Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: akcyza

 

akcyza 1638 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

2010.04.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-4/10-2/TK
     ∟Czy w analizowanym stanie faktycznym, w związku z zamiarem dokonania wewnątrzwspólnotowej dostawy alkoholu etylowego skażonego już po zapłaceniu akcyzy Wnioskodawca może skutecznie żądać zwrotu tej akcyzy na podstawie art. 82 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym?

2010.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-2/10-2/TK
     ∟W związku z faktem iż Naczelnik Urzędu Celnego odmawia przydzielenia pracowników, którzy mieliby wypełniać obowiązki określone w § 11 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy (Dz. U. Nr 32 poz. 250), zwracam się o wskazanie w jaki sposobu w jaki powinienem realizować obowiązki wynikające z tego przepisu?

2010.03.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-1/10-2/TK
     ∟Czy od 1 marca 2010 r. będzie możliwa (bez konieczności zapłaty dodatkowych kwot podatku akcyzowego) sprzedaż przez Spółkę wyrobów tytoniowych z naniesionymi na nie legalizacyjnymi znakami akcyzy w cenie maksymalnej ceny sprzedaży nadrukowanej na opakowaniu powiększonej o wartość legalizacyjnej banderoli tj. 1,30 zł na opakowanie?

2010.03.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-10/10/PK
     ∟Czy wykorzystywanie przez spółkę barwionego oleju napędowego przeznaczonego do celów opałowych o kodzie CN 27101945 i gęstości określonej wart. 89 ust. 1 pkt 10 ppkt a ustawy o podatku akcyzowym, do ogrzewania powierzchni magazynowych za pomocą ww. agregatów uprawnia spółkę do korzystania ze stawki określonej wart. 89 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 roku o podatku akcyzowym?

2010.03.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1256/09-2/KB
     ∟1. Czy w przedstawionym stanie faktycznym alkohol wykorzystywany w procesie produkcji suplementów diety podlega zwolnieniu z opodatkowania podatkiem akcyzowym, a tym samym Spółka nie jest zobowiązana do opodatkowania wykorzystanego alkoholu?2. Czy w przedstawionym stanie faktycznym alkohol wykorzystywany w procesie produkcji produktów leczniczych podlega zwolnieniu z opodatkowania podatkiem akcyzowym, a tym samym Spółka nie jest zobowiązana do opodatkowania wykorzystywanego alkoholu?

2010.03.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1255/09-2/KB
     ∟Czy w przedstawionym stanie faktycznym zawarty w zlewkach alkohol etylowy podlega zwolnieniu z opodatkowania podatkiem akcyzowym, a tym samym Spółka nie jest zobowiązana do zapłaty podatku akcyzowego od alkoholu zawartego w zlewkach?

2010.03.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-13/10-2/KB
     ∟Warunki zwolnienia alkoholu etylowego zawartego w aromatach stosowanych do wytwarzania artykułów spożywczych i napojów bezalkoholowych o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu nieprzekraczającej 1,2 % objętości.

2010.03.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-60/10-2/KC
     ∟możliwość korygowania podstawy opodatkowania z tytułu WNT samochodów osobowych w sytuacji, gdy elementy kalkulacyjne na podstawie których wyliczana jest podstawa opodatkowania, ulegną zmianie po dniu powstania obowiązku podatkowego w podatku akcyzowym

2010.03.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1261/09-5/KB
     ∟Czy dokonywanie transakcji przedstawionych w opisie zdarzenia przyszłego (tj. zakup ze Słowenii i sprzedaż na terenie Polski aromatów stosowanych do wytwarzania artykułów spożywczych i napojów bezalkoholowych o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu nieprzekraczającej 1,2% objętości) podlega zwolnieniu z akcyzy?Jeśli tak to czy będzie dodatkowy obowiązek rejestracyjny?Czy Wnioskodawca powinien żądać od odbiorcy deklaracji, że użyje aromatów zgodnie z ich przeznaczeniem?Czy w przypadku nie złożenia oświadczenia przez odbiorcę należy odprowadzić podatek akcyzowy od zawartości spirytusu w aromacie?Czy nie trzeba spełniać żadnych dodatkowych warunków?Na jakiej podstawie prawnej Spółka ma dokonywać powyższych transakcji?

2010.03.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/443-191/09-3/TW
     ∟Zwolnienie z akcyzy alkoholu etylowego o kodzie CN 2207 20 całkowicie skażonego przeznaczonego do dalszej sprzedaży w stanie niezmienionym lub wytwarzania wyrobów nieakcyzowych.

2010.03.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-192/09-3/TK
     ∟1. Czy nabycie wewnątrzwspólnotowe, import, nabycie od polskiego producenta/sprzedawcy wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 jest opodatkowane podatkiem akcyzowym, jeśli tak to na jakich zasadach?2. Czy dalsza odsprzedaż, konfekcjonowanie wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 jest opodatkowane podatkiem akcyzowym, jeśli tak to na jakich zasadach?3. Czy przetwarzanie wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 w wyrób nieakcyzowy, nieprzeznaczony do spożycia przez ludzi, bez wytrącania skażalników, jest opodatkowana podatkiem akcyzowym, jeśli tak to na jakich zasadach?4. Czy należy mieć zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub być zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym przy obrocie wyrobami o kodzie CN 3820 i CN 3814?5. Czy należy mieć zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub być zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym przy przetwarzaniu wyrobu o kodzie CN 3820 i CN 3814?6. W jakich procedurach i z jaką dokumentacją należy przemieszczać wyroby o kodzie CN 3820 i CN 3814 oraz wyroby uzyskane z ich przetworzenia w obrocie wewnątrzwspólnotowym, imporcie, obrocie krajowym?7. Czy ma znaczenie miejsce skażenia alkoholu etylowego, miejsce pochodzenia wyrobów wyprodukowanych na bazie alkoholu etylowego skażonego, oraz miejsce przeznaczenia towaru?8. Czy należy prowadzić ewidencję obrotu, przetwarzania wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 jeśli tak, to jaką?9. Czy należy uzyskać decyzję w sprawie norm zużycia i ubytków od ww. wyrobów?

2010.03.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-190/09-3/TK
     ∟1. Czy nabycie wewnątrzwspólnotowe, import, nabycie od polskiego producenta/sprzedawcy wyrobu o kodzie CN 3820 i CN 3814 jest opodatkowane podatkiem akcyzowym, jeśli tak to na jakich zasadach?2. Czy dalsza odsprzedaż, konfekcjonowanie wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 jest opodatkowana podatkiem akcyzowym, jeśli tak to na jakich zasadach?3. Czy przetwarzanie wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 w wyrób nieakcyzowy, nieprzeznaczony do spożycia przez ludzi, bez wytrącania skażalników, jest opodatkowane podatkiem akcyzowym, jeśli tak to na jakich zasadach?4. Czy należy mieć zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub być zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym przy obrocie wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814?5. Czy należy mieć zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub być zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym przy przetwarzaniu wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814?6. W jakich procedurach i z jaką dokumentacją należy przemieszczać wyroby o kodzie CN 3820 i CN 3814 oraz wyroby uzyskane z przetworzenia tego wyrobu w obrocie wewnątrzwspólnotowym, imporcie, obrocie krajowym?7. Czy ma znaczenie miejsce pochodzenia wyrobów wyprodukowanych na bazie alkoholu etylowego skażonego, oraz miejsce przeznaczenia towaru?8. Czy należy prowadzić ewidencję obrotu, przetwarzania wyrobów o kodzie CN 3820 i CN 3814 jeśli tak, to jaką?9. Czy należy uzyskać decyzję w sprawie norm zużycia i ubytków od ww. wyrobów?

2010.03.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-949/09/PK
     ∟Z uwagi na to, że Wnioskodawca wskazał, iż nabywany przez niego wyrób o kodzie CN 3811 29 00 będzie przeznaczony jako dodatek do paliw silnikowych oraz opałowych, należy go traktować, odpowiednio jako paliwa silnikowe lub opałowe, czego konsekwencją jest zastosowanie odpowiedniej stawki akcyzy. I tak zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 14 ustawy w przypadku gdy przedmiotowy wyrób będzie stosowany jako dodatek do paliw silnikowych winien być opodatkowany stawką w wysokości 1822,00 zł/1000l. Natomiast gdy wyrób ten przeznaczony zostanie jako dodatek do paliw opałowych, stosownie do art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. a tiret pierwszy, będzie podlegał opodatkowaniu stawką 232,00 zł/1.000 litrów ponieważ jego gęstość w temperaturze 15oC jest niższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny.

2010.03.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-187/09-4/TK
     ∟Czy na Wnioskodawcy ciąży obowiązek zapłaty podatku akcyzowego?

2010.02.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-6/09/10-S/TW
     ∟Zużycie własne lub odsprzedaż przez Wnioskodawcę do nabywcy końcowego energii elektrycznej zakupionej od podmiotu nieposiadającego koncesji, od której podatek akcyzowy został odprowadzony na wcześniejszym etapie obrotu, nie będzie podlegało opodatkowaniu akcyzą. Przyjęcie odmiennego wniosku prowadziłoby do złamania podstawowej zasady konstrukcyjnej podatku akcyzowego, tj. zasady jednokrotności opodatkowania.

2010.02.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-184/09-2/TK
     ∟Kiedy i jak wypełniać rubryki ewidencji, w szczególności te, które dotyczą zużycia gazu (4), (5), (6), oraz jakie podawać parametry przeliczenia z jednostek miary wagowych na jednostki miary objętościowe w rubrykach ewidencji?

2010.02.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-186/09-2/TW
     ∟Czy w związku z nabyciem przedmiotowego rozcieńczalnika na Spółce ciąży obowiązek rejestracyjny przewidziany w art. 16 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym?

2010.02.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-182/09-2/TK
     ∟Czy w analizowanym stanie faktycznym produkcja i sprzedaż wyrobu pod nazwą handlową X będzie zwolniona od podatku akcyzowego na podstawie art. art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym?

2010.02.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-915/09/PK
     ∟stawka podatku akcyzowego dla smoły surowej koksowniczej CN 2706 00 00, sprzedawanej w kraju na cele opałowe wynosiła w okresie do 31 grudnia 2009r. 60,00 zł/1000 kg

2010.02.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-177/09-5/TK
     ∟Nabywca oleju opałowego jest obowiązany podać w oświadczeniu o przeznaczeniu oleju opałowego m.in. ilość posiadanych urządzeń grzewczych - czy chodzi tu o wszystkie posiadane przez nabywcę urządzenia grzewcze czy tylko urządzenia faktycznie wykorzystywane dla celów opałowych?

2010.02.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-177/09-4/TK
     ∟Co oznacza zwrot „czytelny podpis” - jako konieczny element oświadczenia o przeznaczeniu oleju - art. 89 ustawy akcyzowej?

2010.02.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-177/09-3/TK
     ∟1. W przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą - tak osób fizycznych, prawnych jak i ułomnych osób prawnych - kto jest osoba upoważnioną do podpisywania w ich imieniu oświadczenia o przeznaczeniu oleju dla celów grzewczych?2. W przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą czy istnieje możliwość udzielenia przez taki podmiot (osobę fizyczną lub prawną) pracownikowi upoważnienia do odbioru w imieniu podmiotu i podpisywania w imieniu podmiotu oświadczenia o przeznaczeniu oleju opałowego dla celów grzewczych?3. W przypadku dostaw oleju opałowego na rzecz Wspólnot Mieszkaniowych i Parafii Kościelnych treść i forma oświadczenia o przeznaczeniu oleju opałowego na cele grzewcze powinny odpowiadać treści i formie wymaganej od oświadczenia dla osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej czy oświadczeniu dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą?4. Jeżeli zamówienie na dostawę oleju opałowego organizuje Gminny Zarząd Oświaty i on zawiera z nami umowę na dostawy oleju do szkół i przedszkoli oraz na Gminny Zarząd Oświaty Spółka wystawia fakturę, to czy przedstawiciele poszczególnych placówek, do których dostarczany jest olej, mają prawo podpisywać oświadczenia o przeznaczeniu oleju opałowego dla celów grzewczych w imieniu Gminnego Zarządu Oświaty?

2010.02.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-177/09-2/TK
     ∟Czy w przypadku sprzedaży oleju opałowego na rzecz osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, na którą to osobę wystawiona jest faktura oraz oświadczenie o przeznaczeniu oleju na cele grzewcze (dalej - nabywca), gdy osoby tej nie zastanie się w miejscu zamieszkania, a fizycznego odbioru oleju dokona domownik lub członek rodziny dysponujący dowodem osobistym nabywcy uwidocznionego na fakturze, to czy domownik taki, albo członek rodziny może na podstawie ustnego upoważnienia nabywcy odebrać dostarczony olej oraz podpisać swoim nazwiskiem i imieniem w imieniu nabywcy oświadczenie o przeznaczeniu oleju na cele grzewcze z dopiskiem „z upoważnienia”?

2010.02.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1246/09-2/JK
     ∟Czy Wnioskodawca produkujący piwo może odliczyć akcyzę zapłaconą od energii elektrycznej i oleju opałowego zużytych do jego produkcji

2010.02.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1070/09-2/KB
     ∟Czy w opisanym przypadku w zakresie handlu i pośrednictwa w handlu aromatów zawierających w swoim składzie alkohol etylowy przedsiębiorca jest uprawniony do zastosowania zwolnienia z podatku akcyzowego?

2010.02.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-176/09-2/TK
     ∟Czy przechowywanie oleju opałowego na stacji paliw w zbiorniku podziemnym z podłączoną pompą elektryczną do tłoczenia oleju ze zbiornika do cysterny samochodowej (nie odmierzacz paliw) należy uznać za niekwalifikujące się do przypadków wskazanych w art. 89 ust. 4 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym?

2010.02.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-174/09-3/TK
     ∟Spółka wnosi o potwierdzenie, że przemieszczanie wyrobów alkoholowych (nieoznaczonych znakami akcyzy) pomiędzy Jej składem podatkowym i nowoutworzonym składem podatkowym Kontrahenta (w ramach opisanego wyżej etapu drugiego) za pośrednictwem przebiegającej przez oba te składy linii produkcyjnej będzie odbywało się w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy.

2010.02.01 - Minister Finansów - AE5/8012/2/LIW/10/468
     ∟1. Czy na Spółce ciążyć będzie obowiązek podatkowy w podatku akcyzowym, z tytułu zużycia na potrzeby własne energii elektrycznej, nabywanej od dystrybutorów energii elektrycznej?2. Czy na Zainteresowanym ciążyć będzie obowiązek podatkowy w podatku akcyzowym, z tytułu odsprzedaży (refakturowania) na najemców mieszkań zakładowych (będących własnością Spółki) energii elektrycznej, nabywanej od dystrybutorów energii elektrycznej?

2010.02.01 - Minister Finansów - AE5/8012/1/LIW/10/467
     ∟1. Czy na Spółce ciążyć będzie obowiązek podatkowy w podatku akcyzowym, z tytułu zużycia na potrzeby własne energii elektrycznej, nabywanej od dystrybutorów energii elektrycznej?2. Czy na Zainteresowanym ciążyć będzie obowiązek podatkowy w podatku akcyzowym, z tytułu odsprzedaży (refakturowania) na najemców mieszkań zakładowych (będących własnością Spółki) energii elektrycznej, nabywanej od dystrybutorów energii elektrycznej?

2010.02.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-171/09-2/TK
     ∟Spółka wnosi o potwierdzenie, że przemieszczanie wyrobów alkoholowych (nieoznaczonych znakami akcyzy) pomiędzy składem podatkowym Kontrahenta i nowoutworzonym składem podatkowym Spółki (w ramach opisanego wyżej etapu drugiego) za pośrednictwem przebiegającej przez oba te składy linii produkcyjnej będzie odbywało się w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy.

29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj