Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: czynności podlegające opodatkowaniu

 

czynności podlegające opodatkowaniu 2972 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

2014.05.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-419/14-2/AW
     ∟opodatkowanie świadczeń wzajemnych oraz zwolnienie tychże usług

2014.05.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-152/14-2/MZ
     ∟A zatem, jeżeli transakcja nabycia Nieruchomości, w części dotyczącej działki nr 107/1 będzie opodatkowana podatkiem od towarów i usług, powyższa czynność będzie korzystała z wyłączenia na podstawie art. 2 pkt 4 lit. a) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.

2014.05.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-151/14-2/MZ
     ∟Jeżeli Strony (Zbywca i Nabywca) wybiorą opcję opodatkowania przedmiotowej transakcji podatkiem od towarów i usług, powyższa czynność będzie korzystała z wyłączenia na podstawie art. 2 pkt 4 lit. a) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. W przeciwnym wypadku, od nabycia powyższej Nieruchomości Wnioskodawca zobowiązany będzie odprowadzić podatek od czynności cywilnoprawnych zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.

2014.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-277/14-2/MP
     ∟opodatkowanie świadczenia otrzymanego z tytułu przedterminowego rozwiązania umowy

2014.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-145/14-6/MZ
     ∟Opodatkowaniu przy przekształceniu spółek podlegają wkłady do spółki ponad tą ich część, która podlegała już opodatkowaniu. Opodatkowaniu podlega nadwyżka wkładów do spółki ponad ich wartość, która podlegała już opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych. Przepis art. 9 pkt 11 lit. a) ustawy w sposób jednoznaczny stanowi o opodatkowaniu różnicy pomiędzy wartością majątku wniesionego do spółki osobowej (jawnej lub komandytowej) a wysokością uprzednio opodatkowanego majątku spółki przekształcanej, tj. kapitału zakładowego sp. z o.o. Podstawę opodatkowania, zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, będzie stanowiła wartość wszystkich wkładów wniesionych do spółki osobowej powstałej w wyniku przekształcenia sp. z o.o., przy czym zwolnieniu z opodatkowania, zgodnie z art. 9 pkt 11 lit. a) ww. ustawy, będzie podlegała ta część wkładu odpowiadająca opodatkowanemu wcześniej podatkiem od czynności cywilnoprawnych kapitałowi zakładowemu. Stosownie do zapisu art. 6 ust. 9 ustawy od podstawy opodatkowania Wnioskodawca może odliczyć kwotę wynagrodzenia wraz z podatkiem od towarów i usług, pobraną przez notariusza za sporządzenie aktu notarialnego umowy spółki albo jej zmiany, jeżeli powoduje ona zwiększenie majątku spółki albo podwyższenie kapitału zakładowego; opłatę sądową związaną z wpisem spółki do rejestru przedsiębiorców lub zmianą wpisu w tym rejestrze dotyczącą wkładu do spółki albo kapitału zakładowego oraz opłatę za zamieszczenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym ogłoszenie o wpisach, o których mowa w pkt 2.

2014.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-145/14-5/MZ
     ∟Potwierdzono prawidłowość stanowiska Wnioskodawcy, że w powyższej sprawie znajdzie zastosowanie wyłączenie zawarte w art. 2 pkt 6 ustawy o PCC.

2014.05.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-191/14-2/MZ
     ∟należy stwierdzić, że podział majątku wspólnego Wnioskodawczyni i Męża, jako czynność nie wymieniona w art. 1 ust. 1 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych nie będzie podlegał opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych.

2014.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-115/14-5/MZ
     ∟Należy wskazać, że, w sytuacji, gdy majątek spółki przekształconej będzie wyższy niż kapitał zakładowy sp. z o.o., wówczas dojdzie do zwiększenia majątku spółki osobowej (spółki jawnej lub spółki komandytowej), a tym samym czynność ta będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych. Podstawę opodatkowania, zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, będzie stanowiła wartość wszystkich wkładów wniesionych do spółki osobowej powstałej w wyniku przekształcenia sp. z o.o., przy czym zwolnieniu z opodatkowania, zgodnie z art. 9 pkt 11 lit. a) ww. ustawy, będzie podlegała ta część wkładu odpowiadająca opodatkowanemu wcześniej podatkiem od czynności cywilnoprawnych kapitałowi zakładowemu.

2014.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-115/14-4/MZ
     ∟Potwierdzono prawidłowość stanowiska Wnioskodawcy, że w powyższej sprawie znajdzie zastosowanie wyłączenie zawarte w art. 2 pkt 6 ustawy o PCC.

2014.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-354/14-2/AW
     ∟opodatkowanie sprzedaży nieruchomości zabudowanej

2014.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-177/14-2/MZ
     ∟należy stwierdzić, iż planowane połączenie nie będzie skutkować powstaniem obowiązku podatkowego dla Wnioskodawcy.

2014.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-174/14-2/MZ
     ∟należy stwierdzić, że jeżeli w wyniku połączenia nie dojdzie do podwyższenia kapitału zakładowego spółki przejmującej, to planowane połączenie nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 1 ust. 3 pkt 3 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. Natomiast, jeżeli kapitał zostanie podwyższony, w powyższej sprawie znajdzie zastosowanie art. 2 pkt 6 lit. a) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.

2014.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-186/14-3/MZ
     ∟należy stwierdzić, iż umowa pożyczki nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 1 ust. 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, ponieważ jak wskazał Wnioskodawca środki pieniężne w chwili jej zawarcia będą znajdowały się poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz umowa pożyczki zostanie zawarta poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

2014.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-178/14-2/MZ
     ∟należy stwierdzić, iż umowa pożyczki nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 1 ust. 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, ponieważ jak wskazał Wnioskodawca środki pieniężne w chwili jej zawarcia będą znajdowały się poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz umowa pożyczki zostanie zawarta poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

2014.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-134/14-4/MZ
     ∟Potwierdzono prawidłowość stanowiska Wnioskodawcy, że przeniesienie praw z weksli nie będzie podlegać opodatkowaniu PCC.

2014.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-117/14-4/MZ
     ∟Przyjmując za Wnioskodawcą, że prawa majątkowe będące przedmiotem umowy sprzedaży wierzytelności będą wykonywane poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz umowa zostanie zawarta poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, należy stwierdzić, że umowa cesji Wierzytelności nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych, zgodnie z art. 1 ust. 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.

2014.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-113/14/KT
     ∟Opodatkowanie czynności wniesienia aportem znaków towarowych do spółki komandytowo-akcyjnej.

2014.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-91/14-4/IR
     ∟W zakresie uznania Wnioskodawcy za podatnika z tytułu importu usług i zwolnienia tych usług od opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

2014.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-878/12/14-7/S/AW
     ∟opodatkowanie otrzymywanych premii pieniężnych

2014.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-135/14-2/SJ
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie uznania jednostki budżetowej (ZGK) odpowiedzialnej za świadczenie usług wodno-kanalizacyjnej z zakresu uzdatniania i dostarczania wody za odrębnego od Gminy podatnika VAT oraz ustalenia, czy Gmina jest zobowiązana do korekty deklaracji VAT poprzez wykazanie VAT należnego i naliczonego wynikającego z działalności ZGK), jak również w zakresie prawa do doliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne oraz bieżące na budowę oraz utrzymanie infrastruktury wodno-kanalizacyjnej w oparciu o zasady przewidziane w art. 86 ust. 10 i 13 ustawy.

2014.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-61/14-4/MZ
     ∟Podsumowując, należy stwierdzić, iż w przedstawionym przez Wnioskodawcę przypadku z końcem 2010 r. nastąpiło przedawnienie zobowiązania podatkowego. W efekcie powyższego, do chwili powołania się przed organem podatkowym lub organem kontroli skarbowej na fakt zawarcia umowy pożyczki nie było podstaw do zapłaty podatku od czynności cywilnoprawnych. Dopiero z chwilą powołania się przez podatnika na fakt dokonania czynności cywilnoprawnej powstaje obowiązek podatkowy na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 4 uPCC. Konsekwencją tego powinno być zastosowanie stawki przewidzianej w przepisie art. 7 ust. 5 pkt 1 uPCC, zgodnie z którym stawka podatku wynosi 20%, jeżeli przed organem podatkowym lub organem kontroli skarbowej w toku czynności sprawdzających, postępowania podatkowego, kontroli podatkowej lub postępowania kontrolnego podatnik powołuje się na fakt zawarcia np. umowy pożyczki, a należny podatek od tej czynności nie został zapłacony. Jeżeli zapłata podatku następuje po upływie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego (na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 4 uPCC) podatnik jest zobowiązany do zapłaty także odsetek za zwłokę, stosownie do art. 53 Ordynacji podatkowej.

2014.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-157/14-2/MZ
     ∟Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, iż usługa sekurytyzacji nie została wymieniona w art. 1 ust. 1 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. A zatem, nie będzie podlegała opodatkowaniu powyższym podatkiem, o ile nie przybierze postaci którejkolwiek z czynności wymienionych w art. 1 ust. 1 ustawy. Natomiast, jeżeli czynność ta przybierze postać jakiejkolwiek z czynności wymienionej w art. 1 ust. 1 ustawy, będzie opodatkowana podatkiem od czynności cywilnoprawnych.

2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-75/14-4/IR
     ∟W zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług wg stawki 23% świadczonych usług zarządzania.

2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-137/14-2/MZ
     ∟W świetle powyższego, jeżeli ustanowienie i przeniesienie własności lokalu następuje w trybie i na zasadach określonych w art. 11 ust. 2 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, to umowa ustanowienia i przeniesienia prawa odrębnej własności do lokalu mieszkalnego nie będzie opodatkowana podatkiem od czynności cywilnoprawnych. Umowa taka nie jest bowiem umową sprzedaży ani inną umową wymienioną w art. 1 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. W związku z tym, jako nie wymieniona w zamkniętym katalogu art. 1 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy nie podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych.

2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-121/14-3/AK
     ∟Czy w związku z planowaną realizacją projektu Wnioskodawcy pn. „X” będzie przysługiwało prawo obniżenia kwoty podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego wynikającą z faktur zakupowych dot. przedmiotowego projektu w oparciu o metodę proporcjonalnego odliczenia podatku VAT (tzw. metodę struktury)?

2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-78/14/MS
     ∟Opodatkowanie czynności świadczonych na podstawie kontraktu.

2014.04.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-51/14-2/RR
     ∟Sposób opodatkowania podatkiem VAT umowy sprzedaży roszczeń.

2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-68/14/DM
     ∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego.

2014.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-86/14-3/SJ
     ∟Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Powiat jest zobowiązany do naliczania podatku należnego?

2014.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-86/14-2/SJ
     ∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów, jak i usług, Powiat ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej również: współczynnik sprzedaży), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 2. Czy występujące po stronie Powiatu zdarzenia (C-D), Powiat powinien traktować jako pozostające poza zakresem ustawy o VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 3. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Powiat w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązany do zastosowania również jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji etc.), a jeśli tak, to w jaki sposób Powiat powinien ją wyliczyć i zastosować?

49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj