Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBI/2/423-61/11/SD
z 24 stycznia 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPBI/2/423-61/11/SD
Data
2011.01.24


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
dochody wolne od podatku
dochody wolne od podatku
specjalna strefa ekonomiczna
specjalna strefa ekonomiczna
zezwolenie
zezwolenie
zwolnienia przedmiotowe
zwolnienia przedmiotowe
zwolnienie
zwolnienie


Istota interpretacji
Czy Spółka może objąć zwolnieniem dochód z całej działalności prowadzonej na terenie SSE, wykorzystując najpierw limit pomocy publicznej dostępnej w ramach Pierwszego Zezwolenia, a po jego wyczerpaniu - limit wynikający z Drugiego Zezwolenia?



Wniosek ORD-IN 4 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 13 października 2010 r. (data wpływu do tut. BKIP 20 października 2010 r.), uzupełnionym w dniu 04 stycznia 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie możliwości objęcia zwolnieniem dochodu z całej działalności podstawowej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach pierwszego zezwolenia, a po jego wyczerpaniu lub wygaśnięciu, limit wynikający z drugiego zezwolenia (pytanie wymienione we wniosku jako drugie) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 października 2010 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie możliwości objęcia zwolnieniem dochodu z całej działalności podstawowej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach pierwszego zezwolenia, a po jego wyczerpaniu lub wygaśnięciu, limit wynikający z drugiego zezwolenia.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z dnia 29 grudnia 2010 r. Znak: IBPBI/2/423-1451/10/SD wezwano do ich uzupełnienia. Uzupełnienia wniosku dokonano w dniu 04 stycznia 2011 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka prowadzi działalność w branży samochodowej. W dniu 01 sierpnia 2006 r. Spółka uzyskała Zezwolenie (dalej: Pierwsze Zezwolenie) na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: SSE, Strefa). Pierwsze Zezwolenie obowiązuje do 8 sierpnia 2016 r.

Pierwsze Zezwolenie obejmuje działalność produkcyjną handlową i usługową w zakresie następujących wyrobów według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług Głównego Urzędu Statystycznego (w brzmieniu obowiązującym na dzień wydania zezwolenia; dalej: PKWiU) wytworzonych na terenie Strefy:

  • 17.20 Tkaniny z wyłączeniem działalności określonej w § 2 pkt 9 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie specjalnej strefy ekonomicznej (Dz.U. Nr 222, poz. 2251 ze zm., dalej: rozporządzenie strefowe),
  • 17.54 Wyroby włókiennicze pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane, z wyłączeniem działalności określonej w § 2 pkt 9 rozporządzenia strefowego,
  • 24.16 Tworzywa sztuczne w formach podstawowych,
  • 25.13 Wyroby z gumy, pozostałe,
  • 34.30 Części i akcesoria do pojazdów samochodowych i ich silników,
  • 60.24 Transport drogowy towarów,
  • 63.1 Usługi w zakresie prac przeładunkowych, magazynowania i przechowywania towarów,
  • 72.2 Usługi doradztwa w zakresie oprogramowania,
  • 72.6 Usługi związane z informatyką pozostałe,
  • 73.1 Usługi badawczo-rozwojowe w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych,
  • 74.12.1 Usługi rachunkowości i kontroli ksiąg,
  • 74.12.2 Usługi w zakresie księgowości, z wyłączeniem deklaracji podatkowych,
  • 74.3 Usługi w zakresie badań i analiz technicznych,

oraz w zakresie odpadów i złomu powstałych w związku z wyżej wymienioną działalnością.

Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o pdop, w związku z art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o SSE (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 274 ze zm.), Spółka kwalifikuje dochody z działalności gospodarczej objętej Pierwszym Zezwoleniem i prowadzonej na terenie SSE jako zwolnione z opodatkowania. Jednocześnie Spółka prowadzi również w SSE działalność gospodarczą w zakresie nieobjętym Pierwszym Zezwoleniem oraz działalność pozastrefową. Przychody z tych działalności podlegają opodatkowaniu.

Spółka prowadzi ewidencję rachunkową pozwalającą wyodrębnić łączny dochód zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych osiągany w związku z posiadanym zezwoleniem oraz dochód podlegający opodatkowaniu, stosownie do wymagań określonych w art. 9 ust. ustawy o pdop, w związku z art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 tej ustawy.

Spółka wskazuje, że zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia strefowego, maksymalna intensywność pomocy regionalnej otrzymanej w ramach Pierwszego Zezwolenia wynosi 50% wydatków inwestycyjnych. Spółka w drodze sukcesji uniwersalnej wynikającej z art. 494 § 1 i 2 ustawy z dnia 15 września 2000 r. kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2000 r. Nr 94 poz. 1037 ze zm., dalej: KSH) oraz z art. 93 § 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, wejdzie w posiadanie Zezwolenia z dnia 26 października 1999 r. (dalej: Drugie Zezwolenie), w wyniku połączenia ze Spółką T (dalej: Spółka Przejmowana), która również prowadzi działalność gospodarczą na terenie SSE.

Zakres Drugiego Zezwolenia w aktualnym brzmieniu obejmuje działalność produkcyjną, handlową, usługową w zakresie wyrobów i usług określonych w następujących pozycjach PKWiU:

  • Sekcja D podsekcja DM dział 34 - pojazdy samochodowe, przyczepy i naczepy,
  • Sekcja I dział 60 klasa 60.24 - transport drogowy towarów,
  • Sekcja I dział 63 grupa 63.1 - usługi w zakresie prac przeładunkowych, magazynowania i przechowywania towarów,
  • Sekcja K dział 72 - usługi informatyczne,
  • Sekcja K dział 73 grupa 73.1 - usługi badawczo-rozwojowe w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych,
  • Sekcja K dział 74 grupa 74.3 - usługi w zakresie badań i analiz technicznych

oraz w zakresie sprzedaży odpadów i złomu powstałych w związku z prowadzeniem ww. działalności.

Spółka pragnie wskazać, że, zgodnie z art. 5 ust. 2 pkt 1b ustawy z dnia 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (Dz.U. Nr 188, poz. 1840), maksymalna intensywność pomocy regionalnej otrzymanej w ramach Zezwolenia Drugiego wynosi 75% wydatków inwestycyjnych poniesionych do 31 grudnia 2006 r.

Zakresy działalności określonych w Pierwszym i Drugim Zezwoleniu są identyczne w zakresie podstawowej działalności operacyjnej prowadzonej na terenie SSE przez Spółkę oraz Spółkę Przejmowaną. Są to następujące obszary (dalej określane łącznie jako: Działalność Podstawowa):

  • działalność produkcyjna, handlowa i usługowa w zakresie następujących wyrobów wytworzonych na terenie Strefy:
  • 34.30 Części i akcesoria do pojazdów samochodowych i ich silników,
  • 60.24 Transport drogowy towarów,
  • 63.1 Usługi w zakresie prac przeładunkowych, magazynowania i przechowywania towarów,
  • 72.6 Usługi związane z informatyką pozostałe,
  • 73.1 Usługi badawczo-rozwojowe w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych,
  • 74.3 Usługi w zakresie badań i analiz technicznych.

Działalność gospodarcza prowadzona na terenie SSE przez Spółkę Przejmowaną obejmuje ww. Działalność Podstawową, przy czym w zezwoleniu uzyskanym przez Spółkę Przejmowaną (tj. w Drugim Zezwoleniu) część działalności ujęta została w oparciu o szerszą klasyfikację: dział 34 PKWiU oraz dział 72 PKWiU. Nie ma to jednak wpływu na faktyczną działalność gospodarczą prowadzoną przez Spółkę Przejmowaną na terenie SSE, która zawiera się w ww. zakresie Działalności Podstawowej.

Podsumowując, zakres działalności gospodarczej zwolnionej z opodatkowania prowadzony przez Spółkę Przejmowaną na terenie SSE na podstawie Drugiego Zezwolenia jest tożsamy z zakresem działalności prowadzonej przez Spółkę w oparciu o Pierwsze Zezwolenie.

Pierwsze Zezwolenie obejmuje również działalność nieobjętą zakresem Drugiego Zezwolenia, tj. działalność produkcyjną handlową i usługową w zakresie następujących wyrobów wytworzonych na terenie Strefy:

  • 17.20 Tkaniny z wyłączeniem działalności określonej w § 2 pkt 9 Rozporządzenia Strefowego,
  • 17.54 Wyroby włókiennicze pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane, z wyłączeniem działalności określonej w § 2 pkt 9 Rozporządzenia Strefowego,
  • 24.16 Tworzywa sztuczne w formach podstawowych,
  • 25.13 Wyroby z gumy pozostałe,
  • 74.12.1 Usługi rachunkowości i kontroli ksiąg,
  • 74.12.2 Usługi w zakresie księgowości, z wyłączeniem deklaracji podatkowych.

Niemniej jednak, poza Działalnością Podstawową z powyższej listy Spółka prowadzi jedynie działalność w zakresie usług księgowych (ujętą pod kodami 74.12.1 oraz 74.12.2 klasyfikacji PKWiU, dalej: Działalność Centrum Usług Wspólnych).

Po wejściu w posiadanie Drugiego Zezwolenia Spółka będzie prowadzić ewidencję księgową w sposób umożliwiający jednoznaczne przyporządkowanie wydatków inwestycyjnych oraz utworzonych nowych miejsc pracy do każdego z zezwoleń. Ewidencja będzie zatem umożliwiała wyodrębnienie środków trwałych oraz utworzonych nowych miejsc pracy związanych z każdym projektem inwestycyjnym objętym Pierwszym oraz Drugim Zezwoleniem. Ewidencja umożliwi rozliczenie obu projektów z perspektywy wypełnienia warunków określonych w Zezwoleniach oraz ustalenia kosztów kwalifikowanych poniesionych w związku z realizacją tych projektów dla celów kalkulacji przysługującego Spółce limitu pomocy publicznej.

Spółka kalkulując dostępną pulę pomocy publicznej, uwzględniać będzie w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych różne poziomy intensywności pomocy wynikające z wydatków kwalifikowanych ponoszonych w ramach każdego z Zezwoleń.

Spółka oraz Spółka Przejmowana są dużymi przedsiębiorcami w rozumieniu rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 r. (Dz.U. UE L 214 z 9 sierpnia 2008 r., s. 3).

Niniejszy wniosek dotyczy rozliczeń podatkowych Spółki dokonywanych w okresie posiadania dwóch zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej w SSE.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie:

Czy Spółka może objąć zwolnieniem dochód z całej działalności prowadzonej na terenie SSE, wykorzystując najpierw limit pomocy publicznej dostępnej w ramach Pierwszego Zezwolenia, a po jego wyczerpaniu - limit wynikający z Drugiego Zezwolenia... (pytanie wymienione we wniosku jako drugie)

Zdaniem Spółki, po wyczerpaniu limitu zwolnienia dostępnego w ramach Pierwszego Zezwolenia, zwolnieniu podlegać będzie dochód z całej działalności prowadzonej na terenie SSE do momentu wyczerpania puli zwolnienia dostępnej w ramach Drugiego Zezwolenia lub do wygaśnięcia Drugiego Zezwolenia.

Po wejściu w posiadanie Drugiego Zezwolenia (przy założeniu spełnienia warunków określonych w tym Zezwoleniu), Spółce będzie przysługiwało prawo do zwolnienia dochodu w kwocie wynikającej z sumy iloczynów dostępnej intensywności pomocy publicznej oraz wydatków kwalifikowanych dla obydwu Zezwoleń, z uwzględnieniem dyskontowania.

Tak obliczona pula pomocy przysługująca Spółce będzie konsumowana przez dochód wolny od podatku, osiągany w zakresie określonym w Zezwoleniach (jak wskazano w stanie faktycznym (winno być zdarzeniu przyszłym), Spółka zapewni odpowiednią ewidencję gwarantującą że limit dopuszczalnej wysokości pomocy publicznej określony w art. 17 ust 1 pkt 34 ustawy o pdop, nie zostanie przekroczony).

Jednocześnie, po wykorzystaniu puli pomocy publicznej dla Pierwszego Zezwolenia, Spółka będzie mogła nadal korzystać z puli zwolnienia podatkowego dostępnego na podstawie Drugiego Zezwolenia (jednak nie dłużej niż do momentu wygaśnięcia Drugiego Zezwolenia).

Na marginesie powyższych argumentów Spółka wskazuje, że jej podejście znajduje, co do zasady, potwierdzenie w dotychczasowej linii interpretacyjnej organów podatkowych, przykładowo w:

  • interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 4 maja 2009 r., Znak IBPBI/2/423-150/09/AM,
  • interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 15 października 2008 r. (winno być Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 01 lutego 2008 r.), Znak IBPB3/423-426/07-3/KB (winno być IP-PB3-423-426/07-3/KB),
  • interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 8 marca 2010 r., Znak IBPBI/2/423-1520/09/MO.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Specjalne Strefy Ekonomiczne są częścią terytorium kraju wyodrębnioną administracyjnie, na której możliwe jest prowadzenie działalności gospodarczej na preferencyjnych warunkach, a w szczególności korzystanie ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych lub podatku dochodowego od osób fizycznych, o czym wyraźnie stanowi art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994r. o specjalnych strefach ekonomicznych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274 ze zm.).

Na mocy art. 12 ust. 1 tej ustawy, dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podstawą do korzystania z pomocy publicznej (zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym) jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy uprawniające do korzystania z tej pomocy (art. 16 ust. 1 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych).

Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm., dalej „ustawa o pdop”), wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994r. o specjalnych strefach ekonomicznych (t.j. Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 274 ze zm.), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Pomocą publiczną udzielaną przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą na terenie strefy jest niezapłacony przez tego przedsiębiorcę podatek obliczony od dochodu osiąganego wyłącznie z działalności prowadzonej na terenie strefy na podstawie właściwego zezwolenia. Wielkość tego zwolnienia jest uzależniona od wysokości poniesionych przez przedsiębiorcę wydatków inwestycyjnych.

Równocześnie art. 17 ust. 4 ustawy o pdop, stanowi, że powyższe zwolnienie przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż w dniu 01 sierpnia 2006 r. Spółka uzyskała zezwolenie na prowadzenie działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Pierwsze Zezwolenie obowiązuje do 08 sierpnia 2016 r. Następnie Spółka w drodze sukcesji uniwersalnej wynikającej z art. 494 § 1 i 2 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2000 r. Nr 94 poz. 1037 ze zm., dalej: KSH) oraz z art. 93 § 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 8 poz. 60 ze zm.), wejdzie w posiadanie Zezwolenia z dnia 26 października 1999 r., w wyniku połączenia ze Spółką T, która również prowadzi działalność gospodarczą na terenie SSE.

Ustawa o pdop wprowadzając podział na działalność opodatkowaną oraz wyodrębnioną działalność zwolnioną nie nakazuje wydzielać różnych rodzajów działalności zwolnionej i traktować ich odrębnie - tym bardziej zatem nie ma obowiązku wydzielania w ramach działalności zwolnionej dochodów z poszczególnych projektów inwestycyjnych. Wobec tego, jeżeli dany rodzaj działalności jest objęty zezwoleniem i działalność Przedsiębiorcy spełnia wymogi ustawy i rozporządzeń dotyczących specjalnej strefy ekonomicznej oraz jednocześnie ogólny maksymalny dostępny poziom pomocy publicznej nie został wykorzystany, nie ma formalnych przeszkód do skorzystania z pomocy publicznej w postaci zwolnienia z podatku dochodowego.

Spółka, jako przedsiębiorca strefowy, będzie posiadać dwa zezwolenia na działalność w strefie, aby korzystać ze zwolnienia podatkowego, winna określić maksymalny dostępny poziom pomocy publicznej wygenerowany przez wszystkie swoje wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą oraz porównać go z wielkością pomocy już otrzymanej w jakiejkolwiek formie.

Obowiązek ustalania odrębnego wyniku podatkowego odnosi się tylko do sytuacji, kiedy ten sam podatnik prowadzi jednocześnie działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej i poza nią. W związku z tym, Spółka korzystająca z kilku zezwoleń uprawniona jest do równoczesnego korzystania ze zwolnienia podatkowego będącego sumą kilku limitów pomocy publicznej. Ani przepisy strefowe, ani ustawy o pdop, nie wymagają wyodrębnienia wyniku podatkowego dla działalności gospodarczej prowadzonej w oparciu o każde z zezwoleń z osobna - tak, aby odrębnie dla każdego zezwolenia monitorować poziom wykorzystywania dostępnego limitu. Stanowisko takie zostało już zawarte w interpretacji indywidualnej wydanej w dniu 24 stycznia 2011 r. Znak IBPBI/2/423-1451/10/SD.

W konsekwencji, zdaniem tut. Organu, brak jest przeszkód, aby limit wielkości pomocy publicznej określony dla przejętego zezwolenia, został zsumowany z limitem pomocy publicznej określonym dla pierwszej inwestycji, a zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych obliczone w ten sposób objęło cały dochód Spółki uzyskany z działalności strefowej prowadzonej na podstawie dwóch zezwoleń.

Spółka może zatem objąć zwolnieniem dochód z całej działalności prowadzonej na terenie SSE, wykorzystując limit pomocy publicznej dostępnej w ramach pierwszego zezwolenia, a po jego wyczerpaniu limit wynikający z drugiego zezwolenia.

Reasumując, stanowisko Spółki należy uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Nadmienia się, iż w sprawie będącej przedmiotem pytania wymienionego we wniosku jako pierwsze, wydano odrębną interpretację indywidualną.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj