Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: olej opałowy

 

olej opałowy 335 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2010.12.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-152/10/JK
     ∟„Czytelny podpis” nie jest pojęciem posiadającym definicję legalną. Jego istota wynika z celu, któremu ma służyć, czyli identyfikacji osoby, która go złożyła. Zatem, za czytelny podpis składającego oświadczenie można uznać napisany znak graficzny określonej osoby, wskazujący tę osobę, a więc przedstawiający nie tylko jej charakter pisma, ale i dane, które ją indywidualizują. Należy do nich między innymi imię i nazwisko, przy czym funkcję indywidualizującą pełni przede wszystkim nazwisko. Jeżeli chodzi o podpisy składane w stosunkach urzędowych, zwłaszcza na pismach dokumentujących dokonanie czynności prawnych, przyjmuje się powszechnie, że czytelny podpis oznacza imię i nazwisko lub co najmniej nazwisko podpisującego.

2010.12.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-148/10/JK
     ∟Załączone do faktury oświadczenie może być również złożone przez pełnoletnią osobę zameldowaną pod tym samym adresem co nabywca i wówczas to dane takiej osoby zawarte będą w załączonym do faktury oświadczeniu.

2010.10.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-99/10-2/TK
     ∟Czy magazynowanie oleju opałowego na stacji paliw, w podziemnym zbiorniku Nr 4 o pojemności 10 000 litrów z zamontowaną do niego instalacją pomiarowa przeznaczoną do wydawania oleju opałowego ze zbiornika do autocysterny wyposażonej w zalegalizowany odmierzacz, przez który prowadzona jest sprzedaż bezpośrednio u odbiorcy, należy uznać za niekwalifikujące się do przypadków wskazanych w art. 88 ust. 4 i ust. 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym?

2010.10.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-789/10-2/KB
     ∟Czy zgodnie z ustawą o podatku akcyzowym, art. 86 ust. 3 kupowany przez Spółkę olej lekki do celów opisanych powyżej (w stanie faktycznym) tj. przede wszystkim do podgrzania podczas uruchamiania złoża fluidalnego jak też całej komory paleniskowej kotła jest nabywany do tzw. celów opałowych o których mówi ww. ustawa?

2010.10.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-96/10-2/TW
     ∟1. Czy Spółka kupując surowy olej rzepakowy używany, jako wyrób energetyczny w procesie produkcji energii elektrycznej we własnej elektrowni może skorzystać ze zwolnienia od akcyzy ze względu na przeznaczenie określone w art. 32 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym? 2. Czy Spółka sprzedając energię elektryczną podmiotom posiadającym koncesję na dystrybucję lub obrót nie podlega obowiązkowi podatkowemu w zakresie akcyzy? 3. Czy Spółka sprzedając bądź zużywając na własne potrzeby energię elektryczną wytwarzaną z surowego oleju rzepakowego może być zwolniona od podatku akcyzowego zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym?

2010.09.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-84/10-2/TW
     ∟Czy w przedstawionym stanie faktycznym Spółka jako podmiot zużywający będzie uprawniona do nabywania olejów smarowych z wykorzystaniem zwolnienia od akcyzy, a w przypadku sprzedaży części olejów nabytych ze zwolnieniem od akcyzy będzie zobowiązana do rozpoznania w momencie sprzedaży obowiązku podatkowego z tytułu akcyzy od tej części olejów, które zostały sprzedane?

2010.09.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-83/10-2/TW
     ∟Czy prawidłowym jest stwierdzenie, że Spółka posiadając jednocześnie status podmiotu pośredniczącego oraz status podmiotu zużywającego uprawniona będzie (po spełnieniu pozostałych warunków wymaganych przepisami prawa) do nabywania tych olejów – jako podmiot pośredniczący i przemieszczania tych olejów do własnego zużycia – ze Spółki jako podmiotu pośredniczącego do Spółki jako podmiotu zużywającego, jako zwolnionych od akcyzy?

2010.09.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-101b/10/JK
     ∟Za czytelny podpis składającego oświadczenie można uznać napisany znak graficzny określonej osoby, wskazujący tę osobę, a więc przedstawiający nie tylko jej charakter pisma, ale i dane, które ją indywidualizują.

2010.09.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-101a/10/JK
     ∟Odnosząc się do przedstawionego we wniosku stanu faktycznego należy stwierdzić, iż w dopuszczalny i wystarczający sposób określono w treści oświadczenia rodzaj urządzenia grzewczego poprzez odręczne podkreślenie rodzaju tego urządzenia wskazanego już w formularzu oświadczenia sporządzonego przez sprzedawcę oleju. W ocenie tutejszego organu, nabywca oleju opałowego nie musi własnoręczne wpisywać rodzaju urządzenia do formularza oświadczenia. Wystarczy zatem, że zawarcie informacji o rodzaju urządzenia grzewczego nastąpi poprzez podkreślenie istniejącego wyboru w treści wzoru oświadczenia przygotowanego przez sprzedawcę oleju.

2010.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-571/10/DG
     ∟Czy produkt o kodzie CN 3811 90 00 (KTS-F) z katalitycznego przerobu odpadów poliolefinowych z PE, PP PS, który nie podlega znakowaniu, a służy jako komponent (dodatek) do ciężkiego oleju opałowego, poprawiający parametry spalania spełnia m.in. ze względu na śladową zawartość siarki jest objęty zerową stawką akcyzy – zgodnie z art. 89 ust. 1 i 2 ustawy o podatku akcyzowym? Czy komponent KTS-F, który nie jest wymieniony w ustawie o podatku akcyzowym, należy uznać za paliwo opałowe i stosować do niego przepisy ustawy o podatku akcyzowym z związanych z nią rozporządzeń?

2010.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-358/10/DG
     ∟Czy komponent KTS-F o kodzie CN 3811 90 00 stosowany do mieszania z ciężkim olejem opałowym jest zwolniony od akcyzy na podstawie § 10 pkt 1 lit. b rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009r. (Dz.U. Nr 32, poz. 228)?

2010.07.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-63/10-2/TW
     ∟1. Czy dla parafiny ciekłej o kodzie CN 2710 19 85 sprzedawanej jako: „Podpałka do grilla i kominka” stawka podatku akcyzowego wynosi 0 zł? 2. Czy w przedmiotowej sytuacji Wnioskodawca ma obowiązek złożenia deklaracji akcyzowej? 3. Czy Zainteresowany jako sprzedawca podpałki powinien żądać i posiadać od nabywców oświadczenia, że produkt zostanie wykorzystany zgodnie z jego przeznaczeniem - do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych (zgodnie z art. 89 ust. 2)? 4. Czy Wnioskodawca słusznie wystąpił do naczelnika urzędu celnego o ustalenie dopuszczalnych norm zużycia?

2010.07.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-70c/10/JK
     ∟Brak jest podstaw prawnych w zakresie obowiązku znakowania i barwienia paliw opałowych klasyfikowanych do kodu CN 2713 90 90 w przypadku ich oferowania i sprzedaży do celów opałowych.

2010.07.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-296/10/DG
     ∟Czy wykorzystanie do sprzedaży oleju opałowego co celów opałowych instalacji pomiarowej będzie traktowane jako sprzedaż przez odmierzacz paliw.

2010.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-414/10-4/SM
     ∟Stawka podatku przy sprzedaży ekstraktów furfurolowych; obowiązek znakowania i barwienia.

2010.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-53/10-2/TW
     ∟Czy w odniesieniu do tłuszczu utylizacyjnego zużywanego następnie przez Spółkę w składzie podatkowym na cele technologiczne, bezpośrednio związane z dalszą produkcją tłuszczu utylizacyjnego, zastosowanie znajdzie przepis art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym, a w konsekwencji w stosunku do tego wyrobu nie powstanie zobowiązanie podatkowe oraz wygaśnie obowiązek podatkowy?

2010.06.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-398/10/AT
     ∟Czy Wnioskodawca może odliczyć podatek od towarów i usług z faktur od zakupionego oleju opałowego?

2010.06.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-55/10/JK
     ∟Zużycie oleju opałowego przeznaczonego do celów opałowych do napędu silnika agregatu prądotwórczego spowoduje powstanie obowiązku podatkowego i konieczność zapłaty podatku akcyzowego w należnej wysokości.

2010.05.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3-443-146/10-5/KB
     ∟Czy skoncentrowane przedgony zużywane w zakładzie spółki jako paliwo opałowe do otrzymywania energii cieplnej służącej do suszenia produktu ubocznego (wywaru – wyrób nieakcyzowy) w ramach procesu produkcji bioetanolu, są zwolnione od podatku akcyzowego?

2010.05.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3-443-146/10-4/KB
     ∟Czy oleje fuzlowe zużywane w zakładzie Spółki jako paliwo opałowe do otrzymywania energii cieplnej służącej do suszenia produktu ubocznego (wywaru - wyrób nieakcyzowy) w ramach procesu produkcji bioetanolu, są zwolnione od podatku akcyzowego?

2010.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-42/10-3/TW
     ∟Czy Spółka w zaistniałej sytuacji może używać oleju opałowego, jako oleju napędowego czyli wykorzystać go do napędu silnika spalinowego agregatu prądotwórczego?

2010.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-101/10/ŁW
     ∟opodatkowanie oleju napędowego o kodzie CN 2710 19 45 wykorzystywanego do ogrzewania powierzchni magazynowych

2010.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-25/09/10-S/TW
     ∟1. Czy tłuszcz utylizacyjny jest wyrobem akcyzowym w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r.?2. Czy przeznaczanie do użycia, oferowanie na sprzedaż lub używanie tłuszczu utylizacyjnego w celach używania w procesach technologicznych podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym?

2010.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-19/10-2/TW
     ∟Czy prawidłowym jest stwierdzenie, że Wnioskodawca jako osoba prawna dla celów rozliczania podatku akcyzowego może jednocześnie uzyskać status podmiotu pośredniczącego oraz status podmiotu zużywającego, co uprawniać będzie Spółkę do nabywania tych olejów ze zwolnieniem od akcyzy - zarówno przy statusie podmiotu pośredniczącego, jak i przy statusie podmiotu zużywającego?

2010.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-57/10/DG
     ∟Czy X o kodzie CN 2905 15 00 00, nie będący węglowodorem, w przypadku jego przeznaczenia na cele opałowe podlega opodatkowaniu akcyzą?

2010.04.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-17/10-3/TW
     ∟Czy w świetle opisanego powyżej stanu faktycznego, uwzględniając również przedstawione powyżej trudności, wystarczy parafka osoby upoważnionej wraz z pieczątką imienno-funkcyjną zamiast czytelnego podpisu osoby uprawnionej?

2010.04.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-29/10-5/KB
     ∟1. Czy sprzedawca wyrobów akcyzowych odbierający od nabywcy (osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej) oświadczenie o ich przeznaczeniu na cele opałowe odpowiada za poprawność i prawdziwość innych danych zawartych w tym oświadczeniu poza danymi wymienionymi w art. 89 ust. 8 pkt. 1 ustawy o podatku akcyzowym, tj. imieniem i nazwiskiem nabywcy, numerem dowodu osobistego nabywcy lub nazwą i numerem innego dokumentu stwierdzającego tożsamość nabywcy?2. Czy sprzedawca wyrobów akcyzowych odbierający od nabywcy (osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej) oświadczenie o ich przeznaczeniu na cele opałowe odpowiada za prawdziwość zawartych w tym oświadczeniu danych (wymienionych w art. 89 ust. 8 pkt. 1 ustawy o podatku akcyzowym, tj. imieniem i nazwiskiem nabywcy, numerem dowodu osobistego nabywcy lub nazwą i numerem innego dokumentu stwierdzającego tożsamość nabywcy) w sytuacji, gdy dowód osobisty nabywcy jest podrobiony, przerobiony lub sfałszowany, czego sprzedawca nie jest w stanie zweryfikować bez użycia specjalistycznej wiedzy, technik i urządzeń?

2010.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-10/10/JK
     ∟Podmiot sprzedający ciężki olej opałowy i zamierzający zastosować stawkę właściwą dla oleju opałowego przeznaczonego do celów opałowych powinien uzyskać od nabywcy oświadczenie które, najpóźniej w chwili sprzedaży, będzie zawierało wszystkie określone w ustawie elementy. Przez sprzedaż należy rozumieć moment zawarcia umowy, a nie fakt rozciągniętej w czasie jej realizacji. W ramach przepisów podatkowych określających wymogi formalne dotyczące składanych oświadczeń, nie określono procedury późniejszego, po wydaniu wyrobu, uzupełnienia ich treści. Wskazać należy, iż w przypadku niespełnienia warunków określonych w art. 89 ust. 5-15 ustawy stosuje się stawkę akcyzy określoną w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy.

2010.03.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1121/09-4/KB
     ∟Czy stanowisko, że w przypadku wystawienia przez sprzedawcę faktury sprzedaży korygującej ilość w związku z błędnym wskazaniem ilości na fakturze pierwotnej, nabywca winien wystawić tylko jedno oświadczenie zgodne z rzeczywistą ilością nabytego towaru, różną od ilości wskazanej w pierwotnej fakturze, jest prawidłowe?Czy wówczas opisane powyżej oświadczenie wskazujące ilość po korekcie powinno być dołączone do pierwotnej faktury?Czy – pomimo braku ustawowych regulacji dotyczących korekt – dopuszczalne jest wystawianie oświadczeń przez nabywcę oleju napędowego grzewczego zawierających ilość z faktury pierwotnej, pomimo zmiany ilości fakturą korygującą?

2010.02.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-903/09/PK
     ∟podmiot sprzedający olej opałowy i zamierzający zastosować stawkę właściwą dla oleju opałowego przeznaczonego do celów opałowych powinien uzyskać od nabywcy oświadczenie które, w zakresie art. 89 ust. 6 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym, powinno zawierać ilość wyrobu faktycznie wydanego w chwili sprzedaży oleju opałowego i ilość ta winna być zgodna z ilością określoną w fakturze VAT.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj