Interpretacje do przepisu
art. 81 § 1 Ordynacji podatkowej

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


2083/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 81 § 1 Ordynacji podatkowej

12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32

2015.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-158/15/LŻ
     ∟W zakresie stwierdzenia, która ze Spółek będzie zobowiązana po podziale do dokonywania korekt deklaracji i zeznań podatkowych za okres przed podziałem, a dotyczących działalności ZCP, które to deklaracje/zeznania podatkowe zostały pierwotnie złożone przez Spółkę Dzieloną oraz korekty rozliczeń podatkowych (zapłaty zaległego podatku lub wystąpienia o jego nadpłatę) w części dotyczącej działalności ZCP za okres przed podziałem

2015.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-152/15/ASz
     ∟która ze Spółek będzie zobowiązana po podziale do dokonywania korekt deklaracji i zeznań podatkowych za okres przed podziałem, a dotyczących działalności ZCP, które to deklaracje/zeznania podatkowe zostały pierwotnie złożone przez Spółkę Dzieloną oraz korekty rozliczeń podatkowych (zapłaty zaległego podatku lub wystąpienia o jego nadpłatę) w części dotyczącej działalności ZCP za okres przed podziałem.

2015.02.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1191/14/MS
     ∟prawo do złożenia korekt deklaracji VAT-7, ujęcia faktur korygujących i not korygujących, gdy podatnikiem jest Gmina, za okresy rozliczeniowe gdy zarejestrowanym podatnikiem był Urząd.

2015.02.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-859/14-5/BM
     ∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących zakupy związane z budową przydomowych oczyszczalni ścieków i prawo do korekty deklaracji podatkowej w związku z odliczeniem podatku.

2015.02.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1347/14-4/AA
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów przy opodatkowaniu wynagrodzenia ze stosunku pracy.

2015.02.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-1215/14-2/AO
     ∟W zakresie proporcji jaką należy zastosować przy dokonywaniu korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego za lata poprzednie oraz określenia okresu rozliczeniowego, za który należy dokonać stosownych korekt deklaracji.

2015.02.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-1215/14-3/AO
     ∟w zakresie proporcji jaką należy zastosować przy dokonywaniu korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego za lata poprzednie oraz określenia okresu rozliczeniowego, za który należy dokonać stosownych korekt deklaracji

2015.02.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1156/14/BM
     ∟w zakresie: - prawa do złożenia korekty deklaracji VAT-7 (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd, - prawa do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd, - prawa do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd, bez konieczności korygowania takich faktur, - prawa do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd, - prawa do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd w okresie, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd, - prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych i otrzymanych po dniu rejestracji Gminy, jeżeli błąd będzie dotyczyć omyłkowego wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy lub wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez konieczności korygowania takich faktur

2015.02.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1134/14-2/IG
     ∟Czy nabywane przez Wnioskodawcę usługi, opisane w stanie faktycznym jako Usługi od 1 do 6, związane z funduszami inwestycyjnymi, zarządzanymi przez TFI, mogą podlegać zwolnieniu z podatku od towarów i usług, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług, na cele rozliczenia importu usług przez Wnioskodawcę? 2. Czy w przypadku pozytywnej odpowiedzi na Pytanie 1 Wnioskodawca będzie uprawniony do korekty rozliczeń od dnia 1 kwietnia 2013 r. i zastosowania do rozliczenia importu usług zwolnienia z podatku VAT zamiast stawki podstawowej? 3. Czy w przypadku nabywania przed dniem 1 kwietnia 2013 r. usług od 1 do 6 mogły one podlegać zwolnieniu z podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług?

2015.02.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-346/10/14-5/S/AF
     ∟Wnioskodawcy przysługuje prawo do złożenia korekty deklaracji PCC-3 zgodnie z art. 81 Ordynacji podatkowej. Natomiast nie jest przedmiotem niniejszego postępowania kwestia zgodności deklarowanej wartości nabytych akcji z ich wartością rynkową.

2015.02.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-895/14-2/JK
     ∟1) Czy Instytut ma obowiązek sporządzić informacje korygujące PIT-11 za lata 2008 – 2010 dla pracowników w związku z wydaniem przez Urząd Skarbowy decyzji, a jeśli tak, to czy sposób przedstawiony poniżej jest prawidłowy? 2) Jak ma postąpić podatnik, który otrzyma informację korygującą PIT-11 za lata 2008 – 2010, w której nie zostanie ujęty zaległy podatek zapłacony w 2013 r., czy zobowiązany jest do zapłaty po raz drugi podatku z tego samego tytułu? 3) Czy Instytut zaległy podatek za lata 2008 – 2010 zapłacony na podstawie decyzji w 2013 r. powinien wykazać w informacjach PIT-11 za 2013 rok? 4) Czy Instytut postąpił prawidłowo doliczając pracownikom do przychodu zapłacony podatek na podstawie decyzji, w sytuacji, gdy zrezygnował z dochodzenia jego zwrotu od pracowników?

2015.02.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1314/14-2/MPe
     ∟w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego, metody wyliczenia współczynnika proporcji oraz korekty deklaracji VAT

2015.02.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1461/14/AD
     ∟Czy Gmina będzie miała prawo odliczenia bezpośredniego podatku naliczonego związanego z tą inwestycją na zasadzie art. 86 ust.1 ustawy o podatku od towarów i usług w odniesieniu do wydatków inwestycyjnych związanych z budową ww. infrastruktury poniesionych po podjęciu decyzji związanej z przeznaczeniem infrastruktury do odpłatnej dzierżawy? Czy Gmina będzie miała prawo dokonać odliczenia podatku VAT jednorazowo w deklaracji za miesiąc, w którym podejmie decyzję o zmianie przeznaczenia, stosownie do art. 91 ust. 8 ustawy o podatku od towarów i usług w odniesieniu do wydatków inwestycyjnych związanych z budową ww. infrastruktury poniesionych przed podjęciem decyzji związanej z przeznaczeniem infrastruktury do odpłatnej dzierżawy?

2015.02.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/4510-47/15/JD
     ∟- Czy w związku z faktem, że takie odliczenie nie zostało przez Wnioskodawcę dokonane, czy przysługuje mu prawo dokonania stosownej korekty uiszczonego podatku dochodowego za lata 2010- 2012? - Czy warunkiem dokonania odliczenia, stosownie do art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jest uzyskanie przez Wnioskodawcę w danym roku zysku, czy też prawo do odliczenia przysługuje także za lata w których w bilansie wykazana została przez Wnioskodawcę strata?

2015.02.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-849/14-4/PRP
     ∟W zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków wspólnych.

2015.02.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-848/14-2/JSz
     ∟Prawo do skorygowania rozliczeń podatku VAT poprzez wystawienie faktur korygujących do faktur sprzedaży oraz poprzez wystawienie not korygujących do faktur zakupu albo zwrócenia się do wystawców faktur o wystawienie faktur korygujących, Prawo do złożenia przez Powiat korekt deklaracji VAT złożonych przez Starostwo Powiatowe i uznanie rozliczeń podatku wykazanych w deklaracjach złożonych przez Starostwo za rozliczenia podatku dokonane przez Powiat.

2015.02.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1374/14/AJ
     ∟Interpretacja indywidualna dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla sprzedaży okularów korekcyjnych oraz prawa do dokonania korekty sprzedaży.

2015.01.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1396/14/DM
     ∟Czy Wnioskodawca wykonując wyłącznie czynności opodatkowane oraz niepodlegające podatkowi, nie mając możliwości przyporządkowania ich jakim czynnościom będą służyć może dokonywać 100% odliczenia?

2015.01.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1358/14/DM
     ∟1. Czy z tytułu wykonywanych w ramach realizacji zadań własnych Gminy przez Z odpłatnych czynności w zakresie zbiorowego odprowadzania ścieków i dostarczania wody, Gmina zobowiązana była dokonywać rozliczeń VAT należnego w swoich deklaracjach VAT? 2. Czy Gminie przysługuje prawo do odliczenia VAT naliczonego od poniesionych przez nią wydatków inwestycyjnych związanych z modernizacją/budową Infrastruktury Wod-Kan, wykorzystywaną początkowo (po oddaniu do używania) przez Z wyłącznie do wykonywania, w ramach realizacji zadań własnych Gminy, czynności opodatkowanych VAT w zakresie zbiorowego odprowadzania ścieków i dostarczania wody? 3. Ile wynosi okres korekty, o której mowa w art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, dla wydatków ponoszonych przez Gminę na Infrastrukturę Wod-Kan? 4. W jaki sposób Gmina powinna dokonać odliczenia VAT naliczonego od wydatków poniesionych na modernizację/budowę Infrastruktury Wod-Kan, wykorzystywanej początkowo (po oddaniu do używania) przez Z wyłącznie do wykonywania, w ramach realizacji zadań własnych Gminy, czynności opodatkowanych w zakresie zbiorowego odprowadzania ścieków i dostarczania wody? 5. Czy wskazana w opisie stanu faktycznego usługa przesyłu wody i ścieków, świadczona przez Gminę na rzecz Spółki na podstawie Umowy z wykorzystaniem Infrastruktury Wod-Kan, stanowi/będzie stanowiła czynność opodatkowaną VAT, niekorzystającą ze zwolnienia z VAT? 6. W przypadku dokonania przez Gminę odliczenia VAT naliczonego od wydatków na budowę/modernizację Infrastruktury Wod-Kan, na zasadach wskazanych w stanowisku Gminy do pytania nr 4, czy i ewentualnie na jakich zasadach Gmina powinna dokonać korekty odliczonego podatku naliczonego od wydatków na Infrastrukturę Wod-Kan, która będzie spełniała łącznie poniższe warunki: a. początkowo (po oddaniu do używania) została przekazana przez Gminę na rzecz Zakładu i służyła wyłącznie do wykonywania, w ramach realizacji zadań własnych Gminy, czynności opodatkowanych w zakresie zbiorowego odprowadzania ścieków i dostarczania wody, b. po likwidacji Zakładu została przekazana przez Gminę do nieodpłatnego użytkowania przez Spółkę oraz c. następnie, jeszcze w okresie tzw. korekty wieloletniej, o której mowa w art. 91 ustawy o VAT, została/zostanie wykorzystana przez Gminę wyłącznie do świadczenia na rzecz Spółki na podstawie Umowy odpłatnej usługi przesyłu wody i ścieków? 7. Czy i ewentualnie na jakich zasadach Gmina powinna dokonać korekty podatku naliczonego od wydatków na modernizację/budowę Infrastruktury Wod-Kan, która będzie spełniała łącznie poniższe warunki: a. początkowo (po oddaniu do używania) została przekazana przez Gminę do nieodpłatnego użytkowania na rzecz Spółki oraz b. w okresie tzw. korekty wieloletniej, o której mowa w art. 91 ustawy o VAT została/zostanie wykorzystana przez Gminę wyłącznie do świadczenia na rzecz Spółki na podstawie Umowy odpłatnej usługi przesyłu wody i ścieków? 8. Czy nieodpłatne przekazanie przez Gminę Infrastruktury Wod-Kan do użytkowania Spółki stanowi/stanowiło czynność podlegającą opodatkowaniu VAT?

2015.01.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1463/14/KT
     ∟Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych (opodatkowanych, zwolnionych od podatku, niepodlegających podatkowi od towarów i usług), obowiązek uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży obrotu z tytułu dostaw nieruchomości (zarówno opodatkowanych, jak i zwolnionych od podatku), prawo do odliczenia nieodliczonego podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych, poprzez złożenie korekt deklaracji, proporcja, jaką należy zastosować przy dokonywaniu korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego oraz okres rozliczeniowy, za który należy dokonać korekt deklaracji.

2015.01.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1434/14/KT
     ∟Sposób opodatkowania świadczonej usługi oraz prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych dotyczących budowy części Infrastruktury (w zakresie kanalizacji) do czasu rozpoczęcia obciążania Spółki kosztami energii elektrycznej.

2015.01.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-249/14-7/KG
     ∟Prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego od ponoszonych od 2011 r. wydatków bieżących związanych z utrzymaniem i remontem Świetlic oraz prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków bieżących ponoszonych w okresie, kiedy nie dochodzi do wynajmu Świetlic.

2015.01.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-1173/14-3/EN
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazanych przez Spółkę A i B kwot na poczet inwestycji drogowych oraz obowiązku wystawienia przez Gminę faktur korygujących.

2015.01.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1363/14-2/BS
     ∟Dot. zasad wypełniania oraz obowiązku dokonywania korektdeklaracji podatkowej VAT-7

2015.01.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-498/14-2/ŁM
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych umorzenia odsetek od pożyczek.

2015.01.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-499/14-2/MC
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych umorzenia odsetek od pożyczki.

2015.01.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1274/14/KP
     ∟złożenie korekt deklaracji i zeznań oraz rozliczeń podatkowych dotyczących działalności ZCP za okres przed podziałem

2015.01.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1098/14/AW
     ∟Moment powstania obowiązku podatkowego od zaliczek w przypadku świadczenia usług turystyki opodatkowanych według szczególnej procedury, o której mowa w art. 119 ustawy.

2015.01.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-23/15/EJ
     ∟Która ze Spółek będzie zobowiązana po podziale do dokonywania korekt deklaracji i zeznań podatkowych (innych niż zeznanie CIT) za okres przed podziałem, a dotyczących działalności ZCP, które to deklaracje/zeznania podatkowe zostały pierwotnie złożone przez Spółkę dzieloną oraz korekty rozliczeń podatkowych (zapłaty zaległego podatku lub wystąpienia o jego nadpłatę) w części dotyczącej działalności ZCP za okres przed podziałem

2015.01.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-781/14-4/UNR
     ∟prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych związanych z przebudową budynku administracyjnego na siłownię,

12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj