Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP1/443-1748/11/AZb
z 9 marca 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP1/443-1748/11/AZb
Data
2012.03.09



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczanie częściowe podatku oraz korekta podatku naliczonego --> Odliczenie częściowe podatku

Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
odliczenie podatku od towarów i usług
podatek naliczony
prawo do odliczenia


Istota interpretacji
prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT dokumentujących zakup odzieży sportowej dla zawodników



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 28 listopada 2011r. (data wpływu 1 grudnia 2011r.), uzupełnionym pismem z dnia 1 marca 2012r. (data wpływu 6 marca 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT dokumentujących zakup odzieży sportowej dla zawodników jest:

  • prawidłowe w zakresie stwierdzenia, że ma on prawo do odliczenia podatku naliczonego od podatku należnego w związku z zakupem odzieży sportowej,
  • nieprawidłowe w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT dokumentujących zakup odzieży sportowej w 100%.

UZASADNIENIE

W dniu 1 grudnia 2011r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zawartego w fakturach.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 1 marca 2012r. (data wpływu 6 marca 2012r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 23 lutego 2012r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Związek jest stowarzyszeniem posiadającym osobowość prawną, którego celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu:

  • organizacja i realizacja współzawodnictwa sportowego oraz popularyzacja i rozwój sportu
  • podejmowanie działań na rzecz promocji i rozwoju sportu,
  • reprezentowanie interesów sportu w organizacjach krajowych i międzynarodowych.

Zgodnie z art. 14a par. 1 Ordynacji podatkowej Wnioskodawca zwraca się o indywidualną interpretację w sprawach, w których nie toczy się postępowanie podatkowe.

Wnioskodawca zawarł umowę o sponsoring, która jest zarówno sponsoringiem finansowym jak i sponsoringiem rzeczowym (barter).

Firma - Sponsor przekazuje odzież sportową dla zawodników wystawiając fakturę sprzedaży tej odzieży, natomiast Wnioskodawca wystawia na tą samą kwotę fakturę za usługi reklamowe dla Firmy - Sponsora (barter). Strony oświadczają, iż wzajemne świadczenia są równoważne i ekwiwalentne.

Odzież sportowa dla zawodników jest wykorzystywana zarówno do czynności sportowych, jak i reklamowych, promocyjnych Firmy - Sponsora.

Z uzupełnienia wniosku z dnia 1 marca 2012r. wynika, że Wnioskodawca jest zarejestrowanym płatnikiem VAT czynnym od dnia 11 października 2005r. oraz od 30 grudnia 2005r. podatnik VAT UE zakresie reklamy, nabyć wewnątrzwspólnotowych oraz drobnych sprzedaży, szczególnie wynajem samochodu. Wnioskodawca składa comiesięczne deklaracje VAT-7.

Podstawową działalnością Wnioskodawcy jest działalność sportowa zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy o VAT.

W celu zapewnienia zawodnikom Kadry Narodowej odpowiedniego ubioru odpowiadającego specyfice sportu (zawody zimowe) Wnioskodawca podpisał umowę barterową z producentem odpowiedniej odzieży. W zamian za dostawę ubiorów Wnioskodawca zobowiązał się do usług reklamowych na rzecz Firmy - producenta. Oznacza to w szczególności, iż na każdym ubraniu umieszczone jest logo Firmy - producenta, ponadto logo umieszczane jest na papierze firmowym Wnioskodawcy, stronie internetowej oraz na busach, którymi przemieszcza się Kadra Narodowa Związku podczas startów w zawodach, czy też zgrupowaniach szkoleniowych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z dnia 1 marca 2012r.):

Za usługę reklamową Związek wystawia fakturę VAT i odprowadza podatek VAT do Urzędu Skarbowego. Z uwagi na fakt, iż na ubraniach sportowych znajduje się logo Firmy - producenta, która wystawia fakturę VAT obciążeniową za wydane stroje sportowe, czy można obniżyć podatek należny wynikający z faktury VAT wystawionej przez Wnioskodawcę za usługę reklamową o podatek naliczony wynikający z faktury VAT dokumentujących zakup odzieży sportowej dla zawodników wystawionej przez dostawcę strojów sportowych...

Zdaniem Wnioskodawcy (z uwzględnieniem stanowiska sformułowanego w uzupełnieniu wniosku z dnia 1 marca 2012r.), zakupy ubrań sportowych dla zawodników są związane z działalnością opodatkowaną. Wystawiane są wzajemnie kompensujące się faktury.

W związku z powyższym Wnioskodawca ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w 100%.

Według Wnioskodawcy zakup tych konkretnych ubiorów jest ściśle związany z reklamą. W przypadku gdyby Wnioskodawca dokonywał zakupu od kontrahenta, z którym nie miałby podpisanej umowy na reklamę (barter), taki problem nie miałby miejsca. W tym przypadku Wnioskodawca uważa, iż ma prawo do odliczenia podatku naliczonego od podatku należnego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za:

  • prawidłowe w zakresie stwierdzenia, że ma on prawo do odliczenia podatku naliczonego od podatku należnego w związku z zakupem odzieży sportowej,
  • nieprawidłowe w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT dokumentujących zakup odzieży sportowej w 100%.

Kwestie dotyczące odliczenia podatku naliczonego zostały uregulowane w Dziale IX ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ww. ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Jak wynika z powyższego, prawo do odliczenia podatku naliczonego przysługuje tylko czynnym podatnikom VAT oraz tylko w takim przypadku, gdy dokonywane zakupy mają ścisły związek z czynnościami opodatkowanymi. Odliczyć zatem można w całości podatek naliczony, który jest związany z transakcjami opodatkowanymi podatnika, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego). Wskazana norma prawna wyraża zasadę neutralności podatku od towarów i usług, w następstwie której podatnicy realizujący czynności zwolnione podmiotowo lub przedmiotowo bądź niepodlegające opodatkowaniu, są w podobnej sytuacji jak ostateczny nabywca (konsument) towaru lub usługi, z wyjątkiem przypadków jednoznacznie wskazanych w ustawie o VAT.

Zatem odliczyć można w całości podatek naliczony, który jest związany z transakcjami opodatkowanymi podatnika. Wskazana zasada wyłącza jednocześnie możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku świadczenia czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Z powyższego wynika, że odliczenie podatku naliczonego może być częściowe, tzn. w tej części (w takim zakresie), w jakiej dane towary lub usługi, z którymi związany jest podatek naliczony, są wykorzystywane do realizacji czynności opodatkowanych, z pominięciem tej części podatku, w jakiej te towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności zwolnionych od podatku lub niepodlegających opodatkowaniu. Podatnik w momencie nabycia towarów lub usług powinien dokonać ich kwalifikacji do określonych rodzajów sprzedaży, z którymi zakupy te są związane. Najistotniejszym bowiem warunkiem, umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego, jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Należy zauważyć, że dla realizacji prawa do odliczenia podatku naliczonego niezbędne jest istnienie związku między dokonywanymi zakupami towarów i usług, a prowadzoną działalnością. Przy czym związek dokonywanych zakupów z działalnością podatnika może mieć charakter pośredni lub bezpośredni.

O związku bezpośrednim dokonywanych zakupów z działalnością podatnika można mówić wówczas, gdy nabywane towary służą np. dalszej odsprzedaży - towary handlowe lub też nabywane towary i usługi są niezbędne do wytworzenia towarów lub usług będących przedmiotem dostawy; bezpośrednio więc wiążą się z czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi przez podatnika.

Natomiast o pośrednim związku nabywanych towarów i usług z działalnością podatnika można mówić wówczas, gdy ponoszone wydatki wiążą się z całokształtem funkcjonowania przedsiębiorstwa, mają pośredni związek z działalnością gospodarczą, a tym samym osiąganymi przez podatnika obrotami. Aby jednak można było wskazać, iż określone zakupy mają chociażby pośredni związek z działalnością podatnika, istnieć musi związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy dokonanymi zakupami towarów i usług a powstaniem obrotu.

O pośrednim związku dokonanych zakupów z działalnością podatnika można mówić wówczas, gdy zakup towarów i usług nie przyczynia się bezpośrednio do uzyskania obrotu przez podatnika, np. poprzez ich odsprzedaż, lecz poprzez wpływ na ogólne funkcjonowanie przedsiębiorstwa jako całości, przyczynia się do generowania przez podatnika obrotów.

Należy również podkreślić, iż możliwość odliczenia podatku naliczonego nie stanowi żadnego przywileju dla podatnika, lecz jest podstawowym i fundamentalnym uprawnieniem, wynikającym z samej konstrukcji podatku od wartości dodanej. System odliczeń podatku oznacza całkowite uwolnienie przedsiębiorcy od obciążeń z tytułu VAT zapłaconego lub należnego (do zapłaty) w prowadzonej działalności gospodarczej. Wspólny system podatku od wartości dodanej zapewnia, że jakakolwiek działalność gospodarcza, bez względu na jej cel oraz rezultat, o ile sama jest opodatkowana VAT, jest opodatkowana w sposób całkowicie neutralny. Pozwala to na zachowanie zasady potrącalności, która powinna być na gruncie ustawy o VAT rozumiana możliwie najszerzej. Oznacza to, że zawsze ma ona zastosowanie przy nabyciu towarów dokonanym z zamiarem wykorzystania ich w działalności opodatkowanej.

Ustawa o podatku od towarów i usług ustanawia zasadę tzw. niezwłocznego odliczenia podatku naliczonego. Zasada ta wyraża się tym, że podatnik, aby skorzystać z prawa do odliczenia podatku naliczonego nie musi czekać aż nabyty towar lub usługa zostaną odsprzedane lub efektywnie wykorzystane na potrzeby działalności opodatkowanej.

Jednocześnie realizacja tego prawa została obostrzona wieloma ograniczeniami ustawowymi wynikającymi z art. 88 i art. 90 ustawy o VAT oraz obowiązkami dokonywania korekt podatku naliczonego (art. 91 ustawy). Ustawodawca przyznał zatem podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w określonych terminach, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, tj. zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia określonych przesłanek negatywnych.

Przepis art. 88 ustawy o VAT określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony.

Natomiast w myśl art. 90 ust. 1 ustawy o VAT, w stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego.

Z powyższych uregulowań wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje w związku z zakupem towarów i usług wykorzystywanych do wykonywania czynności opodatkowanych, wyklucza natomiast możliwość odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Zgodnie z art. 90 ust. 2 cyt. ustawy, jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot, o których mowa w ust. 1, podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 10.

Proporcję, o której mowa w ust. 2, ustala się jako udział rocznego obrotu z tytułu czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w całkowitym obrocie uzyskanym z tytułu czynności, w związku z którymi podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, oraz czynności, w związku z którymi podatnikowi nie przysługuje takie prawo, o czym stanowi art. 90 ust. 3 cyt. ustawy.

W art. 90 ust. 4 cyt. ustawy wskazano, iż proporcję określa się procentowo w stosunku rocznym na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy, w odniesieniu do którego jest ustalana proporcja.

W myśl art. 90 ust. 8 ustawy o VAT podatnicy, którzy w poprzednim roku podatkowym nie osiągnęli obrotu, o którym mowa w ust. 3, lub u których obrót ten w poprzednim roku podatkowym był niższy niż 30.000 zł, do obliczenia kwoty podatku naliczonego podlegającej odliczeniu od kwoty podatku należnego przyjmują proporcję wyliczoną szacunkowo, według prognozy uzgodnionej z naczelnikiem urzędu skarbowego, w formie protokołu.

Ww. przepis stosuje się również, gdy podatnik uzna, że w odniesieniu do niego kwota obrotu, o której mowa w tym przepisie, byłaby niereprezentatywna (art. 90 ust. 9 ustawy o VAT).

Stosownie natomiast do zapisu art. 90 ust. 10 ustawy o VAT w przypadku gdy proporcja określona zgodnie z ust. 2-8:

  1. przekroczyła 98% oraz kwota podatku naliczonego niepodlegająca odliczeniu, wynikająca z zastosowania tej proporcji, w skali roku, była mniejsza niż 500zł – podatnik ma prawo uznać, ze proporcja ta wynosi 100%
  2. nie przekroczyła 2% - podatnik ma prawo uznać, że proporcja ta wynosi 0%.

Na podstawie ww. art. 90 ust. 1 ustawy o VAT występuje obowiązek wyodrębnienia podatku naliczonego związanego z czynnościami, w stosunku do których przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego oraz kwot podatku naliczonego związanego z czynnościami w związku z którymi takie prawo nie przysługuje.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca jest stowarzyszeniem posiadającym osobowość prawną, którego celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu.

Wnioskodawca zawarł umowę o sponsoring, która jest zarówno sponsoringiem finansowym jak i sponsoringiem rzeczowym (barter).

Firma - Sponsor przekazuje odzież sportową dla zawodników wystawiając fakturę sprzedaży tej odzieży, natomiast Wnioskodawca wystawia na tą samą kwotę fakturę za usługi reklamowe dla Firmy - Sponsora (barter). Strony oświadczają, iż wzajemne świadczenia są równoważne i ekwiwalentne.

Odzież sportowa dla zawodników jest wykorzystywana zarówno do czynności sportowych, jak i reklamowych, promocyjnych Firmy - Sponsora.

Podstawową działalnością Wnioskodawcy jest działalność sportowa zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy o VAT.

W celu zapewnienia zawodnikom Kadry Narodowej odpowiedniego ubioru odpowiadającego specyfice sportu (zawody zimowe) Wnioskodawca podpisał umowę barterową z producentem odpowiedniej odzieży. W zamian za dostawę ubiorów Wnioskodawca zobowiązał się do usług reklamowych na rzecz Firmy - producenta. Oznacza to w szczególności, iż na każdym ubraniu umieszczone jest logo Firmy - producenta, ponadto logo umieszczane jest na papierze firmowym Wnioskodawcy, stronie internetowej oraz na busach, którymi przemieszcza się Kadra Narodowa Związku podczas startów w zawodach, czy też zgrupowaniach szkoleniowych.

Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym.

W związku z powyższym Wnioskodawca powziął wątpliwości, czy można obniżyć podatek należny wynikający z faktury VAT wystawionej przez Wnioskodawcę za usługę reklamową o podatek naliczony wynikający z faktury VAT dokumentujących zakup odzieży sportowej dla zawodników wystawionej przez dostawcę strojów sportowych.

Jak wynika z przedstawionych we wniosku okoliczności sprawy, na mocy zawartej umowy barterowej producent odzieży zapewnia zawodnikom kadry odpowiedni ubiór odpowiadający specyfice sportu (na każdym ubraniu umieszczone jest logo Firmy – producenta), zaś w zamian za dostawę ubiorów Wnioskodawca zobowiązuje się do świadczenia usług reklamowych na rzecz Firmy - producenta.

Nabywana przez Wnioskodawcę odzież sportowa dla zawodników jest wykorzystywana zarówno do czynności sportowych, jak i reklamowych, promocyjnych Firmy - Sponsora. Jak wskazał Wnioskodawca, podstawową jego działalnością jest działalność sportowa zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy o VAT. Ponadto w treści wniosku Wnioskodawca zaznaczył, że za usługę reklamową Związek wystawia fakturę VAT i odprowadza podatek VAT do Urzędu Skarbowego.

Mając na uwadze powyższe stwierdzić należy, iż nabyta odzież sportowa nie jest - w ocenie tut. organu - związana wyłącznie ze sprzedażą opodatkowaną (świadczenie usług reklamowych dla Firmy - Sponsora), lecz również – jak wskazuje sam Wnioskodawca – związana jest z podstawową działalnością Związku, jaką jest działalność sportowa zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy o VAT.

Jeżeli zatem Wnioskodawca dokonał zakupów odzieży sportowej, związanej zarówno z wykonywaniem przez Wnioskodawcę działalności sportowej - zwolnionej od podatku, jak i czynności opodatkowanych (usługi reklamowe świadczone na rzecz sponsora) i jednocześnie nie jest możliwe ich konkretne przyporządkowanie do danego rodzaju działalności, odliczenie podatku naliczonego powinno odbywać się proporcjonalnie, zgodnie z zasadami wyrażonymi w art 90 ust. 1 - 10 ww. ustawy o podatku od towarów i usług.

Zgodnie bowiem z cyt. wyżej przepisem art. 90 ust. 2 ustawy o VAT, jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot, o których mowa w ust. 1, podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 10.

Odnosząc zatem przedstawiony stan faktyczny do przytoczonych przepisów prawa stwierdzić należy, że Wnioskodawca ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakup odzieży sportowej, którą można proporcjonalnie przypisać wykonywanym przez niego czynnościom opodatkowanym, na zasadach wynikających z przepisów art. 90 ustawy o VAT.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe w zakresie stwierdzenia, że ma on prawo do odliczenia podatku naliczonego od podatku należnego w związku z zakupem odzieży sportowej.

Jednakże stanowisko Wnioskodawcy, że „ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w 100%” należało uznać za nieprawidłowe, bowiem prawo to przysługuje w tej części, którą można proporcjonalnie przypisać wykonywanym przez Wnioskodawcę czynnościom opodatkowanym.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Należy podkreślić, że niniejsza interpretacja dotyczy wyłącznie kwestii prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT dokumentujących zakup odzieży sportowej dla zawodników, i została wydana w oparciu o stan faktyczny wynikający z wniosku, w którym Wnioskodawca sam wskazał, że podstawową działalnością Wnioskodawcy jest działalność sportowa zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy o VAT.

Przedmiotowa interpretacja nie rozstrzyga natomiast kwestii, czy działalność sportowa prowadzona przez Wnioskodawcę stanowi działalność zwolnioną w oparciu o wskazany przez Wnioskodawcę przepis, czy też inną (np. niepodlegającą opodatkowaniu), bowiem w tym zakresie Wnioskodawca nie zadał pytania ani nie przedstawił własnego stanowiska w sprawie, jak również nie potwierdził (pomimo wezwania wystosowanego przez tut. organ w tym zakresie), że wnosi o wydanie interpretacji indywidualnej co do zasadności zastosowania przepisu art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy o VAT.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj