Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB2/415-334/14-4/MG
z 16 lipca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 17 kwietnia 2014 r. (data wpływu 23 kwietnia 2014 r.) oraz w uzupełnieniu wniosku z dnia 10 czerwca 2014 r. (data nadania 11 czerwca 2014 r., data wpływu 13 czerwca 2014 r.) na wezwanie organu z dnia 4 czerwca 2014 r. Nr IPPB2/415-334/14-2/MG (data nadania 4 czerwca 2014 r., data doręczenia 9 czerwca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków Wnioskodawcy jako płatnika, związanych z organizacją konkursu - jest:

  • nieprawidłowe – w części dotyczącej sposobu opodatkowania nagrody w konkursie, w sytuacji gdy zwycięzcą konkursu będzie pracownik Centrali lub Oddziału,
  • prawidłowe – w pozostałym zakresie.

UZASADNIENIE


W dniu 23 kwietnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków Wnioskodawcy jako płatnika, związanych z organizacją konkursu.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Działalność Instytutu (zwanego dalej Instytut) reguluje ustawa, w ramach której prowadzone są działania m.in. edukacyjne, wystawiennicze i wydawnicze. Biuro Edukacji Publicznej jako jeden z pionów działalności Instytut planuje wydanie kalendarza Instytut na rok 2015, organizując w tym celu konkurs wewnętrzny dla pracowników Instytut.


Zgodnie z regulaminem:

  • uczestnikiem konkursu może być każda osoba fizyczna, która w okresie trwania konkursu jest zatrudniona, jest wolontariuszem lub stażystą w Instytut (zarówno w Centrali Instytut, jak i w Oddziałach Instytut, przy czym każda jednostka jest osobnym płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych);
    • każdy uczestnik powinien przedstawić projekt kalendarza (tj. koncepcję projektu, materiały ilustracyjne np. z archiwum Instytut, a także zgodę na przekazanie autorskich praw do kalendarza, która będzie obowiązująca tylko dla zwycięskiego projektu);
    • nagrodą w konkursie jest czytnik elektroniczny oraz publikacja kalendarza jako oficjalnej publikacji Instytut. W chwili obecnej nagroda rzeczowa za wygrany konkurs nie została jeszcze zakupiona, więc trudno ją wycenić zgodnie z art. 11 updof, czyli według ceny zakupu.


Z uwagi na braki formalne w złożonym wniosku, tutejszy organ podatkowy pismem z dnia 4 czerwca 2014 r. Nr IPPB2/415-334/14-2/MG (data nadania 4 czerwca 2014 r., data doręczenia 9 czerwca 2014 r.) wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku poprzez wyjaśnienie:

  • czy można uznać, że konkurs, który Wnioskodawca planuje zorganizować skierowany będzie tylko do pracowników Instytut w sytuacji, gdy uczestnikami tego konkursu będą nie tylko pracownicy Instytut, ale także wolontariusze oraz stażyści?
  • czy pracownicy Centrali i pracownicy Oddziałów, którzy uczestniczyć będą w organizowanym przez Wnioskodawcę konkursie są pracownikami Wnioskodawcy, czy też z uwagi na fakt, że każda jednostka, tj. Centrala i Oddział jest osobnym płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych, tylko część uczestników będzie pracownikami Wnioskodawcy, natomiast pozostali uczestnicy będą pracownikami poszczególnych Oddziałów?
  • czy udział w konkursie wynikać będzie z zawartej z pracownikami Instytut umowy o pracę?
  • czy regulamin konkursu zawierać będzie zasady wyłaniania zwycięzców?
  • czy uczestnicy biorący udział w konkursie będą twórcami w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych?
  • czy wykonanie projektu kalendarza spełniać będzie przesłanki utworu w myśl ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych?


Wnioskodawca uzupełnił braki formalne wniosku w wyznaczonym terminie, pismem z dnia 10 czerwca 2014 r. (data nadania 11 czerwca 2014 r., data wpływu 13 czerwca 2014 r.), w kwestii doprecyzowania zdarzenia przyszłego wyjaśnił, że:

  1. Zgodnie z regulaminem podpisanym 5 czerwca 2014 r. konkurs skierowany jest do pracowników Instytut, wolontariuszy wykonujących w Instytut świadczenia na zasadach określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz stażystów odbywających staż w Instytut.
  2. Z uwagi na to, iż każda jednostka, tj. Centrala i Oddziały jest osobnym płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych, tylko część uczestników będzie pracownikami Wnioskodawcy, natomiast pozostali uczestnicy będą pracownikami Oddziałów.
  3. Celem konkursu na „Kalendarz Instytut na 2015 r.” poświęconego historii Polski, zwanego dalej „konkursem”, jest propagowanie wiedzy historycznej wśród pracowników Instytut. W związku z powyższym udział w konkursie jest dobrowolny i nie wynika z zapisów zawartych w umowie o pracę.
  4. Regulamin konkursu określa zasady wyłaniania zwycięzców. Konkurs składa się z trzech następujących etapów:
    1. etap I - polega na przesłaniu projektu kalendarza (koncepcja projektu) wraz z następującymi danymi: imię, nazwisko, jednostka organizacyjna lub komórka Instytut;
    2. etap II - polega na zakwalifikowaniu do III etapu konkursu 10 projektów kalendarza. Osoby zakwalifikowane do III etapu konkursu będą miały za zadanie przygotowanie kalendarza w tym tekstu i źródeł pozyskania materiału ikonograficznego;
    3. etap III - polega na ocenie merytorycznej 10 kalendarzy zakwalifikowanych do III etapu konkursu i wyłonienia zwycięzcy oraz ewentualnego wyróżnienia innych uczestników.
    Ocenę projektów kalendarzy oraz kalendarzy na II i III etapie konkursu dokonuje komisja konkursowa.
  5. Uczestnicy biorący udział w konkursie będą twórcami w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  6. Wykonanie kalendarza będzie spełniać przesłanki utworu w myśl ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


  1. Czy jeżeli zwycięzcą w danym konkursie zostanie pracownik Centrali lub Oddziału Instytut, to wartość nagrody rzeczowej należy zakwalifikować jako przychód ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z zastosowaniem 50% kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 22 ust. 9 pkt 3 ustawy?
  2. Czy jeżeli zwycięzcą w danym konkursie zostanie wolontariusz lub stażysta Instytut, to wartość nagrody rzeczowej będzie stanowić przychód, od którego należy pobrać 10% zryczałtowanego podatku zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 68, czy może należy wystawić informację o przychodach z innych źródeł (PIT-8C)?


Zdaniem Wnioskodawcy,


  1. W przypadku zwycięzcy konkursu, który jest pracownikiem Centrali Instytut lub Oddziału Instytut wartość nagrody rzeczowej stanowić będzie przychód ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż przemawia za tym charakter wewnętrzny konkursu, a tym samym nie będzie miało zastosowania zwolnienie określone w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy i w konsekwencji Instytut jako płatnik (tj. Centrala Instytut lub Oddział Instytut) będzie miał obowiązek obliczyć, pobrać i wpłacić zaliczkę na podatek dochodowy na zasadach określonych w art. 32 i 38 ustawy. Zdaniem Wnioskodawcy można zastosować według art. 22 ust. 9 pkt 3 podwyższone koszty uzyskania przychodu od wartości przyznanej nagrody (będącej formą honorarium) w sytuacji gdy niniejsza praca będzie stanowiła utwór zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  2. Zdaniem Wnioskodawcy, jeżeli zwycięzcą w danym konkursie zostanie wolontariusz lub stażysta Instytut, to wartość nagrody rzeczowej będzie stanowić przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy pomimo, że konkurs ma charakter wewnętrzny ale otrzymane świadczenie nie wynika z łączącego strony stosunku pracy. Zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy od uzyskanych dochodów (przychodów) z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 10% wygranej lub nagrody. Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawierają definicji konkursu, a więc właściwe jest posłużenie się definicją słownikową. W Słowniku Języka Polskiego PWN konkurs został określony jako „impreza, przedsięwzięcie dające możność wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp.” W przedstawionym przez Instytut zdarzeniu przyszłym, Biuro Edukacji Publicznej będzie organizatorem przedsięwzięcia dającego możność wyboru najlepszego autora kalendarza Instytut. Jak więc widać, opisane we wniosku zdarzenie przyszłe opisuje właśnie konkurs. W związku z powyższym, na Instytut ciąży obowiązek obliczenia, pobrania i wpłacenia zryczałtowanego podatku dochodowego od całości wygranej, na podstawie art. 41 ust. 4 z uwzględnieniem postanowień art. 41 ust. 7 pkt 1 ustawy (kwotę podatku, podatnik będzie musiał wpłacić płatnikowi, gdyż nagroda ma charakter niepieniężny), jednakże tylko w przypadku, gdy wartość wygranej w konkursie przekroczy kwotę 760 zł, albowiem dla zastosowania zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy ma znaczenie temat konkursu (w naszym przypadku dotyczy dziedziny nauki historia) oraz wartość jednorazowej wygranej, która nie może przekroczyć 760 zł.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe w części dotyczącej sposobu opodatkowania nagrody w konkursie, w sytuacji gdy zwycięzcą konkursu będzie pracownik Centrali lub Oddziału, natomiast prawidłowe w pozostałym zakresie.


Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012, poz. 361, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c raz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Stosownie do art. 20 ust. 1 ww. ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego i jego uzupełnienia wynika, że Wnioskodawca prowadzi działania m.in. edukacyjne, wystawiennicze i wydawnicze. Jeden z pionów działalności Wnioskodawcy planuje wydanie kalendarza na 2015 r., organizując w tym celu konkurs wewnętrzny. Zgodnie z regulaminem, uczestnikiem konkursu może być każda osoba fizyczna, która w okresie trwania konkursu jest pracownikiem Wnioskodawcy, jest wolontariuszem wykonującym na rzecz Wnioskodawcy świadczenia na zasadach określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie lub stażystą odbywających staż (zarówno w Centrali, jak i w Oddziałach, przy czym każda jednostka jest osobnym płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych). Z uwagi na to, że każda jednostka, tj. Centrala i Oddziały jest osobnym płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych, tylko część uczestników będzie pracownikami Wnioskodawcy, natomiast pozostali uczestnicy będą pracownikami Oddziałów. Każdy uczestnik powinien przedstawić projekt kalendarza, tj. koncepcję projektu, materiały ilustracyjne np. z archiwum Wnioskodawcy, a także zgodę na przekazanie autorskich praw do kalendarza, która będzie obowiązująca tylko dla zwycięskiego projektu. Nagrodą w konkursie jest czytnik elektroniczny oraz publikacja kalendarza jako oficjalnej publikacji. Celem konkursu na kalendarz poświęconego historii Polski, zwanego dalej jest propagowanie wiedzy historycznej wśród pracowników Wnioskodawcy. Udział w konkursie jest dobrowolny i nie wynika z zapisów zawartych w umowie o pracę. Regulamin konkursu określa zasady wyłaniania zwycięzców. Konkurs składa się z trzech etapów. Etap pierwszy polega na przesłaniu projektu kalendarza (koncepcja projektu) wraz danymi osobowymi. Drugi etap polega na zakwalifikowaniu do etapu trzeciego konkursu 10 projektów kalendarza. Osoby zakwalifikowane do trzeciego etapu konkursu będą miały za zadanie przygotowanie kalendarza w tym tekstu i źródeł pozyskania materiału ikonograficznego. Etap trzeci polega na ocenie merytorycznej 10 kalendarzy zakwalifikowanych do trzeciego etapu konkursu i wyłonienia zwycięzcy oraz ewentualnego wyróżnienia innych uczestników. Ocenę projektów kalendarzy oraz kalendarzy na drugim i trzecim etapie konkursu dokonuje komisja konkursowa. Uczestnicy biorący udział w konkursie będą twórcami w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykonanie kalendarza będzie spełniać przesłanki utworu w myśl ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawierają definicji pojęć „konkurs” oraz „nagroda”, wobec czego w celu ich określenia uzasadnione jest zastosowanie wykładni językowej. Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego PWN konkurs jest to przedsięwzięcie dające możliwość wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp., natomiast nagroda to dyplom, odznaczenie, pieniądze lub wartościowy przedmiot będące formą uznania lub wyróżnienia za osiągnięcia, zwycięstwo w konkursie, w zawodach, itp. Z definicji tych wynika, że jakieś przedsięwzięcie można określić mianem konkursu jeśli istnieje w nim element współzawodnictwa w celu osiągnięcia najlepszego rezultatu. W powszechnym rozumieniu konkurs to postępowanie mające na celu wyłonienie zwycięzcy bądź kilku zwycięzców spośród grupy najlepszych uczestników spełniających określone kryteria. Również ważnym jak element współzawodnictwa jest strona formalna całego przedsięwzięcia. Konieczne jest bowiem sporządzenie regulaminu konkursu, w którym określona zostanie nazwa konkursu, organizator, uczestnicy konkursu, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców.

W wyniku dokonanej analizy przedstawionego zdarzenia przyszłego należy uznać, że wystąpiły elementy niezbędne do uznania organizowanego przez Wnioskodawcę przedsięwzięcia za konkurs.


Rozważenia wymaga natomiast określenie kręgu uczestników przedmiotowego konkursu, a mianowicie, czy konkurs, który Wnioskodawca planuje zorganizować będzie konkursem wewnętrznym skierowanym tylko do pracowników Wnioskodawcy, czy też do szerszego grona uczestników. W sytuacji gdy uczestnikami konkursu będą nie tylko pracownicy Wnioskodawcy, ale także pracownicy poszczególnych Oddziałów (gdzie Centrala i Oddziały są osobnym płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych, a także wolontariusze oraz stażyści nie można uznać, że jego uczestnikami są tylko pracownicy Wnioskodawcy.

W konsekwencji, wbrew twierdzeniu Wnioskodawcy zarówno w sytuacji, gdy zwycięzcą konkursu zostanie pracownik Wnioskodawcy, lub Oddziału, a także wolontariusz lub stażysta przychód z tytułu uzyskanej nagrody będzie podlegał opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym, w oparciu o przepis art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Stosownie do art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy: z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 – w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Jak stanowi art. 30 ust. 3 ww. ustawy, zryczałtowany podatek, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13 i 14 pobiera się bez pomniejszania przychodu o koszty uzyskania.


Zgodnie z art. 41 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13 i 14 oraz art. 30a ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5 oraz 10.

Natomiast w myśl art. 41 ust. 7 pkt 1 cytowanej ustawy, jeżeli przedmiotem wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 - nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę zaliczki lub należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) lub świadczenia.

Na podstawie art. 42 ust. 1 ww. ustawy, płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku, w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, przesyłając równocześnie roczną deklarację według ustalonego wzoru (PIT-8AR).

Zgodnie natomiast z art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy, wolna od podatku dochodowego jest bowiem wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Warunkiem zastosowania omawianego zwolnienia w stosunku do wygranych w konkursach, których jednorazowa wartość nie przekracza kwoty 760 zł, jest rodzaj konkursu. Mianowicie musi to być konkurs z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa lub sportu, a w przypadku konkursów z innych dziedzin wyłącznie taki, którego organizatorem i emitentem (ogłaszającym) są środki masowego przekazu.

W niniejszej sprawie mamy do czynienia z konkursem z zakresu nauki, którego celem jest propagowanie wiedzy historycznej. Zatem do wygranej w tego rodzaju konkursie, gdzie wartość przyznanej nagrody nie przekroczy kwoty 760 zł zastosowanie znajdzie zwolnienie przewidziane w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Natomiast w przypadku, gdy wartość nagrody będzie wyższa niż 760 zł - przyznana przez Wnioskodawcę nagroda będzie podlegała opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym, w oparciu o przepis powołanego powyżej art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Reasumując, bez względu na to, czy zwycięzcą w danym konkursie zostanie pracownik Centrali lub Oddziału Wnioskodawcy, wolontariusz lub stażysta, wartość nagrody rzeczowej będzie stanowić przychód z innych źródeł, od którego Wnioskodawca jako płatnik zobowiązany będzie pobrać 10% zryczałtowany podatek, zgodnie z treścią art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Ponieważ nagroda będzie miała charakter niepieniężny, kwotę zryczałtowanego podatku zwycięzca będzie zobowiązany wpłacić Wnioskodawcy przed udostępnieniem nagrody. W sytuacji gdy wartość nagrody uzyskanej przez zwycięzcę konkursu nie przekroczy kwoty 760 zł, zastosowanie znajdzie zwolnienie od podatku, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj