Interpretacje do przepisu
art. 5 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


6846/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 5 ustawy o podatku od towarów i usług

67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87

2015.07.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-482/15/AŚ
     ∟W zakresie prawa do odliczenia przez Wnioskodawcę podatku naliczonego w refakturze wystawionej przez Lidera Konsorcjum

2015.07.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-490/15/KM
     ∟Czy w przypadku braku zapłaty braku zapłaty po upływie terminu płatności określonego na fakturze dokumentującej WNT, Spółka jest zobowiązana do korekty podatku naliczonego w rozliczeniu za okres, w którym upłynął 150 dzień od dnia upływu terminu płatności?

2015.07.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-439/15-2/AOg
     ∟Prawo do obniżenia VAT należnego o VAT naliczony wynikający z faktury dokumentującej sprzedaż Nieruchomości oraz do zwrotu nadwyżki VAT naliczonego nad VAT należnym.

2015.07.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-340/15/UH
     ∟- opodatkowania podatkiem VAT udostępnienia stanowisk handlowych za poborem opłaty rezerwacyjnej oraz odliczenia podatku naliczonego przez korektę okresów, w których w odniesieniu do nabytych towarów i usług powstał obowiązek podatkowy i Gmina otrzymała faktury za wydatki inwestycyjne - prawa do pełnego odliczenia VAT naliczonego wykazanego w fakturach dokumentujących wydatki poniesione na budowę targowiska

2015.07.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-306/15-4/IG
     ∟1) Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego oraz polskich przepisów uznać należy, że Konsorcjum oraz jego poszczególni członkowie działając indywidualnie, w tym Wnioskodawca świadczą usługi związane z organizacją organizacji targów i wystaw, i czy prawidłowo w związku z tym postępują wystawiając na rzecz X. oraz pomiędzy sobą faktury z 23% VAT? 2) Czy Wnioskodawcy przysługiwać będzie odliczenie VAT naliczonego z faktur wystawionych przez innych członków konsorcjum dokumentujących części wynagrodzenia przypadającego na tych członków Konsorcjum w związku z wykonaniem przez nich przydzielonego im w ramach konsorcjum zakresu prac podziału kosztów oraz zysku z tytułu realizowanej Umowy? 3) Czy polscy podwykonawcy działający na rzecz spółek z Konsorcjum, w tym na rzecz Wnioskodawcy zaangażowani do realizacji poszczególnych etapów Umowy na budowę polskiego Pawilonu świadczą usługi organizacji targów i wystaw opodatkowane 23% VAT, czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia VAT z takich faktur? 4) Czy włoscy podwykonawcy działający na rzecz spółek z Konsorcjum, w tym na rzecz Wnioskodawcy zaangażowani do realizacji poszczególnych etapów Umowy na budowę polskiego Pawilonu świadczą usługi organizacji targów i wystaw, w ramach których to m.in. Wnioskodawca zobowiązany jest do rozliczenia importu usług na zasadzie art. 17 ust 1 pkt 4 ustawy o VAT (reverse charge)?

2015.07.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-261/15-3/AJB
     ∟Brak obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych do zdarzeń pozostających poza ustawą o VAT, prawo do odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych

2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/4512-183/15/AT
     ∟Brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania wydatków mieszanych do zdarzeń pozostających poza ustawą o VAT oraz odliczenie podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży.

2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-535/15-2/EK
     ∟Czynność wniesienia praw majątkowych przez Wnioskodawcę jako wkładu niepieniężnego do spółek w zamian za udziały lub akcje, stanowić będzie odpłatne świadczenie usług, podlegające opodatkowaniu. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Zatem Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących poniesione wydatki na wytworzenie przedmiotu aportu, gdyż zostały spełnione przesłanki wynikające z ww. art. 86 ust. 1 ustawy.

2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4512-99/15-4/JM
     ∟Dot. prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego, art. 90 ustawy. Brak obowiązku naliczenia podatku VAT należnego z tytułu wykorzystywania wydatków mieszanych do zdarzeń spoza zakresu VAT.

2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-296/15-6/AK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie obowiązku naliczania podatku należnego w związku z wykorzystaniem wydatków mieszanych – towarów i usług – w pewnej części do zdarzeń niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-333/15/AŚ
     ∟stawka podatku VAT dla czynności przyłączenia odbiorców do sieci kanalizacyjnej, prawa do odliczenia podatku naliczonego początku realizacji inwestycji, prawa do zastosowania korekty podatku naliczonego na podstawie art. 90a ustawy o VAT

2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-417/15/KM
     ∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych oraz wydatków inwestycyjnych dotyczących Urzędu, tj. zarówno towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 2. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 3. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych oraz wydatków inwestycyjnych dotyczących Urzędu, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować? 4. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego? 5. Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? 6. W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. rok 2010), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 7. Czy sprzedaż (obrót), wynikająca z działalności Jednostek Budżetowych Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT.

2015.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/4512-373/15/BW
     ∟Czy zwrot równowartości przyznanej abonentowi ulgi, o której mowa w art. 57 ust. 6 ustawy prawo telekomunikacyjne podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług i w konsekwencji, naliczając abonentowi ulgi w razie przedterminowego rozwiązania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych wnioskodawca (dostawca usług telekomunikacyjnych) zobowiązany jest wystawić fakturę VAT, obejmującą kwotę naliczonych ulg, a jeśli nie, to czy na kwotę naliczonych ulg może wystawić notę księgową?

2015.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-242/15/LŻ
     ∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur związanych z budową dróg oraz braku obowiązku wystawienia faktury VAT dokumentującej przekazanie drogi na rzecz Miasta

2015.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-378/15-2/SM
     ∟prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupu hotelu

2015.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-390/15-2/SM
     ∟Opodatkowanie darowizny znaku towarowego na rzecz męża

2015.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-279/15-5/BS
     ∟Brak obowiązku opodatkowania zakupu wierzytelności oraz wniesienia wierzytelności jako wkładu niepieniężnego do spółki komandytowej.

2015.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/4512-194/15/DT
     ∟prawo do odliczenia podatku VAT z tytułu poniesionych kosztów w związku ze zrealizowanym projektem przez Parafię

2015.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-272/15/AZb
     ∟dopełnienie obowiązku wynikającego z artykułu 6 ustawy o NIP, prawo do odliczenia podatku naliczonego, dopełnienie wymogu rejestracyjnego jako podatnika VAT czynnego

2015.07.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-355/15-2/DG
     ∟W zakresie opodatkowania stawką podstawową transakcji zbycia zabudowanej nieruchomości.

2015.07.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-289/15-7/ISZ
     ∟w zakresie opodatkowania oraz dokumentowania wynagrodzenia otrzymanego od Podwykonawcy w związku z obciążeniem go kosztami powstałymi wskutek niewykonania lub nienależytego wykonania umowy

2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-423/15/DM
     ∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno zakupu towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej także jako: współczynnik sprzedaży), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 2. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 3. Czy sprzedaż, wynikającą z działalności Jednostek z tytułu dostawy towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 4. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania również jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować? 5. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?

2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-250/15-4/MN
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT rozliczeń kosztów paliwa pomiędzy Spółką a Pracownikami oraz w zakresie uznania za dostawę towarów czynności wynikających z rozliczeń kosztów paliwa pomiędzy Spółką a Pracownikami (odsprzedaż części paliwa przeznaczonej na cele prywatne Pracowników) oraz w zakresie ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej rozliczeń kosztów paliwa stanowiących dostawę towarów pomiędzy Spółką a Pracownikami.

2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-329/15/UH
     ∟- opodatkowanie podatkiem VAT odpłatnego udostępniania targowiska (dzierżawy) na rzecz Zakładu Komunalnego Sp. z o.o., - prawo do odliczenia podatku naliczonego przez korektę okresów, w których Gmina otrzymała faktury od wykonawcy robót (dostawcy towarów lub usług) za wydatki inwestycyjne, - - prawo do pełnego odliczenia VAT naliczonego wykazanego na fakturach dokumentujących wydatki poniesione na budowę targowiska.

2015.07.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-233/15-2/IR
     ∟W zakresie nieopodatkowania podatkiem VAT czynności przekazania w drodze darowizny prawa ochronnego do znaku towarowego na rzecz męża.

2015.07.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-242/15-2/JS
     ∟opodatkowanie czynności wniesienia do spółki wkładu niepieniężnego w postaci praw ochronnych na znak lub znaków towarowych nabytych uprzednio w drodze darowizny

2015.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-259/15-5/PRP
     ∟w zakresie: braku obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych do zdarzeń pozostających poza ustawą o VAT prawa do odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych

2015.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/4512-1-66/15-2/KG
     ∟Opodatkowanie nieruchomości będącej składnikiem majątku przedsiębiorstwa w związku z jego likwidacją.

2015.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-325/15-4/MPe
     ∟W zakresie opodatkowania zbycia na rzecz członka spółdzielni pomieszczenia strychu

2015.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-259/15-2/ISZ
     ∟w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących wykonane prace przez Spółkę (której udziałowcami są Partnerzy Konsorcjum) na rzecz Wnioskodawcy (lidera Konsorcjum), opodatkowania czynności wykonywanych przez lidera Konsorcjum na rzecz Zamawiającego oraz na rzecz Spółki (której udziałowcami są Partnerzy Konsorcjum)

67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj