Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-1.4011.261.2019.2.KU
z 24 lipca 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku, który wpłynął w dniu 20 maja 2019 r., uzupełnionym pismem, które wpłynęło w dniu 3 lipca 2019 r., o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania przychodów z prowadzonej działalności gospodarczej tym podatkiem – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 maja 2019 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania przychodów z prowadzonej działalności gospodarczej tym podatkiem.

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 19 czerwca 2019 r., Nr 0113-KDIPT2-1.4011.261.2019.1.KU, na podstawie art. 169 § 1 i § 2 w związku z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 19 czerwca 2019 r. (data doręczenia 24 czerwca 2019 r.). Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek pismem, które wpłynęło w dniu 3 lipca 2019 r., nadanym w dniu 28 czerwca 2019 r.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie zgłoszonego kodu PKD 90.03.Z – Artystyczna i literacka działalność twórcza. W ramach działalności maluje obrazy i sprzedaje je na aukcjach samodzielnie lub odsprzedaje do galerii sztuki. Działalność swoją wykonuje w sposób zorganizowany i ciągły. W 2019 r. Wnioskodawca wybrał opodatkowanie dochodów uzyskanych z prowadzonej działalności gospodarczej podatkiem liniowym – 19%, obroty w 2018 r. oraz przewidywane obroty w 2019 r. nie przekroczą 250 000 €. W 2020 r. Wnioskodawca zamierza zmienić formę opodatkowania na zryczałtowaną i płacić podatek w oparciu o zapisy ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W piśmie, które wpłynęło w dniu 3 lipca 2019 r., stanowiącym uzupełnienie wniosku, Wnioskodawca dodał, że prowadzi działalność gospodarczą od dnia 11 grudnia 2017 r. Usługi świadczone w ramach prowadzonej działalności gospodarczej sklasyfikowane są pod symbolem 90.03.13.0 Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Wnioskodawca nadmienił także, że Jego wątpliwość budzi sformułowanie zawarte w art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. d) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne: „prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej w zakresie wolnych zawodów innych niż określone w art. 4 ust. 1 pkt 11” – co jest przedmiotem niniejszego zapytania.

Ponadto, Wnioskodawca dodał, że prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów, w przyszłości rozważa opodatkowanie uzyskanych przychodów podatkiem zryczałtowanym, (wówczas na potrzeby tego podatku prowadził będzie ewidencję przychodów). Przychody uzyskane ze sprzedaży obrazów zamierza opodatkować 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Wnioskodawca złoży pisemne oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej zryczałtowanym podatkiem dochodowym na 2020 r. naczelnikowi urzędu skarbowego w terminie wskazanym w przepisach podatkowych, tj. do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnie przychód z tego tytułu. Przychody uzyskane ze sprzedaży obrazów Wnioskodawca zalicza do przychodów z działalności gospodarczej.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

  1. Czy nie ma przeciwskazań, aby wybrać opodatkowanie osiąganych przychodów w oparciu o ustawę o zryczałtowanym podatku dochodowym?
  2. Według jakiej stawki ryczałtu Wnioskodawca powinien opodatkować przychody uzyskane z prowadzonej działalności gospodarczej?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1

Ustawa z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2019 r., poz. 43) pozwala prowadzącym działalność gospodarczą na opodatkowanie ich przychodów zgodnie z zapisami tej ustawy.

Art. 6 ust. 1 ww. ustawy zezwala na opodatkowanie ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych przychodów osób fizycznych z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 14 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również, gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Przepisy ww. ustawy przewidują stosowanie zróżnicowanych stawek ryczałtu, w zależności od zakresu prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej. Przy czym, sama możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jest m.in. uzależniona od niewystąpienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. d) ww. ustawy zawiera wyłączenia z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników osiągających w całości lub w części przychody z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej w zakresie wolnych zawodów innych niż określone w art. 4 ust. 1 pkt 11.

Art. 4 ust. 1 pkt 11 zawiera definicję wolnego zawodu stworzoną na potrzeby niniejszej ustawy poprzez ustalenie enumeratywnego katalogu wolnych zawodów, do których nie zalicza się wykonywania działalności artysty malarza (polegającej na malowaniu i sprzedaży obrazów).

Poza ustawą o zryczałtowanym podatku dochodowym definicję wolnych zawodów zawiera art. 88 Kodeksu spółek handlowych, w myśl którego partnerami w spółce mogą być osoby uprawnione do wykonywania następujących zawodów: adwokata, aptekarza, architekta, inżyniera budownictwa, biegłego rewidenta, brokera ubezpieczeniowego, doradcy podatkowego, maklera papierów wartościowych, doradcy inwestycyjnego, księgowego, lekarza, lekarza dentysty, lekarza weterynarii, notariusza, pielęgniarki, położnej, radcy prawnego, rzecznika patentowego, rzeczoznawcy majątkowego i tłumacza przysięgłego.

W żadnej z tych definicji nie znajduje się artysta malarz. Skoro malowanie i sprzedaż obrazów nie jest uznawane za wolny zawód przez definicje sformułowane w prawie podatkowym, oznacza to, że działalność w tym zakresie może podlegać przepisom ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym. Znajduje to potwierdzenie w interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 23 maja 2017 r., Nr 2461-IBPB-1-1.4511.77.2017.2.WRZ, zgodnie z którą: „właściwa dla niej jest, jako działalności artystycznej (sklasyfikowanej pod symbolem PKD 90.03.Z) stawka 8,5%”. Przypisanie stawki określonej w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym do przychodów osiąganych z działalności sklasyfikowanej pod symbolem PKD 90.03.Z wskazuje na możliwość opodatkowania przychodów z tej działalności podatkiem ryczałtowym.

Ad. 2

Malowanie i sprzedaż obrazów kwalifikowana jest zgodnie z kodem PKD 90.03.Z – jako artystyczna i literacka działalność twórcza. Jest to działalność usługowa i skoro jej wykonywanie nie stanowi wolnego zawodu w rozumieniu ustawy o zryczałtowanym podatku (gdyż nie znajduje się w zamkniętym katalogu wolnych zawodów zdefiniowanych w art. 4 ust. 1 pkt 11), to zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b) przychody uzyskane z działalności usługowej należy opodatkować stawką 8,5%.

Zdaniem Wnioskodawcy, skoro artysta malarz nie jest wymieniony w żadnej polskiej ustawie, jako wolny zawód, to nie będzie dotyczyło go wyłączenie wskazane w wyżej cytowanym przepisie (tj. art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. d) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne). Żadne inne wyłączenia zawarte w art. 8 ww. ustawy nie będą miały zastosowania do działalności gospodarczej Wnioskodawcy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego - jest nieprawidłowe.

Zasady opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne uregulowane zostały w przepisach ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2019 r., poz. 43).

Zgodnie z art. 1 pkt 1 tej ustawy, ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą. Przy czym, w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 tej ustawy, przez pozarolniczą działalność gospodarczą należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1509, z późn. zm.), ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej, oznacza to działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

-prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, osoby fizyczne osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy, opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 14 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również, gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”.

Na podstawie art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli:

  1. w roku poprzedzającym rok podatkowy:
    1. uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 250 000 euro, lub
    2. uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 250 000 euro,
  2. rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej - bez względu na wysokość przychodów.

Kwoty wyrażone w euro przelicza się na złote według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy października roku poprzedzającego rok podatkowy (art. 4 ust. 2 ww. ustawy).

W myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, przez działalność usługową należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczane do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.), wydanym na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. Nr 88, poz. 439, z późn. zm.), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 10 ust. 1 pkt 3 powyższej ustawy, jednym ze źródeł przychodów jest pozarolnicza działalność gospodarcza.

Zgodnie z art. 14 ust. 1 ww. ustawy, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

Podkreślić należy, że u osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest od niewystąpienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. d) i lit. e) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:

  • prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej w zakresie wolnych zawodów innych niż określone w art. 4 ust. 1 pkt 11 (lit. d);
  • świadczenia usług wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy (lit. e).

Załącznik nr 2 do ustawy stanowi „Wykaz usług, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, oznaczonych według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług”.

W załączniku tym wymieniono usługi, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, podano jednocześnie oznaczenie tych usług według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług. Dodać jednocześnie należy że, pod pozycją 54 ujęto usługi kulturalne i rozrywkowe, mieszące się w dziale 90 PKWiU. Zatem, świadczenie usług mieszczących się w tym grupowaniu wyłącza podatnika z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym.

Z treści cytowanego art. 8 ww. ustawy wynika, że o możliwości korzystania z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych decyduje wyłącznie rodzaj działalności, którą faktycznie podatnik faktycznie wykonuje. Nieistotna jest w tym zakresie treść posiadanego wpisu do ewidencji działalności gospodarczej określonej w PKD.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że od dnia 11 grudnia 2017 r. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie kodu PKD 90.03.Z – Artystyczna i literacka działalność twórcza (PKWiU 90.03.13.0 – Oryginały prac malarzy, grafików i rzeźbiarzy). W ramach działalności maluje obrazy i sprzedaje je na aukcjach samodzielnie lub odsprzedaje do galerii sztuki. Działalność swoją wykonuje w sposób zorganizowany i ciągły. W 2019 r. Wnioskodawca wybrał opodatkowanie dochodów uzyskanych z prowadzonej działalności gospodarczej podatkiem liniowym – 19%. W 2020 r. Wnioskodawca zamierza zmienić formę opodatkowania na zryczałtowaną i płacić podatek w oparciu o zapisy ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Przychody uzyskane ze sprzedaży obrazów zamierza opodatkować 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Jak już wcześniej wskazano, w punkcie 54 ww. załącznika Nr 2, stanowiącego wykaz usług, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, oznaczonych według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, wymieniony został dział 90 – Usługi kulturalne i rozrywkowe. Z treści wniosku wynika, że Wnioskodawca w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej świadczy usługi (malowanie i sprzedaż obrazów) sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 90.03.13.0, mieszczące się ww. dziale 90 załącznika Nr 2. Zatem, świadczenie usług mieszczących się w tym grupowaniu wyłącza Wnioskodawcę z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym.

Mając na uwadze powyższe, stwierdzić należy, że skoro świadczone przez Wnioskodawcę w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej usługi (malowanie i sprzedaż obrazów) sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 90.03.13.0 zostały wyłączone przez ustawodawcę z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych (pozycja 54 załącznika nr 2), to Wnioskodawca nie może w 2020 r. opodatkować przychodów uzyskiwanych z tytułu świadczonych przez Niego usług w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Przychody uzyskane z pozarolniczej działalności gospodarczej Wnioskodawca winien opodatkować na zasadach ogólnych według skali podatkowej lub w formie podatku liniowego.

Za nieprawidłowe uznaje się zatem stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym ma możliwość opodatkowania przychodów uzyskanych z prowadzonej działalności gospodarczej zryczałtowanym podatkiem.

W odniesieniu do powołanej przez Wnioskodawcę interpretacji indywidualnej, tutejszy Organ stwierdza, że została ona wydana w indywidualnej sprawie i nie ma zastosowania w przedmiotowej sprawie.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji indywidualnej.

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n ww. ustawy, nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy Ordynacja podatkowa).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj