Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: koszty uzyskania przychodów

 

koszty uzyskania przychodów 53295 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-119/13-6/KJ
     ∟W związku z tym, że zgodnie z polityką rachunkowości Spółka rozliczy koszt opłaty przyłączeniowej w czasie, tj. proporcjonalnie do okresu, którego dotyczy, czy zasadne będzie jeśli dla celów podatkowych, Spółka zastosuje tę samą metodę zaliczenia powyższych kosztów, rozliczając je w czasie proporcjonalnie do długości okresu, którego dotyczą, przy uwzględnieniu zasady istotności?

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-232/13-5/KO
     ∟Zakres zagadnień związanych z rozliczeniami podatkowymi Wnioskodawcy, jako akcjonariusza spółek komandytowo-akcyjnych

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-232/13-4/KO
     ∟Zakres ustalenia źródła przychodów z udziału w spółce komandytowo-akcyjnej oraz możliwość opodatkowania przychodu podatkiem liniowym

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-231/13-5/KO
     ∟Zakres zagadnień związanych z rozliczeniami podatkowymi Wnioskodawcy, jako akcjonariusza spółek komandytowo-akcyjnych

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-231/13-4/KO
     ∟Zakres ustalenia źródła przychodów z udziału w spółce komandytowo-akcyjnej oraz możliwość opodatkowania przychodu podatkiem liniowym

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-230/13-5/KO
     ∟Zakres zagadnień związanych z rozliczeniami podatkowymi Wnioskodawcy, jako akcjonariusza spółek komandytowo-akcyjnych

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-230/13-4/KO
     ∟Zakres ustalenia źródła przychodów z udziału w spółce komandytowo-akcyjnej oraz możliwość opodatkowania przychodu podatkiem liniowym

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-516/13-2/AM
     ∟Zakres możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na nabycie usług prawniczych.

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-114/13-2/MC
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zastosowania przepisów o niedostatecznej kapitalizacji w związku z zawartą umową cash – poolingu.

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-113/13-2/ŁM
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zastosowania przepisów o niedostatecznej kapitalizacji w związku z zawartą umową cash – poolingu.

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-171/13-2/JG
     ∟Czy w przedstawionym powyżej stanie faktycznym Spółka jest uprawniona do zaliczania kosztów remontów generalnych środków trwałych do kosztów uzyskania przychodów proporcjonalnie do długości okresu, którego dotyczą (długość okresu użytkowania środka trwałego, który został wydłużony w wyniku przeprowadzenia remontu generalnego)?

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-430/13-4/AMN
     ∟1. Jakie skutki podatkowe generuje przedstawiony zaistniały stan faktyczny. tzn. czy wysokość wypłacanego pracownikowi ryczałtu jest kosztem uzyskania przychodu po stronie pracodawcy?2. Jakie skutki podatkowe generuje przedstawiony zaistniały stan faktyczny. tzn. czy wysokości ryczałtu stanowi przychód pracownika podlegający opodatkowaniu?

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-430/13-3/AMN
     ∟1. Jakie skutki podatkowe generuje przedstawiony zaistniały stan faktyczny. tzn. czy wysokość wypłacanego pracownikowi ryczałtu jest kosztem uzyskania przychodu po stronie pracodawcy?2. Jakie skutki podatkowe generuje przedstawiony zaistniały stan faktyczny. tzn. czy wysokości ryczałtu stanowi przychód pracownika podlegający opodatkowaniu?

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-719/13/JS
     ∟Czy w przypadku płatności ratalnych należy odpowiednio stosować art. 15b ustawy o CIT, tj. weryfikując kwestię uregulowania kwoty wynikającej z faktury (rachunku) lub innego dokumentu, jeśli nie istniał obowiązek wystawienia faktury (rachunku), zaliczonej do kosztów uzyskania przychodów, należy analizować uregulowanie w terminach wskazanych w art. 15 ust. 1 lub 2 ustawy o CIT (w zależności od długości ustalonego łącznego terminu płatności dla wszystkich rat) każdej ustalonej raty płatności w powiązaniu z terminem płatności ustalonym dla tej konkretnej raty a w przypadku uznania, że w stosunku do danej raty zaistnieją przesłanki skorygowania kosztów uzyskania p...

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-718/13/JS
     ∟Czy w sytuacji ustalenia przez Wnioskodawcę i kontrahenta jednorazowej płatności z tytułu nabycia towarów handlowych z terminem płatności dłuższym niż 90 dni:a) Wnioskodawca zobowiązany będzie zmniejszyć koszty uzyskania przychodów 90 tego dnia od dnia zaliczenia ich do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli kwoty wskazane na fakturach i innych dokumentach dokumentujących poniesienie ww. kosztów nie zostaną uregulowane przez Wnioskodawcę w ciągu tych 90 dni, czy teżb) Wnioskodawca zobowiązany będzie skorygować ww. koszty 90-tego dnia od dnia zaliczenia ich jako koszty uzyskania przychodów, jeżeli kwoty wskazane na fakturach i innych dokumentach dokumentujących pon...

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-717/13/JS
     ∟Czy w sytuacji ustalenia przez Wnioskodawcę i kontrahenta jednorazowej płatności z tytułu nabycia towarów handlowych, z terminem płatności krótszym niż 60 dni i nieuregulowania kwoty należnej kontrahentowi w terminie 30 dni od daty upływu ustalonego terminu płatności, Wnioskodawca obowiązany będzie do zmniejszenia kosztów uzyskania przychodów w miesiącu, w którym upłynął termin 30-dniowy liczony od daty upływu terminu płatności tylko w przypadku, gdy przed upływem tego terminu koszt z tytułu nabycia towarów handlowych zostanie potrącony, zgodnie z art. 15 ust. 4, 4b, 4c ustawy o CIT?Czy w przypadku, gdy koszt z tytułu nabycia towarów handlowych będzie mógł z...

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-716/13/JS
     ∟Czy wyrażenie „po upływie terminu określonego w ust. 1 lub 2” użyte w przepisie art. 15b ust. 8 ustawy o CIT, rozumieć należy jako:a) „upływ terminu płatności”, o którym mowa w art. 15b ust. 1 i 2 ustawy o CIT, czy też jakob) „upływ 30 dni od daty upływu terminu płatności” w odniesieniu do art. 15b ust. 1 oraz „upływ 90 dni od daty zaliczenia tej kwoty do kosztów uzyskania przychodów” w odniesieniu do art. 15b ust. 2 ustawy o CIT?

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-715/13/JS
     ∟Czy przez pojęcie „zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów”, o którym mowa w art. 15b ust. 1, 2 i 8 ustawy o CIT, należy rozumieć dzień potrącenia tych kosztów zgodnie z art. 15 ust. 4, 4b i 4c ustawy o CIT?

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-714/13/JS
     ∟Czy w przypadku płatności ratalnych należy odpowiednio stosować art. 15b ustawy o CIT, tj. weryfikując kwestię uregulowania kwoty wynikającej z faktury (rachunku) lub innego dokumentu, jeśli nie istniał obowiązek wystawienia faktury (rachunku), zaliczonej do kosztów uzyskania przychodów, należy analizować uregulowanie w terminach wskazanych w art. 15 ust. 1 lub 2 ustawy o CIT (w zależności od długości ustalonego łącznego terminu płatności dla wszystkich rat) każdej ustalonej raty płatności w powiązaniu z terminem płatności ustalonym dla tej konkretnej raty, a w przypadku uznania, że w stosunku do danej raty zaistnieją przesłanki skorygowania kosztów uzyskania ...

