami art. 3 ustawy z dnia 01 grudnia 1995r. o wpłatach z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa, w przypadku zbycia akcji (udziałów) na zasadach i w trybie przepisów o prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych, obowiązek określony w art. 2 ust. 1 ustaje z końcem miesiąca, w którym dokonano zbycia akcji. W związku z faktem, iż ustawa o wpłatach z zysku w art. 3 mówi o zbyciu akcji (udziałów) na zasadach i w trybie przepisów o prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych, to zgodnie z art. 75 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996r. o komercjalizacji i prywatyzacji, jeżeli obowiązujące przepisy powołują się na uchyloną przepisem art. 74 ustawę lub odsyłają ogólnie do przepisów o prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych, stosuje się w tym zakresie odpowiednio przepisy ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych.

W świetle powyższego, należy stwierdzić, iż Spółka z końcem miesiąca, w którym dokonano zbycia akcji (udziałów) - to jest z końcem października 2005r. - nie jest już zobowiązana do dokonywania wpłat z zysku po opodatkowaniu podatkiem dochodowym. W związku z powyższym Jednostka nie podlega obowiązkom wynikającym z ustawy z dnia 01 grudnia 1995r. o wpłatach z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 21 lutego 1996 r. w sprawie określenia trybu i terminów wpłat z zysku oraz wzorów i terminów składania deklaracji przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa, a także określenia wzorów tych deklaracji.

Dodać jednakże należy, iż w przedmiotowej sprawie, Spółka nie może powoływać się na dane, które nie zostały wpisane do rejestru wpisu wobec osób trzecich działających w dobrej wierze (art. 14 ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym), ani też na domniemanie jego prawdziwości (art. 17 ustawy o KRS), ale nie oznacza to, że umowa z dnia 06 października 2005r. nie wywołała zamierzonych skutków prawnych. Z dniem jej zawarcie doszło do zbycia akcji " B " S.A w Bydgoszczy a tym samym Jednostka przestała być spółką , do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 01 grudnia 1995r. o wpłatach z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa.

Tutejszy organ zauważa, iż zgodnie z dyspozycją art. 14a § 3 Ordynacji podatkowej interpretacja co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie musi zawierać ocenę prawną stanowiska pytającego z przytoczeniem przepisów prawa. Jak stanowi natomiast art. 14 a § 2 zdanie drugie, pytający jest zobowiązany przedstawić we wniosku w sposób wyczerpujący stan faktyczny oraz własne stanowisko. Z dyspozycji tych przepisów wynika, że pisemna interpretacja wydana przez organ powinna zawierać ocenę prawną treści zawartych we wniosku, a nie innych aniżeli wniosek dokumentów przedstawionych przez podatnika. Zatem poza zakresem oceny tut. organu znalazły się: "Umowa wniesienia przez Skarb Państwa akcji spółki " A" S.A Spółka Akcyjna na podwyższony kapitał zakładowy "B" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie" oraz Opinia prawna wydana przez Kancelarię Radcy Prawnego adwokata Jerzego Przybyła zawarte w załączonych do wniosku pismach.

W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji.

Jednocześnie informuje się, że niniejsza odpowiedź dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i jest zgodna ze stanem prawnym obowiązującym na dzień jej udzielenia.

Zgodnie z art. 14b Ordynacji podatkowej udzielona odpowiedź nie jest wiążąca dla Strony, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej - do czasu jej ewentualnej zmiany lub uchylenia.

Zgodnie z art. 14a § 4 Ordynacji podatkowej Stronie przysługuje prawo złożenia zażalenia na niniejsze postanowienie.

Zażalenie, zgodnie z art. 236 § 2 pkt 1 Ordynacji podatkowej wnosi się do Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy za pośrednictwem tut. Organu w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj