Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: korekta

 

korekta 7365 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91

2015.07.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-315/15/ASz
     ∟prawo korekty do podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia budynku

2015.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4512-73/15-7/BM
     ∟Prawo do zastosowania korekty podatku naliczonego i odliczenia części podatku naliczonego z tytułu zrealizowanej inwestycji.

2015.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-362/15/KM
     ∟1. Opodatkowanie odpłatnego udostępnienia Infrastruktury wodno-kanalizacyjnej na podstawie umowy dzierżawy 2. Prawo do korekty nieodliczonego podatku naliczonego związanego z budową i remontami oraz sposobu dokonania tej korekty w związku ze zmianą przeznaczenia Infrastruktury, która została już oddana do użytkowania

2015.06.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-385/15-2/IG
     ∟1. Czy wpłaty otrzymane od mieszkańców z tytułu dofinansowania przydomowych oczyszczalni ścieków będą podlegały opodatkowaniu podatkiem VAT. 2. Czy Gmina ma prawo dokonania korekty deklaracji VAT-7K, jeżeli przez okres realizacji inwestycji, deklaracje VAT składane były z NIP Urzędu Gminy i w jaki sposób? 3. Czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w okresie od 24 marca 2011 r. do 30 października 2013 r. wystawionych na Gminę z NIP Gminy. Fakt ten miał miejsce w okresie ostatnich 5 lat? 4. Czy po 7 latach, z chwilą przekazania przydomowych oczyszczalni ścieków na własność rolników, Gmina będzie musiała zwrócić podatek naliczony od wydatków poniesionych na budowę oczyszczalni ścieków?

2015.06.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-350/15-2/AOg
     ∟- prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku zidentyfikowania potrzeby skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd - prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych z podaniem nazwy Urzędu i/lub numerem NIP Urzędu, a dotyczących transakcji w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych jeżeli błąd będzie dotyczył omyłkowego: wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez konieczności korygowania takich faktur

2015.06.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-243/15-4/AI
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków bieżących oraz od przyszłych wydatków inwestycyjnych w związku z odpłatnym udostępnieniem w roku 2015 infrastruktury wodno-kanalizacyjnej na rzecz ZWiK na podstawie umowy dzierżawy.

2015.06.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-243/15-3/AI
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania korekty podatku naliczonego, o której mowa w art. 91 ust. 7 ustawy o VAT i odliczenia odpowiedniej części podatku od wydatków inwestycyjnych w związku z odpłatnym udostępnieniem w roku 2015 infrastruktury wodno-kanalizacyjnej na rzecz ZWiK na podstawie umowy dzierżawy.

2015.06.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/4512-346/15/AB
     ∟Czy w świetle przedstawionych faktów Wnioskodawca jest zobowiązany do korekty podatku należnego VAT oraz zwrotu podatku VAT w świetle art. 89a ust. 4.

2015.06.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/4511-370/15/ESZ
     ∟zasad dokonywania korekty kosztów podatkowych w związku z otrzymaniem dofinansowania (dotacji)

2015.06.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-216/15-4/AD
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie uznania za zorganizowaną część przedsiębiorstwa wyodrębnionego Zakładu, opodatkowania czynności wniesienia aportem zespołu składników majątkowych w zamian za udziały oraz ewentualnej korekty podatku VAT.

2015.06.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-391/15/AW
     ∟Konieczność dokonania korekty podatku odliczonego od budowy domu przeznaczonego na sprzedaż w związku z wykorzystaniem go do czynności zwolnionej z opodatkowania (najem na cele mieszkaniowe)

2015.06.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-379/15-2/AM
     ∟1.Czy zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. otrzymane środki z Funduszu kolejowego stanowią przychód Spółki wolny od podatku dochodowego od osób prawnych? 2. Czy z kosztów uzyskania przychodu w Spółce wyłączone są odpisy amortyzacyjne z tytułu zużycia środków trwałych dokonywanych według zasad określonych w art. 16a-16m, od tej części ich wartości, która odpowiada poniesionym wydatkom na wytworzenie we własnym zakresie tych środków trwałych sfinansowanych docelowo środkami z Funduszu Kolejowego? 3. Czy w stosunku do wytworzonych (nabytych) środków trwałych, od których Spółka dokonuje już odpisów amortyzacyjnych, co do których Spółka otrzymała środki z Funduszu Kolejowego bądź takie środki otrzyma w przyszłości, Spółka powinna - zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. - wyłączyć z kosztów uzyskania przychodu odpisy amortyzacyjne (uprzednio zaliczone w koszty uzyskania przychodu) w części ich wartości, która odpowiada poniesionym wydatkom na wytworzenie lub nabycie tych środków pokrytych środkami wolnymi od podatku dochodowego w miesiącu ich otrzymania na bieżąco, bez korekty okresów poprzednich, w których odpisy te stanowiły koszty uzyskania przychodu, tzn. zastosować bieżącą korektę kosztów uzyskania przychodów? 4. Czy w stosunku do środków trwałych, które zostaną oddane do używania przed wpływem środków pieniężnych z Funduszu Kolejowego na rachunek bankowy Spółki, Spółka może dokonywać wyłączenia z kosztów uzyskania przychodu części odpisów amortyzacyjnych (w tych miesiącach - okresach - których one dotyczą) na poziomie planowanej wysokości procentowego dofinansowania z Funduszu Kolejowego, tzn. Spółka amortyzując dany środek trwały po oddaniu do użytkowania nie będzie uwzględniać co miesiąc w kosztach uzyskania przychodu części odpisów amortyzacyjnych, która zostanie objęta planowanym dofinansowaniem z Funduszu Kolejowego stanowiącym przychód wolny od podatku Jednak w momencie faktycznego otrzymywania dofinansowania z Funduszu Kolejowego Spółka dokona stosownej bieżącej korekty kosztów od ewentualnych różnic pomiędzy wielkością planowaną dofinansowania, a faktycznie otrzymaną kwotą dofinansowania z Funduszu Kolejowego?

2015.06.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-6/15/KP
     ∟korekta kosztów uzyskania przychodów, na podstawie art. 15b ustawy o CIT, w przypadku wyga-śnięcia wskutek konfuzji zobowiązania, do której dojdzie w wyniku połączenia Wnioskodawcy (wierzyciela) ze Spółką Przejmowaną (dłużnikiem)

2015.06.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-513/15/PSZ
     ∟Czy w miesiącu zapłaty kolejnych części wynagrodzenia za Znak Wnioskodawca będzie uprawniony do zwiększenia kosztów uzyskania przychodów o kwotę: ˗ dokonanego wcześniej zmniejszenia kosztów z tytułu odpisów amortyzacyjnych dokonywanych od Znaku wskutek przekroczenia terminów, o których mowa w art. 24d ust. 2 i ust. 3 w związku z ust. 6 i ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bądź ˗ niezaliczonej na podstawie art. 24d ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do kosztów uzyskania przychodów części odpisów amortyzacyjnych do łącznej wysokości wszystkich zapłaconych do tego momentu części wynagrodzenia należnego za Znak? Czy odpisy amortyzacyjne od Znaku mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów do wysokości/limitu odpowiadającego łącznej wysokości wszystkich zapłaconych do tego momentu części wynagrodzenia należnego za Znak pod warunkiem terminowego regulowania rat?

2015.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-260/15-5/IR
     ∟W zakresie: prawa do odliczenia przez Gminę podatku naliczonego z faktur zawierających nieprawidłowości dotyczące nabywcy czy Numeru Identyfikacji Podatkowej nabywcy bez konieczności korygowania faktury, prawa do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd, prawa do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd.

2015.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-196/15-5/MK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT dostawy Pawilonu Handlowego wybudowanego przez Wnioskodawcę i powstania obowiązku korekty podatku w związku z taką sprzedażą.

2015.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-196/15-4/MK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT dostawy budynku „B” i powstania obowiązku korekty podatku w związku z ich sprzedażą.

2015.06.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-255/15-2/MR
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie korekty podatku naliczonego w sytuacji zmiany przeznaczenia wykorzystywanych środków trwałych.

2015.06.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-212/15-4/MK
     ∟podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku naliczonego na podstawie art. 90a ustawy (pytanie oznaczone we wniosku nr 4) oraz ustalenia stopnia wykorzystania świetlicy do czynności opodatkowanych

2015.06.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-360/15-4/TW
     ∟Obowiązki płatnika i podatnika związane ze zwrotem nadpłaconych składek ZUS.

2015.06.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/4510-3-37/15-3/GJ
     ∟w zakresie korekty wysokości dyskonta w sytuacji przedterminowego rozwiązania umowy leasingu

2015.06.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/4510-348/15/SD
     ∟Zastosowanie art. 15b ust. 6 i ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, do odpisów amortyzacyjnych dot. środka trwałego wykorzystywanego na potrzeby prowadzonej działalności na podstawie umowy leasingu finansowego.

2015.06.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/4510-347/15/SD
     ∟Ustalenie sposobu stosowania art. 15b ustawy o CIT w przypadku uznania, że przepis ten znajdzie zastosowanie do odpisów amortyzacyjnych dokonywanych po 1 stycznia 2013 r. od składników majątku wykorzystywanych na podstawie zawartych przed 1 stycznia 2013 r. umów leasingu finansowego.

2015.06.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/4510-346/15/SD
     ∟Czy art. 15b ustawy o CIT, znajduje zastosowanie w odniesieniu do odpisów amortyzacyjnych dokonywanych od wykorzystywanych na podstawie umów leasingu finansowego składników majątku?

2015.06.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-418/15/AD
     ∟Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy, ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy, czy też powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. rok 2010).

2015.06.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-263/15-2/JSK
     ∟Opodatkowanie przekazania gospodarstwa rolnego synowi oraz obowiązek korekty podatku naliczonego.

2015.06.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-380/15-2/AM
     ∟1. Czy zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. otrzymane dofinansowanie jest przychodem Spółki zwolnionym od podatku dochodowego od osób prawnych? 2. Czy w stosunku do wytworzonych (nabytych) środków trwałych, od których Spółka dokonuje już odpisów amortyzacyjnych, co do których Spółka otrzymała dofinansowanie bądź takie dofinansowanie otrzyma w przyszłości, Spółka powinna - zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. - wyłączyć z kosztów uzyskania przychodu odpisy amortyzacyjne (uprzednio zaliczone w koszty uzyskania przychodu) w części ich wartości, która odpowiada poniesionym wydatkom na wytworzenie lub nabycie tych środków pokrytych dofinansowaniem wolnym od podatku dochodowego w miesiącu jego otrzymania na bieżąco, bez korekty okresów poprzednich, w których odpisy te stanowiły koszty uzyskania przychodu, tzn. zastosować bieżącą korektę kosztów uzyskania przychodów? 3. Czy w stosunku do środków trwałych, które zostaną oddane do używania przed wpływem środków pieniężnych z dofinansowania na rachunek bankowy Spółki, Spółka może dokonywać wyłączenia z kosztów uzyskania przychodu części odpisów amortyzacyjnych (w tych miesiącach - okresach - których one dotyczą) na poziomie planowanej wysokości procentowego dofinansowania danego środka trwałego, tzn. Spółka amortyzując dany środek trwały po oddaniu do użytkowania nie będzie uwzględniać co miesiąc w kosztach uzyskania przychodu części odpisów amortyzacyjnych, która zostanie objęta planowanym dofinansowaniem stanowiącym przychód wolny od podatku. Jednak w momencie faktycznego otrzymywania dofinansowania Spółka dokona stosownej bieżącej korekty kosztów od ewentualnych różnic pomiędzy wielkością planowaną dofinansowania, a faktycznie otrzymaną kwotą dofinansowania?

2015.06.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-288/15-3/AM
     ∟Ujmowanie faktur korygujących związanych z działalnością zorganizowanej części przedsiębiorstwa otrzymanych / wystawionych w dniu lub po dniu podziału

2015.06.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-286/15-2/AM
     ∟Wystawione w dniu lub po dniu podziału faktury korygujące VAT na rzecz kontrahentów, związane z Działalnością Dotyczącą Kawy, wynikające z umów dotyczących dostaw i dystrybucji kawy powinny mieć wpływ na przychody należne określone w fakturze podstawowej, bowiem dotyczą uprzednio wskazanych przychodów, a nie jakichkolwiek przychodów. Faktura korygująca nie generuje nowego (odmiennego) momentu powstania przychodu. W związku z powyższym (bez względu na przyczynę korekty) do rozliczenia faktur korygujących dotyczących sprzedaży, która została dokonana i co do której powstał przychód należny (skonkretyzował się), przed dniem podziału - zobowiązana jest wyłącznie Spółka Dzielona. Spółka Przejmująca będzie miała natomiast obowiązek ujęcia faktur korygujących dotyczących sprzedaży w odniesieniu do której przychód należny powstanie od dnia podziału. Natomiast w odniesieniu do ujęcia i rozliczenia faktur korygujących dotyczących nabycia towarów i usług, które zostały dokonane i ujęte w ciężar kosztów uzyskania przychodu (rozliczonych) przed dniem podziału - zobowiązana jest wyłącznie Spółka Dzielona. Spółce Przejmującej natomiast będzie przysługiwało prawo do ujęcia faktur korygujących dotyczących faktur dotyczących nabycia towarów i usług, które zgodnie z przepisami updop będą potrącalne od dnia podziału.

2015.06.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1252/12/15-5/S/MK
     ∟W którym roku podatkowym Spółka powinna uwzględnić otrzymane od kontrahentów rabaty potransakcyjne?

71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj