Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL1-3.4012.51.2018.1.AP
z 23 marca 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 stycznia 2018 r. (data wpływu 24 stycznia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 8% dla usługi podstawowej udostępnienia toru wraz z usługami pomocniczymi – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 stycznia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 8% dla usługi podstawowej udostępnienia toru wraz z usługami pomocniczymi.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest spółką kapitałową sp. z o.o. (dalej także: Spółka) mającą siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i podlegającą nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce, czynnym podatnikiem VAT.

Wnioskodawca w 2017 r. połączył się z inną spółką kapitałową w trybie art. 492 § 1 pkt 1 Kodeksu Spółek Handlowych. Wnioskodawca w wyniku połączenia przejął w całości majątek tej spółki kapitałowej (dalej: Spółka Przejęta). W skład majątku Spółki Przejętej wchodził m.in.:

  • tor samochodowy (dalej jako: „tor”) – tor wybudowany na dzierżawionym gruncie, przeznaczony do jazdy samochodem/motocyklem, ewentualnie innymi środkami transportu, np. gokarty, quady, skutery, bolidy (dalej łącznie jako: „pojazdy”) lub uprawiania sportu innego rodzaju na torze (przede wszystkim: bieganie, kolarstwo, jazda na rolkach),
  • budynek usługowo-techniczny przy ww. torze z wieżą kontrolną do obsługi toru, z którym połączone są garaże/boksy serwisowe dla pojazdów. W ww. budynku do dyspozycji klientów Spółki są m.in.: przestrzenie służące do prezentacji pojazdów i akcesoriów sportowych, sanitariaty (w tym prysznice), szatnie, taras widoków oraz recepcja.

Na bazie wskazanej infrastruktury Spółka Przejęta świadczyła przed połączniem usługi opisane poniżej, a następnie, po połączeniu, Wnioskodawca jako podmiot połączony (spółka przejmująca) świadczy obecnie i będzie świadczył w przyszłości usługi z wykorzystaniem wskazanej infrastruktury:

  • usługę podstawową polegającą na udostępnianiu toru dla klientów (osoby fizyczne, osoby prawne, inne podmioty), którzy na własną odpowiedzialność korzystają z toru zgodnie z jego przeznaczeniem, tj. na potrzeby rekreacyjnych wyścigów sportowych/doskonalenia techniki jazdy lub w celu odbycia treningów/zawodów sportowych. W ramach odpłatnego udostępnienia toru, Spółka zapewnia wstęp na tor oraz podstawową obsługę techniczną – nadzór nad korzystaniem z toru oraz możliwość korzystania z sanitariatów. Do zadań ww. nadzoru nad korzystaniem z toru należy w szczególności reagowanie w sytuacjach awaryjnych (np. wyciąganie pojazdów, które wypadły z trasy, dbanie o odpowiedni stan nawierzchni podczas użytkowania toru poprzez rozsypywanie środków pochłaniających chemikalia i wycieku czyli tzw. sorbenu, osuszanie toru w razie potrzeby). W zależności od życzenia klienta, Spółka oferuje obok wskazanej usługi udostępnienia toru, szereg usług pomocniczych, opcjonalnie świadczonych przez Spółkę równocześnie, z udostępnieniem toru (usługą podstawową):
    1. przygotowanie toru pod indywidualne wymagania klientów (np. przygotowanie nawierzchni poprzez zroszenie lub rozsypanie określonego materiału, zwężenie, dostosowanie długości i kształtu toru, ustawienie określonych elementów na torze, np. pachołki, opony, wytoczenie band),
    2. korzystanie z sytemu pomiaru czasu – wraz z jego obsługą,
    3. zapewnienie koordynatora jazd (który zajmuje się odprawą dla korzystających z toru, głównie w zakresie zasad bezpieczeństwa oraz obserwacją imprezy i reagowaniem na ewentualne zachowanie jej uczestników – np. poprzez przerwanie imprezy i pouczenie uczestników nt. zachowań niebezpiecznych),
    4. zapewnienie zespołu medycznego (karetki, ratownicy),
    5. zabezpieczenie techniczne imprezy – zapewnienie pojazdów/urządzeń pomocniczych wraz z obsługą, służących wyciąganiu pojazdów z tzw. pułapek żwirowych,
    6. zorganizowanie sędziów technicznych na punktach obserwacyjnych toru (tzw. flagowi/marshalle),
    7. przygotowanie elementów wystroju toru/budynku zgodnie z życzeniem klienta,
    8. możliwość korzystania z szatni,
    9. możliwość korzystania z boksów serwisowych,
    10. możliwość korzystania z tarasu widokowego – klienci, którzy nabędą usługę udostępnienia toru mają możliwość rozszerzenia usługi o korzystanie z tarasu widokowego zlokalizowanego na I i II poziomie budynku przy torze. Taras widokowy pełni funkcję trybun dla klientów Spółki korzystających z obiektu i/lub innych osób, zaproszonych przez tych klientów dla których tor został udostępniony. Taras to trybuna dla widzów z miejscami stojącymi i siedzącymi (ruchome wyposażenie – dostosowywane do potrzeb klienta). Tarasy widokowe służą także służbom odpowiedzialnym za transmisję i/lub obsługę informacyjną wydarzeń na torze (kamerzyści, fotoreporterzy, dziennikarze) jeśli taka transmisja i/lub obsługa informacyjna jest organizowana przez klienta. Taras widokowy pozwala na swobodną obserwację wydarzeń na torze i wokół toru (np. w paddocku podczas gdy tor wykorzystywany jest na potrzeby imprez motorowych),
    11. możliwość korzystania z przestrzeni służących do prezentacji pojazdów/akcesoriów sportowych – klienci, którzy nabędą usługę udostępnienia toru mają możliwość rozszerzenia usługi o korzystanie z przestrzeni służących do prezentacji pojazdów/akcesoriów sportowych. Na poziomie 0, I piętrze, na zewnątrz i w środku budynku przy torze jest możliwość ekspozycji i prezentacji pojazdów, części samochodowych, symulatorów jazdy, czy akcesoriów sportowych (odzież, kaski, elementy, obuwie, gadżety sportowe i inne). Służą temu m.in. wzmacniane stropy, dzięki którym samochody za pomocą dźwigu mogą być wprowadzane na wyższą kondygnacje budynku. Klienci którzy nabywają od Spółki usługę udostępnienia toru zainteresowani są często wykorzystaniem wskazanych powierzchni do ekspozycji ww. produktów dla uczestników wydarzenia i zapraszanych gości – zarówno w celach marketingowych jak i szkoleniowych,
    12. organizacja cateringu na torze (wraz z obsługą lub bez obsługi) towarzyszącego imprezie wyścigowej lub sportowej.

Wszystkie wskazane usługi – tj. zarówno usługa podstawowa jak i wskazane towarzyszące jej opcjonalnie usługi pomocnicze świadczone przez Wnioskodawcę zostały zakwalifikowane przez Urząd Statystyczny, w informacji wydanej dla Spółki Przejętej, jako mieszczące się w grupowaniu 93.11.10.0 zgodnie z PKWiU 2008 (wprowadzone rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. (Dz. U. z 2008 r. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.)), jak również jako mieszczące się w grupowaniu 93.11.10.0 zgodnie z PKWiU 2015 (wprowadzone rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. (Dz. U. z 2015 r., poz. 1676)).

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy opisana usługa podstawowa udostępnienia toru wraz z usługami pomocniczymi świadczone przez Wnioskodawcę, powinna być opodatkowana stawką podatku od towarów i usług w wysokości 8% na podstawie art. 41 ust. 2 uVAT w zw. z art. 146a pkt 2 uVAT oraz poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy?

Zdaniem Wnioskodawcy, opisana usługa podstawowa udostępnienia toru wraz z usługami pomocniczymi świadczone przez niego, powinna być opodatkowana stawką podatku od towarów i usług w wysokości 8%, na podstawie art. 41 ust. 2 uVAT w zw. z art. 146a pkt 2 uVAT oraz poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 uVAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Stosownie do treści art. 8 ust. 1 uVAT, przez świadczenie usług, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowią dostawy towarów w rozumieniu art. 7 uVAT.

Na mocy art. 5a uVAT, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5 wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

W ustawie jak i w przepisach wykonawczych do niej ustawodawca przewidział dla niektórych czynności obniżone stawki podatku, bądź zwolnienie od podatku.

W myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1. Natomiast stosownie do art. 146a pkt 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy figurują „Usługi związane z działalnością obiektów sportowych” sklasyfikowane w kategorii PKWiU 93.11.10.0.

W objaśnieniach do PKWiU wskazano, że grupowanie 93.11.10.0 obejmuje:

  • usługi związane z działalnością obiektów sportowych na otwartym powietrzu lub halowych obiektów sportowych, takich jak: stadiony i areny sportowe, lodowiska, baseny, boiska sportowe, pola golfowe, tory do gry w kręgle, korty tenisowe itp.,
  • usługi związane z działalnością torów wyścigowych dla samochodów, psów i koni,
  • usługi związane z organizowaniem i przeprowadzaniem imprez sportowych dla sportowców zawodowych lub amatorów z wykorzystaniem własnych, otwartych lub zamkniętych obiektów sportowych.

Uwzględniając powyższe, zdaniem Wnioskodawcy obniżoną stawką podatku VAT będzie objęta usługa podstawowa, związana z udostępnieniem toru na potrzeby rekreacyjnych wyścigów sportowych/doskonalenia techniki jazdy lub w celu odbycia treningów/zawodów sportowych oraz wskazane usługi pomocnicze towarzyszące świadczeniu usługi podstawowej. Zdaniem Wnioskodawcy, które znajduje potwierdzenie w informacji uzyskanej z urzędu statystycznego dla Spółki Przejętej, wszystkie wskazane usługi mieszczą się w grupowaniu PKWiU 93.11.10.0 – usługi związane z działalnością obiektów sportowych i jako takie na podstawie art. 41 ust. 2 uVAT w zw. z art. 146a pkt 2 uVAT oraz poz. 179 załącznika nr 3 powinny być objęte obniżoną stawką VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Na wstępie należy zauważyć, że przy określaniu prawidłowej stawki podatku od towarów i usług dla danych usług istotne jest właściwe ich zaklasyfikowanie wg symbolu PKWiU. Tym samym wydając przedmiotową interpretację tutejszy organ oparł się na podanej przez Wnioskodawcę klasyfikacji.

Stosownie do pkt 1 komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS z 2005 r. Nr 1, poz. 11), zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, produkty (wyroby, usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniem Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. W związku z tym, że organy podatkowe nie są właściwe do klasyfikowania usług, a dla prawidłowego ich opodatkowania niezbędne jest ich zaklasyfikowanie do właściwego grupowania statystycznego, obowiązek ten spoczywa na Wnioskodawcy.

Niniejsza interpretacja nie rozstrzyga prawidłowości dokonanej przez Wnioskodawcę klasyfikacji usług w świetle PKWiU. Wobec tego została ona wydana przy założeniu, że Wnioskodawca poprawnie zakwalifikował usługi będące przedmiotem wniosku do odpowiedniego grupowania PKWiU. Tutejszy organ nie jest bowiem uprawniony, w ramach określonych w art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, do zajmowania stanowiska w zakresie prawidłowości formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego (w szczególności w przypadku błędnej klasyfikacji PKWiU wymienionych we wniosku usług) lub zmiany stanu prawnego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221, z późn. zm.) – zwanej dalej ustawą – opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Art. 7 ust. 1 ustawy stanowi, że przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Na mocy art. 8 ust. 1 ustawy – przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

W myśl art. 5a ustawy – towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Zatem dla prawidłowego określenia wysokości stawki podatku od towarów i usług od czynności, których przedmiotem są poszczególne towary lub usługi, ustawodawca odsyła do klasyfikacji statystycznych wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, powołując w przepisach dotyczących obniżonych stawek podatku oraz w załącznikach do ustawy symbole PKWiU.

Klasyfikacją, do której odwołują się przepisy ustawy, jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.), którą dla celów podatku od towarów i usług stosuje się od dnia 1 stycznia 2011 r.

Prawidłowa pod względem klasyfikacji statystycznych identyfikacja towarów i usług stanowi warunek niezbędny do określenia wysokości opodatkowania podatkiem VAT w stosunku do towarów i usług dla których przepisy VAT powołują stosowną klasyfikację statystyczną.

Jak wynika z art. 41 ust. 1 ustawy – stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i ust. 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi.

I tak, w świetle art. 41 ust. 2 ustawy – dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Natomiast na podstawie art. 146a pkt 1 i pkt 2 ustawy – w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W załączniku nr 3 do ustawy stanowiącym „Wykaz towarów i usług podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT według stawki 8%”, pod poz. 179 wymienione zostały usługi sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 93.11.10.0, tj. „Usługi związane z działalnością obiektów sportowych”.

Powyższy zapis poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy wskazuje, że opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według stawki 8% podlegają wszystkie usługi mieszczące się w grupowaniu PKWiU 93.11.10.0 „Usługi związane z działalnością obiektów sportowych”.

W objaśnieniach Głównego Urzędu Statystycznego do PKWiU wskazano, że grupowanie 93.11.10.0 obejmuje:

  • usługi związane z działalnością obiektów sportowych na otwartym powietrzu lub halowych obiektów sportowych, takich jak: stadiony i areny sportowe, lodowiska, baseny, boiska sportowe, pola golfowe, tory do gry w kręgle, korty tenisowe itp.;
  • usługi związane z działalnością torów wyścigowych dla samochodów, psów i koni;
  • usługi związane z organizowaniem i przeprowadzaniem imprez sportowych dla sportowców zawodowych lub amatorów z wykorzystaniem własnych, otwartych lub zamkniętych obiektów sportowych.

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że Wnioskodawca świadczy obecnie i będzie świadczył w przyszłości usługi z wykorzystaniem przejętej infrastruktury (tor samochodowy oraz budynek usługowo-techniczny przy ww. torze z wieżą kontrolną do obsługi toru, z którym połączone są garaże/boksy serwisowe dla pojazdów) usługę podstawową polegającą na udostępnianiu toru dla klientów (osoby fizyczne, osoby prawne, inne podmioty), którzy na własną odpowiedzialność korzystają z toru zgodnie z jego przeznaczeniem, tj. na potrzeby rekreacyjnych wyścigów sportowych/doskonalenia techniki jazdy lub w celu odbycia treningów/zawodów sportowych. W ramach odpłatnego udostępnienia toru, Wnioskodawca zapewnia wstęp na tor oraz podstawową obsługę techniczną – nadzór nad korzystaniem z toru oraz możliwość korzystania z sanitariatów. Do zadań ww. nadzoru nad korzystaniem z toru należy w szczególności reagowanie w sytuacjach awaryjnych (np. wyciąganie pojazdów, które wypadły z trasy, dbanie o odpowiedni stan nawierzchni podczas użytkowania toru poprzez rozsypywanie środków pochłaniających chemikalia i wycieku czyli tzw. sorbenu, osuszanie toru w razie potrzeby). W zależności od życzenia klienta, Wnioskodawca oferuje obok wskazanej usługi udostępnienia toru, szereg usług pomocniczych, opcjonalnie świadczonych przez niego, równocześnie z udostępnieniem toru (usługą podstawową):

  1. przygotowanie toru pod indywidualne wymagania klientów (np. przygotowanie nawierzchni poprzez zroszenie lub rozsypanie określonego materiału, zwężenie, dostosowanie długości i kształtu toru, ustawienie określonych elementów na torze, np. pachołki, opony, wytoczenie band),
  2. korzystanie z sytemu pomiaru czasu – wraz z jego obsługą,
  3. zapewnienie koordynatora jazd (który zajmuje się odprawą dla korzystających z toru, głównie w zakresie zasad bezpieczeństwa oraz obserwacją imprezy i reagowaniem na ewentualne zachowanie jej uczestników – np. poprzez przerwanie imprezy i pouczenie uczestników nt. zachowań niebezpiecznych),
  4. zapewnienie zespołu medycznego (karetki, ratownicy),
  5. zabezpieczenie techniczne imprezy – zapewnienie pojazdów/urządzeń pomocniczych wraz z obsługą, służących wyciąganiu pojazdów z tzw. pułapek żwirowych,
  6. zorganizowanie sędziów technicznych na punktach obserwacyjnych toru (tzw. flagowi/marshalle),
  7. przygotowanie elementów wystroju toru/budynku zgodnie z życzeniem klienta,
  8. możliwość korzystania z szatni,
  9. możliwość korzystania z boksów serwisowych,
  10. możliwość korzystania z tarasu widokowego – klienci, którzy nabędą usługę udostępnienia toru mają możliwość rozszerzenia usługi o korzystanie z tarasu widokowego zlokalizowanego na I i II poziomie budynku przy torze. Taras widokowy pełni funkcję trybun dla klientów Wnioskodawcy korzystających z obiektu i/lub innych osób, zaproszonych przez tych klientów dla których tor został udostępniony. Taras to trybuna dla widzów z miejscami stojącymi i siedzącymi (ruchome wyposażenie – dostosowywane do potrzeb klienta). Tarasy widokowe służą także służbom odpowiedzialnym za transmisję i/lub obsługę informacyjną wydarzeń na torze (kamerzyści, fotoreporterzy, dziennikarze) jeśli taka transmisja i/lub obsługa informacyjna jest organizowana przez klienta. Taras widokowy pozwala na swobodną obserwację wydarzeń na torze i wokół toru (np. w paddocku podczas gdy tor wykorzystywany jest na potrzeby imprez motorowych),
  11. możliwość korzystania z przestrzeni służących do prezentacji pojazdów/akcesoriów sportowych – klienci, którzy nabędą usługę udostępnienia toru mają możliwość rozszerzenie usługi o korzystanie z przestrzeni służących do prezentacji pojazdów/akcesoriów sportowych. Na poziomie 0, I piętrze, na zewnątrz i w środku budynku przy torze jest możliwość ekspozycji i prezentacji pojazdów, części samochodowych, symulatorów jazdy, czy akcesoriów sportowych (odzież, kaski, elementy, obuwie, gadżety sportowe i inne). Służą temu m.in. wzmacniane stropy, dzięki którym samochody za pomocą dźwigu mogą być wprowadzane na wyższą kondygnacje budynku. Klienci którzy nabywają od Wnioskodawcy usługę udostępnienia toru zainteresowani są często wykorzystaniem wskazanych powierzchni do ekspozycji ww. produktów dla uczestników wydarzenia
    i zapraszanych gości – zarówno w celach marketingowych jak i szkoleniowych,
  12. organizacja cateringu na torze (wraz z obsługą lub bez obsługi) towarzyszącego imprezie wyścigowej lub sportowej.

Wszystkie wskazane usługi – tj. zarówno usługa podstawowa jak i wskazane towarzyszące jej opcjonalnie usługi pomocnicze świadczone przez Wnioskodawcę zostały zakwalifikowane przez Urząd Statystyczny, jako mieszczące się w grupowaniu 93.11.10.0 zgodnie z PKWiU 2008.

Przy tak przedstawionym opisie sprawy Wnioskodawca ma wątpliwości dotyczące tego, czy w odniesieniu do świadczenia usługi podstawowej – udostępnienia toru wraz z usługami pomocniczymi, powinien stosować stawkę podatku od towarów i usług w wysokości 8%.

Mając na uwadze powołane przepisy należy stwierdzić, że dla opodatkowania świadczonych przez Wnioskodawcę usług obniżoną stawką podatku VAT w wysokości 8% istotne znaczenie ma klasyfikacja statystyczna, a mianowicie zidentyfikowanie przedmiotowych usług pod symbolem PKWiU 93.11.10.0.

W odniesieniu do okoliczności rozpatrywanej sprawy należy stwierdzić, że skoro świadczona przez Wnioskodawcę usługa podstawowa (usługa udostępnienia toru) oraz usługi pomocnicze są usługami mieszczącymi się w przedstawionej przez Wnioskodawcę klasyfikacji PKWiU 93.11.10.0, tj. „Usługi związane z działalnością obiektów sportowych”, to wskazuje na opodatkowanie ww. usług preferencyjną stawką podatku VAT w wysokości 8% zgodnie z art. 41 ust. 2 oraz art. 146a pkt 2 w zw. z poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy.

W konsekwencji, stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym/opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy:

  • zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia oraz
  • zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj