Interpretacje do przepisu
art. 8 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług
1242/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 8 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
2015.07.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-430/15-4/AW
∟Opodatkowanie nieodpłatnego udostępnienie infrastruktury , oraz dzierżawy infrastruktury, prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków ponoszonych w zw. Z budową infrastruktury, okres korekty.
2015.07.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/4512-253/15-4/RG
∟prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z czynnościami opodatkowanymi, niepodlegającymi opodatkowaniu oraz zwolnionymi z opodatkowania podatkiem,
braku obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy, zdarzeń spoza zakresu ustawy,
braku obowiązku stosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika proporcji, etc.) niż wynikającej z art. 90 ust. 3 ustawy,
braku obowiązku naliczenia podatku VAT należnego z tytułu wykorzystywania wydatków mieszanych do zdarzeń spoza zakresu VAT.
2015.07.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-557/15/BS
∟Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego.
2015.07.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-414/15-2/MT
∟nie uznanie wydania towarów pracownikom sklepów Spółki za:
nieodpłatne świadczenie usług, w rozumieniu art. 8 ust. 2 ustawy o VAT – jest prawidłowe,
nieodpłatną dostawę towarów, w rozumieniu art. 7 ust. 2 ustawy o VAT – jest nieprawidłowe.
2015.07.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-256/15-6/NS
∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku aliczonego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z utworzeniem i funkcjonowaniem Sali oraz opodatkowania nieodpłatnego udostępniania Sali.
2015.07.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-261/15-3/AJB
∟Brak obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych do zdarzeń pozostających poza ustawą o VAT,
prawo do odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych
2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/4512-183/15/AT
∟Brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania wydatków mieszanych do zdarzeń pozostających poza ustawą o VAT oraz odliczenie podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży.
2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-417/15/KM
∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych oraz wydatków inwestycyjnych dotyczących Urzędu, tj. zarówno towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
3. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych oraz wydatków inwestycyjnych dotyczących Urzędu, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować?
4. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
5. Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku?
6. W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. rok 2010), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
7. Czy sprzedaż (obrót), wynikająca z działalności Jednostek Budżetowych Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT.
2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-423/15/DM
∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno zakupu towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej także jako: współczynnik sprzedaży), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
3. Czy sprzedaż, wynikającą z działalności Jednostek z tytułu dostawy towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
4. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania również jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować?
5. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
2015.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-371/15-2/MJ
∟1) brak opodatkowania nieodpłatnych świadczeń – nieodpłatny najem pomieszczeń i części nieruchomości wykonawcom zleconych robót,
2) prawo do odliczenia podatku naliczonego.
2015.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-259/15-5/PRP
∟w zakresie:
braku obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych do zdarzeń pozostających poza ustawą o VAT
prawa do odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych
2015.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-301/15-6/JK
∟Podatek od towarów i usług w zakresie obowiązku naliczania podatku należnego w związku z wykorzystaniem wydatków mieszanych – towarów i usług – w pewnej części do zdarzeń niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług
2015.06.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-427/15-2/MN
∟Interpretacja przepisów prawa podatkowego w sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie m.in. obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych do zdarzeń pozostających poza ustawą o VAT, prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT oraz obowiązku stosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji).
2015.06.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-212/15-2/MK
∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania odpłatnego udostępnienia przez Gminę świetlicy wiejskiej na rzecz podmiotów zewnętrznych oraz obowiązku naliczania podatku należnego w związku z nieodpłatnym udostępnianiem świetlicy wiejskiej na cele gminne.
2015.06.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-419/15/AD
∟Interpretacja indywidualna dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania wydatków mieszanych do zdarzeń pozostających poza ustawą, nieuwzględnienia w kalkulacji proporcji sprzedaży obrotu wynikającego z działalności jednostek gminnych będących odrębnymi podatnikami, prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy, nieuwzględniania zdarzeń spoza zakresu VAT w kalkulacji proporcji sprzedaży i braku obowiązku stosowania jakiejkolwiek innej wstępnej lub późniejszej alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika proporcji, etc.)
2015.06.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-310/15/AK
∟Uznanie nieodpłatnego udostępniania Infrastruktury za czynności niepodlegające opodatkowaniu na podstawie art. 8 ust. 2 ustawy, uznanie Gminy za podatnika VAT z tytułu nieodpłatnego udostępniania Infrastruktury, opodatkowanie czynności przesyłu wody oraz ścieków przy wykorzystaniu Infrastruktury oraz prawo do korekty nieodliczonego podatku naliczonego w związku z zawarciem umowy przesyłu wody oraz ścieków.
2015.06.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-260/15/LŻ
∟- opodatkowania odpłatnego udostępnienia sali według stawki 8%;
- braku opodatkowania nieodpłatnego udostępnienia sali do celów niepodlegających podatkowi;
- prawa do odliczenia części podatku naliczonego dotyczącego zakupów inwestycyjnych;
- prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na budowę obiektu sportowego oraz wydatków bieżących w oparciu o art. 86 ust. 10, 10b i 13 ustawy o VAT;
- prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków bieżących
2015.06.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-235/15-7/AO
∟Czy w związku z powyższymi faktami Wnioskodawca nadal jest czynnym podatnikiem podatku VAT? Czy ewentualnie Wnioskodawca powinien zakończyć działalność rolniczą i rozliczyć podatek VAT od zakupionych środków trwałych?
2015.06.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-409/15/AJ
∟Uwzględnianie w proporcji o której mowa w art. 90 ust. 3 wydatków mieszanych.
2015.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-193/15/MN
∟Opodatkowanie czynności użyczenia pracownikom samochodów osobowych na cele prywatne.
2015.05.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-183/15/RS
∟Użyczenie samochodu osobowego na cele prywatne nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług
2015.05.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-178/15/AZ
∟prawo do odliczania podatku naliczonego z faktur otrzymanych od zarządcy z tytułu usługi zarządzania nieruchomościami przy zastosowaniu proporcji oraz braku obowiązku opodatkowania nieodpłatnego udostępniania nieruchomości zarządcy
2015.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-195/15-3/MP
∟obowiązek naliczania podatku należnego w związku z wykorzystaniem wydatków mieszanych do zdarzeń niepodlegajacych opodatkowaniu;
2015.04.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-124/15-2/JŻ
∟Uznanie rezygnacji z realizacji prawa pierwszeństwa w nabyciu nieruchomości
w zamian za wynagrodzenie za świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług
2015.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-100/15-2/JSK
∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego udostępnienia Samochodów do celów prywatnych pracowników.
2015.04.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-32/15-2/JS
∟podstawa opodatkowania w związku z zawarciem umowy faktoringu
2015.03.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1242/14/ES
∟czy przeniesienie własności nieruchomości na rzecz Spółki nie będzie podlegać opodatkowaniu na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o ustawy o podatku od towarów i usług, a więc nie stanowi dostawy towarów, o której mowa w art. 7 ust. 1 tej ustawy,
- czy w związku z dostawą nieruchomości na rzecz Spółki podstawa opodatkowania zostanie ustalona na podstawie art. 29a ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, przy czym będzie ona obejmowała jedynie wartość gruntu bez uwzględnienia wartości rynkowej nakładów poczynionych na tym gruncie przez Spółkę,
- czy użyczenie nieruchomości nie stanowi nieodpłatnego świadczenia usług, o którym mowa w art. 8 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, a więc nie podlega opodatkowaniu na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 powołanej ustawy.
2015.03.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1243/14/ES
∟czy przeniesienie własności nieruchomości na rzecz Spółki nie będzie podlegać opodatkowaniu na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o ustawy o podatku od towarów i usług, a więc nie stanowi dostawy towarów, o której mowa w art. 7 ust. 1 tej ustawy,
- czy w związku z dostawą nieruchomości na rzecz Spółki podstawa opodatkowania zostanie ustalona na podstawie art. 29a ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, przy czym będzie ona obejmowała jedynie wartość gruntu bez uwzględnienia wartości rynkowej nakładów poczynionych na tym gruncie przez Spółkę,
- czy użyczenie nieruchomości nie stanowi nieodpłatnego świadczenia usług, o którym mowa w art. 8 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, a więc nie podlega opodatkowaniu na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 powołanej ustawy.
2015.03.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1249/14/LSz
∟Nieodpłatne świadczenie na rzecz Miasta polegające na nieodpłatnym przekazaniu infrastruktury drogowej na gruncie stanowiącym własność Miasta jest czynnością niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony od nakładów ponoszonych przez Wnioskodawcę na przebudowę dróg posadowionych na gruncie stanowiącym własność Miasta.
2015.03.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/4512-39/15-4/IG
∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług. Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej również: współczynnik sprzedaży), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem ustawy o VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
3. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania również jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, etc.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować?
4. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.