Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: rodzice
rodzice 351 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2020.12.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.609.2020.4.MS
∟1. Czy w opisanej sytuacji Wnioskodawczyni ma prawo w całości skorzystać z ulgi prorodzinnej za troje dzieci za rok 2018, 2019 i 2020 r.?
2. Czy w przyszłości Wnioskodawczyni może skorzystać w całości z ulgi prorodzinnej za troje dzieci w przyszłych (kolejnych) latach?
2020.11.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.612.2020.1.MD
∟Możliwość opodatkowania dochodów na zasadach przewidzianych dla osób samotnie wychowujących dzieci. Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej.
2020.11.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.607.2020.3.ES
∟Dotyczy możliwości skorzystania z rozliczenia w sposób przewidziany dla osoby samotnie wychowującej dziecko (nieprawomocny wyrok rozwodowy).
2020.11.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.749.2020.2.KS
∟możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej za 2018 r. i w latach następnych
2020.11.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.761.2020.1.MKA
∟Rozliczenie jako osoba samotnie wychowująca dziecko w sytuacji gdy tylko wnioskodawczyni zajmuje się dzieckiem.
2020.10.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-2.4015.57.2020.4.MM
∟Skutki podatkowe darowizny przedsiębiorstwa na rzecz Wnioskodawcy przez jego ojca.
2020.10.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.664.2020.1.MKA
∟Odliczenie ulgi prorodzinnej.
2020.09.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.519.2020.2.MD
∟Możliwość opodatkowania dochodów na zasadach przewidzianych dla osób samotnie wychowujących dzieci. Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej.
2020.08.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4015.97.2020.BFP
∟Skutki podatkowe nabycia zachowku w postaci środków pieniężnych.
2020.08.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.450.2020.2.ES
∟Wnioskodawca w 2019 r. nie spełniał warunków preferencyjnego rozliczenia określonych w art. 6 ust. 4 tej ustawy. Małżeństwo Wnioskodawcy nie było rozwiązane prawomocnym orzeczeniem Sądu a ponadto samotnie nie wychowywał dziecka bowiem opiekę nad nim sprawował wraz z matką dziecka.
Mimo uzyskania w 2020 r. prawomocnego orzeczenia o rozwodzie prawo do skorzystania
z preferencyjnego rozliczenia przewidzianego dla osób samotnie wychowujących dzieci nie będzie przysługiwało Wnioskodawcy również w rozliczeniu za 2020 r. i lata następne (jeżeli nie zmieni się stan faktyczny lub nie ulegną zmianie przepisy prawa podatkowego w tym zakresie), ponieważ Wnioskodawca wychowuje dziecko wraz z byłą żoną.
2020.07.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.247.2020.3.MD
∟W sytuacji gdy Wnioskodawca z dwóch różnych związków posiada dwoje małoletnich dzieci – w stosunku do których faktycznie wykonuje władzę rodzicielską – co uprawnia Wnioskodawcę do ulgi prorodzinnej na każde z nich, to niezależnie od tego, że w wyniku porozumienia matka pierwszego z dzieci odlicza ulgę w pełnej wysokości na to z dzieci, w świetle przytoczonych przepisów (po spełnieniu wszystkich przesłanek wymaganych do jej zastosowania) – Wnioskodawcy przysługuje prawo do dokonania, w rozliczeniu za rok 2019, odliczenia ulgi na małoletnią córkę (drugie dziecko). Gdy żonie Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do odliczenia ulgi prorodzinnej, Wnioskodawca może odliczyć tę ulgę w pełnej wysokości, tj. 100% kwoty ustalonej zgodnie z art. 27f ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2020.07.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.350.2020.2.MD
∟Odliczenie w ramach tzw. ulgi prorodzinnej.
2020.06.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.330.2020.1.RS
∟Czy Wnioskodawczyni może skorzystać z opodatkowania dochodów za 2019 r. w sposób przewidziany dla osoby samotnie wychowującej dziecko?
2020.06.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.439.2020.1.MKA
∟Rozliczenie jako osoba samotnie wychowująca dziecko w sytuacji, gdy oboje rodzice zajmują się dzieckiem.
2020.06.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.240.2020.2.MKA
∟Odliczenie ulgi prorodzinnej na dzieci małoletnie.
2020.06.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.297.2020.1.KC
∟Możliwość rozliczenia się jako samotny rodzic.
2020.06.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.266.2020.1.MU
∟Ulga prorodzinna.
2020.06.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.85.2020.4.AK
∟ulga prorodzinna za 2019 rok – syn małoletni i syn pełnoletni
2020.05.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.289.2020.1.KR
∟Możliwość skorzystania przez Wnioskodawczynię z tzw. ulgi prorodzinnej
2020.05.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.94.2020.2.MD
∟Ulga prorodzinna.
2020.05.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.202.2020.1.MU
∟Ulga prorodzinna.
2020.05.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.268.2020.2.MKA
∟Preferencyjne rozliczenie jako osoba samotnie wychowująca dziecko, ulga prorodzinna.
2020.04.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.128.2020.1.MU
∟Ulga prorodzinna.
2020.04.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.92.2020.1.MD
∟Ulga prorodzinna.
2020.04.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.183.2020.2.MKA
∟Odliczenie ulgi prorodzinnej na dzieci małoletnie i pełnoletnie.
2020.03.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.35.2020.2.KR
∟Możliwość skorzystania przez Wnioskodawczynię z tzw. ulgi prorodzinnej w latach podatkowych 2018-2019 oraz latach przyszłych (kolejnych)
2020.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.46.2020.2.KC
∟Skutki podatkowe odpłatnego zbycia nieruchomości.
2020.03.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.152.2019.2.TR
∟Skoro w stosunku do małoletnich dzieci (córek) tylko Wnioskodawczyni wykonywała władzę rodzicielską bez udziału drugiego rodzica, to Zainteresowanej przysługiwało wyłączne prawo do dokonania odliczeń w ramach ulgi prorodzinnej wnikającej z art. 27f ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w rozliczeniu za lata: 2018 i 2019, tj. 100% kwoty ustalonej zgodnie z art. 27f ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2020.02.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.122.2019.2.MU
∟Ulga prorodzinna.
2020.02.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.92.2019.2.MD
∟Skoro tylko syn Wnioskodawcy – B, spełniał przesłanki warunkujące możliwość skorzystania przez Wnioskodawcę z omawianej ulgi, a w roku podatkowym 2018 dochód Wnioskodawcy oraz małżonki, ustalony według zasad powyżej wskazanych, przekroczył kwotę 112 000 zł uznać należy, że wystąpiła negatywna przesłanka uniemożliwiająca zastosowanie odliczenia od podatku w ramach tzw. ulgi prorodzinnej na podstawie art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zatem w związku z przekroczeniem wysokości określonego w art. 27f ust. 2 pkt 1 ww. ustawy łącznego limitu dochodu warunkującego prawo do odliczenia w sytuacji posiadania tylko jednego dziecka spełniającego przesłanki do skorzystania z ulgi prorodzinnej – Wnioskodawca nie ma prawa do odliczenia od podatku dochodowego za rok 2018 tej ulgi na syna B.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.