Interpretacja Pierwszego Urzędu Skarbowego w Bielsku-Białej
PDOP-423/3/2005
z 9 czerwca 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PDOP-423/3/2005
Data
2005.06.09
Autor
Pierwszy Urząd Skarbowy w Bielsku-Białej
Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Pojęcie kosztów uzyskania przychodów
Słowa kluczowe
dokumentowanie
dzierżawa
koszty uzyskania przychodów
Pytanie podatnika
Sposób udokumentowania poniesionych wydatków związanych z nieterminowym regulowaniem należności z tytułu dzierżawy nieruchomości, celem ich zarachowania do kosztów uzyskania przychodów.
POSTANOWIENIE Na podstawie art. 14a § 1 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (j.t. Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz.60) Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Bielsku-Białej stwierdza, że stanowisko Fundacji .......... przedstawione we wniosku z dnia 7.03.2005 r., który wpłynął w dniu 24.03.2005 r. o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej - udokumentowania poniesionych wydatków związanych z nieterminowym regulowaniem należności z tytułu dzierżawy nieruchomości, celem ich zarachowania do kosztów uzyskania przychodów - jest nieprawidłowe. UZASADNIENIE W dniu 24 marca 2005 r. do Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Bielsku - Białej wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, który został uzupełniony pismem w dnia 4 kwietnia 2005 r. Jak stanowi art. 14a § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, stosownie do swojej właściwości naczelnik urzędu skarbowego, naczelnik urzędu celnego lub wójt, burmistrz (prezydent miasta), starosta albo marszałek województwa na pisemny wniosek podatnika, płatnika lub inkasenta mają obowiązek udzielić pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w ichindywidualnych sprawach, w których nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. Stan faktyczny opisany przez wniskodawcę : Z pisma wynika, że Fundacja dzierżawi kilka obiektów od Urzędu Miasta na podstawie zawartych umów. Na ustalone okresowe czynsze otrzymuje faktury VAT. W umowach zawarto zapisy, że opóźnienie w zapłacie czynszu po terminie płatności spowoduje naliczenie odsetek w ustawowej wysokości, czyli cywilnych. Podatnik zapytuje jak należy udokumentować poniesione wydatki z tytułu odsetek dotyczących opóźnienia w zapłacie czynszu. Stanowisko podatnika : Zdaniem podatnika podmiot gospodarczy żądający odsetek winien wystawić notę odsetkową, na której są ppodane wszystkie elementy będące podsatwą wyliczenia odsetek t.j. numer faktury, kwota faktury, termin płatności, dni opóźnienia, wysokość żądanych odsetek. Ocena prawna stanowiska pytającego z przytoczeniem przepisów prawa : Stosownie do art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. Nr 54 z 2000 r., poz. 654 ze zm.) podatnicy są zobowiązani do prowadzenia ewidencji rachunkowej zgodnie z odrębnymi przepisami, w sposób zapewniający ustalenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy. Wobez powyższego stanowisko zawarte przez podatnika we wniosku jest nieprawidłowe. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.