Interpretacje do przepisu
art. 8 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


1242/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 8 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług

2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

2015.11.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-857/15/AD
     ∟Interpretacja indywidualna dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania odpłatnego udostępniania świetlic oraz prawa i sposobu odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z budową i modernizacją oraz bieżącym utrzymaniem świetlic.

2015.11.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-676/15-4/TK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT usługi polegającej na nabywaniu wierzytelności w celu ich dalszej odsprzedaży.

2015.11.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-645/15-4/AW
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie obowiązku naliczania podatku należnego w związku z wykorzystaniem wydatków mieszanych – towarów i usług – w pewnej części do zdarzeń (C-D).

2015.11.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-903/15/AW
     ∟1. Brak obowiązku opodatkowania czynności nieodpłatnego udostępnia infrastruktury kanalizacyjnej i wodociągowej na rzecz Spółki. 2. Opodatkowanie usług przesyłu wody i ścieków świadczonych na rzecz Spółki. 3. Prawo do odliczenia, w drodze korekty, podatku.

2015.11.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-562/15-5/HW
     ∟Opodatkowanie nieodpłatnego udostępnienia infrastruktury sieci kanalizacji sanitarnej operatorowi.

2015.10.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-838/15-3/DM
     ∟Brak obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych do zdarzeń pozostających poza ustawą o VAT, proporcji, jaką należy zastosować przy dokonywaniu korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego, określenia okresu rozliczeniowego, za który należy dokonać korekt deklaracji oraz obowiązku uwzględniania obrotu z tytułu czynności dotyczących nieruchomości stanowiących mienie komunalne w kalkulacji proporcji sprzedaży.

2015.10.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-772/15/RS
     ∟Brak opodatkowania nieodpłatnego udostępnienia infrastruktury kanalizacyjnej i wodociągowej, opodatkowania usługi przesyłu wody oraz ścieków przy wykorzystaniu ww. infrastruktury oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z inwestycją polegającą na budowie ww. infrastruktury i sposobu realizacji tego prawa.

2015.09.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-723/15/KM
     ∟Interpretacja przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych do zdarzeń pozostających poza ustawą o VAT, prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, nieuwzględniania zdarzeń spoza zakresu VAT w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT oraz braku obowiązku stosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji).

2015.09.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-531/15/AW
     ∟Czy jednorazowe wynagrodzenie za bezumowne korzystanie z nieruchomości jest opodatkowane VAT?

2015.09.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-517/15/AŚ
     ∟W zakresie opodatkowania podatkiem VAT wpłat mieszkańców z tytułu wkładu własnego w kosztach montażu instalacji solarnych oraz stawki podatku dla tego montażu, niepodlegania opodatkowaniu nieodpłatnego użytkowania przez mieszkańców kolektorów przez okres trwałości projektu, niepodlegania opodatkowaniu przekazania przez Gminę po 5 latach od zakończenia projektu prawa własności kolektorów słonecznych oraz prawa do odliczenia całości kwot podatku naliczonego wykazanego w fakturach VAT dokumentujących nabycie towarów i usług w związku z realizacją ww. zadania

2015.09.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-489/15-2/EN
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia lokali mieszkalnych udostępnianych pracownikom oraz w zakresie opodatkowania użyczenia lokali mieszkalnych pracownikom.

2015.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-494/15/MS
     ∟opodatkowanie nieodpłatnego udostępniania przez Wnioskodawcę samochodów pracownikom

2015.09.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-676/15/KM
     ∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 2. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 3. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować? 4. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego? 5. Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? 6. Czy sprzedaż (obrót), wynikająca z działalności Jednostek Budżetowych Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?

2015.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/4512-281/15-3/MD
     ∟Brak obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych do zdarzeń pozostających poza ustawą o VAT, proporcji, jaką należy zastosować przy dokonywaniu korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego, określenia okresu rozliczeniowego, za który należy dokonać korekt deklaracji oraz obowiązku uwzględniania obrotu z tytułu czynności dotyczących nieruchomości stanowiących mienie komunalne w kalkulacji proporcji sprzedaży.

2015.09.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-632/15-2/AJ
     ∟Interpretacja indywidualna dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania wydatków mieszanych do zdarzeń pozostających poza ustawą, prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy oraz nieuwzględniania zdarzeń spoza zakresu VAT w kalkulacji proporcji sprzedaży, a także braku obowiązku stosowania jakiejkolwiek innej wstępnej lub późniejszej alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika proporcji, etc.).

2015.09.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-619/15/KM
     ∟Gmina pragnie potwierdzić: - w okresie trwałości Projektu: 1) Czy otrzymywane przez Gminę wpłaty od Mieszkańców tytułem wniesienia wkładu własnego w wysokości 20% wartości zestawu kolektora słonecznego zamontowanego na ich budynkach mieszkalnych określonej po postępowaniu przetargowym będą podlegały opodatkowaniu VAT? 2) Czy Gmina będzie zobligowana naliczyć VAT z tytułu wykorzystania instalacji solarnych przez Mieszkańców w okresie trwałości projektu? 3) Gdyby stanowisko Gminy odnośnie pytania 1 i 2 zostało uznane za nieprawidłowe, według jakiej stawki należy opodatkować świadczenie Gminy na rzecz Mieszkańców? 4) Czy Gmina będzie miała prawo do odliczenia podatku VAT z faktur dotyczących nabycie towarów/usług związanych z zakupem i instalacją kolektorów słonecznych? - po zakończeniu okresu trwałości Projektu: 5) Czy przekazanie Mieszkańcom kolektorów słonecznych po 5-letnim okresie trwałości projektu licząc od dnia ostatecznego rozliczenia końcowego wniosku o płatność dot. Projektu, będzie podlegać opodatkowaniu VAT?

2015.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-589/15/KM
     ∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów, jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?2. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Wnioskodawca powinien traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?3. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania również jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować?4. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?

2015.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-472/15/UH
     ∟- Brak obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych do zdarzeń pozostających poza ustawą o VAT, - Możliwość dokonania w 2015 r. korekt deklaracji obejmujących okresy rozliczeniowe od 1 stycznia 2011 r., - Możliwość zastosowania od razu proporcji właściwej dla danego roku, w sytuacji dokonywania korekt deklaracji VAT za lata wcześniejsze - Prawo do odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych

2015.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-551/15-3/AJ
     ∟1. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego? 2.Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? 3.W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie, przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 4.Czy obrót z tytułu poszczególnych rodzajów dostaw towarów i świadczenia usług wskazanych w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w punktach od 1 do 5 (zarówno opodatkowanych VAT jak i zwolnionych z podatku) należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2013 r.? 5.Czy obrót z tytułu poszczególnych rodzajów dostaw towarów i świadczenia usług wskazanych w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w punktach od 1 do 5 (zarówno opodatkowanych VAT jak i zwolnionych z podatku) należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2014 r.?

2015.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-409/15/EJ
     ∟prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, zadania publiczne Gminy czynnościami poza VAT, brak obowiązku stosowania jakiejkolwiek innej wstępnej lub późniejszej alokacji podatku naliczonego, brak obowiązku naliczania podatku należnego dotyczącego wydatków mieszanych do zdarzeń poza VAT

2015.08.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-355/15-3/AW
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego udostępnienia pracownikowi samochodu służbowego.

2015.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-351/15-3/MK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego udostępnienia samochodu służbowego wraz z paliwem pracownikowi do celów prywatnych oraz momentu powstania obowiązku podatkowego dla czynności odpłatnego udostępnienia samochodu służbowego wraz z paliwem pracownikowi do celów prywatnych.

2015.08.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-393/15-2/IG
     ∟Nieodpłatne udostępnienie Świetlic przez Gminę nie jest czynnością wykonywaną przez Gminę jako podatnika podatku VAT w ramach swojej działalności gospodarczej, dlatego jest czynnością wyłączoną spod działania ustawy o podatku od towarów i usług, i z tego względu stanowi czynność niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT.

2015.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-518/15-2/AJ
     ∟Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego, brak obowiązku uwzględniania czynności pozostając poza zakresem VAT w proporcji sprzedaży, uwzględniania w proporcji sprzedaży z tytułu czynności mających za przedmiot mienie komunalne nieruchomości.

2015.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-341/15-3/MK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie obowiązku naliczania podatku należnego w związku z wykorzystaniem wydatków mieszanych – towarów i usług – w pewnej części do zdarzeń niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

2015.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-429/15/ASz
     ∟- prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT; - wyłączenie z opodatkowania podatkiem VAT podejmowanych przez Gminę działań w ramach wykonywania zadań publicznych i nieuwzględniania tych zdarzeń w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT; - nieuwzględnianie w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy dostawy towarów i świadczenia usług wynikających z działalności jednostek; - brak obowiązku stosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, etc.); - brak obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych do zdarzeń pozostających poza ustawą o VAT; - zastosowanie od razu proporcji właściwej, w przypadku gdy Gmina będzie obecnie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych za lata przeszłe.

2015.08.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-493/15-2/AJ
     ∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję ustaloną na podstawie art. 90 ust. 3 ustawy o VAT. Uwzględnianie przy ustalaniu współczynnika sprzedaży czynności leżących poza zakresem VAT oraz uwzględnianie w tym współczynniku czynności dotyczących mienia komunalnego.

2015.08.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-428/15-3/MPe
     ∟w zakresie opodatkowania nieodpłatnego udostępnienia infrastruktury

2015.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-368/15/JP
     ∟opodatkowania stawką 8% odpłatnego udostępniania sali, brak opodatkowania nieodpłatnego udostępnienia sali do celów gminnych Gmina, prawo do odliczenia części podatku naliczonego dotyczącego zakupów inwestycyjnych, prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych w oparciu o art. 86 ust. 10 i 13 ustawy o VAT

2015.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4512-82/15-5/MK
     ∟1.Czy nieodpłatne wykorzystywanie Hali Sportowej na cele gminne, o których mowa powyżej, stanowiło/stanowi/będzie stanowić czynności opodatkowane VAT, z tytułu których Gmina była/jest/będzie zobowiązana do naliczenia VAT należnego? 2.Czy odpłatne wynajmowanie Hali Sportowej na rzecz podmiotów zainteresowanych (np. odpłatny wynajem osobom fizycznym czy podmiotom trzecim) podlegało/podlega/będzie podlegać opodatkowaniu VAT i jednocześnie nie korzystało/nie korzysta/nie będzie korzystać ze zwolnienia z tego podatku? 3.Czy w analizowanym przypadku Gmina miała/ma/będzie mieć prawo do pełnego odliczenia VAT naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych dotyczących Wydatków Bieżących związanych z Halą Sportową od dnia wejścia w życie Uchwały? 4.W jaki sposób Gmina ma /będzie miała prawo dokonać odliczenia kwot podatku naliczonego od Wydatków Bieżących związanych z Halą Sportową?

2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj