Interpretacje do przepisu
art. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
1170/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
2016.09.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-719/16-2/MR
∟w zakresie ustalenia czy udzielanie pożyczki jest wydatkiem niestatutowym podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych 19%, a zwrot pożyczki powoduje korektę tego podatku in minus, oraz czy koszt składki członkowskiej z tytułu przynależności do organizacji międzynarodowej jest kosztem uzyskania przychodu.
2016.08.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-569/16-1/AK
∟możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów całej kwoty odsetek, płaconych pożyczkodawcy zarówno z pożyczki faktycznie przekazanej przed 31 grudnia 2014 r. jak i z pożyczki zawartej i wypłaconej w 2016 r.
2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-561/16-2/AJ
∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.
2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-562/16-2/AJ
∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.
2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-560/16-2/AJ
∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.
2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-559/16-2/AJ
∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.
2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-633/16-2/AJ
∟W zakresie zastosowania zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 22 ust. 4 i następne Ustawy o CIT bez ograniczeń wynikających z art. 22c Ustawy o CIT oraz kwalifikacji prawnopodatkowej Dochodów otrzymywanych przez Wnioskodawcę w związku ze świadczeniem usług pożyczek papierów wartościowych.
2016.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPB3.4511.528.2016.1.RR
∟Czy Wnioskodawczyni jako podatnik podatku dochodowego od osób fizycznych opłatę wstępną powinna zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów jednorazowo z chwilą jej poniesienia, czy też opłatę trzeba rozliczyć proporcjonalnie przez cały okres trwania umowy leasingu?
2016.08.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPB3.4511.515.2016.1.IS
∟Czy Wnioskodawczyni jako podatnik podatku dochodowego od osób fizycznych wstępną opłatę powinna zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów jednorazowo z chwilą jej poniesienia, czy też opłatę trzeba rozliczyć proporcjonalnie przez cały okres trwania leasingu?
2016.07.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-476/16/SK
∟w zakresie ustalenia, czy dochody (przychody) z tytułu udziału w zyskach SCSp w części przypadającej na Fundusz będą zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 10 Ustawy o CIT, korzystać ze zwolnienia od opodatkowania w Polsce (pytanie oznaczone we wniosku Nr 3)
2016.07.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-527/16/AB
∟Czy dochody (przychody) z tytułu udziału w zyskach SCSp, w części przypadającej na Wnioskodawcę, będą zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, korzystać ze zwolnienia od opodatkowania w Polsce?
2016.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/4510-1-200/16-5/AO
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego w związku z odpłatnym zbyciem nieruchomości.
2016.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/4510-1-201/16-4/AO
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego w związku z przeniesieniem w drodze zamiany prawa wieczystego użytkowania nieruchomości.
2016.06.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/4510-1-130/16-2/MC
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie obowiązku sporządzenia dokumentacji podatkowej.
2016.06.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-304/16-4/KF
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wstępnej opłaty leasingowej.
2016.06.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-303/16-4/KF
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wstępnej opłaty leasingowej.
2016.06.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-333/16-3/WM
∟Czy płacone przez Spółkę w wyniku cesji umów raty leasingowe będą stanowić podatkowy koszt uzyskania przychodów u Wnioskodawcy, zgodnie z przepisem art. 8 ust. 1 i 2 w zw. z art. 23b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2016.06.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-324/16-2/BC
∟Czy środki pieniężne pozyskane z darowizn, które będą przeznaczane na prowadzoną przez Stowarzyszenie działalność rolniczą (zapłata za dzierżawę gospodarstwa rolnego, hodowlę koni i uprawę roślin na potrzeby stadniny), będą korzystały ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust.1 pkt 4 ustawy CIT, zakładając że ww. działalność rolnicza będzie również służyła realizacji celów statutowych Stowarzyszenia?
2016.06.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-474/16/SK
∟w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów Spółki kwot wynikających z faktur lub innych dokumentów w momencie ich uregulowania (pytanie oznaczone we wniosku Nr 2.
2016.06.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-318/16/WM
∟Czy Spółka prawidłowo pierwszą opłatę leasingową zalicza w całości do kosztów podatkowych w dacie poniesienia, tj. w dacie ujęcia w księgach, na kontach rozrachunkowych faktury za pierwszą opłatę leasingową?
2016.06.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/4510-228/16-2/DP
∟Czy dochody (przychody), jakie uzyskuje obecna Agencja i poprzednia Agencja oraz M., z tytułu zagospodarowania powierzonego jej mienia Skarbu Państwa, w okresie po 01.01.2012 r., gdy zostały przekształcone w agencje wykonawcze, generują dochód w rozumieniu art. 7 ust 1 "PDOP" i tym samym są zobligowane do obliczania i wpłaty do budżetu państwa podatku dochodowego od osób prawnych?
2016.06.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPB3.4511.336.2016.1.KJ
∟Opodatkowanie stron umowy leasingu.
2016.06.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPB3.4511.335.2016.1.KJ
∟Opodatkowanie stron umowy leasingu.
2016.06.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-393/16/KP
∟w zakresie stosowania przepisów art. 15b updop, o tzw. „zatorach płatniczych”, po 1 stycznia 2016 r.
2016.06.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPB1.4511.288.2016.1.SJ
∟Czy, jeżeli Spółka komandytowa (której Wnioskodawca jest komandytariuszem), zawarła umowę leasingu samochodu osobowego, w rozumieniu art. 23a pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, spełniającą w chwili zawarcia warunki określone w art. 23b ww. ustawy, to opłaty dotyczące użytkowania tego samochodu stanowią w całości koszty uzyskania przychodów Wnioskodawcy, proporcjonalnie do udziału w zysku posiadanym w Spółce komandytowej, bez konieczności prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdów, o której mowa w art. 23 ust. 5 i 7 tej ustawy i sytuacji tej nie zmieni zaistniałe później zdarzenie w postaci nieskorzystania przez Spółkę komandytową jako leasingobiorcę z opcji wykupu przedmiotu leasingu po zakończeniu jego okresu, które spowoduje, że wysokość uiszczonych na jej podstawie opłat pomniejszona o należny podatek od towarów i usług będzie niższa niż wartość początkowa środków trwałych będących przedmiotem tej umowy leasingu?
2016.05.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-295/16-4/PW
∟W zakresie zastosowania zwolnienia podmiotowego w związku z prowadzeniem działalności inwestycyjnej Wnioskodawcy w Polsce oraz niepodlegania opodatkowaniu u źródła wypłat na rzecz Funduszu na podstawie art. 26 ust. 1g w zw. z art. 6 ust. 1 pkt 10a updop.
2016.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-194/16-4/PW
∟W zakresie zastosowania zwolnienia podmiotowego w związku z prowadzeniem działalności inwestycyjnej Wnioskodawcy w Polsce oraz niepodlegania opodatkowaniu u źródła wypłat na rzecz Funduszu na podstawie art. 26 ust. 1g w zw. z art. 6 ust. 1 pkt 10a updop
2016.05.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-188/16/JKT
∟Czy przedstawiona w opisie zdarzenia przyszłego Opłata motywacyjna będzie stanowiła dla Spółki pośredni koszt uzyskania przychodu, którego potrącenie będzie możliwe w dacie jego ujęcia w księgach rachunkowych?
2016.05.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP1.4512.112.2016.2.RG
∟uznanie odpłatnej dzierżawy Hali za czynność podlegającą opodatkowaniu VAT i niekorzystającą ze zwolnienia VAT
2016.05.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB6/4510-104/16-2/AM
∟zwolnienie od opodatkowania przychodów funduszu inwestycyjnego zamkniętego aktywów niepublicznych osiąganych z tytułu udziału w luksemburskiej spółce osobowej (SCSp)
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.