Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: rodzice
rodzice 351 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2020.01.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.898.2020.1.MKA
∟Odliczenie ulgi prorodzinnej.
2020.01.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.628.2019.2.MS
∟opodatkowania dochodów na zasadach przewidzianych dla osób samotnie wychowujących dzieci
2019.12.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.613.2019.3.KR
∟Możliwość skorzystania przez Wnioskodawczynię z tzw. ulgi prorodzinnej w latach podatkowych 2016-2018 oraz latach przyszłych (kolejnych)
2019.12.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.403.2019.1.MD
∟W sytuacji gdy Wnioskodawca przez cały 2019 r. wykonywał i przez lata następne będzie wykonywał władzę rodzicielską w stosunku do dwójki małoletnich córek i nie wyraża zgody na inny podział proporcji kwoty odliczeń, należy przyjąć że jest uprawniony do ulgi w wysokości połowy kwoty przysługującej na dwójkę tych małoletnich dzieci.
W świetle powyższego, mając na uwadze przedstawione zdarzenie przyszłe – przy spełnieniu przesłanek wynikających z art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych Wnioskodawca wobec braku porozumienia z mamą dzieci będzie miał prawo składając w 2020 r. zeznanie za 2019 r. skorzystać z ulgi prorodzinnej w wysokości 50% kwoty ulgi na każde dziecko, ustalonej zgodnie z art. 27f ust. 2 ww. ustawy.
Powyższe będzie miało zastosowanie również do lat następnych pod warunkiem, że nie ulegną zmianie przepisy prawa będące podstawą niniejszego rozstrzygnięcia oraz stan faktyczny sprawy, w szczególności Wnioskodawca będzie wspólnie z byłą małżonką nadal wykonywał władzę rodzicielską.
2019.12.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.398.2019.2.MD
∟Biorąc zatem pod uwagę okoliczności przedstawione we wniosku, w szczególności fakt, że Wnioskodawczyni sama opiekuje się dzieckiem, troszczy się o wszelkie jego potrzeby i sama je wyposaża, co wpływa na jego zdrowie i rozwój, natomiast ojciec dziecka – jak twierdzi Wnioskodawczyni – nie zabezpiecza żadnych potrzeb dziecka począwszy od bytowych, edukacyjnych, rozwojowych, zdrowotnych, emocjonalnych uznać należy, że Wnioskodawczyni przysługuje w pełnym wymiarze prawo do dokonania za 2015, 2016, 2017 i 2018 r. odliczenia w ramach ulgi prorodzinnej, wynikającej z art. 27f ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, na małoletnie dziecko.
Prawo do odliczenia w pełnym wymiarze ulgi na małoletnie dziecko będzie przysługiwało Wnioskodawczyni również w latach przyszłych pod warunkiem, że nie ulegną zmianie przepisy prawa będące podstawą niniejszego rozstrzygnięcia oraz stan faktyczny sprawy, w szczególności Wnioskodawczyni będzie nadal wyłącznie wykonywała władzę rodzicielską.
2019.11.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-2.4011.433.2019.2.MKA
∟Odliczenie ulgi prorodzinnej.
2019.11.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-3.4011.403.2019.2.MK
∟Przeznaczenie przychodu ze sprzedaży otrzymanego w drodze darowizny lokalu mieszkalnego (udziału w spółdzielczym własnościowym prawie do lokalu) w ciągu dwóch lat liczonych od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło zbycie na cele wskazane w art. 21 ust. 25 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, czyli: na zaspokojenie własnych potrzeb mieszkaniowych realizowanych poprzez zakup od matki udziału w lokalu mieszkalnym (udziału w spółdzielczym własnościowym prawie do lokalu) oraz zamieszkiwanie w tym lokalu - będzie uprawniało do skorzystania ze zwolnienia od podatku dochodowego w myśl art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2019.11.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.331.2019.3.MD
∟Czy małżonkom przysługuje ulga prorodzinna, z tytułu wychowania dzieci, do wysokości sumy składek społecznych i zdrowotnych Wnioskodawcy za rok 2016, 2017, 2018, 2019 oraz lata przyszłe?
2019.11.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.347.2019.2.MD
∟Mając na uwadze przedstawiony we wniosku stan faktyczny oraz powołane przepisy prawa należy stwierdzić, że skoro jednym z wymogów warunkujących dokonywanie odliczeń wynikających z art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w ramach omawianej ulgi jest utrzymywanie pełnoletnich dzieci w związku z wykonywaniem, nawet przymusowo obowiązku alimentacyjnego to w sytuacji gdy były mąż uiszczał alimenty na pełnoletnie, studiujące, niepracujące dzieci wykonując wobec nich obowiązek alimentacyjny, Wnioskodawczyni nie przysługuje wyłączne prawo do skorzystania z ulgi prorodzinnej na dzieci. W przypadku braku porozumienia rodziców co do wysokości dokonywanego odliczenia, każdy z rodziców ma możliwość odliczenia połowy przysługującej kwoty ulgi.
Jednocześnie wskazać przy tym należy, że rozstrzyganie ewentualnych sporów między byłymi małżonkami odnoszących się do kwestii wykorzystania ulgi nie należy do kompetencji organu wydającego interpretacje.
2019.09.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.294.2019.1.MD
∟Ustalając za rok 2018 dochód córki (…) Wnioskodawczyni zobowiązana była od kwoty osiągniętego przez córkę przychodu z działalności wykonywanej osobiście (umowy-zlecenia) odjąć wyłącznie koszty jego uzyskania. Ponieważ dochód ten, w przypadku tej pełnoletniej, uczącej się córki w 2018 r. przekroczył kwotę 3.089 zł, o której mowa w art. 27f w powiązaniu z art. 6 ust. 4 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, to nie została spełniona jedna z przesłanek warunkujących możliwość skorzystania z omawianej ulgi. Oznacza to, że Wnioskodawczyni nie mogła, w rozliczeniu za rok 2018, zastosować ulgi prorodzinnej na tę córkę.
2019.09.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-2.4015.119.2019.1.PB
∟w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia podmiotowego.
2019.09.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-2.4011.312.2019.2.TR
∟Z uwagi na brak porozumienia w tym zakresie z matką synów – jak to wynika z rozpatrywanego stanu faktycznego – Wnioskodawcy przysługuje odliczenie w wysokości po 50% kwoty ulgi na każdego z synów, zarówno za rok 2017, jak i za rok 2018.
2019.09.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.433.2019.1.DA
∟Skutki podatkowe odpłatnego zbycia udziału w nieruchomości nabytego w spadku po rodzicach.
2019.09.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.255.2019.2.BK
∟Warunki do skorzystania z ulgi prorodzinnej w całości.
2019.09.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.278.2019.1.BK
∟Warunki do skorzystania z ulgi prorodzinnej w całości.
2019.07.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.205.2019.1.ŁS
∟Ulga prorodzinna na niepełnosprawnego pełnoletniego syna otrzymującego rentę socjalną oraz zasiłek (dodatek) pielęgnacyjny.
2019.07.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-2.4011.215.2019.2.MKA
∟Odliczenie ulgi prorodzinnej na małoletnie i pełnoletnie dziecko.
2019.06.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.178.2019.1.ŁS
∟Możliwości skorzystania z rozliczenia w sposób przewidziany dla osoby samotnie wychowującej dziecko.
2019.06.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.219.2019.2.JK3
∟Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej ( 4 dzieci z rożnych związków).
2019.06.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.147.2019.2.MU
∟Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej.
2019.06.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT3.4011.251.2019.1.KK
∟w zakresie skutków podatkowych odpłatnego zbycia nieruchomości
2019.06.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-2.4011.194.2019.1.AK
∟Opodatkowanie sprzedaży nieruchomości nabytej w spadku po rodzicach.
2019.06.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.133.2019.1.MU
∟Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej.
2019.05.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.94.2019.2.MD
∟Biorąc pod uwagę fakt, że Wnioskodawczyni posiada jedno dziecko, a w roku podatkowym 2018 dochód jej oraz małżonka – ustalony według zasad powyżej wskazanych – przekroczył kwotę 112.000 zł uznać należy, że wystąpiła negatywna przesłanka uniemożliwiająca zastosowanie odliczenia od podatku w ramach tzw. ulgi prorodzinnej na podstawie art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zatem w związku z przekroczeniem wysokości określonego w art. 27f ust. 2 pkt 1 ww. ustawy łącznego limitu dochodu warunkującego prawo do odliczenia w sytuacji posiadania jednego małoletniego dziecka – Wnioskodawczyni nie przysługuje ulga prorodzinna za 2018 r. i nie ma prawa odliczyć od podatku dochodowego kwoty 1.112,04 zł.
2019.05.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.115.2019.2.MU
∟Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej za lata 2013-2018.
2019.05.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.188.2019.4.KR
∟Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej w latach 2015-2018 i latach kolejnych
2019.05.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-2.4011.146.2019.1.AK
∟Możliwość skorzystania z preferencyjnego rozliczenia jako osoba samotnie wychowująca dziecko, w przypadku prawomocnego wyroku o zaprzeczenie ojcostwa przez męża.
2019.05.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.107.2019.1.MU
∟Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej za lata 2015-2018.
2019.05.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-2.4011.94.2019.2.MKA
∟Zwolnienie z opodatkowania alimentów ustanowionych w ugodzie zawartej w formie aktu notarialnego.
2019.04.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-2.4011.45.2019.1.MKA
∟Skutki podatkowe sprzedaży prawa do udziału w nieruchomości nabytego w spadku po rodzicach.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.