Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: gmina
gmina 30267 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595
2015.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-424/15/AW
∟Zwolnienie od podatku dostawy budynku gospodarczego wraz z gruntem, na którym jest on posadowiony.
2015.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-274/15-2/KK
∟Wnioskodawca nie będzie miał możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadania?
2015.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/4512-281/15-2/ŻR
∟brak możliwości odliczenia podatku od towarów i usług VAT w związku z realizacją zadania
2015.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-312/15-2/PR
∟1. Czy pobierane od mieszkańców wpłaty, celem budowy oraz udostępnienia POŚ, podlegają opodatkowaniu VAT i nie korzystają ze zwolnienia z VAT?
2. Czy Gmina jest uprawniona do pełnego odliczenia VAT naliczonego od wydatków inwestycyjnych związanych z POŚ?
2015.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-302/15-2/AK
∟1. Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku?
2. W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. rok 2010), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2015.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-223/15-5/JSz
∟w zakresie nieuwzględniania obrotu wynikającego z działalności jednostek budżetowych w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy
2015.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-223/15-4/JSz
∟w zakresie:
wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu z tytułu poszczególnych dostaw towarów i świadczenia usług, w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2013 r.,
wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu z tytułu poszczególnych dostaw towarów i świadczenia usług, w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2014 r.
2015.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/4512-251/15-3/IG
∟Czy Gminie będzie przysługiwało prawo do odliczenia VAT naliczonego od wskazanych powyżej wydatków, tj. w szczególności usług:
e. wyceny działek,
f. ogłoszeń w prasie o zamiarze sprzedaży,
g. projektowych, związanych z podziałem lub scalaniem działek,
h. projektowych, związanych z ustaleniem i okazaniem granic działek?
2015.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/4512-251/15-2/IG
∟Czy dokonywana przez Gminę sprzedaż działek będzie podlegać opodatkowaniu VAT według podstawowej stawki VAT?
2015.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-251/15-4/MD
∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych dokumentujących wydatki bieżące oraz wydatki inwestycyjne związane ze Świetlicami poniesione po wprowadzeniu pełnej odpłatności z tytułu udostępniania Świetlic, od stycznia 2016 r
2015.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-251/15-3/MD
∟Podatek od towarów i usług w zakresie korekty podatku naliczonego na podstawie art. 90a ustawy oraz ustalenia stopnia wykorzystania świetlicy do czynności opodatkowanych.
2015.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-251/15-2/MD
∟Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy czynności udostępniania przez Gminę świetlic bezpośrednio na rzecz korzystających oraz na rzecz odbiorców, z tytułu których czynności Gmina będzie pobierać opłaty od GCKiB, stanowią usługę podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia od podatku.
2015.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-18/15/JKT
∟Czy udzielone poręczenie przez Gminę kredytu inwestycyjnego zaciągniętego przez Wnioskodawcę na realizację zadań własnych Gminy jest przychodem niepodlegającym opodatkowaniu, który nie stanowi przychodu z nieodpłatnych świadczeń w oparciu o art. 12 ust. 1 pkt 2 updop?
2015.07.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/4512-1-64/15-5/KG
∟Odliczenie podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących ponoszonych przez Gminę w związku z dzierżawą infrastruktury wodno-kanalizacyjnej.
2015.07.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/4512-1-64/15-4/KG
∟Opodatkowanie dzierżawy infrastruktury wodno-kanalizacyjnej.
2015.07.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-290/15-4/JSK
∟Opodatkowanie sprzedaży nieruchomości niezabudowanej.
2015.07.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-325/15/UH
∟opodatkowania usługi dzierżawy budynku, gruntu świadczonej przez Gminę na rzecz spółki,
prawa do odliczenia całości podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją inwestycji oraz sposobu realizacji tego prawa
2015.07.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-461/15/AJ
∟Opodatkowanie dostawy nieruchomości niezabudowanej.
2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4512-92/15-4/MK
∟Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego.
2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/4512-318/15-2/MSu
∟braku możliwości odliczenia podatku od towarów i usług VAT w związku z realizacją zadania polegającego na zbiórce odpadów zawierających azbest z terenu Gminy
2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/4512-313/15-2/MSu
∟Obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę poniesionego podatku VAT w związku z realizacją zadania
2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-366/15/AŚ
∟Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego ze wskazanymi wydatkami ponoszonymi na budowę linii energetycznej oświetlenia ulicznego, przebudowę napowietrznej linii energetycznej oraz budowę dróg dojazdowych do strefy ekonomicznej przez gminę
2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-329/15/UH
∟- opodatkowanie podatkiem VAT odpłatnego udostępniania targowiska (dzierżawy) na rzecz Zakładu Komunalnego Sp. z o.o.,
- prawo do odliczenia podatku naliczonego przez korektę okresów, w których Gmina otrzymała faktury od wykonawcy robót (dostawcy towarów lub usług) za wydatki inwestycyjne,
- - prawo do pełnego odliczenia VAT naliczonego wykazanego na fakturach dokumentujących wydatki poniesione na budowę targowiska.
2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-296/15/AŚ
∟Ustalanie obrotu dla celów podatku VAT oraz kalkulacji wartości współczynnika struktury sprzedaży.
2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-319/15/LSz
∟Sprzedaż samych gruntów zabudowanych pawilonem gastronomicznym będących własnością dzierżawcy będzie podlegała opodatkowaniu na zasadach ogólnych, tj. stawką VAT 23%.
2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/4510-429/15/IZ
∟Czy Spółka będzie mogła zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki stanowiące zwrot na rzecz Miasta nakładów pieniężnych poniesionych w związku z wykonaniem drogi krajowej? (pytanie oznaczone Nr 2 sformułowane w uzupełnieniu wniosku)
2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/4510-322/15/IZ
∟Czy Spółka będzie mogła zaliczyć wszystkie poniesione i udokumentowane prawidłowo wydatki związane z budową dróg lokalnych wraz z infrastrukturą techniczną oznaczonych na planie miejscowym jako X i Y bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 3)
2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-329/15/AJ
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami inwestycyjnymi ponoszonymi na uzbrojenie terenów w związku z realizacją projektu „XXX”.
2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-423/15/DM
∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno zakupu towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej także jako: współczynnik sprzedaży), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
3. Czy sprzedaż, wynikającą z działalności Jednostek z tytułu dostawy towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
4. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania również jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować?
5. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-395/15/KM
∟Prawo do odliczenia w przypadku transakcji zamiany nieruchomości.
575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.