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-713/13/JS
     ∟Czy w sytuacji ustalenia przez Wnioskodawcę i kontrahenta jednorazowej płatności z terminem płatności dłuższym niż 90 dni:a) Wnioskodawca zobowiązany będzie zmniejszyć koszty uzyskania przychodów 90 tego dnia od dnia zaliczenia wydatków ujmowanych jako koszty pośrednie rozliczane w czasie do kosztów uzyskania przychodów (zgodnie z art. 15 ust. 4d zdanie drugie ustawy o CIT), jeżeli kwoty wskazane na fakturach i innych dokumentach dokumentujących poniesienie ww. kosztów nie zostaną uregulowane przez Wnioskodawcę w ciągu tych 90 dni, czy teżb) Wnioskodawca zobowiązany będzie skorygować koszty uzyskania przychodów 90 tego dnia od dnia zaliczenia wydatków ujmowanych j...

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-711/13/JS
     ∟Czy w sytuacji ustalenia przez Wnioskodawcę i kontrahenta jednorazowej płatności z terminem płatności krótszym niż 60 dni i nieuregulowania kwoty należnej kontrahentowi w terminie 30 dni od daty upływu ustalonego terminu płatności, Wnioskodawca obowiązany będzie do zmniejszenia kosztów uzyskania przychodów w miesiącu, w którym upłynął 30 dniowy termin liczony od daty upływu terminu płatności, w odniesieniu do tej części kosztów, która do tego dnia zostanie potrącona zgodnie z art. 15 ust. 4d zdanie drugie ustawy o CIT?

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-643/13/JS
     ∟W którym momencie Spółka powinna wyłączyć z podatkowych kosztów uzyskania przychodów kwotę wydatków odpowiadającą otrzymanej dotacji?

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-484/13/JS
     ∟W jaki sposób, w związku z otrzymaniem przedmiotowej dotacji podlegającej na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 updop zwolnieniu z podatku, powinna zostać wyliczona przez Spółkę kwota kosztów niestanowiących kosztów uzyskania przychodów?

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-467/13/JD
     ∟Czy różnice kursowe wykazywane w przychodach oraz kosztach podatkowych spółki osobowej, które będą łączone z przychodami oraz kosztami podatkowymi Wnioskodawcy mogą być wyliczone metodą bilansową, jeśli sprawozdanie finansowe spółki osobowej nie podlega badaniu przez podmiot uprawniony?

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-406/13/JS
     ∟Czy przez pojęcie „zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów”, o którym mowa w art. 15b ust. 1, 2 i 8 ustawy o CIT, należy rozumieć dzień potrącenia tych kosztów zgodnie z art. 15 ust. 4d i 4e ustawy o CIT?g

2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/415-430/13/ZK
     ∟Czy Wnioskodawca, który poniósł wydatki na położenie kostki brukowej na placu, który użytkuje na podstawie umowy użyczenia, może je traktować jako wydatki na remont i zaliczyć bezpośrednio w koszty podatkowe?

2013.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-227/13-2/PK1
     ∟udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia w poczet kosztów uzyskania przychodów kwoty wynikającej z potrącenia wzajemnej wierzytelności na podstawie Porozumienia.

2013.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-357/13-2//MK
     ∟Zakres obowiązków płatnika związanych z ustalaniem 50% kosztów uzyskania przychodów z tytułu wypłacanych honorariów autorskich w stanie prawnym od 01 stycznia 2013 r. w części dotyczącej możliwości uwzględnienia 20% kosztów uzyskania przychodów, w sytuacji gdy przychód osób zatrudnionych na warunkach umowy o dzieło przenoszącej prawa autorskie przekroczy w danym roku podatkowym kwotę 85,528 zł oraz w pozostałym zakresie.

2013.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-345/13-4/MK1
     ∟Zakres możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów.

2013.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-587/13/JG
     ∟koszta uzyskania przychodu w przypadku sprzedaży lokalu mieszkalnego w przypadku podwyższenia zobowiązania podatkowego w podatku od czynności cywilnoprawnych

835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj