Interpretacje do przepisu
art. 26 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


1761/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 26 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

2020.09.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.331.2020.1.ANK
     ∟• Czy Spółka będzie uprawniona do zastosowania 5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego przewidzianej w art. 11 ust. 2 UPO do odsetek wypłacanych/kapitalizowanych w ramach struktury Cash-Pooling na rzecz Cash-Pool Lidera, które zostały naliczone od środków własnych Cash-Pool Lidera znajdujących się w strukturze Cash-Pooling, • Czy Spółka będzie zobowiązana do poboru podatku u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT od odsetek wypłacanych/kapitalizowanych w ramach struktury Cash-Pooling na rzecz Uczestników (polskich rezydentów podatkowych), które zostały naliczone od środków własnych Uczestników znajdujących się w strukturze Cash-Pooling.

2020.09.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.349.2020.1.PC
     ∟1. Czy w przedstawionych okolicznościach zdarzenia przyszłego Spółka będzie uprawniona do zastosowania 5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego (dalej: „podatek u źródła”) przewidzianej w art. 11 ust. 2 UPO do odsetek wypłacanych/kapitalizowanych w ramach struktury Cash-Pooling na rzecz Cash-Pool Lidera, które zostały naliczone od środków własnych Cash-Pool Lidera znajdujących się w strukturze Cash-Pooling? 2. Czy w przedstawionych okolicznościach zdarzenia przyszłego Spółka będzie zobowiązana do poboru podatku u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, od odsetek wypłacanych/kapitalizowanych w ramach struktury Cash-Pooling na rzecz Uczestników (polskich rezydentów podatkowych), które zostały naliczone od środków własnych Uczestników znajdujących się w strukturze Cash-Pooling?

2020.09.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.334.2020.1.AW
     ∟Spółka będzie uprawniona do zastosowania 5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego przewidzianej w art. 11 ust. 2 UPO do odsetek wypłacanych/kapitalizowanych w ramach struktury Cash-Pooling na rzecz Cash-Pool Lidera, które zostały naliczone od środków własnych Cash-Pool Lidera znajdujących się w strukturze Cash-Pooling. Spółka nie będzie zobowiązana do poboru podatku u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT od odsetek wypłacanych/kapitalizowanych w ramach struktury Cash-Pooling na rzecz Uczestników (polskich rezydentów podatkowych), które zostały naliczone od środków własnych Uczestników znajdujących się w strukturze Cash-Pooling.

2020.09.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.330.2020.1.BD
     ∟czy: - Spółka będzie uprawniona do zastosowania 5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego przewidzianej w art. 11 ust. 2 UPO do odsetek wypłacanych/kapitalizowanych w ramach struktury Cash-Pooling na rzecz Cash-Pool Lidera, które zostały naliczone od środków własnych Cash-Pool Lidera znajdujących się w strukturze Cash-Pooling,  Spółka będzie zobowiązana do poboru podatku u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT od odsetek wypłacanych/kapitalizowanych w ramach struktury Cash-Pooling na rzecz Uczestników (polskich rezydentów podatkowych), które zostały naliczone od środków własnych Uczestników znajdujących się w strukturze Cash-Pooling

2020.09.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.323.2020.1.BD
     ∟czy: - Spółka będzie uprawniona do zastosowania 5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego przewidzianej w art. 11 ust. 2 UPO do odsetek wypłacanych/kapitalizowanych w ramach struktury Cash-Pooling na rzecz Cash-Pool Lidera, które zostały naliczone od środków własnych Cash-Pool Lidera znajdujących się w strukturze Cash-Pooling, - Spółka będzie zobowiązana do poboru podatku u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT od odsetek wypłacanych/kapitalizowanych w ramach struktury Cash-Pooling na rzecz Uczestników (polskich rezydentów podatkowych), które zostały naliczone od środków własnych Uczestników znajdujących się w strukturze Cash-Pooling

2020.09.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.326.2020.1.DP
     ∟czy: - Spółka będzie uprawniona do zastosowania 5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego przewidzianej w art. 11 ust. 2 UPO do odsetek wypłacanych/kapitalizowanych w ramach struktury Cash-Pooling na rzecz Cash-Pool Lidera, które zostały naliczone od środków własnych Cash-Pool Lidera znajdujących się w strukturze Cash-Pooling, - Spółka będzie zobowiązana do poboru podatku u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT od odsetek wypłacanych/kapitalizowanych w ramach struktury Cash-Pooling na rzecz Uczestników (polskich rezydentów podatkowych), które zostały naliczone od środków własnych Uczestników znajdujących się w strukturze Cash-Pooling

2020.09.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.333.2020.1.SK
     ∟ustalenia, czy: • Spółka będzie uprawniona do zastosowania 5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego przewidzianej w art. 11 ust. 2 UPO do odsetek wypłacanych/kapitalizowanych w ramach struktury Cash-Pooling na rzecz Cash-Pool Lidera, które zostały naliczone od środków własnych Cash-Pool Lidera znajdujących się w strukturze Cash-Pooling, • Spółka będzie zobowiązana do poboru podatku u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT od odsetek wypłacanych/kapitalizowanych w ramach struktury Cash-Pooling na rzecz Uczestników (polskich rezydentów podatkowych), które zostały naliczone od środków własnych Uczestników znajdujących się w strukturze Cash-Pooling.

2020.09.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.345.2020.1.BM
     ∟czy: - Spółka będzie uprawniona do zastosowania 5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego przewidzianej w art. 11 ust. 2 UPO do odsetek wypłacanych/kapitalizowanych w ramach struktury Cash-Pooling na rzecz Cash-Pool Lidera, które zostały naliczone od środków własnych Cash-Pool Lidera znajdujących się w strukturze Cash-Pooling, - Spółka będzie zobowiązana do poboru podatku u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT od odsetek wypłacanych/kapitalizowanych w ramach struktury Cash-Pooling na rzecz Uczestników (polskich rezydentów podatkowych), które zostały naliczone od środków własnych Uczestników znajdujących się w strukturze Cash-Pooling

2020.09.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.332.2020.1.DP
     ∟czy: - Spółka będzie uprawniona do zastosowania 5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego przewidzianej w art. 11 ust. 2 UPO do odsetek wypłacanych/kapitalizowanych w ramach struktury Cash-Pooling na rzecz Cash-Pool Lidera, które zostały naliczone od środków własnych Cash-Pool Lidera znajdujących się w strukturze Cash-Pooling, - Spółka będzie zobowiązana do poboru podatku u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT od odsetek wypłacanych/kapitalizowanych w ramach struktury Cash-Pooling na rzecz Uczestników (polskich rezydentów podatkowych), które zostały naliczone od środków własnych Uczestników znajdujących się w strukturze Cash-Pooling

2020.09.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.206.2020.2.SP
     ∟Brak obowiązku pobrania podatku u źródła z tytułu ponoszonych wydatków na zakup oprogramowania lub licencji w celu dalszej odsprzedaży, nie obejmujące przekazania praw autorskich

2020.09.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.219.2020.2.JC
     ∟1. Czy w przypadku systemu cash poolingu prowadzonego w walucie EUR powstałe różnice kursowe w wyniku transferu sald z rachunku Spółki prowadzonym w walucie EUR na rachunek master account prowadzonym w walucie EUR stanowią podatkowe różnice kursowe, o których mowa w art. 15a ust. 2 pkt 4 i 5 oraz ust. 3 pkt 4 i 5 ustawy o CIT? 2. Czy w przypadku zapłaty odsetek od środków pozyskanych Spółka będzie zobowiązana do pobierania lub nie pobierania podatku u źródła od kwoty odsetek należnych uczestnikom cash poolingu uwzględniając przy tym postanowienia zawarte w umowach o unikaniu podwójnego opodatkowania zawartych między Polską a państwami odbiorcy odsetek będących ich właścicielami bądź niepobierania podatku u źródła od kwoty odsetek należnych uczestnikowi będącemu właścicielem Spółki uwzględniając zapisy art. 21 ust. 3 ustawy CIT?

2020.09.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.224.2020.1.OK
     ∟W zakresie ustalenia czy opłaty ponoszone przez Spółkę na rzecz Kontrahenta z tytułu punktów przyznanych w ramach Systemu motywacyjnego stanowią należności z tytułów wskazanych w art. 21 ust. 1 lub 22 ust. 1 ustawy o CIT i, tym samym, podlegają opodatkowaniu podatkiem u źródła na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy o CIT oraz czy w celu niepobrania podatku u źródła od opłat ponoszonych przez Spółkę na rzecz Kontrahenta z tytułu punktów przyznanych w ramach Systemu motywacyjnego, Spółka jest zobowiązana do posiadania certyfikatu rezydencji Kontrahenta.

2020.09.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.213.2020.4.PB
     ∟w zakresie ustalenia: - czy w związku z posiadanym przez Spółkę zapleczem na terytorium Polski niezbędnym do świadczenia usług na podstawie Umowy 1. oraz Umowy 2. dojdzie w Polsce do powstania zakładu podatkowego Spółki na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, - czy w przypadku, gdy nie dochodzi do powstania w Polsce zakładu podatkowego, otrzymywane przez Spółkę należności powinny być zakwalifikowane jako należności licencyjne na podstawie właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowani.

2020.09.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.209.2020.3.MS
     ∟1. Czy przy obecnym ukształtowaniu rynkowych stóp depozytowych, gdzie Strony Umowy utrzymujące dodatnie salda nie otrzymują wynagrodzenia odsetkowego, a Strony Umowy posiadające ujemne salda wpłacają odsetki na konto główne należące do Pool Leadera, Spółka po otrzymaniu aktualnego certyfikatu rezydencji podatkowej Pool Leadera powinna zastosować stawkę podatku u źródła (WHT) właściwą dla Pool Leadera tj. 5% w oparciu o art. 11 Konwencji między Rzecząpospolitą Polską a Królestwem Niderlandów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania? 2. Czy w przyszłości gdy stopy depozytowe ulegną zmianie i Strony Umowy posiadające dodatnie salda zaczną otrzymywać wynagrodzenie odsetkowe to: a. w sytuacji, gdy Spółka uzyska od Pool Leadera informację potwierdzającą, że jest on w stanie wykazać, że rzeczywistym odbiorcą odsetek Spółki jest inny podmiot niż ten na konto którego zostały przelane środki pieniężne z tytułu odsetek, Spółka powinna zastosować stawkę podatku u źródła (WHT) właściwą dla podmiotu wskazanego przez Pool Leadera w oparciu o przepisy prawne dotyczące zwolnienia z podatku u źródła dla zapłaconych odsetek zgodnie z art. 21 ust. 3 i następne ustawy o CIT, a dla podmiotów które nie mogą skorzystać ze zwolnienia z podatku u źródła od płatności odsetkowych zgodnie z art. 21 ust. 3 i następne ustawy o CIT, na podstawie właściwych umów o unikaniu podwójnego opodatkowania? b. w sytuacji gdy Spółka nie uzyska od Pool Leadera informacji potwierdzającej, że jest on w stanie wykazać, że rzeczywistym odbiorcą odsetek Spółki jest inny podmiot niż ten na konto którego zostały przelane środki pieniężne z tytułu odsetek, Spółka powinna zastosować stawkę WHT właściwą dla podmiotu na rachunek którego środki pieniężne z tytułu odsetek zostaną przelane (tj. Pool Leadera, którego stawka traktatowa jest najwyższą stawką wśród uczestników umowy cash pool) na podstawie właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania?

2020.08.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.221.2020.1.AM
     ∟w zakresie skutków podatkowych związanych z dokonaniem płatności z tytułu korekty dochodowości wypłacone przez Spółkę na rzecz spółek powiązanych

2020.08.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.202.2020.2.SP
     ∟Zakwalifikowanie należności z tytułu usługi wynajmu/dzierżawy serwerów jako opłat z tytułu użytkowania lub prawa do użytkowania urządzenia przemysłowego lub jako należności z tytułu praw autorskich i praw pokrewnych w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 1 updop oraz obowiązek pobrania podatku u źródła.

2020.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.185.2020.2.SP
     ∟Obowiązek pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych w przypadku wypłaty bądź kapitalizacji odsetek od pożyczek.

2020.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.269.2020.2.IZ
     ∟Czy wydatki ponoszone przez Spółkę na rzecz Zagranicznych Ubezpieczycieli z tytułu Polis ubezpieczeniowych (zarówno w okolicznościach kiedy płatność dokonywana jest przez Spółkę bezpośrednio na rzecz Zagranicznego Ubezpieczyciela, jak i w okolicznościach dokonywania płatności za daną Polisę ubezpieczeniową za pośrednictwem Pośredników Ubezpieczeniowych lub GGD DE) stanowią zapłatę za świadczenia, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 2a updop, a co za tym idzie czy Spółka zobowiązana jest do poboru tzw. podatku u źródła od ww. płatności?

2020.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDWB.4010.12.2020.2.KK
     ∟Skutki podatkowe ubruttowienia należności wypłacanych na rzecz zagranicznych kontrahentów: 1. możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów 2. możliwość uwzględnienia w wartości początkowej wartości niematerialnych i prawnych

2020.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.234.2020.2.BG
     ∟1. Czy art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, należy interpretować w ten sposób, że przedstawione w opisie zdarzenia przyszłego usługi nabywane przez Wnioskodawcę, stanowią usługi w nim wymienione i w konsekwencji czy Wnioskodawca będzie płatnikiem ryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 26 ustawy o CIT? 2. Czy art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT należy interpretować w ten sposób, że przedstawiona w opisie zdarzenia przyszłego licencja do dokumentacji końcowej nabywana przez Wnioskodawcę, stanowi usługę w nim wymienioną i w konsekwencji czy Wnioskodawca będzie płatnikiem zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 26 ustawy o CIT?

2020.08.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.181.2020.2.JC
     ∟1. Czy Spółka jest uprawniona pobrać od wypłaconych w ramach Struktury odsetek z tytułu sald ujemnych zryczałtowany podatek u źródła według stawek wynikających z właściwych umów o unikaniu podwójnego opodatkowania zawartych pomiędzy Polską, a krajem siedziby Uczestnika Zagranicznego? 2. Czy Spółka ma prawo do uznania zapłaconego z własnych środków podatku u źródła za swój koszt uzyskania przychodów w sytuacji, gdy poniesie faktycznie ciężar ekonomiczny i nie będzie dochodzić jego zwrotu od Uczestników Zagranicznych?

2020.08.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.170.2020.2.SP
     ∟CIT - w zakresie braku obowiązku pobrania i odprowadzenia zryczałtowanego podatku dochodowego.

2020.08.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.244.2020.1.ŚS
     ∟w zakresie ustalenia, czy Spółka jest i będzie obowiązania jako płatnik pobrać zryczałtowany podatek dochodowy (podatek u źródła) z tytułu płatności realizowanych za Usługi MF10 (Płatności), zgodnie z art. 26 ust.1 w zw. z art. 21 ust. 1 pkt 1 oraz pkt 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

2020.08.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.223.2020.3.APO
     ∟skutki podatkowe przystąpienia Spółki do struktury cash-poolingu.

2020.08.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.211.2020.3.AW
     ∟w zakresie ustalenia, czy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością będzie zobowiązana do pobrania podatku dochodowego u źródła od wynagrodzenia wypłaconego na rzecz spółki koreańskiej z tytułu udzielonej gwarancji.

2020.08.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4011.179.2020.4.AR
     ∟Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym, w związku z Planowaną Transakcją, na gruncie ustawy CIT po stronie Wnioskodawcy powstanie przychód podatkowy w związku z przejęciem majątku w postaci segmentu CNG, Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym, w związku z Planowaną Transakcją na Wnioskodawcy będzie ciążył obowiązek płatnika, o którym mowa w art. 26 ust. 1 i 6 ustawy CIT, w związku z przydzieleniem udziałowcowi udziałów w Spółce przejmującej

2020.07.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.260.2020.1.BJ
     ∟w zakresie obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu płatności realizowanych na rzecz zagranicznych kontrahentów za świadczenie opisanych we wniosku Usług MF5&MF6

2020.07.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.401.2020.1.IR
     ∟Obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od wynagrodzenia wypłacanego za usługi świadczone w ramach umowy.

2020.07.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.155.2020.2.SP
     ∟Ustalenie, czy Wnioskodawca pełni oraz będzie pełnił rolę płatnika na podstawie art. 21 ust. 1 w związku z art. 26 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w stosunku do wypłaconych należności na rzecz spółek zagranicznych wymienionych we wniosku za świadczoną Usługę.

2020.07.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.183.2020.2.BK
     ∟w zakresie ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym korekta cen transferowych obejmująca lata podatkowe 2017-2018 przedstawiona w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego powinna zostać rozpoznana zgodnie z art. 12 ust. 3j ustawy o CIT, tj. w momencie wystawienia odpowiedniego dokumentu księgowego potwierdzającego przyczyny korekty

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj