Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBI/2/423-292/13/AP
z 3 czerwca 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 06 marca 2013 r. (data wpływu do tut. BKIP 07 marca 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy w przypadku połączenia spółek Wnioskodawca, jako spółka przejmująca, będzie uprawniony do korzystania ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 07 marca 2013 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy w przypadku połączenia spółek Wnioskodawca, jako spółka przejmująca, będzie uprawniony do korzystania ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka należy do międzynarodowej grupy kapitałowej (dalej: „Grupa”) i zajmuje się wytwarzaniem i sprzedażą szyb do samochodów oraz pojazdów transportowych.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą również na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: SSE) na podstawie dwóch zezwoleń:

  • Zezwolenia z dnia 4 lutego 2010 r. (dalej: Zezwolenie I) oraz
  • Zezwolenia z dnia 26 kwietnia 2011 r. (dalej: Zezwolenie II).

Oba zezwolenia obejmują ten sam rodzaj działalności (te same kody PKWiU).

Zakres zarówno Zezwolenia I, jak i Zezwolenia II obejmuje działalność produkcyjną, usługową i handlową określoną według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług Głównego Urzędu Statystycznego zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (Dz. U. z 2008 r. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.; dalej: Rozporządzenie PKWIU 2008) w pozycji: 23.12 - Szkło płaskie, profilowane i poddane dalszej obróbce.

Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2011 r., Nr 74, poz. 397 z późn. zm., dalej: ustawa o PDOP) w związku z art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274 z późn. zm., dalej: ustawa o SSE), Spółka dokonuje podziału swoich dochodów na związane z działalnością opodatkowaną i zwolnioną, gdzie dochody z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE objętej zarówno Zezwoleniem I, jak i Zezwoleniem II kwalifikowane są zasadniczo (zgodnie z przepisami) jako dochody z działalności strefowej, podlegające zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych (dalej „PDOP”).

W związku z dążeniem do integracji operacyjnej oraz maksymalizacji efektywności działalności biznesowej, ze względu na spodziewane efekty synergii rozważane jest obecnie połączenie Spółki z inną spółką z Grupy (dalej „Spółka-siostra”), prowadzącą działalność gospodarczą głównie w pokrewnym zakresie, tj. produkcji i przetwórstwa szkła. Spółka-siostra również prowadzi działalność na terenie SSE i posiada dwa własne zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie tej strefy:

  • Zezwolenie z dnia 16 października 2007 r. (dalej: Zezwolenie III), które obejmuje działalność produkcyjną, usługową i handlową w zakresie następujących kodów PKWIU zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 6 kwietnia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 89, poz. 844 z późn. zm.):
    • 26.11 Szkło płaskie,
    • 26.12 Szkło płaskie, profilowane i poddane dalszej obróbce,
    • 26.15 Wyroby ze szkła pozostałe, włączając wyroby szklane do celów technicznych,
    • 63.1 Usługi w zakresie prac przeładunkowych, magazynowania i przechowywania towarów, oraz
  • Zezwolenie z dnia 24 listopada 2010 r. (dalej: Zezwolenie IV), które obejmuje działalność produkcyjną, handlową i usługową określoną w Rozporządzeniu PKWiU 2008 w pozycji:
    • 22.23 Wyroby z tworzyw sztucznych dla budownictwa,
    • oraz w zakresie sprzedaży odpadów powstałych w wyniku ww. działalności określonych w kategorii 38.11.52, 38.11.55, 38.11.58 oraz 38.11.59 Rozporządzenia PKWIU 2008.


Łączenie spółek miałoby nastąpić przez przejęcie Spółki-siostry przez Wnioskodawcę.

Zgodnie z zasadą sukcesji generalnej, zarówno w oparciu o art. 494 § 1 i 2 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2000 r. Nr 94, poz. 1037 z późn. zm., dalej „KSH”), jak i art. 93 § 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm., dalej „Ordynacja podatkowa”), Wnioskodawca, po przejęciu Spółki-siostry, wstąpi z dniem przejęcia we wszystkie prawa i obowiązki spółki przejmowanej, w tym również te wynikające z prawa podatkowego. Wobec tego na Wnioskodawcę, z dniem przejęcia Spółki-siostry, przejdzie również Zezwolenie III i IV wydane na rzecz Spółki-siostry.

W konsekwencji, po przejęciu Spółki-siostry, Wnioskodawca będzie prowadzić działalność gospodarczą na terenie SSE na podstawie łącznie czterech zezwoleń: Zezwolenia I, Zezwolenia II, Zezwolenia III oraz Zezwolenia IV (łącznie „Zezwolenia”), przy czym Zezwolenia I, II i III obejmują ten sam rodzaj działalności (te same kody PKWIU). Spółka analizuje również realizację kolejnych inwestycji, najprawdopodobniej już po połączeniu, w związku z którymi rozważa ubieganie się o kolejne zezwolenia strefowe.

Spółka podkreśla, iż prowadzi i będzie kontynuować prowadzenie ewidencji księgowej w sposób umożliwiający jednoznaczne ustalenie realizacji warunków wynikających z zezwoleń, w szczególności przyporządkowanie wydatków inwestycyjnych oraz utworzonych nowych miejsc pracy do każdego Zezwolenia. Ewidencja umożliwi wyodrębnienie środków trwałych oraz utworzonych nowych miejsc pracy związanych z projektami inwestycyjnymi objętymi Zezwoleniami, co pozwoli zatem na rozliczenie obu projektów pod kątem wypełnienia warunków określonych w Zezwoleniach oraz ustalenie kosztów kwalifikowanych poniesionych w związku z realizacją tych projektów dla celów kalkulacji przysługującego limitu pomocy publicznej.

Spółka-siostra posiada interpretację indywidualną z dnia 2 sierpnia 2011 r., wydaną w analogicznej sprawie przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach i potwierdzającą, że jest uprawniona do korzystania ze zwolnienia z opodatkowania PDOP dochodów z całej działalności prowadzonej przez Spółkę-siostrę na terenie SSE na podstawie Zezwolenia III oraz Zezwolenia IV, na bazie puli pomocy publicznej dostępnej najpierw w oparciu o zezwolenie wydanie wcześniej (Zezwolenie III), a następnie to wydane później (Zezwolenie IV).

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy dla celów obliczenia dochodu (straty) z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE w ramach Zezwoleń posiadanych przez Wnioskodawcę po przejęciu Spółki-siostry, Wnioskodawca będzie uprawniony do objęcia zwolnieniem dochodu z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na bazie posiadanych ważnych Zezwoleń, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia uzyskanego chronologicznie najwcześniej, a po jego wyczerpaniu lub wygaśnięciu, limit wynikający z Zezwoleń (obecnych oraz potencjalnych przyszłych) chronologicznie po nim następujących?

Zdaniem Spółki, po dokonaniu przejęcia Spółki-siostry określonego w planowanym zdarzeniu przyszłym przedstawionym w niniejszym wniosku, będzie on uprawniony do objęcia zwolnieniem dochodu z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie wszystkich posiadanych ważnych Zezwoleń na działalność w SSE, przysługujących Wnioskodawcy po przejęciu Spółki-siostry, tj. zarówno Zezwolenia I i II, jak i Zezwoleń III i IV. Po wyczerpaniu limitu zwolnienia dostępnego w ramach Zezwolenia, które wydane zostało najwcześniej albo po jego wygaśnięciu, zwolnieniu podlegać będzie dochód z całej działalności prowadzonej na terenie SSE na podstawie pozostałych, ważnych Zezwoleń - zgodnie z chronologiczną kolejnością ich wydawania - aż do momentu wyczerpania puli zwolnienia dostępnej dla Wnioskodawcy na ich podstawie lub do czasu ich wygaśnięcia.

Zgodnie z art. 12 ustawy o SSE, dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej (dalej „SSE”) w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP, wolne od podatku są dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o SSE, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Pomocą publiczną udzielaną przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą na terenie SSE jest niezapłacony przez tego przedsiębiorcę podatek obliczony od dochodu osiąganego wyłącznie z działalności prowadzonej na terenie SSE, na podstawie właściwego zezwolenia. Wielkość tego zwolnienia jest uzależniona od wysokości poniesionych przez przedsiębiorcę wydatków inwestycyjnych.

Jednocześnie, stosownie do art. 9 ust. 1 ustawy o PDOP, podatnicy obowiązani są do prowadzenia ewidencji rachunkowej, zgodnie z odrębnymi przepisami, w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy, a także do uwzględnienia w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych informacji niezbędnych do obliczenia odpisów amortyzacyjnych.

Z przytoczonych powyżej przepisów, zdaniem Wnioskodawcy, wynika jednoznacznie, iż wszelkie dochody z działalności gospodarczej prowadzonej przez podatnika na terenie SSE w zakresie określonym w posiadanych przez niego ważnych Zezwoleniach, objęte będą zwolnieniem z opodatkowania podatkiem dochodowym na gruncie ustawy o PDOP. Jednocześnie, po przejęciu przez Wnioskodawcę Spółki-siostry, konieczne będzie dalsze prowadzenie osobnej dokumentacji (ewidencji) w zakresie realizacji warunków każdego z posiadanych Zezwoleń, tj. zarówno liczby nowych miejsc pracy utworzonych w związku z poszczególnymi inwestycjami, aktualnego poziomu zatrudnienia, jak i wartości wydatków inwestycyjnych.

Wnioskodawca pragnie zauważyć, że ustawa o PDOP wprowadzając podział na działalność opodatkowaną oraz, wyodrębnioną szczególnymi regulacjami, działalność zwolnioną nie nakazuje wydzielać w ramach działalności zwolnionej różnych rodzajów działalności zwolnionej i traktować ich odrębnie. Zarówno przepisy ustawy o PDOP, jak i obowiązujące regulacje strefowe nie wprowadzają obowiązku, aby zwolnienie z podatku dochodowego miało być liczone odrębnie dla dochodów uzyskiwanych na podstawie poszczególnych zezwoleń posiadanych przez przedsiębiorcę, czy też by dochód zwolniony dzielić na części powiązane z poszczególnymi rodzajami działalności zwolnionej.

Wobec powyższego, jeżeli dany rodzaj działalności Wnioskodawcy będzie objęty Zezwoleniem, a działalność Wnioskodawcy po połączeniu spełniać będzie wymogi regulacji prawnych dotyczących SSE i jednocześnie jeżeli ogólna dostępna pula pomocy publicznej nie zostanie jeszcze wykorzystana, w opinii Wnioskodawcy nie będzie formalnych przeszkód do dalszego korzystania z pomocy publicznej w postaci zwolnienia z podatku dochodowego - aż do wygaśnięcia tego prawa (lub wyczerpania puli) na mocy obowiązujących regulacji.

W wyniku przejęcia Spółki-siostry, zgodnie z zasadą sukcesji generalnej, Wnioskodawca, jako przedsiębiorca strefowy, będzie posiadać łącznie cztery Zezwolenia na działalność na terenie SSE. W związku z posiadaniem w sumie czterech Zezwoleń, Wnioskodawcy przysługiwać będzie uprawnienie do wykorzystania zwolnienia z PDOP w kwocie wynikającej z połączenia iloczynów dostępnej intensywności pomocy publicznej oraz wydatków kwalifikowanych dla poszczególnych Zezwoleń, z uwzględnieniem dyskontowania. Pula pomocy publicznej przysługująca Wnioskodawcy, obliczona zgodnie z powyższymi zasadami, będzie zmniejszana przez wartość niezapłaconego podatku od dochodu z działalności prowadzonej na terenie SSE objętej zakresem ważnych Zezwoleń. W związku z tym, Wnioskodawca jako podmiot korzystający z kilku Zezwoleń, uprawniony będzie do równoczesnego korzystania ze zwolnienia podatkowego będącego sumą kilku limitów pomocy publicznej.

Jednocześnie, zdaniem Wnioskodawcy, po dokonaniu przejęcia, powinien on wykorzystywać przysługującą pulę pomocy kierując się zasadą FIFO (ang. „first in, first out”), tj. chronologicznie - od puli „najstarszej” do „najmłodszej”. Zezwolenia można uszeregować kolejno - od tego, które zostało wydane najwcześniej do najpóźniejszego. W konsekwencji należy, zdaniem Wnioskodawcy, przyjąć, że do momentu wyczerpania puli pomocy publicznej dostępnej na podstawie Zezwolenia przyznanego najwcześniej, jednak nie dłużej niż do momentu jego wygaśnięcia, Spółka będzie korzystać ze zwolnienia wynikającego z inwestycji, w związku z którą udzielone było to właśnie, najwcześniejsze Zezwolenie. Jednocześnie, po wygaśnięciu tego Zezwolenia lub po wykorzystaniu puli pomocy publicznej dla niego przewidzianej, Wnioskodawca będzie mógł nadal korzystać z puli zwolnienia podatkowego dostępnego dla Jego całego dochodu strefowego na podstawie następnego, wg chronologicznej kolejności przyznawania, Zezwolenia (jednak nie dłużej niż do momentu wygaśnięcia tego Zezwolenia lub wykorzystania puli pomocy dostępnej na jego podstawie). W następnej kolejności, nastąpi analogiczne wykorzystanie zwolnienia wynikającego z pozostałych Zezwoleń - również kolejno, wedle momentu ich przyznania.

Podkreślić należy, że chronologiczne korzystanie z posiadanych Zezwoleń jest, w opinii Wnioskodawcy, tym bardziej zasadne, iż poszczególne Zezwolenia wydawane były w określonej kolejności i w tej samej kolejności ma miejsce realizacja projektów inwestycyjnych stanowiących podstawę do wydania poszczególnych Zezwoleń. Wskazane powyżej postępowanie jest zatem w pełni uzasadnione - zarówno z formalnego, jak i racjonalnego punktu widzenia.

W konsekwencji, wobec argumentów przytoczonych powyżej, dopóki Spółka będzie mieć prawo do korzystania ze zwolnienia z PDOP w ramach któregokolwiek z ważnych Zezwoleń, będzie również uprawniona do zwolnienia z opodatkowania dochodów pochodzących z całej działalności prowadzonej na terenie SSE w ramach posiadanych ważnych Zezwoleń. Wykorzystywanie przysługującej puli pomocy może odbywać się natomiast według zasady FIFO, a więc chronologicznie - od puli „najstarszej” do „najmłodszej”.

Jednocześnie Wnioskodawca będzie prowadzić odpowiednią ewidencję umożliwiającą bieżące monitorowanie realizacji warunków każdego z Zezwoleń, a więc zarówno liczby nowych miejsc pracy utworzonych w związku z poszczególnymi inwestycjami, aktualnego poziomu zatrudnienia i wartości wydatków inwestycyjnych, jak również monitorowanie wykorzystania dostępnej puli pomocy, co w konsekwencji pozwoli zagwarantować, że limit dopuszczalnej wysokości pomocy publicznej, określony w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP, nie zostanie przekroczony.

W tym miejscu Spółka pragnie podkreślić, iż prawidłowość stanowiska, wskazanego i uzasadnionego powyżej, w zakresie wykorzystywania puli z dwóch zezwoleń, tj. Zezwolenia III i Zezwolenia IV posiadanych przez Spółkę-siostrę, zostało potwierdzone w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 2 sierpnia 2011 r. (sygn. IBPBI/2/423-506/11/AP), uzyskanej przez Spółkę-siostrę, w której organ stwierdził, iż „Obowiązek ustalania odrębnego wyniku podatkowego odnosi się tylko do sytuacji, kiedy ten sam podatnik prowadzi jednocześnie działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej i poza nią. W związku z tym, Spółka korzystająca z kilku zezwoleń uprawniona jest do równoczesnego korzystania ze zwolnienia podatkowego będącego sumą kilku limitów pomocy publicznej. Ani przepisy strefowe, ani ustawy o pdop, nie wymagają wyodrębnienia wyniku podatkowego dla działalności gospodarczej prowadzonej w oparciu o każde z zezwoleń z osobna. (...) Spółka może (...) objąć zwolnieniem dochód z całej działalności prowadzonej na terenie SSE, wykorzystując limit pomocy publicznej dostępnej w ramach pierwszego zezwolenia, a po jego wyczerpaniu limit wynikający z drugiego zezwolenia”.

O słuszności opinii Wnioskodawcy świadczą także inne wypowiedzi organów podatkowych, czego przykładem jest interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 14 maja 2012 r. o sygn. IBPBI/2/423-165/12/AP, w której stwierdzono, że „(...) Spółka korzystająca z kilku zezwoleń uprawniona jest do równoczesnego korzystania ze zwolnienia podatkowego będącego sumą kilku limitów pomocy publicznej. (...) brak jest przeszkód, aby limit wielkości pomocy publicznej określony dla dwóch zezwoleń został zsumowany, a zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych obliczone w ten sposób objęło cały dochód Spółki uzyskany z działalności strefowej prowadzonej na podstawie ww. zezwoleń. Spółka może zatem objąć zwolnieniem dochód z całej działalności prowadzonej na terenie SSE, wykorzystując limit pomocy publicznej dostępnej w ramach pierwszego zezwolenia, a po jego wyczerpaniu limit wynikający z drugiego zezwolenia”.

Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi w interpretacji indywidualnej o sygn. IPTPB3/423-306/12-2/KJ z dnia 23 listopada 2012 r. zaakceptował stanowisko podatnika, również potwierdzając w istocie twierdzenia Wnioskodawcy: „Zdaniem Spółki, po wyczerpaniu limitu zwolnienia dostępnego w ramach najwcześniej wydanych Zezwoleń (lub po ich wygaśnięciu), tj. kolejno Zezwolenia I, Zezwolenia II, a następnie Zezwolenia III zwolnieniu podlegać będzie dochód z całej działalności podstawowej prowadzonej na terenie SSE do momentu wyczerpania puli zwolnienia dostępnej w ramach chronologicznie ostatniego zezwolenia posiadanego przez Spółkę lub do jego wygaśnięcia. W związku z posiadaniem trzech Zezwoleń (...) Spółce będzie przysługiwało prawo do zwolnienia z opodatkowania dochodu w kwocie wynikającej z połączenia iloczynów dostępnej intensywności pomocy publicznej oraz wydatków kwalifikowanych dla poszczególnych Zezwoleń, z uwzględnieniem dyskontowania.”

Podobnie wypowiedział się Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi w interpretacji indywidualnej z dnia 26 lipca 2012 r. o sygn. IPTPB3/423-176/12-3/KJ, w której potwierdził prawidłowość stanowiska wnioskodawcy w sytuacji analogicznej do przedstawionej we wniosku niniejszym: „(...), po dokonaniu połączenia, Zezwolenia I i Zezwolenia III (w powiązaniu ze spełnieniem warunków określonych w każdym z tych Zezwoleń) Spółce będzie przysługiwało prawo do zwolnienia z opodatkowania dochodu w kwocie wynikającej z połączenia iloczynów dostępnej intensywności pomocy publicznej oraz wydatków kwalifikowanych dla poszczególnych zezwoleń, z uwzględnieniem dyskontowania. (...) Spółka prowadzić będzie odpowiednią ewidencję umożliwiającą bieżące monitorowanie wykorzystania dostępnej puli pomocy w ramach obu zezwoleń (...). Z uwagi na to, że uprawnienia wynikające z Zezwolenia III są wcześniejsze, w stosunku do uprawnień wynikających z Zezwolenia I, należy przyjąć, że do momentu wyczerpania puli pomocy publicznej dostępnej na podstawie Zezwolenia III, jednak nie dłużej niż (...) do momentu jego wygaśnięcia. Spółka będzie korzystała ze zwolnienia wynikającego z inwestycji, w związku z którą udzielone zostało Zezwolenie III.”

W interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 14 czerwca 2012 r. o sygn. IBPBI/2/423-278/12/SD potwierdzono, że „(...) chronologiczne korzystanie z posiadanych zezwoleń strefowych jest tym bardziej zasadne, iż w takiej właśnie kolejności Spółka otrzymywała zezwolenia i w takiej też kolejności ma miejsce realizacja projektów inwestycyjnych stanowiących podstawę do wydania poszczególnych zezwoleń. (...) powyższe stanowisko zgodne jest z przepisami prawa dotyczącymi obliczania pomocy publicznej należnej podmiotom prowadzącym działalność na terenie SSE.”

Także Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z dnia 19 września 2012 r. o sygn. ILPB3/423-664/10/12-S/GC potwierdził, że: „Skoro, zgodne z prawem jest łączne ustalenie dochodu Spółki uzyskanego na terenie SSE na podstawie trzech posiadanych zezwoleń, brak jest przeszkód do zsumowania kwot zwolnień podatkowych (...).”

Wnioskodawca wskazuje jednocześnie, że jego stanowisko znajduje potwierdzenie także w innych wypowiedziach organów podatkowych, wśród których wskazać można przykładowo interpretacje indywidualne:

Mając na uwadze powyższe, Spółka wnosi o potwierdzenie prawidłowości stanowiska przedstawionego w niniejszym wniosku.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z dnia 14 marca 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj