Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP4-2.4012.290.2021.1.WH
z 24 maja 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 maja 2021 r. (data wpływu 14 maja 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków poniesionych na realizację projektu pn. „(…)” - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 14 maja 2021 r. wpłynął do tut. Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków poniesionych na realizację projektu pn. „(…)”.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:


Gmina (…) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. W 2019 roku został złożony wniosek o dofinansowanie projektu pn. „(...)” realizowanego w ramach RPO W 2014-2020, Oś priorytetowa VIII.


Infrastruktura dla usług użyteczności publicznej, Działanie 8,2. Uzupełnienie deficytów w zakresie infrastruktury edukacyjnej i szkoleniowej, Poddziałanie 8.2.2 Infrastruktura edukacyjna na obszarze (…) Obszaru Funkcjonalnego. Projekt pn.: Wsparcie szkół (…) Obszaru Funkcjonalnego związane z ograniczaniem skutków pandemii COVID-19 jest realizowany w formule partnerskiej na podstawie umowy o partnerstwie zawartej w dniu 13 stycznia 2021 r. Liderem Projektu jest Stowarzyszenie (…) Obszaru Funkcjonalnego, a parterami w projekcie są gminy stowarzyszone w BOF oraz Starostwo Powiatowe w (…). Zgodnie z ww. umową odpowiedzialnym za koordynowanie prawidłowości realizacji projektu (w tym za gromadzenie i archiwizację dokumentacji związanej z realizacją zadań w Partnerstwie) jest Lider Projektu, a partnerzy są zobowiązani do współrealizacji projektu poprzez zrealizowanie określonych w umowie zadań oraz wspólnie przygotowanie np. wniosków o dofinansowanie. Wniosek został pozytywnie oceniony i zakwalifikowany do dofinansowania. Otrzymanie powyższej interpretacji podatkowej jest niezbędne do zawarcia umowy o dofinansowanie ww. zadania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) na lata 2014-2020."


Koszt całkowity projektu wynosi 129 456,60 zł, natomiast dofinansowanie to 85% kosztów kwalifikowalnych, tj. 110 038,09 zł pochodzące ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPOWP 2014-2020. Środki własne Gminy (…) wynoszą - 20 969,00 zł. Zgodnie z budżetem wniosku o dofinansowanie, który będzie stanowił załącznik do umowy o dofinansowanie zadania, kosztami kwalifikowanymi są wartości brutto zaplanowanych kosztów (wraz z podatkiem VAT).

Głównym celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa w szkołach w sytuacji epidemiologicznej związanej z zagrożeniem spowodowanym przez wirusa COVID-19. Projekt przyczynia się do wyrównania szans uczniów z obszaru Gminy (…) objętych projektem w dostępie do usług świadczonych drogą elektroniczną.

Realizacja projektu wpłynie pozytywnie na funkcjonowanie szkół – zarówno uczniów jak i nauczycieli co będzie sprzyjało wyrównaniu szans w dostępie do edukacji. Dostęp do szkoleń dla nauczycieli i podniesienie ich umiejętności korzystania z nowoczesnych narzędzi informatycznych zapewni wyrównanie szans nauczycieli w zakresie możliwości wykorzystania ich w trakcie zdalnego nauczania. Różnice pomiędzy kompetencjami cyfrowymi nauczycieli i ich umiejętności prowadzenia nauczania zdalnego i lekcji online, zajęcia prowadzone w systemie hybrydowym są przyczyną powstania nierówności wśród uczniów. Tym samym podniesienie umiejętności nauczycieli zapewni uczniom dostęp do wysokiej jakości kształcenia i wzrost efektywności edukacji zdalnej.

W ramach projektu Gmina (…) zrealizuje następujące zadania:

  1. Zakup środków i urządzeń dezynfekujących – zaplanowano zakup płynów do dezynfekcji rąk z dozownikiem wraz z uzupełnieniem, bezdotykowych dozowników do rąk, płynów do dezynfekcji podłóg i powierzchni. Zaplanowano także zakup sprzętu typu: wiadra na kółkach samoskrętnych z wyciskarką, Combi mopy, ściereczki typu Vileda, bezdotykowe dystrybutory do dezynfekcji. Założony koszt: 55 778,90 zł brutto, dofinansowanie: 47 412,06 zł
  2. Zakup środków ochrony indywidulanej – zaplanowano zakup rękawic jednorazowych lateksowych pudrowych, maseczek ochronnych na twarz jednorazowych trzywarstwowych oraz przyłbic ochronnych z okularami na nos. Założony koszt: 10 418,00 zł brutto, dofinansowanie: 8 855,30 zł
  3. Proste remonty, przebudowy, adaptacje pomieszczeń, które należy dostosować do obecnej sytuacji epidemicznej, których zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie efekty będą widoczne nie później niż w I półroczu 2021 r. – zaplanowano zakup materiałów budowlanych koniecznych do wykonania adaptacji pomieszczeń (drzwi i ościeżnice, sprzęt malarski) w budynkach szkoły przy ul. (…). W budynku szkoły w (…) zostanie wykonany remont 3 sal oraz zostanie zaadaptowany gabinet dyrektora szkoły na sale oraz sali na gabinet (wstawienie drzwi). Założony koszt: 44 953,37 zł brutto, dofinansowanie: 38 210,36 zł
  4. Zakup sprzętu do nauczania zdalnego i hybrydowego – zakupione zostaną tablety graficzne do zdalnej nauki matematyki, fizyki i chemii, myszki bezprzewodowe do nauki zdalnej, słuchawki bezprzewodowe z mikrofonem do nauki zdalnej, kamerki internetowe do zdalnego nauczania. Założony koszt: 8 631,90 zł brutto, dofinansowanie: 7 337,11 zł
  5. Zakup licencji na programy do nauczania zdalnego i hybrydowego – Licencja Librus Założony koszt: 2 644,00 zł brutto, dofinansowanie: 2 247,40 zł
  6. Szkolenia dla nauczycieli dotyczące nauczania zdalnego i hybrydowego, a także podniesienia świadomości o przepisach sanitarnych i odpowiedzialności za tworzenie bezpiecznego środowiska pracy szkoły w warunkach epidemii COVID-19 Założony koszt: 7 030,43 zł brutto, dofinansowanie: 5 975,86 zł.

Nabywane podczas realizacji zadania towary i usługi będą służyły do wykonywania czynności niepodlegających opodatkowaniu od towarów i usług. Powstała w ramach projektu infrastruktura nie będzie wykorzystywana przez Gminę (…) do czynności opodatkowanych podatkiem VAT, ma ona natomiast na celu wsparcie działalności edukacyjnej szkół podstawowych znajdujących się na terenie gminy. Otrzymanie powyższej interpretacji podatkowej jest niezbędne do zawarcia umowy o dofinansowanie ww. zadania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) na lata 2014-2020."

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy Gmina (…) ma możliwość odliczenia kwot podatku VAT naliczonego od faktur dokumentujących realizację projektu pn. „(...)” realizowanego w ramach RPO W 2014-2020?


Stanowisko Wnioskodawcy:


Gmina (…) nie ma możliwości odliczenia kwot podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki związane z realizacją projektu pn. „(...)” realizowanego w ramach RPO W 2014-2020.

Zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 106, 568, 1065, 1106, 1747, 2320, 2419), nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych.


W myśl art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 106, 568, 1065, 1106, 1747, 2320, 2419), prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy odliczenia dokonuje zarejestrowany czynny podatnik od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego oznaczającego powstanie zobowiązania podatkowego.


Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. W omawianej sprawie związek taki nie wystąpi. Przy realizacji inwestycji nabycie usług/zakup środków i urządzeń do dezynfekcji, środków ochrony indywidualnej, zakup sprzętu o nauczania zdalnego i hybrydowego, szkolenia nauczycieli, remonty i adaptacje pomieszczeń/ nie będzie mieć związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy, a tym samym z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT.


Realizacja projektu ma na celu wsparcie działalności edukacyjnej szkół podstawowych znajdujących się na terenie gminy (…).


Projekt realizowany jest przez organ władzy publicznej w zakresie realizowania zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których został on powołany – czyli ustawą o samorządzie gminnym. W wyniku realizacji projektu jest poprawa bezpieczeństwa w szkołach w sytuacji epidemiologicznej związanej z zagrożeniem spowodowanym przez wirusa COVID-19.

W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 713 ze zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. W świetle art. 7 ust. 1 tej ustawy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne gminy obejmują sprawy: działalności w zakresie telekomunikacji (art. 7 ust. 1 pkt 3a), ochrony zdrowia (art. 7 ust. 1 pkt 5), edukacji publicznej (art. 7 ust. 1 pkt 8) oraz utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych (art. 7 ust. 1 pkt 15).


Gmina, będąca czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług, realizuje projekt pn. „(…)”. Zdaniem wnioskodawcy, Projekt będzie wykorzystywany do realizacji zadań własnych Gminy w zakresie zaspokajania zbiorowych potrzeb jej mieszkańców, które nie podlegają opodatkowaniu VAT.


Podsumowując, zdaniem Gminy nie przysługuje jej/nie będzie jej przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług na potrzeby realizacji Projektu z tego względu, iż Gmina realizując inwestycję i nabywając niezbędne towary i usługi nie występuje w charakterze podatnika VAT, a wydatki poniesione na realizację Projektu nie będą związane z czynnościami Gminy podlegającymi opodatkowaniu VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 865 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez „podatników” w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.


Działalność gospodarcza - w myśl art. 15 ust. 2 ustawy - obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów łub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że w świetle art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.


Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej - (Dz. Urz. UE L Nr 347, str. 1, ze zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.


Stosownie do art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713, ze zm.) gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Zgodnie z art. 7 ust. 1 cyt. ustawy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy m.in. edukacji publicznej (art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy o samorządzie gminnym).

Z okoliczności przedmiotowej sprawy wynika, że Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. W 2019 roku został złożony wniosek o dofinansowanie projektu pn. „(...)” realizowanego w ramach RPO W 2014-2020, Oś priorytetowa VIII. Projekt pn.: Wsparcie szkół (…) Obszaru Funkcjonalnego związane z ograniczaniem skutków pandemii COVID-19 jest realizowany w formule partnerskiej na podstawie umowy o partnerstwie zawartej w dniu 13 stycznia 2021 r. Liderem Projektu jest Stowarzyszenie (…) Obszaru Funkcjonalnego, a parterami w projekcie są gminy stowarzyszone w BOF oraz Starostwo Powiatowe w (…). Głównym celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa w szkołach w sytuacji epidemiologicznej związanej z zagrożeniem spowodowanym przez wirusa COVID-19. Projekt przyczynia się do wyrównania szans uczniów z obszaru Gminy (…) objętych projektem w dostępie do usług świadczonych drogą elektroniczną. Realizacja projektu wpłynie pozytywnie na funkcjonowanie szkół – zarówno uczniów jak i nauczycieli co będzie sprzyjało wyrównaniu szans w dostępie do edukacji. Dostęp do szkoleń dla nauczycieli i podniesienie ich umiejętności korzystania z nowoczesnych narzędzi informatycznych zapewni wyrównanie szans nauczycieli w zakresie możliwości wykorzystania ich w trakcie zdalnego nauczania. Różnice pomiędzy kompetencjami cyfrowymi nauczycieli i ich umiejętności prowadzenia nauczania zdalnego i lekcji online, zajęcia prowadzone w systemie hybrydowym są przyczyną powstania nierówności wśród uczniów. Tym samym podniesienie umiejętności nauczycieli zapewni uczniom dostęp do wysokiej jakości kształcenia i wzrost efektywności edukacji zdalnej. Nabywane podczas realizacji zadania towary i usługi będą służyły do wykonywania czynności niepodlegających opodatkowaniu od towarów i usług. Powstała w ramach projektu infrastruktura nie będzie wykorzystywana przez Gminę (…) do czynności opodatkowanych podatkiem VAT, ma ona natomiast na celu wsparcie działalności edukacyjnej szkół podstawowych znajdujących się na terenie gminy.


Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą możliwości odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację projektu pn. „(...)”.


Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.


Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Decydujące znaczenie dla oceny istnienia prawa do odliczenia ma zatem zamierzony (deklarowany) związek podatku naliczonego z czynnościami opodatkowanymi.


Analiza przedstawionego stanu faktycznego oraz obowiązujących przepisów prawa podatkowego prowadzą do wniosku, że w opisanej sprawie nie zostanie spełniony podstawowy warunek uprawniający do odliczenia podatku od towarów i usług zawartego w fakturach dokumentujących dokonane zakupy, tj. związek nabywanych towarów i usług ze sprzedażą opodatkowaną. W przedmiotowej sprawie, jak wskazuje Wnioskodawca, nabywane podczas realizacji zadania towary i usługi będą służyły do wykonywania czynności niepodlegających opodatkowaniu od towarów i usług. Ponadto efekty realizowanego projektu nie będą wykorzystywane przez Gminę (…)do czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Zatem Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizowanym projektem na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy.


Reasumując, Wnioskodawca nie będzie miał możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację projektu pn. „(...)”.


Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy stanu zaistniałego faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…) za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).


Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj