Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP1/443-489/14-6/IG
z 1 października 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 02 lipca 2014 r. (data wpływu 07 lipca 2014 r.) uzupełnionym pismami z dnia 18 sierpnia 2014 r. (data wpływu 21 sierpnia 2014 r.) i z dnia 26 września 2014 r. (data wpływu 29 września 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania preferencyjnej stawki podatku VAT dla dostawy azotanu potasu (PKWiU 20.15.76.0) – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 07 lipca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania preferencyjnej stawki podatku VAT dla dostawy azotanu potasu.

Wniosek uzupełniono pismami z dnia 18 sierpnia 2014 r. (data wpływu 21 sierpnia 2014r.) i z dnia 26 września 2014 r. (data wpływu 29 września 2014 r.) w zakresie doprecyzowania zaistniałego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Spółka jest podmiotem działającym w branży chemicznej i spożywczej. Spółka zajmuje się dystrybucją surowców chemicznych dla przemysłu, produktów dla przemysłu spożywczego, dystrybucją opakowań przemysłowych, a także działalnością usługową, m.in. konfekcjonowaniem wyrobów, gospodarką odpadami opakowaniowymi i chemicznymi odpadami poprodukcyjnymi.

Spółka posiada w swoim asortymencie towarów azotan potasu w postaci proszku lub kryształków, występujący pod różnymi nazwami handlowymi. Niektóre rodzaje azotanów potasu z oferty Spółki zawierają dodatek przeciwzbrylający. Towary te są przeznaczone do dalszej odsprzedaży i znajdują zastosowanie jako nawozy, bądź mają przeznaczenie techniczne lub przemysłowe, jak np. do produkcji nawozów, jako środek czyszczący, w branży materiałów wybuchowych i innych. Spółka pragnie ponadto podkreślić, iż znajdujący się w jej asortymencie azotan potasu nie stanowi nawozu naturalnego.

Spółka zamierza realizować dostawy ww. towarów również w przyszłości.

Spółka jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Jak wskazano w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego Spółka posiada w swoim asortymencie azotan potasu w postaci proszku lub kryształków, występujący pod różnymi nazwami handlowymi. Spółka zaznaczyła ponadto, iż niektóre rodzaje azotanów potasu z oferty Spółki zawierają środek przeciwzbrylający. Towary te są przeznaczone do dalszej odsprzedaży i znajdują zastosowanie jako nawozy bądź mają przeznaczenie techniczne lub przemysłowe, jak np. do produkcji nawozów, jako środek czyszczący, w branży materiałów wybuchowych i innych.

W związku z powyższym, azotan potasu będący przedmiotem wniosku Spółki nie jest i nie będzie przeznaczony wyłącznie do stosowania jako nawóz, pasza lub dodatek (surowiec) do pasz.

Jednocześnie Spółka informuje, iż nabywcami azotanu potasu z oferty Spółki nie są i nie będą wyłącznie podatnicy podatku rolnego lub podatku dochodowego od dochodu z działów specjalnych produkcji rolnej.

Spółka klasyfikuje azotan potasu w ramach PKWiU do pozycji 20.15.76.0 – Azotan potasu. Prawidłowość powyższej klasyfikacji została potwierdzona w otrzymanych przez Spółkę opiniach klasyfikacyjnych wydanych przez Ośrodek Klasyfikacji Nomenklatur Urzędu Statystycznego.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego), dostawy azotanu potasu powinny być opodatkowane stawką VAT w wysokości 8%?

Zdaniem Wnioskodawcy, w świetle przedstawionego stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego), dostawy azotanu potasu powinny być opodatkowane stawką VAT w wysokości 8%.

  1. Opodatkowanie odpłatnej dostawy towarów

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Zgodnie z art. 5a ustawy o VAT, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Art. 2 pkt 6 ustawy o VAT stanowi, iż przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W kontekście przywołanych wyżej przepisów należy stwierdzić, że dostawy azotanu potasu podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT.

  1. Grupowanie PKWiU dla azotanu potasu

W celu ustalenia właściwej stawki podatku VAT dla dostaw azotanu potasu, należy ustalić prawidłowe grupowanie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 roku (Dz. U. z 2008 roku Nr 207, poz. 1293 z późn. zm., dalej: „rozporządzenie w sprawie PKWiU 2008”), w którym mieści się analizowany towar.

Reguły zaliczania towarów do określonego grupowania PKWiU 2008: Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie PKWiU 2008, przy zaliczaniu produktów do określonego grupowania PKWiU należy posługiwać się zasadami metodycznymi zawartymi w rozporządzeniu w sprawie PKWiU 2008, nazwami grupowań końcowych PKWiU 2008, wyjaśnieniami i wskazówkami zawartymi w osobnych wydawnictwach: „Wyjaśnienia do Taryfy Celnej”, wydane rozporządzeniem Ministra Finansów oraz „Noty wyjaśniające do Nomenklatury Scalonej Wspólnot Europejskich” publikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, seria C, oraz ogólnymi regułami interpretacji Nomenklatury Scalonej (CN). Wszystkie wymienione wyżej elementy mają dla ustalenia zakresu rzeczowego grupowań PKWiU 2008 jednakową moc stanowiącą.

W Nomenklaturze Scalonej azotan potasu przynależy do pozycji CN 2834 21 00, która obejmuje: Azotyny; azotany - Azotany Potasu. Z not wyjaśniających do pozycji CN 2834, w której mieści się powyższy kod, wynika, że obejmuje ona m.in. azotan (V) potasu (KNO3), zwany także saletrą potasową lub indyjską, otrzymywany z azotanu (V) sodu i chlorku potasu. Saletra potasowa występuje w postaci bezbarwnych kryształów, szklistej masy lub białego krystalicznego proszku, rozpuszczalnego w wodzie i higroskopijnego gdy jest zanieczyszczony. W notach wyjaśniających do pozycji CN 2834 wskazano ponadto, iż azotan potasu jest stosowany, jako nawóz, a także do produkcji czarnego prochu, zapalników chemicznych, ogni sztucznych, zapałek i topników w hutnictwie.

Jednocześnie w treści uwag do działu 28 Nomenklatury Scalonej wskazano, że pozycje tego działu obejmują m.in. odrębne związki chemiczne, zdefiniowane, nawet zanieczyszczone, jak również związki chemiczne z dodatkiem stabilizatora (włączając: środek przeciwzbrylający) niezbędnego dla ich trwałości lub transportu.

Powiązanie Kodu CN 2834 21 00 z grupowaniem PKWiU 20.15.76.0: Z klasyfikacji PKWiU z 2008 r., wynika, że kod CN 2834 21 00 jest powiązany z grupowaniem PKWiU 20.15.76.0- Azotan potasu.

Wobec treści not wyjaśniających do kodu CN 2834, zdaniem Spółki, klasyfikacja azotanu potasu do grupowania PKWIU 20.15.76.0 jest prawidłowa.

  1. Stawka VAT

Jak wskazano w opisie stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego), w swoim asortymencie Spółka posiada kilka rodzajów azotanu potasu, występujących w postaci proszku lub kryształków, pod różnymi nazwami handlowymi. Niektóre z nich zawierają dodatek przeciwzbrylający. Produkty dystrybuowane przez Spółkę znajdują zastosowanie, jako nawozy lub mają przeznaczenie techniczne bądź przemysłowe, jak np. do produkcji nawozów, jako środek czyszczący, w branży materiałów wybuchowych i innych.

Mając na uwadze treść załączników do ustawy o VAT, należy zauważyć, że o prawie do zastosowania stawki obniżonej VAT do dostawy towarów, decyduje ich klasyfikacja do określonego grupowania PKWiU.

Zgodnie z poz. 63 załącznika nr 3 do ustawy o VAT, dostawa towarów zawierających się w grupowaniu PKWiU ex 20.15.7 - Nawozy, gdzie indziej niesklasyfikowane, z wyłączeniem nawozów naturalnych, jest objęta obniżoną 8% stawką podatku VAT.

W związku z tym, że azotan potasu nie jest nawozem naturalnym, jego dostawa będzie podlegać opodatkowaniu 8% stawką podatku VAT.

W grupowaniu PKWiU 20.15.7 mieszczą się towary będące nawozami, gdzie indziej niesklasyfikowane. Tym samym, wobec zaklasyfikowania towaru do grupowania PKWIU 20.35.76.0, stwierdzić należy, iż na możliwość zastosowania stawki obniżonej VAT dla dostaw azotanu potasu bez wpływu pozostaje przeznaczenie towaru.

Prowadzi to do uznania, że w ramach dostaw azotanu potasu, jego przeznaczenie techniczne nie wyklucza możliwości korzystania z obniżonej stawki VAT.

Powyższe stanowisko znajduje potwierdzenie w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 25 listopada 2010 r. (sygn. IPPP2/443-671/10-4/RR), w której potwierdzono możliwość zastosowania stawki obniżonej dla zbliżonego produktu - saletry amonowej, odsprzedawanej podmiotom wykorzystującym towar do produkcji artykułów wybuchowych, np. petard. W przywołanej interpretacji stwierdzono m.in., iż dla zastosowania stawki obniżonej dla dostaw saletry amonowej klasyfikowanej do PKWIU z 2004 r. - 24.15.30-30.00, tj. azotan amonu (inny niż w tabletkach lub podobnych postaciach lub w opakowaniach o masie brutto <= 10 kg), klucz przejścia PKWiU z 2008 r. - PKWIU 20.15.33, bez znaczenia jest cel, na jaki towar ten jest przeznaczony.

Podobna konkluzja wynika z interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 26 kwietnia 2011 r. (sygn. IPPP1-443-215/11-4/JL), w której potwierdzono możliwość zastosowania stawki obniżonej dla dostaw roztworu azotanu (V) manganu, sprzedawanego, jako półprodukt do produkcji bardziej złożonych nawozów sztucznych.

  1. Stawka podatku VAT na dostawy towarów mieszczących się w grupowaniu ex 20.15.76.0:

Zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy o VAT, towary wymienione w załączniku nr 3 do ustawy o VAT podlegają opodatkowaniu stawką VAT w wysokości 8%.

W poz. 63 załącznika nr 3 ustawy o VAT zostały wymienione towary mieszczące się w grupowaniu PKWIU ex 20.15.7 - Nawozy, gdzie indziej niesklasyfikowane, z wyłączeniem nawozów naturalnych.

Należy, zatem stwierdzić, że dostawa azotanu potasu, podlega opodatkowaniu stawką VAT w wysokości 8%.

Mając na uwadze przywołaną powyżej argumentację, Spółka stoi na stanowisku, iż dostawy azotanu potasu powinny podlegać opodatkowaniu stawką VAT w wysokości 8%. Wobec powyższego, Spółka wnosi o potwierdzenie prawidłowości zaprezentowanego stanowiska.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Towarami, w rozumieniu art. 2 pkt 6 ustawy, są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Natomiast zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Na mocy art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Przy wyznaczaniu zakresu stosowania stawek obniżonych, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r., wykorzystywana jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług, wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.).

Jednocześnie należy wskazać, że to podatnik jest zobowiązany do prawidłowego określenia przedmiotu opodatkowania, co wiąże się z prawidłowym zdefiniowaniem i zaklasyfikowaniem przez niego wykonywanych czynności.

Stosownie bowiem do pkt 1 komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS z 2005 r. Nr 1, poz. 11), zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby, usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniem Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. Wynika to z faktu, że właśnie m.in. producent, bądź usługodawca posiada wszystkie informacje niezbędne do właściwego zaliczenia produktu, czy usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU, tj. informacje dotyczące rodzaju użytego surowca, technologii wytwarzania lub przeznaczenia wyrobu, bądź zakresu świadczonych usług.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Jednakże na mocy art. 146a pkt 1 i 2 ustawy w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W załączniku nr 3 do ustawy, zawierającym wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką podatku w wysokości 8%, znajdują się m.in. w poz. 63 – PKWiU ex 20.15.7 „Nawozy, gdzie indziej niesklasyfikowane, z wyłączeniem nawozów naturalnych”

Stosownie do art. 2 pkt 30 ustawy, przez PKWiU ex rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania zwolnienia lub obniżonej stawki podatku VAT tylko do towarów należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniającego określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce „nazwa towaru”. Zatem, wynikająca z konkretnego załącznika stawka VAT lub zwolnienie dotyczy wyłącznie danego towaru z danego grupowania.

Zgodnie z obowiązującym od dnia 1 stycznia 2014 r. § 3 ust. 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2013 r. w sprawie towarów i usług, dla których obniża się stawkę podatku od towarów i usług, oraz warunków stosowania stawek obniżonych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1719) obniżoną do wysokości 8% stawkę podatku stosuje się również do dostawy, wewnątrzwspólnotowego nabycia i importu:

  1. makuchów i innych pozostałości stałych z tłuszczów i olejów roślinnych; mąki i mączki z nasion lub owoców oleistych, z wyłączeniem gorczycy (PKWiU 10.41.4), (CN 2304 00 00, 2305 00 00, 2306 i 1208),
  2. siarczanu magnezu (PKWiU ex 20.13.41.0), (CN ex 2833 21 00),
  3. azotanu wapnia i azotanu magnezu (PKWiU ex 20.13.42.0), (CN ex 2834 29 80),
  4. chlorku potasu (PKWiU ex 20.15.51.0), (CN 3104 20),
  5. azotanu potasu (saletry potasowej) (PKWiU ex 20.15.76.0), (CN ex 2834 21 00),
  6. nawozów wapniowych i wapniowo-magnezowych, innych niż wymienione w załączniku nr 3 do ustawy,
  7. kizerytu (naturalnego siarczanu magnezu) (PKWiU ex 08.91.19.0), (CN ex 2530 20 00)

- wyłącznie przeznaczonych do stosowania jako nawozy, pasze lub dodatki (surowiec) do pasz, jeżeli ich nabywcą jest podatnik podatku rolnego lub podatku dochodowego od dochodu z działów specjalnych produkcji rolnej

Zgodnie z ust. 5 ww. rozporządzenia, przepis ust. 4 stosuje się:

  1. do dostawy - pod warunkiem że nabywca tych towarów złoży sprzedawcy pisemne oświadczenie, że jest podatnikiem podatku rolnego lub podatku dochodowego od dochodu z działów specjalnych produkcji rolnej, a nabywane towary przeznaczy do stosowania jako nawozy, pasze lub dodatki (surowiec) do pasz w prowadzonym przez niego gospodarstwie rolnym lub dziale specjalnym produkcji rolnej;
  2. do importu - pod warunkiem że importer tych towarów złoży organowi celnemu pisemne oświadczenie, że jest podatnikiem podatku rolnego lub podatku dochodowego od dochodu z działów specjalnych produkcji rolnej, a importowane towary przeznaczy do stosowania jako nawozy, pasze lub dodatki (surowiec) do pasz w prowadzonym przez niego gospodarstwie rolnym lub dziale specjalnym produkcji rolnej.

W myśl ust. 6 ww. rozporządzenia, oświadczenie, o którym mowa w ust. 5, powinno zawierać również:

  1. imię i nazwisko oraz adres stałego miejsca zamieszkania nabywcy będącego osobą fizyczną albo nazwę oraz adres siedziby działalności gospodarczej nabywcy będącego osobą prawną lub jednostką organizacyjną niemającą osobowości prawnej;
  2. określenie ilości nabywanych towarów, wymienionych w ust. 4;
  3. datę i miejsce wystawienia oświadczenia oraz podpis składającego oświadczenie.

Podkreślenia wymaga, że pojęcia używane do oznaczenia towaru lub usługi (grupy towarów lub usług) opodatkowanych stawką obniżoną, a określonych w załączniku nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług, należy interpretować ściśle, zważywszy, że możliwość zastosowania stawki preferencyjnej stanowi odstępstwo od ogólnej zasady, zgodnie z którą towary i usługi opodatkowane są stawką podstawową. Wszelkie wyjątki od tej reguły nie powinny być interpretowane w sposób rozszerzający.

Z okoliczności sprawy wynika, że Wnioskodawca, który jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT posiada w swoim asortymencie towarów azotan potasu w postaci proszku lub kryształków, występujący pod różnymi nazwami handlowymi. Niektóre rodzaje azotanów potasu z oferty Spółki zawierają dodatek przeciwzbrylający. Towary te są przeznaczone do dalszej odsprzedaży i znajdują zastosowanie jako nawozy, bądź mają przeznaczenie techniczne lub przemysłowe, jak np. do produkcji nawozów, jako środek czyszczący, w branży materiałów wybuchowych i innych. Spółka pragnie ponadto podkreślić, iż znajdujący się w jej asortymencie azotan potasu nie stanowi nawozu naturalnego.

Spółka klasyfikuje azotan potasu w ramach PKWiU do pozycji 20.15.76.0 – Azotan potasu. Prawidłowość powyższej klasyfikacji została potwierdzona w otrzymanych przez Spółkę opiniach klasyfikacyjnych wydanych przez Ośrodek Klasyfikacji Nomenklatur Urzędu Statystycznego.

Mając na uwadze wyżej przedstawione uregulowania prawne, w okolicznościach niniejszej sprawy, dostawa przez Wnioskodawcę azotanu potasu niebędącego nawozem naturalnym (co wskazano we wniosku) zaklasyfikowanego do grupowania PKWiU 20.15.7 podlega/będzie podlegać opodatkowaniu preferencyjną 8% stawką podatku VAT, na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy w związku z poz. 63 załącznika nr 3 i art. 146a pkt 3 ustawy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi– Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj