Interpretacje do przepisu
art. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


2229/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41

2015.01.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1103/14-4/AJ
     ∟Kwestia opodatkowania w Polsce dochodów luksemburskiej spółki SCSp z udziału w polskiej spółce osobowej niebędącej podatnikiem podatku dochodowego.

2015.01.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/415-1197/14/BK
     ∟w zakresie skutków podatkowych związanych z uczestnictwem Wnioskodawcy w spółkach komandytowo-akcyjnych.

2015.01.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1092/14-2/RS
     ∟Czy przepisy ustawy o CIT będą miały zastosowanie do SCSp, tj. czy SCSp będzie podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych w świetle ustawy o CIT?

2015.01.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1093/14-2/RS
     ∟Czy przepisy ustawy o CIT będą miały zastosowanie do SCSp, tj. czy SCSp będzie podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych w świetle ustawy o CIT?

2015.01.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1091/14-2/RS
     ∟Czy przepisy ustawy o CIT będą miały zastosowanie do SCSp, tj. czy SCSp będzie podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych w świetle ustawy o CIT?

2015.01.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1094/14-2/RS
     ∟Czy przepisy ustawy o CIT będą miały zastosowanie do SCSp, tj. czy SCSp będzie podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych w świetle ustawy o CIT?

2015.01.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1090/14-2/RS
     ∟Czy przepisy ustawy o CIT będą miały zastosowania do SCSp, tj. czy SCSp będzie podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych w świetle ustawy o CIT?

2015.01.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1059/14-3/AJ
     ∟Kwestia uznania luksemburskiej spółki SCSp – wspólnika polskiej spółki jawnej lub komandytowej za podatnika podatku dochodowego w Polsce oraz skutków podatkowych przejęcia roli wspólnika o nieograniczonej odpowiedzialności przez polskiego rezydenta podatkowego (spółkę kapitałową).

2015.01.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-1084/14-2/KK
     ∟1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż w wyniku likwidacji Sarl Wnioskodawca uzyska przychód z udziału w zyskach osób prawnych, w rozumieniu art 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT, w wysokości wartości rynkowej majątku otrzymanego w związku z likwidacją Sarl (tj. wartości rynkowej składników majątkowych nabytych w wyniku likwidacji Sarl, na dzień ich nabycia przez Wnioskodawcę) pomniejszonej, zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 3 ustawy o CIT, o koszt nabycia udziałów w Sarl przez Wnioskodawcę? Przy czym, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że - w odniesieniu do udziałów w Sarl nabytych w drodze opisanego w zdarzeniu przyszłym wkładu niepieniężnego - koszt ich nabycia powinien zostać ustalony zgodnie z art. 16 ust 1 pkt 8e ustawy o CIT, tj. w wysokości sumy wartości nominalnej udziałów Wnioskodawcy objętych przez udziałowca w zamian za aport w postaci udziałów Sarl? 2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż, w przypadku późniejszego odpłatnego zbycia (całości lub części) pakietu akcji Spółki Zależnej nabytych przez Wnioskodawcę w ramach likwidacji Sarl (jako majątku likwidacyjnego w naturze), Wnioskodawca będzie uprawniony do rozpoznania kosztów uzyskania przychodu w wysokości odpowiadającej wartości rynkowej akcji Spółki Zależnej z dnia ich nabycia w ramach likwidacji Sarl?

2015.01.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-531/14-2/JG
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.

2014.12.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-990/14-2/IŚ
     ∟Moment kosztów uzyskania przychodów z tytułu opłaty za użytkowanie wieczyste, na którą uprzednio utworzono rezerwy do czasu rozstrzygnięcia sporu

2014.12.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-73/11-9/14/S/DP
     ∟1. W jakiej wysokości Spółdzielnia powinna określić przychód podatkowy w związku z uzyskaniem środków z tytułu obniżenia wkładu wniesionego do SK przez Spółdzielnię? 2. W jakiej wysokości Spółdzielnia powinna określić koszty podatkowe na moment częściowego wycofania wkładu wniesionego przez Spółdzielnię do SK?

2014.12.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-977/14-5/MS
     ∟1. zastosowanie ograniczeń wynikających z art. 16 ust. 1 pkt 60 i 61 ustawy – w zakresie- odsetek naliczonych przed i po 1 stycznia 2014 r. od Weksli Pierwotnych, od Nowych Weksli oraz od Weksli Rolowanych istniejących na dzień 1 stycznia 2014 roku i nie podlegających rolowaniu po 1 stycznia 2014 roku (pytania: 1,2,3,4 ,7 oraz 8), odsetek naliczonych przed i po 1 stycznia 2014 r. od Weksli Rolowanych istniejących na dzień 1 stycznia 2014 roku, w przypadku gdy Weksle Rolowane będą podlegały/ podlegały rolowaniu po 1 stycznia 2014r. 2. wskazania momentu ujęcia w kosztach podatkowych odsetek: naliczonych przed i po dniu 1 stycznia 20014r. od Nowych Weksli istniejących na dzień 1 stycznia 2014r. i niepodlegających rolowaniu po dniu 1 stycznia 2014r., które to odsetki nie były alokowane w wartości początkowej środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych (pytanie: 3)- jest prawidłowe, naliczonych przed dniem 1 stycznia 20014r. od Weksli Rolowanych, które to odsetki ujęte zostały w sumie wekslowej Nowych Weksli istniejących na dzień 1 stycznia 2014r. i niepodlegających rolowaniu po dniu 1 stycznia 2014r., które to odsetki nie były alokowane w wartości początkowej środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, odsetek naliczonych przed/przed i po 1 stycznia 2014r. od Weksli Rolowanych/Nowych Weksli podlegających rolowaniu po dniu 1 stycznia 2014r. stanowiących koszty inne niż bezpośrednio związane z przychodami w części, w jakiej nie będą spłacone w dacie rolownia i zostaną ujęte w sumie wekslowej Nowych Weksli odsetek naliczonych przed/przed i po 1 stycznia 2014r. od Weksli Rolowanych/Nowych Weksli podlegających rolowaniu po dniu 1 stycznia 2014r. stanowiących koszty inne niż bezpośrednio związane z przychodami w części, w jakiej będą spłacone w dacie rolownia (pytanie: 5b i 9b), odsetek naliczonych przed/przed i po 1 stycznia 2014r. od Weksli Rolowanych/Nowych Weksli podlegających rolowaniu po dniu 1 stycznia 2014r. stanowiących koszty bezpośrednio związane z przychodami (które nie był alokowane do wartości początkowej środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych) w części, w jakiej nie będą spłacone w dacie rolownia Weksli Rolowanych/Nowych Weksli i zostaną ujęte w sumie wekslowej Nowych Weksli, odsetek naliczonych przed/przed i po 1 stycznia 2014r. od Weksli Rolowanych/Nowych Weksli podlegających rolowaniu po dniu 1 stycznia 2014r. stanowiących koszty bezpośrednio związane z przychodami (które nie był alokowane do wartości początkowej środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych) w części, w jakiej będą spłacone w dacie rolownia Weksli Rolowanych/Nowych Weksli.

2014.12.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-461/14/PS
     ∟Czy zgodnie z przepisem art. 4 ust. 2 Ustawy Nowelizującej Wnioskodawca miał obowiązek zamknąć księgi rachunkowe na dzień 31 grudnia 2013 roku? Czy w związku z zaistniałą zmianą roku obrotowego, w świetle art. 4 ust. 2 Ustawy Nowelizującej, Spółka stała się podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych w dniu 1 stycznia 2014 roku i w dniu tym rozpoczął się pierwszy rok podatkowy Spółki, czy też Spółka stanie się podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych w dniu 1 listopada 2015 roku i tym dniu rozpocznie się pierwszy rok podatkowy Spółki?

2014.12.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1024/14-2/RS
     ∟Czy koszty związane z organizacją Programu i wypłatą środków pieniężnych z tego tytułu będą stanowiły dla Spółki koszt uzyskania przychodu?

2014.12.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-544/14/PS
     ∟Od jakiej wartości należy dla celów podatkowych amortyzować środki trwałe w spółce komandytowej?

2014.12.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-459/14-3/ŁM
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie podmiotowości podatkowej spółki komandytowo-akcyjnej.

2014.12.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-999/14-2/AG
     ∟wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie przepisów dotyczących tzw. cen transferowych.

2014.12.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB4/423-114/14/PST
     ∟1. Czy w przypadku likwidacji Spółki jawnej lub wystąpienia Wnioskodawcy ze Spółki jawnej, Wnioskodawca będzie uprawniony do pomniejszenia przychodu powstałego z tego tytułu o (i) wydatki na nabycie (objęcie) akcji w SKA oraz o (ii) określoną zgodnie z art. 5 ustawy o PDOP część odpowiadającą uzyskanej przez Wnioskodawcę przed dniem, w którym SKA stała się podatnikiem PDOP, nadwyżce przychodów nad kosztami ich uzyskania pomniejszoną o wypłaty dokonane z tytułu udziału w SKA i wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów? 2. Czy przez wydatki na nabycie (objęcie) akcji SKA, o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy zmieniającej, w przypadku objęcia akcji w zamian za wkład pieniężny należy rozumieć wysokość wkładu pieniężnego, a w przypadku akcji objętych w zamian za aport wierzytelności nominalną wartość akcji SKA objętych w zamian za tę wierzytelność?

2014.12.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-858/14-4/MK1
     ∟zakres skutków podatkowych przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę komandytową

2014.12.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-857/14-4/MK1
     ∟zakres skutków podatkowych przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej w spółkę komandytową

2014.12.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-947/14-6/MW
     ∟Czy przy założeniu, że Grupa lub wchodzące w jej skład spółki uzyskają Pozytywne Opinie jednostki naukowej, Grupa może bezpośrednio w zeznaniu podatkowym za lata podatkowe począwszy od 1 kwietnia 2014 r. skorzystać z ulgi na nowe technologie, o której mowa w art. 18b ust. 1 ustawy o CIT, poprzez odliczenie od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie przez tworzące Grupę spółki Systemów IT wprowadzonych przez te spółki do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w latach podatkowych poczynając od 1 stycznia 2014 r. do kwoty stanowiącej 50% wydatków, które zostały/zostaną uwzględnione w wartości początkowej i zapłaconych podmiotowi/podmiotom uprawnionym: a) w roku podatkowym, w którym Systemy IT objęte niniejszym wnioskiem zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych – omówionych wyżej wydatków (części wydatków) na nabycie Systemów IT (obejmujących łącznie koszty licencji, praw autorskich i wdrożenia) do kwoty stanowiącej 50% wydatków uwzględnionych w wartości początkowej i zapłaconych podmiotowi/podmiotom uprawnionym w tym roku podatkowym (jednak nie wcześniej niż od 1 kwietnia 2014 r.) oraz przedpłat (zadatków) zapłaconych w roku poprzedzającym ten rok podatkowy (jednak nie wcześniej niż od 1 stycznia 2014 r.), b) w roku podatkowym następującym po roku, w którym Systemy IT objęte niniejszym wnioskiem zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych – omówionych wyżej wydatków (części wydatków) na nabycie Systemów IT (obejmujących łącznie koszty licencji, praw autorskich i wdrożenia) do kwoty stanowiącej 50% wydatków uwzględnionych w wartości początkowej i zapłaconych podmiotowi uprawnionemu w roku następującym po roku, w którym Systemy IT zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (począwszy od 1 kwietnia 2014 r.)?

2014.12.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-948/14-6/MW
     ∟Czy przy założeniu, że Grupa lub wchodzące w jej skład spółki uzyskają Pozytywne Opinie jednostki naukowej, Grupa może bezpośrednio w zeznaniu podatkowym za lata podatkowe począwszy od 1 kwietnia 2014 r. skorzystać z ulgi na nowe technologie, o której mowa w art. 18b ust. 1 ustawy o CIT, poprzez odliczenie od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie przez tworzące Grupę spółki Systemów IT wprowadzonych przez te spółki do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w latach podatkowych poczynając od 1 stycznia 2014 r. do kwoty stanowiącej 50% wydatków, które zostały/zostaną uwzględnione w wartości początkowej i zapłacone podmiotowi/podmiotom uprawnionym: a) w roku podatkowym, w którym Systemy IT objęte niniejszym wnioskiem zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych – omówionych wyżej wydatków (części wydatków) na nabycie Systemów IT (obejmujących łącznie koszty licencji, praw autorskich i wdrożenia) do kwoty stanowiącej 50% wydatków uwzględnionych w wartości początkowej i zapłaconych podmiotowi/podmiotom uprawnionym w tym roku podatkowym (jednak nie wcześniej niż od 1 kwietnia 2014 r.) oraz przedpłat (zadatków) zapłaconych w roku poprzedzającym ten rok podatkowy (jednak nie wcześniej niż od 1 stycznia 2014 r.), b) w roku podatkowym następującym po roku, w którym Systemy IT objęte niniejszym wnioskiem zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych – omówionych wyżej wydatków (części wydatków) na nabycie Systemów IT (obejmujących łącznie koszty licencji, praw autorskich i wdrożenia) do kwoty stanowiącej 50% wydatków uwzględnionych w wartości początkowej i zapłaconych podmiotowi uprawnionemu w roku następującym po roku, w którym Systemy IT zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (począwszy od 1 kwietnia 2014 r.)?

2014.12.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-834/14-4/AJ
     ∟1. Czy Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do poboru podatku na podstawie art. 26 ust. 1 w zw. z art. 22 ust. 1 UPDOP w związku z wypłatą dywidend i innych przychodów (dochodów) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych na rzecz udziałowca (Spółki Niemieckiej) w części, w jakiej zyski Spółki Niemieckiej są przypisane Funduszowi Niemieckiemu 1 ? 2. Czy Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do poboru podatku na podstawie art. 26 ust. 1 w zw. z art. 21 ust. 1 pkt 1 UPDOP w związku z wypłatą odsetek na rzecz udziałowca (Spółki Niemieckiej) w części, w jakiej zyski Spółki Niemieckiej są przypisane Funduszowi Niemieckiemu 1 ?

2014.12.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1111/14/SD
     ∟Czy w przypadku wypłaty zysków (w ramach których będą mieściły się zyski wypracowane przez SKA w okresie przed przekształceniem w Spółkę z o.o.), jaka może zostać dokonana przez Wnioskodawcę w okresie po połączeniu ze Spółką z o.o. na rzecz swoich udziałowców, Wnioskodawca nie będzie obowiązany pobrać podatku CIT u źródła, od przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych (dywidend) - pod warunkiem spełnienia warunków wskazanych w art. 22 ust. 4-4b ustawy o CIT?

2014.12.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-942/14-4/RS
     ∟Czy koszty związane z organizacją Programu i wypłatą środków pieniężnych z tego tytułu będą stanowiły dla Spółki koszt uzyskania przychodu?

2014.12.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-407/14/PS
     ∟1. Czy Wnioskodawca zgodnie, z przepisem art. 4 ust. 2 Nowelizacji, miał obowiązek zamknąć księgi rachunkowe na dzień 31 grudnia 2013 r.? 2. Czy pierwszy rok podatkowy Wnioskodawcy rozpoczął się z dniem 1 stycznia 2014 r. i trwa do końca przyjętego przez Spółkę roku obrotowego?

2014.12.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB4/423-110/14/AM
     ∟Czy zgodnie z art. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych pierwszym po zmianie rokiem podatkowym powinien być okres od pierwszego miesiąca następującego po zakończeniu poprzedniego roku podatkowego do końca roku podatkowego nowo przyjętego, gdyż nie może być on krótszy niż 12 miesięcy i dłuższy niż 23 kolejne miesiące kalendarzowe, co oznacza, że pierwszy po zmianie rok podatkowy trwałby u Wnioskodawcy od 1 października 2014 r. do 31 grudnia 2015 r.?

2014.12.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-441/14-2/KS
     ∟Czy zgodnie z art. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych pierwszym po zmianie rokiem podatkowym powinien być okres od pierwszego miesiąca następującego po zakończeniu poprzedniego roku podatkowego do końca roku podatkowego nowo przyjętego, gdyż nie może być on krótszy niż 12 miesięcy i dłuższy niż 23 kolejne miesiące kalendarzowe co oznacza, że pierwszy po zmianie rok podatkowy trwałby u Wnioskodawcy od 1 października 2014 r. do 31 grudnia 2015 r.?

2014.11.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB4/423-108/14/PST
     ∟1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż Spółka do końca Zmienionego roku obrotowego pozostaje transparentna podatkowo, to znaczy nie jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, zaś opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wyłącznie wspólnicy Spółki? 2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż Spółka do końca Zmienionego roku obrotowego nie jest zobowiązana do uiszczenia zaliczek na podatek dochodowy, o których mowa w przepisie art. 25 ustawy z dnia 15 lutego 1992 roku o podatku dochodowym od osób prawnych?

21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj