Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: olej opałowy
olej opałowy 335 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2010.02.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-177/09-5/TK
∟Nabywca oleju opałowego jest obowiązany podać w oświadczeniu o przeznaczeniu oleju opałowego m.in. ilość posiadanych urządzeń grzewczych - czy chodzi tu o wszystkie posiadane przez nabywcę urządzenia grzewcze czy tylko urządzenia faktycznie wykorzystywane dla celów opałowych?
2010.02.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-177/09-4/TK
∟Co oznacza zwrot „czytelny podpis” - jako konieczny element oświadczenia o przeznaczeniu oleju - art. 89 ustawy akcyzowej?
2010.02.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-177/09-3/TK
∟1. W przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą - tak osób fizycznych, prawnych jak i ułomnych osób prawnych - kto jest osoba upoważnioną do podpisywania w ich imieniu oświadczenia o przeznaczeniu oleju dla celów grzewczych?2. W przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą czy istnieje możliwość udzielenia przez taki podmiot (osobę fizyczną lub prawną) pracownikowi upoważnienia do odbioru w imieniu podmiotu i podpisywania w imieniu podmiotu oświadczenia o przeznaczeniu oleju opałowego dla celów grzewczych?3. W przypadku dostaw oleju opałowego na rzecz Wspólnot Mieszkaniowych i Parafii Kościelnych treść i forma oświadczenia o przeznaczeniu oleju opałowego na cele grzewcze powinny odpowiadać treści i formie wymaganej od oświadczenia dla osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej czy oświadczeniu dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą?4. Jeżeli zamówienie na dostawę oleju opałowego organizuje Gminny Zarząd Oświaty i on zawiera z nami umowę na dostawy oleju do szkół i przedszkoli oraz na Gminny Zarząd Oświaty Spółka wystawia fakturę, to czy przedstawiciele poszczególnych placówek, do których dostarczany jest olej, mają prawo podpisywać oświadczenia o przeznaczeniu oleju opałowego dla celów grzewczych w imieniu Gminnego Zarządu Oświaty?
2010.02.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-177/09-2/TK
∟Czy w przypadku sprzedaży oleju opałowego na rzecz osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, na którą to osobę wystawiona jest faktura oraz oświadczenie o przeznaczeniu oleju na cele grzewcze (dalej - nabywca), gdy osoby tej nie zastanie się w miejscu zamieszkania, a fizycznego odbioru oleju dokona domownik lub członek rodziny dysponujący dowodem osobistym nabywcy uwidocznionego na fakturze, to czy domownik taki, albo członek rodziny może na podstawie ustnego upoważnienia nabywcy odebrać dostarczony olej oraz podpisać swoim nazwiskiem i imieniem w imieniu nabywcy oświadczenie o przeznaczeniu oleju na cele grzewcze z dopiskiem „z upoważnienia”?
2010.02.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-176/09-2/TK
∟Czy przechowywanie oleju opałowego na stacji paliw w zbiorniku podziemnym z podłączoną pompą elektryczną do tłoczenia oleju ze zbiornika do cysterny samochodowej (nie odmierzacz paliw) należy uznać za niekwalifikujące się do przypadków wskazanych w art. 89 ust. 4 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym?
2010.01.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-815/09/DG
∟1.Czy wymienione procesy technologiczne są produkcją wyrobów energetycznych o kodzie CN 3823 19 90?2.Czy ww. produkcja podlega nadzorowi urzędu celnego?
2009.12.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-158/09/ZG
∟Plastyfikator naftowy klasyfikowany do kodu CN 3812 20 90, nabywany z rafinerii jako wyrób nieakcyzowy, przeznaczony następnie jako dodatek lub domieszka do paliwa opałowego należy uznać za wyrób energetyczny. W konsekwencji podmiot, który dokona zmiany przeznaczenia staje się podatnikiem podatku akcyzowego.
2009.11.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-686/09-4/JK
∟Czy Spółka ma obowiązek uzyskiwać oświadczeń, o których mowa w art. 89 ust. 5 pkt 1 i 2 ustawy o podatku akcyzowym?
2009.10.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-587/09/DG
∟W przypadku produkcji wyrobu o kodzie 3811 oraz sprzedawania produktu do dalszego zewnętrznego przerobu czy istnieje konieczność prowadzenia produkcji i sprzedaży w składzie podatkowym? W przypadku produkcji wyrobu o kodzie 3811 ale sprzedaży do celów grzewczych, czy taka działalność winna być prowadzona w składzie podatkowym? Wg jakiej stawki winna zostać opodatkowana podatkiem akcyzowym sprzedaż produktu wykorzystywanego do celów grzewczych?
2009.10.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-581/09-2/SM
∟sprzedaż oleju opałowego z samochodu-cysterny z zamontowanym dystrybutorem paliw
2009.10.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-128/09/JK
∟Podmiot sprzedający olej opałowy i zamierzający zastosować stawkę właściwą dla oleju opałowego przeznaczonego do celów opałowych powinien uzyskać od nabywcy oświadczenie które, w chwili sprzedaży będzie zawierało wszystkie określone prawem elementy. Brak wskazania ilości wyrobu w treści oświadczenia w chwili wydaniu oleju opałowego spowoduje powstanie obowiązku podatkowego w podatku akcyzowym.
2009.10.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-129/09/JK
∟W przypadku sprzedaży oleju opałowego bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania preferencyjnej stawki akcyzy powstanie obowiązek podatkowy w podatku akcyzowym.
2009.09.30 - Minister Finansów - AE1/8012/3/RMP/09/8328
∟Czy można prowadzić dystrybucję (realizację dostaw na podstawie faktur) oleju opałowego do celów grzewczych z autocysterny wyposażonej w licznik pomiarowy lub ze zbiornika 1.000 litrowego z licznikiem pomiarowym umieszczonym na samochodzie dostawczym (sprzedaż do drobnych odbiorców) zgodnie z oświadczeniami? Czy można wydawać na magazynie olej grzewczy wyłącznie do celów opałowych odbiorcom indywidualnym po wystawieniu faktury i złożeniu stosownego oświadczenia do pojemników odbiorcy (20-1000l) z instalacji wyposażonej w przepływowy licznik kontrolny (sumujący wszystkie wydania)?
2009.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-515/09/PK
∟ewidencjonowanie zużycia wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie
2009.09.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-478/09/DG
∟1. Czy produkt „destylat wolnych kwasów tłuszczowych (CN3823 19 90)” sprowadzony z Niemiec staje się produktem akcyzowym w Polsce w momencie przeznaczenia na cele grzewcze?2. Czy obowiązek sporządzania zestawień oświadczeń powstaje w momencie sprzedaży produktu „destylaty wolnych kwasów tłuszczowych (CN 3823 19 90)” na terenie Polski przy równoczesnym otrzymaniu oświadczenia od kupującego, że produkt ten będzie zużyty w celach grzewczych w całości lub częściowo?
2009.08.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-108/09/JK
∟Złożenie oświadczenia w późniejszym terminie, spowoduje powstanie obowiązku podatkowego w akcyzie, o którym mowa w art. 8 ust. 2 pkt 3 ustawy, bowiem sprzedający nie wypełni warunku uprawniającego do korzystania ze stawki preferencyjnej (nie będzie dysponował w momencie sprzedaży oświadczeniem o przeznaczeniu oleju do celów opałowych).
2009.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-379/09/MM
∟kto jest podatnikiem podatku akcyzowego od utylizowanego tłuszczu zwierzęcego przeznaczonego do celów opałowych CN 1518 00, czy na podatniku podatku akcyzowego ciąży obowiązek prowadzenia składu podatkowego, kiedy powstaje obowiązek podatkowy oraz na kim ciąży obowiązek zapłaty podwyższonej stawki akcyzy
2009.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-97/09/JK
∟Spalanie odpadów (tłuszczu) w celu ich utylizacji nie rodzi obowiązku w podatku akcyzowym.
2009.07.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-67/09-4/TK
∟1. Czy dozwolona jest sprzedaż oleju opałowego do celów opałowych z mobilnego zbiornika z instalacją do pomiaru objętości wydanej cieczy?2. Czy dozwolona jest sprzedaż oleju opałowego, konfekcjonowanego w pojemniki dopuszczone do obrotu takim produktem, do celów opałowych?3. Czy w przypadku sprzedaży oleju opałowego podmiotom wymienionym w art. 89 ust. 5 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym, złożenie na oświadczeniu nieczytelnego podpisu na imiennej pieczęci uprawnionego przedstawiciela tej osoby, wyczerpuje obowiązek nałożony w trybie art. 89 ust. 6 pkt 5?4. Czy złożenie czytelnego podpisu, tylko nazwisko, przez składającego oświadczenie zgodnie z art. 89 ust. 5. pkt 2 wyczerpuje obowiązek nałożony na sprzedającego w art. 89 ust. 8 pkt 6?
2009.07.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-67/09-3/TK
∟1. Czy dozwolona jest sprzedaż oleju opałowego do celów opałowych z mobilnego zbiornika z instalacją do pomiaru objętości wydanej cieczy?2. Czy dozwolona jest sprzedaż oleju opałowego, konfekcjonowanego w pojemniki dopuszczone do obrotu takim produktem, do celów opałowych?3. Czy w przypadku sprzedaży oleju opałowego podmiotom wymienionym w art. 89 ust. 5 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym, złożenie na oświadczeniu nieczytelnego podpisu na imiennej pieczęci uprawnionego przedstawiciela tej osoby, wyczerpuje obowiązek nałożony w trybie art. 89 ust. 6 pkt 5?4. Czy złożenie czytelnego podpisu, tylko nazwisko, przez składającego oświadczenie zgodnie z art. 89 ust. 5. pkt 2 wyczerpuje obowiązek nałożony na sprzedającego w art. 89 ust. 8 pkt 6?
2009.07.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-67/09-2/TK
∟1. Czy dozwolona jest sprzedaż oleju opałowego do celów opałowych z mobilnego zbiornika z instalacją do pomiaru objętości wydanej cieczy?2. Czy dozwolona jest sprzedaż oleju opałowego, konfekcjonowanego w pojemniki dopuszczone do obrotu takim produktem, do celów opałowych?3. Czy w przypadku sprzedaży oleju opałowego podmiotom wymienionym w art. 89 ust. 5 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym, złożenie na oświadczeniu nieczytelnego podpisu na imiennej pieczęci uprawnionego przedstawiciela tej osoby, wyczerpuje obowiązek nałożony w trybie art. 89 ust. 6 pkt 5?4. Czy złożenie czytelnego podpisu, tylko nazwisko, przez składającego oświadczenie zgodnie z art. 89 ust. 5. pkt 2 wyczerpuje obowiązek nałożony na sprzedającego w art. 89 ust. 8 pkt 6?
2009.07.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-396/09/PK
∟produkowane paliwo opałowe, klasyfikowane do kodu CN 3811 podlega stawce podatku akcyzowego w wysokości 60,00 zł/1000 kilogramów jeżeli gęstość produktu w 15°C będzie równa lub wyższa niż 890 kg/m#179; albo 232,00 zł/1000 l jeżeli gęstość będzie mniejsza niż 890 kg/m#179;, zgodnie z przepisem art. 89 ust. 1 pkt 15 ustawy o podatku akcyzowym
2009.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443W-31/09/DG
∟Czy opisane w stanie faktycznym wyroby (produkt I oraz produkt II) winny być opodatkowane stawką akcyzy właściwą dla pozostałych paliw opałowych określoną w art. 89 ust. 1 pkt 15 tiret drugie ustawy w sytuacji gdy, sprzedaż tych wyrobów odbywać się będzie przy spełnieniu warunków określonych w art. 89 ust. 5-15 ustawy o podatku akcyzowym?
2009.07.01 - Minister Finansów - AE1/8012/1/RMP/09/6513
∟1. Czy w związku z przepisem art. 88 ust 4 i 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, sprzedając olej opałowy przy użyciu instalacji pomiarowej, która posiada licznik ilości wydawanego oleju opałowego oraz zakończona jest pistoletem, staje się podatnikiem podatku akcyzowego bez względu na fakt, iż urządzenie to zgodnie z odrębnymi przepisami nie jest odmierzaczem paliw ciekłych?2. Czy sprzedając olej napędowy z autocysterny, a nie na stacji paliw, od którego akcyza została już zapłacona Wnioskodawca staje się podatnikiem podatku akcyzowego?
2009.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-346/09/DG
∟Czy Spółka jest zobowiązana do deklarowania i zapłaty podatku akcyzowego z tytułu wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą i mających za przedmiot glicerynę techniczną wskazaną w stanie faktycznym i przeznaczoną na cele tam wskazane?
2009.06.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-283/09-2/SM
∟sprzedaż paliw żeglugowych przy zastosowaniu odmierzacza paliw ciekłych korzysta ze zwolnienia od podatku akcyzowego
2009.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-76/09/JK
∟Należy zgodzić się ze stanowiskiem Spółki, iż produkowane paliwo opałowe klasyfikowane do kodu CN 2710 19 99 o gęstości w temperaturze 15°C od 890 do 1000 kilogramów/metr sześcienny podlega stawce podatku akcyzowego w wysokości 60,00 zł/1000 kilogramów, zgodnie z przepisem art. 89 ust. 1 pkt 15 tiret drugie ustawy o podatku akcyzowym przy wypełnieniu warunków zawartych w przepisach art. 89 ust. 1 pkt 15 ustawy o podatku akcyzowym.
2009.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-75b/09/JK
∟Brak jest podstaw prawnych w zakresie obowiązku znakowania i barwienia paliw opałowych o kodzie CN 3824 90 97. Obowiązek znakowania i barwienia dotyczy bowiem wyłącznie wyrobów energetycznych wymienionych w art. 90 ust. 1 ustawy, stanowiącym katalog zamknięty tychże wyrobów. Wśród wyrobów podlegających obowiązkowi znakowania i barwienia, ustawodawca nie wymienia paliw opałowych o kodzie 3824 90 97.
2009.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-74b/09/JK
∟Brak jest podstaw prawnych w zakresie obowiązku znakowania i barwienia paliw opałowych o kodzie CN 2707 99 99. Obowiązek znakowania i barwienia dotyczy bowiem wyłącznie wyrobów energetycznych wymienionych w art. 90 ust. 1 ustawy, stanowiącym katalog zamknięty tychże wyrobów. Wśród wyrobów podlegających obowiązkowi znakowania i barwienia, ustawodawca nie wymienia paliw opałowych o kodzie CN 2707 99 99.
2009.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-74a/09/JK
∟Produkowane paliwo opałowe klasyfikowane do kodu CN 2707 99 99 o gęstości w temperaturze 15°C równej lub wyższej niż 890 kilogramów/metr sześcienny podlega stawce podatku akcyzowego w wysokości 60,00 zł/1000 kilogramów, zgodnie z przepisem art. 89 ust. 1 pkt 15 tiret drugie ustawy o podatku akcyzowym przy wypełnieniu warunków zawartych w przepisach art. 89 ust. 1 pkt 15 ustawy o podatku akcyzowym.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.