Interpretacje do przepisu
art. 81 Ordynacji podatkowej

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


1270/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 81 Ordynacji podatkowej

19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

2010.11.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/436-183/10/ŚS
     ∟Czy podatnik ma podstawę do skutecznego złożenia deklaracji korygującej w podatku od czynności cywilnoprawnych, a w konsekwencji zwrotu różnicy pomiędzy zadeklarowaną a skorygowaną wysokością zobowiązania podatkowego?

2010.11.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/436-181/10/AŻ
     ∟Czy podatnik ma podstawę do skutecznego złożenia deklaracji korygującej w podatku od czynności cywilnoprawnych, a w konsekwencji zwrotu różnicy pomiędzy zadeklarowaną a skorygowaną wysokością zobowiązania podatkowego?

2010.11.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/436-179/10/AŻ
     ∟Czy podatnik ma podstawę do skutecznego złożenia deklaracji korygującej w podatku od czynności cywilnoprawnych, a w konsekwencji zwrotu różnicy pomiędzy zadeklarowaną a skorygowaną wysokością zobowiązania podatkowego?

2010.10.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-899/10-2/ES
     ∟Czy na podstawie art. 81 § 1 Ordynacji podatkowej Wnioskodawczyni ma prawo skorygować zeznanie podatkowe za rok 2006 i zrezygnować z ulgi odsetkowej?

2010.10.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-838/10-5/AO
     ∟1. Czy w świetle powyższego, tj. mimo toczącego się postępowania sądowego można skorygować zeznanie podatkowe za 2004 rok i lata następne (w roku 2004 powstanie strata z działalności gospodarczej) zaliczając niedobór do kosztów uzyskania przychodu?2. Czy jeżeli Wnioskodawca nie zrobi korekty do końca 2010 roku, straci do niej prawo z powodu przedawnienia? 3. Czy w przypadku pomyślnego dla Zainteresowanego wyroku sądu, tj. zasądzenia przez sąd i zwrotu przez pozwanych wartości zagarniętego mienia, Wnioskodawca będzie mógł zaliczyć te wartości do przychodów podatkowych w bieżących rozliczeniach podatku dochodowego?

2010.10.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-1174/10-2/JK
     ∟Czy w przypadku złożenia korekty deklaracji wraz z uzasadnieniem, z którego wynika iż dokonane zmiany nie mają wpływu na zmianę wysokości podatku „do zwrotu na rachunek bankowy” w danym okresie rozliczeniowym, 60 dniowy termin do zwrotu nadwyżki podatku naliczonego nad należnym biegnie od dnia złożenia pierwotnej deklaracji, czy od dnia złożenia korekty deklaracji?

2010.10.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-659/10/MK
     ∟Jakie są skutki podatkowe nieprawidłowego pobrania przez płatnika w 2002r. składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe?

2010.10.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-99/10-2/MC
     ∟1. Czy Spółka powinna rozpoznać zaległy podatek od nieruchomości za lata 2005 - 2009 jako koszt uzyskania przychodów dopiero po dokonaniu faktycznej zapłaty, sukcesywnie do wpłacanych rat miesięcznych?2. Czy zgodnie z art. 15 ust 4e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych koszty z tytułu zaległego podatku od nieruchomości za lata 2005 - 2009 są kosztem uzyskania przychodów z chwilą poniesienia, czyli pod datą ujęcia w księgach, a więc w roku, którego dotyczą? 3. Czy Spółka mogła, korzystając z uprawnienia wynikającego z przepisu art. 81 ustawy z dn. 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa, dokonać korekt poszczególnych zeznań rocznych (CIT-8 i WZS-1R) za lata 2005 - 2008 i 2009 pomimo, że ustalone zobowiązanie w podatku od nieruchomości za lata 2005 - 2008 i 2009 nie zostało jeszcze faktycznie uregulowane?

2010.10.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-762/10-3/AI
     ∟Czy Wnioskodawca może anulować faktury z okresu od kwietnia do grudnia 2008 r. wystawione w jego imieniu przez pracownika oraz dokonać korekty deklaracji VAT złożonych w tym okresie?

2010.10.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-578/10-4/MM
     ∟Czy w sytuacji, gdy Spółka nie skorzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a okaże się, że przyznane Jej dofinansowanie w formie dotacji nie przekracza limitu maksymalnej dopuszczalnej wielkości pomocy publicznej, będzie ona mogła skorygować odpowiednio roczne zeznanie podatkowe CIT-8?

2010.10.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-704/10/DM
     ∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego poprzez korektę deklaracji za miesiąc otrzymania faktury VAT.

2010.10.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-826/10-5/WS
     ∟1. Dochody zagraniczne – renta z Niemiec.2. Korekta zeznań podatkowych.

2010.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-769/10-4/AG
     ∟1. Czy Wnioskodawczyni ma prawo dokonać korekty stawek amortyzacyjnych z 1,5% na 10% za rok 2006 zakupionych lokali mieszkalnych w ramach tej samej metody amortyzacyjnej (liniowej)?2. Czy Wnioskodawczyni może złożyć korekty rocznych zeznania podatkowego za rok 2006 w trybie art. 81 ustawy Ordynacja podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. u. z 2005 r. nr 8 poz. 60 ze zm.)?3. Czy Wnioskodawczyni może wystąpić do organu podatkowego z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za rok 2006 na mocy art. 72 par. 1 ust. 1 ustawy Ordynacja podatkowa?

2010.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-769/10-5/AG
     ∟1. Czy Wnioskodawczyni ma prawo dokonać korekty stawek amortyzacyjnych z 1,5% na 10% za rok 2007 zakupionych lokali mieszkalnych w ramach tej samej metody amortyzacyjnej (liniowej)?2. Czy Wnioskodawczyni może złożyć korekty rocznych zeznania podatkowego za rok 2007 w trybie art. 81 ustawy Ordynacja podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. u. z 2005 r. nr 8 poz. 60 ze zm.)?3. Czy Wnioskodawczyni może wystąpić do organu podatkowego z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za rok 2007 na mocy art. 72 par. 1 ust. 1 ustawy Ordynacja podatkowa?

2010.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-769/10-6/AG
     ∟1. Czy Wnioskodawczyni ma prawo dokonać korekty stawek amortyzacyjnych z 1,5% na 10% za rok 2008 zakupionych lokali mieszkalnych w ramach tej samej metody amortyzacyjnej (liniowej)?2. Czy Wnioskodawczyni może złożyć korekty rocznych zeznania podatkowego za rok 2008 w trybie art. 81 ustawy Ordynacja podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. u. z 2005 r. nr 8 poz. 60 ze zm.)?3. Czy Wnioskodawczyni może wystąpić do organu podatkowego z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za rok 2008 na mocy art. 72 par. 1 ust. 1 ustawy Ordynacja podatkowa?

2010.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-769/10-7/AG
     ∟1. Czy Wnioskodawczyni ma prawo dokonać korekty stawek amortyzacyjnych z 1,5% na 10% za rok 2009 zakupionych lokali mieszkalnych w ramach tej samej metody amortyzacyjnej (liniowej)?2. Czy Wnioskodawczyni może złożyć korekty rocznych zeznania podatkowego za rok 2009 w trybie art. 81 ustawy Ordynacja podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. u. z 2005 r. nr 8 poz. 60 ze zm.)?3. Czy Wnioskodawczyni może wystąpić do organu podatkowego z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za rok 2009 na mocy art. 72 par. 1 ust. 1 ustawy Ordynacja podatkowa?

2010.09.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-19/10-2/ŁM
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie otrzymania pomocy publicznej z tytułu prowadzenia działalności strefowej.

2010.09.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-19/10-3/ŁM
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie obowiązku złożenia informacji strefowych dołączanych do zeznania rocznego.INTERPRETACJA INDYWIDUALNANa podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z dnia 23 czerwca 2010 r. (data wpływu 28.06.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku złożenia informacji strefowych dołączanych do zeznania rocznego – jest nieprawidłowe.UZASADNIENIEW dniu 28 czerwca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:otrzymania pomocy publicznej z tytułu prowadzenia działalności strefowej,obowiązku złożenia informacji strefowych dołączanych do zeznania rocznego.W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.W dniu 5 września 2000 r. Spółka otrzymała zezwolenie na prowadzenie działalności na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Prawo do korzystania ze zwolnienia podatkowego uzależniono od spełnienia poniższych warunków:Spółka poniesie wydatki inwestycyjne, rozumiane zgodnie z paragrafem 2 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia, w wysokości 850.000 Euro do dnia 31 grudnia 2001 r.,Spółka utrzyma zatrudnienie na poziomie co najmniej 140 osób przez cały okres obowiązywania zezwolenia,wytwarzanie na terenie strefy wyrobów lub wykonywanie na jej terenie usług przy użyciu materiałów wytworzonych poza strefą oraz usług wykonanych poza jej terenem, których wartość pomniejszona o podatek od towarów i usług będzie się kształtować na poziomie max. 80% ceny uzyskanej ze sprzedaży wyrobów, pomniejszonej o podatek od towarów i usług.Podatnik skorzystał również z uprawnienia jakie przysługiwał mu na mocy regulacji art. 6 ust. 1, 2 i 4 ustawy z dnia 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (dalej ustawa o sse 2003 r.), tj. wystąpił z wnioskiem o zmianę zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Minister Gospodarki decyzją z dnia 29 lutego 2008 r. w sprawie zmiany zezwolenia z dnia 5 września 2000 r. na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej skreślił pkt III pkt 3 zezwolenia dotyczący wyrobu wytworzonego na terenie strefy, czyli wymóg zachowania tzw. współczynnika strefowego.Z tytułu prowadzenia działalności na terenie sse, Podatnik korzysta ze zwolnienia podatkowego dochodów osiągniętych na terenie sse. Wielkość przysługującego zwolnienia podatkowego jest limitowana. Podatnik, jako tak zwany „stary” duży przedsiębiorca, korzysta ze zwolnienia podatkowego w kwocie stanowiącej równowartość 50% kosztów inwestycji poniesionych do dnia 31 grudnia 2006 r., zdyskontowanych na dzień uzyskania zezwolenia strefowego (art. 5 ust. 2 ustawy o sse 2003 r.). Wraz z momentem, kiedy wielkość wykorzystanej pomocy przekroczy maksymalną dopuszczalną wielkość pomocy publicznej zastosowanie znajdzie regulacja art. 7 ust. 2 ustawy o sse 2003 r. Oznacza to, że po pierwsze dochód osiągnięty na działalności strefowej będzie podlegał opodatkowaniu. Po drugie, obliczony podatek winien być przekazany na rachunek Funduszu Strefowego.Podatnik weryfikuje wielkość uzyskanej pomocy publicznej. W rozliczeniu za każdy rok podatkowy ustala wielkość otrzymanej pomocy publicznej zdyskontowanej na dzień udzielenia zezwolenia i porównuje tę wartość z wielkością przysługującej pomocy (50% wydatków inwestycyjnych zdyskontowanych na dzień otrzymania zezwolenia strefowego), tak aby ustalić moment, wraz z którym powstanie obowiązek przekazania odpowiedniej kwoty podatku na Fundusz Strefowy. Z prowadzonych wyliczeń wynika, że nie wykorzystano jeszcze przysługującej pomocy publicznej (w rozliczeniu za 2009 r.), a tym samym Podatnik nie ma obowiązku przekazania świadczenia na rzecz Funduszu Strefowego.W związku ze zmianą zezwolenia na podstawie decyzji z dnia 28 lutego 2008 r., do zeznań rocznych za 2008 r. oraz 2009 r. zostały załączone informacje strefowe. Odpowiednio do zeznania CIT-8 za 2008 r. dołączono „Rozliczenie podatku dochodowego od dochodów osiąganych z tytułu prowadzonej działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia” (dalej SSE-R), a za 2009 r. „Rozliczenie zdyskontowanej wartości udzielonej pomocy publicznej i kosztów kwalifikujących się do objęcia tą pomocą” (dalej SSE-R/A) oraz SSE-R. W SSE-R dokonano kalkulacji wielkości wykorzystanej pomocy publicznej oraz pozostałej do wykorzystania pomocy publicznej, a w SSE-R/A podano wielkości otrzymanej pomocy publicznej, zdyskontowanej na dzień jej otrzymania oraz zdyskontowane wielkości wydatków kwalifikowanych. Za lata podatkowe 2002 / 2003 (rok podatkowy A) oraz 2003 / 2004 (rok podatkowy 2003 / 2004 trwał dłużej niż 12 miesięcy, ponieważ zmieniono rok podatkowy, odpowiednio na rok podatkowy pokrywający się z rokiem kalendarzowym; przedmiotowy rok podatkowy trwał do końca 2004 r.; dalej rok podatkowy B), których dotyczy zapytanie, Podatnik nie podał kwoty pomocy publicznej z tytułu prowadzenia działalności strefowej.W latach podatkowych A i B na działalności strefowej Podatnik osiągnął dochód, a na działalności pozastrefowej poniósł stratę. Jednocześnie na całkowitej działalności (strefowej oraz pozastrefowej) poniesiono stratę. Dla celów rozliczeniowych Podatnik przyjął, że w roku podatkowym A oraz B nie uzyskał pomocy publicznej. W SSE-R/A nie wskazano zatem żadnej kwoty pomocy publicznej uzyskanej na dzień 31 grudnia 2003 r. oraz 31 marca 2005 r. z tytułu prowadzenia działalności strefowej. Za lata 2003 - 2005 Podatnik ujął wyłącznie kwotę pomocy publicznej uzyskanej w formie zwolnienia z podatku od nieruchomości. Są to: pomoc publiczna uzyskana na dzień 15 stycznia 2003 r. w kwocie 479.397,98 PLN (wielkość zdyskontowana na dzień uzyskania zezwolenia strefowego 352.669,92 PLN) oraz na dzień 15 stycznia 2004 r. w kwocie 80.639,70 PLN (wielkość zdyskontowana na dzień uzyskania zezwolenia strefowego 56.110,48 PLN).W związku z powyższym zadano następujące pytania.Czy w związku z poniesieniem straty na całkowitej działalności, Podatnik który korzysta ze zwolnienia podatkowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, otrzymuje pomoc publiczną z tytułu prowadzenia działalności na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej...Czy do zeznania rocznego składanego na podstawie art. 27 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Podatnik dołącza informacje strefowe, tj. formularze SSE-R oraz SSE-R/A, odpowiednio od dnia otrzymania decyzji zmieniającej zezwolenie na mocy regulacji art. 6 ust. 1, 2 i 4 ustawy z dnia 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw... Jeśli odpowiedź na pytanie będzie przecząca, czy Podatnik powinien skorygować złożone informacje zgodnie z art. 81 Ordynacji podatkowej, wskazując w nich kwoty zerowe...Przedmiotem niniejszej interpretacji indywidualnej jest odpowiedź na pytanie drugie.

2010.09.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-761/10-4/WS
     ∟Czy korekta podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe dotyczące lat ubiegłych nakłada obowiązek korygowania rozliczeń podatkowych za te lata?

2010.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-653/10-4/MT
     ∟Możliwość skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przychodu uzyskanego ze sprzedaży mieszkania w przypadku nieprawidłowego wypełnienia zeznania PIT-39.

2010.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-577/10/HK
     ∟Czy wnioskodawca ma prawo zastosować 50% koszty uzyskania przychodu?

2010.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-621/10-2JB
     ∟Reasumując, mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny oraz powołane przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, iż Wnioskodawczyni nie może dokonać korekty zeznań rocznych za lata 2003 i 2004 oraz nie może dokonywać doliczeń do dochodu w zeznaniu podatkowym za lata następne, kwot które uprzednio odliczała w ramach tzw. „ulgi odsetkowej”.Powyższe oznacza, że przychód uzyskany przez Wnioskodawczynię ze sprzedaży lokalu mieszkalnego nie może skorzystać ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit e) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym do końca 2006

2010.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-586/10-4/EK
     ∟Moment odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących usługi reklamowe w sieci WWW

2010.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-537/10-5/ES
     ∟skutki podatkowe korekty odpisów amortyzacyjnych

2010.09.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-483/10-4/SM
     ∟Właściwość miejscowa organu w przypadku połączenia spółek przez przejęcie.

2010.09.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-483/10-5/SM
     ∟Właściwość miejscowa organu w przypadku połączenia spółek przez przejęcie.

2010.08.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-206b/10/DK
     ∟Czy korekta deklaracji CIT-8 za rok 2008 powinna być sporządzona w odniesieniu do decyzji Urzędu Skarbowego z dnia 5 marca 2009 r., w której określono wysokość poniesionej straty za lata 2006 i 2007?

2010.07.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-541/10/PK
     ∟opodatkowania i udokumentowania usług wynajmu lokali

2010.07.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-321/10/PK
     ∟opodatkowania i udokumentowania usług wynajmu lokali

2010.07.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-540/10/KO
     ∟Do którego organu podatkowego Spółka powinna składać deklaracje podatkowe za okres w którym doszło do połączenia?Do którego organu podatkowego Spółka powinna składać korekty rozliczeń podatkowych za okresy, za które poszczególne Spółki składały deklaracje podatkowe przed dniem połączenia?Jakie dane winny widnieć na ww. deklaracjach podatkowych?

19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj