Interpretacje do przepisu
art. 13 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


1788/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 13 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33

2017.05.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPB-2-2.4511.168.2017.1.AR
     ∟Skutki podatkowe wypłaty wynagrodzenia z tytułu zakazu konkurencji.

2017.05.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-2.4012.119.2017.1.JO
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie uznania Wnioskodawcy za podatnika podatku od towarów i usług w związku z wykonywaniem kontraktu menadżerskiego.

2017.05.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.96.2017.1.ISK
     ∟w zakresie opodatkowania podatkiem VAT usługi zarządzania świadczonej przez menedżera na podstawie kontraktu oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur potwierdzających nabycie usług zarządzania świadczonych przez menedżera

2017.05.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4012.17.2017.2.AWA
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie wskazania, czy usługi świadczone przez Wnioskodawcę na podstawie umowy o świadczenie usług zarządzania podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a w konsekwencji, czy Wnioskodawca będzie płatnikiem/podatnikiem podatku od towarów i usług z tytułu świadczenia usług określonych w umowie.

2017.05.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.29.2017.1.MAP
     ∟Ustalenie możliwości opodatkowania podatkiem liniowym dochodów z działalności gospodarczej

2017.05.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1061-IPTPB3.4511.125.2017.1.MK
     ∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym wynagrodzenie wypłacane Wnioskodawcy przez Spółkę z tytułu wymienionego Przedłużonego zakazu konkurencji, o którym mowa w opisie stanu faktycznego, nie stanowi „odszkodowania przyznanego na podstawie przepisów o zakazie konkurencji”, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 15 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i w konsekwencji nie powinno zostać objęte opodatkowaniem na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 15 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2017.05.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.17.2017.1.AK
     ∟w zakresie skutków podatkowych wypłaty wynagrodzenia z tytułu zakazu konkurencji

2017.05.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.52.2017.1.JK2
     ∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym wynagrodzenie wypłacane Wnioskodawcy przez Spółkę z tytułu wymienionego Zakazu konkurencji, o którym mowa w opisie stanu faktycznego, nie stanowi „odszkodowania przyznanego na podstawie przepisów o zakazie konkurencji”, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 15 ustawy o PIT i w konsekwencji nie powinno zostać objęte opodatkowaniem na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 15 ustawy o PIT?

2017.05.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.47.2017.1.MJ
     ∟w zakresie możliwości uznania przychodów uzyskiwanych ze świadczenia wskazanych we wniosku usług doradczych za przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej oraz możliwości opodatkowania uzyskiwanych z tego tytułu dochodów tzw. podatkiem liniowym

2017.05.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.46.2017.1.MJ
     ∟w zakresie możliwości uznania przychodów uzyskiwanych ze świadczenia wskazanych we wniosku usług doradczych za przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej oraz możliwości opodatkowania uzyskiwanych z tego tytułu dochodów tzw. podatkiem liniowym

2017.05.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.3.2017.1.MT
     ∟Wynagrodzenie z tytułu pełnienia funkcji zarządcy komisarycznego spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych to przychód z działalności wykonywanej osobiście, o którym mowa w art. 13 pkt 6 updof. W konsekwencji, koszty uzyskania tego przychodu należy określić zgodnie z art. 22 ust. 9 pkt 4 updof.

2017.05.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL4.4012.14.2017.2.HW
     ∟Wskazanie, czy czynności wykonywane na podstawie umowy o świadczenie usług zarządzania oraz umowy o zakazie konkurencji należy uznać za odpłatne świadczenie usług wykonywane w ramach samodzielnej działalności gospodarczej, a w konsekwencji, czy czynności te powinny podlegać opodatkowaniu podatkiem VAT.

2017.04.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP2.4512.37.2017.2.MG
     ∟Opodatkowania usług świadczonych w ramach kontraktu menedżerskiego

2017.04.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP3.4512.156.2017.2.AS
     ∟podleganie opodatkowaniu usług zarządzania świadczonych przez Wnioskodawcę oraz uznania Wnioskodawcy za podatnika podatku VAT z tytułu wykonywania tych usług

2017.04.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP2.4512.33.2017.2.BW
     ∟Opodatkowania podatkiem VAT świadczonych przez Wnioskodawcę usług zarządzania.

2017.04.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP2.4512.36.2017.2.RSZ
     ∟w zakresie opodatkowania podatkiem VAT świadczonych przez Wnioskodawcę usług zarządzania

2017.04.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4012.17.2017.1.MŁ
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług zarządzania świadczonych przez Wnioskodawcę oraz uznanie Wnioskodawcy za podatnika podatku VAT z tytułu wykonywania tych usług.

2017.04.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP3.4512.155.2017.2.AP
     ∟podleganie opodatkowaniu usług zarządzania świadczonych przez Wnioskodawcę oraz uznania Wnioskodawcy za podatnika podatku VAT z tytułu wykonywania tych usług

2017.04.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB4.4511.186.2017.1.JK2
     ∟Nie można zgodzić się z Wnioskodawcą, że dyspozycja przepisu art. 30 ust. 1 pkt 15 ustawy nie ma zastosowania do Wnioskodawcy. Na Wnioskodawcy ciąży zatem obowiązek płatnika do poboru 70% zryczałtowanego podatku od odszkodowań przyznanych na podstawie przepisów o zakazie konkurencji, w części przekraczającej wysokość wynagrodzenia otrzymanego przez podatnika z tytułu umowy o świadczenie usług wiążącej go z Wnioskodawcą w okresie sześciu miesięcy poprzedzających pierwszy miesiąc wypłaty odszkodowania.

2017.04.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.1.2017.1.JK2
     ∟Nie można zgodzić się z Wnioskodawcą, że wynagrodzenie wypłacane na rzecz Wnioskodawcy przez Spółkę z tytułu Zakazu konkurencji nie powinno zostać objęte opodatkowaniem na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 15 ustawy. Odszkodowanie przyznane Wnioskodawcy na podstawie przepisów o zakazie konkurencji, w części przekraczającej wysokość wynagrodzenia otrzymanego przez podatnika z tytułu umowy o świadczenie usług wiążącej go ze spółką w okresie sześciu miesięcy poprzedzających pierwszy miesiąc wypłaty odszkodowania podlega opodatkowaniu 70% zryczałtowanym podatkiem dochodowym stosownie do art. 30 ust. 1 pkt 15 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2017.04.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB1.4511.91.2017.1.ES
     ∟W zakresie skutków podatkowych wypłaty wynagrodzenia z tytułu zakazu konkurencji.

2017.04.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB4.4511.176.2017.1.JK3
     ∟W związku z przekazywaniem Twórcom modeli realizacyjnych, egzemplarzy autorskich Wartości kolekcjonerskich na Wnioskodawcy spoczywają obowiązki płatnika, gdyż egzemplarze te stanowią dla Twórców przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, który Wnioskodawca powinien ustalać, jako płatnik na podstawie cen sprzedaży Wartości kolekcjonerskich. Ponadto, wykonując ww. obowiązki Wnioskodawca powinien obliczać wartość pieniężną egzemplarzy autorskich Wartości kolekcjonerskich w oparciu o art. 11 ust. 2 ustawy o PIT, tj. wg normy prawnej przewidzianej dla określania wartości pieniężnej świadczeń w naturze, na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania. W tym przypadku za cenę rynkową egzemplarza autorskiego srebrnej monety kolekcjonerskiej, której egzemplarz autorski Wnioskodawcy przekazuje Twórcy, w ocenie Wnioskodawcy, należy uznać cenę sprzedaży tej monety, po której oferowana jest do nabycia zainteresowanym odbiorcom. Zatem w takiej wysokości należy ustalić wartość pieniężną egzemplarzy autorskich przekazywanych Twórcom i o tę wartość powiększyć ich przychody. Jednakże w przypadku, gdy przychody z praw majątkowych twórcy zaliczają do przychodów z działalności gospodarczej (świadczą usługi w ramach prowadzonej działalności gospodarczej) i złożą oświadczenie, o którym mowa w art. 41 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych że wykonywane przez nich usługi wchodzą w zakres działalności gospodarczej, to Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do pełnienia obowiązków płatnika, tj. obliczenia, pobrania i wpłacenia zaliczek na podatek dochodowy w określonym terminie organowi podatkowemu. wówczas na Wnioskodawcy nie spoczywają obowiązki płatnika.

2017.04.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB4.4511.57.2017.1.JM
     ∟w zakresie obowiązków płatnika związanych z poborem 70% zryczałtowanego podatku od wypłaconego odszkodowania

2017.04.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB1.4511.90.2017.1.ES
     ∟w zakresie skutków podatkowych wypłaty wynagrodzenia z tytułu zakazu konkurencji

2017.04.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB4.4511.61.2017.2.JM
     ∟w zakresie skutków podatkowych wypłaty odprawy/odszkodowania

2017.04.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB4.4511.59.2017.2.JM
     ∟Nie można zgodzić się z Wnioskodawcą, że nie powinien podlegać 70% zryczałtowanego podatkowi dochodowemu. Odszkodowanie przyznane Wnioskodawcy na podstawie przepisów o zakazie konkurencji, w części przekraczającej wysokość wynagrodzenia otrzymanego przez podatnika z tytułu umowy o świadczenie usług wiążącej go ze Spółką w okresie sześciu miesięcy poprzedzających pierwszy miesiąc wypłaty odszkodowania bądź odszkodowanie określone w umowie o świadczenie usług zarządzania zawartej ze Spółką z tytułu skrócenia okresu wypowiedzenia ww. umowy o świadczenie usług zarządzania lub rozwiązania jej przed upływem terminu, na który została zawarta, w części przekraczającej trzykrotność miesięcznego wynagrodzenia otrzymanego przez podatnika z tytułu ww. umowy o pracę lub ww. umowy o świadczenie usług zarządzania wiążącej go z Wnioskodawcą, podlega opodatkowaniu 70% zryczałtowanym podatkiem dochodowym odpowiednio stosownie do art. 30 ust. 1 pkt 15, bądź art. 30 ust. 1 pkt 16 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2017.04.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB4.4511.74.2017.1.JK3
     ∟w zakresie skutków podatkowych wypłaty wynagrodzenia z tytułu zakazu konkurencji

2017.04.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB4.4511.42.2017.1.JK3
     ∟W zakresie obowiązków podatkowych związanych związanych z wypłatą odszkodowania z tytułu zakazu konkurencji.

2017.04.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 3063-ILPB1-3.4511.4.2017.2.AK
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie kwalifikacji przychodów uzyskiwanych na podstawie umów o świadczenie usług na rzecz Spółki oraz innych kontrahentów do właściwego źródła przychodów.

2017.03.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP1.4512.14.2017.2.ZD
     ∟Opodatkowania usług zarządzania powierzonymi obszarami działalności Spółki.

13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj