Interpretacja Urzędu Skarbowego Poznań-Wilda
DP-423/9/2004
z 30 lipca 2004 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
DP-423/9/2004
Data
2004.07.30
Autor
Urząd Skarbowy Poznań-Wilda
Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Koszty uzyskania przychodów --> Pojęcie i wysokość kosztów uzyskania przychodów
Słowa kluczowe
koszty uzyskania przychodów
podatek dochodowy od osób fizycznych
reklama
Pytanie podatnika
Przedsiębiorca prowadzący w formie spółki jawnej działalność handlową polegającą min. na sprzedaży hurtowej artykułów żywnościowych a w szczególności produktów przemysłu wędliniarskiego, zamierza przeprowadzić akcję reklamowo-promocyjną tych wyrobów. Wyroby te mają zostać nieodpłatnie przekazane do sieci sklepów wędliniarskich i przeznaczone na poczęstunki dla klientów sklepów. Celem akcji jest zapoznanie klientów z ofertą spółki oraz przekonanie ich o wysokiej jakości oferowanych produktów. W przedstawionym powyżej stanie faktycznym przedsiębiorca pyta czy wartość przekazanych wyrobów powinna stanowić koszt reprezentacji i reklamy objęty limitem na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 ze zm.), czy też tak prowadzona akcja reklamowa mieści się w pojęciu reklamy prowadzonej w sposób publiczny, a w związku z tym wydatki te nie są objęte limitem?
Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wydatki na reklamę w środkach masowego przekazu oraz na prowadzoną publicznie w inny sposób w pełnej wysokości stanowią koszt uzyskania przychodu. Kosztem uzyskania przychodu jest każda reklama skierowana do anonimowego odbiorcy za pośrednictwem prasy, radia, telewizji, kin, wystaw, targów, kiermaszów, neonów, itp. Reklamą publiczną jest również degustacja wyrobów lub towarów, w której może uczestniczyć każdy (nie jest takową degustacja dla zaproszonych gości). Przedstawiając powyższe uwarunkowania, tutejszy organ podatkowy podziela stanowisko Podatnika, że wydatki na poczęstunki dla klientów sklepów stanowią wydatki na reklamę prowadzoną publicznie w inny sposób i nie podlegają limitowi, który wynika z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W związku z powyższym, stosownie do art. 22 ust. 1 ustawy podatkowej wydatki te w pełnej wysokości należy traktować jako koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodu. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.