Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: wierzytelność
wierzytelność 7066 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2021.07.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.185.2021.3.RD
∟Skutki podatkowe związane z nabyciem wierzytelności.
2021.06.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.101.2021.MM
∟Rozliczając się z dochodów za 2020 r. – łącznie z mężem – Wnioskodawczyni była zobowiązana do uwzględnienia w zeznaniu rocznym za 2020 r. przychodu z tytułu otrzymanych przez zmarłego męża środków pieniężnych ze zbytej wierzytelności.
2021.06.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.109.2021.1.AG
∟konsekwencje podatkowe związane z przeniesieniem na rzecz wspólnika wierzytelności z tytułu sprzedaży Nieruchomości oraz wierzytelności Wnioskodawcy wobec Spółdzielni w ramach postępowania likwidacyjnego
2021.06.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.285.2021.2.JS
∟Dwie operacje: 1) nabycie z tytułu dziedziczenia prawa majątkowego w postaci roszczenia wobec wspólników spółki cywilnej oraz 2) późniejsza sprzedaż wierzytelności są odrębnymi, kolejnymi czynnościami, które należy ocenić niezależnie od siebie pod względem skutków prawnych.
2021.06.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.125.2021.1.AG
∟Kwalifikacja przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów do odpowiedniego źródła przychodów oraz moment zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów.
2021.06.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.143.2021.2.JKU
∟sekurytyzacja
2021.06.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4014.105.2021.2.MD
∟W omawianym przypadku, transakcja ta (sprzedaż wierzytelności) będzie objęta opodatkowaniem podatkiem od towarów i usług, choć zobowiązanym z tego tytułu nie będzie Wnioskodawca, a Polscy Klienci. Transakcja ta nie będzie zatem podlegała opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 2 pkt 4 lit. a) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.
2021.06.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.123.2021.2.AP
∟w zakresie ustalenia, czy na podstawie pisma syndyka masy upadłościowej oraz na podstawie protokołu sporządzonego przez podatnika, Wnioskodawca może zaliczyć nieściągalną wierzytelność do kosztów uzyskania przychodów
2021.06.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.11.2021.2.MK
∟w zakresie ustalenia czy wniesienie wkładu niepieniężnego, tj. wierzytelności wobec Dłużnika (spółki jawnej) o zwrot kwoty pożyczki wraz z odsetkami spowoduje powstanie po stronie Wnioskodawcy – spółki komandytowo-akcyjnej przychodu podatkowego
2021.06.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.960.2020.2.IK
∟korekta podatku należnego na podstawie art. 89a ust. 1 ustawy oraz przepisów Dyrektywy2006/112/WE
2021.06.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.155.2021.1.BKD
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym kwoty zakupionych i wymagalnych Wierzytelności, które Spółka na podstawie Umowy ramowej przekazuje od leasingobiorców na rzecz Kupującego nie mieszczą się w katalogu świadczeń wymienionych w art. 21 ust. 1 Ustawy o CIT, w związku z czym nie podlegają one opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym na terytorium Polski i w konsekwencji Spółka w świetle art. 26 ust. 1 i ust. 2e Ustawy o CIT nie będzie płatnikiem zobowiązanym do poboru i zapłaty podatku z tytułu przekazywanych kwot
2021.06.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.154.2021.1.BKD
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym w opisywanym zdarzeniu przyszłym Spółka nie będzie rozpoznawać przychodów podatkowych w wysokości kwot wypłaconych przez Kupującego z tytułu nabywanych od Spółki Wierzytelności zarówno w odniesieniu do umów leasingu, o których mowa w art. 17b ust. 1 Ustawy o CIT (leasing operacyjny) jak i umów, o których mowa w art. 17f ust. 1 Ustawy o CIT (leasing finansowy), w związku z którymi Spółka zbywa Wierzytelności na rzecz Kupującego,
Czy wobec twierdzącej odpowiedzi na pytanie nr 1, Spółka, zgodnie z dyspozycją art. 17k ust. 2 Ustawy o CIT, zobowiązana będzie do rozpoznania przychodów podatkowych w wysokości opłat leasingowych wynikających z umów leasingu w dacie ich wymagalności oraz do rozpoznania kosztów uzyskania przychodów w wysokości dyskonta stanowiącego wynagrodzenie ponoszone na rzecz Kupującego jednorazowo w dniu jego poniesienia, jako kosztów pośrednio związanych z przychodami Spółki stosownie do art. 15 ust. 4d Ustawy o CIT
2021.06.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.181.2021.1.WN
∟opodatkowanie podatkiem VAT czynności udzielania pożyczek przez „pożyczkodawców” na rzecz Wnioskodawcy
- usług udzielania przez Wnioskodawcę pożyczek na rzecz JST, mieszczących się w Grupie 1
- usług na rzecz Banku mieszczące się w Grupie 1, z tytułu których Spółka otrzymuje od Banku wynagrodzenie związane z cesją wierzytelności z umowy pożyczki i ich dalszą obsługą przez dłużnika na rzecz Banku
- usług pośrednictwa na rzecz Banku w zakresie usług udzielania pożyczek przez Bank, mieszczące się w Grupie 2
- usług pośrednictwa na rzecz Banku w świadczeniu usług udzielania kredytów przez Bank, mieszczące się w Grupie 3
- usług pośrednictwa na rzecz JST w zakresie pozyskania pożyczki lub kredytu bankowego, mieszczące się w Grupie 4
2021.06.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.254.2021.1.JM
∟skutki podatkowe spłaty wierzytelności przez osobę trzecią
2021.05.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.25.2021.1.ICZ
∟Czy wnioskodawca ma prawo do skorzystania z ulgi na złe długi na podstawie art. 89a ustawy w sytuacji gdy od daty wystawienia faktur dokumentujących wierzytelność upłynęły 2 lata?
2021.05.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.23.2021.1.IK
∟korekta podatku należnego na podstawie art. 89a ust. 1 ustawy oraz przepisów Dyrektywy2006/112/WE
2021.05.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.126.2021.1.PB
∟w zakresie ustalenia czy w przypadku gdy dojdzie do przedawnienia zobowiązania cywilnoprawnego, po stronie Wnioskodawcy powstanie przychód z tytułu nieodpłatnego świadczenia stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2021.05.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-2.4012.166.2021.1.MB
∟Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do skorygowania podstawy opodatkowania oraz podatku należnego na podstawie art. 89a ust. 1 ustawy w zakresie wierzytelności w stosunku do których upłynęły 2 lata licząc od końca roku, w którym faktury te zostały wystawione.
2021.05.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-2.4012.552.2020.2.AA
∟Wnioskodawca nie miał prawa do obniżenia podstawy opodatkowania i kwoty podatku należnego w związku z wystąpieniem u niego wierzytelności uznanych jako nieściągalne po upływie dwóch lat licząc od końca roku, w którym została wystawiona faktura nr 3033 dokumentująca wierzytelność, gdyż korekta powinna zostać dokonana z uwzględnieniem treści obowiązującego przepisu art. 89a ust. 2 pkt 5 polskiej ustawy o VAT
2021.05.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.837.2020.2.ŻR
∟możliwość zastosowania tzw. ulgi na złe długi w odniesieniu do należności nieuiszczonych przez dłużnika, który jest w trakcie postępowania restrukturyzacyjnego, w sytuacji, gdy nie upłynęły 2 lata, licząc od końca roku, w którym były wystawione faktury,
możliwość zastosowania tzw. ulgi na złe długi w odniesieniu do należności nieuiszczonych przez dłużnika, który nie będzie już w trakcie postępowania restrukturyzacyjnego, po upływie 2 lat licząc od końca roku, w którym były wystawione faktury
2021.05.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-2.4014.45.2021.2.PB
∟w zakresie skutków podatkowych cesji praw i obowiązków wynikających z umowy deweloperskiej.
2021.04.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.35.2021.1.KP
∟Możliwości zastosowania tzw. „ulgi na złe długi” w odniesieniu do należności nieuiszczonych przez dłużnika, który został postawiony w stan upadłości, po upływie 2 lat licząc od końca roku, w którym były wystawione faktury.
2021.04.26 - Minister Finansów - SP4.8203.2.2020
∟Wydatki na nabycie skarbowych papierów wartościowych są kosztami uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów straty z odpłatnego zbycia wierzytelności, które wynika z art. 16 ust. 1 pkt 39, nie obejmuje zbycia skarbowych papierów wartościowych.
2021.04.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.9.2021.4.MS
∟- Czy Dyskonto oraz Dodatkowe Wynagrodzenie obejmujące prowizję administracyjną oraz zwrot kosztów poniesionych przez SPV w ramach realizacji Transakcji Sekurytyzacji płacone przez Spółkę na rzecz SPV stanowią zyski przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 7 UPO Polska - Irlandia i w konsekwencji nie podlegają one opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w Polsce?
- Czy płatności otrzymane przez Spółkę od Dłużników z tytułu spłaty Wierzytelności, które będą przekazywane przez Spółkę do SPV w wykonaniu umowy o administrowanie Wierzytelnościami oraz wypłata przez Spółkę na rzecz SPV Dodatkowego Wynagrodzenia tytułem realizacji Transakcji Sekurytyzacji nie będą podlegały podatkowi u źródła w Polsce?
2021.04.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.66.2021.1.JKU
∟w zakresie konsekwencji podatkowych w związku z objęciem udziałów w spółce z o.o.
2021.04.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.1.2021.2.BG
∟Skutki podatkowe w zakresie umów o Produkty Finansowe (leasingu, najmu, pożyczki)
2021.03.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1.4011.997.2020.2.MT
∟Przychód, jaki uzyska Wnioskodawca z tytułu spłaty nabytej wierzytelności w opisanym zdarzeniu przyszłym:
- nie będzie przychodem ze źródła kapitały pieniężne (art. 17 ust. 1 updof);
- będzie przychodem z praw majątkowych (art. 10 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 18 updof).
2021.03.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.39.2021.1.IZ
∟w zakresie ustalenia:
- czy odpisanie przez SKOK na poziomie bilansu wierzytelności nieściągalnych z tytułu kredytów i pożyczek oraz ich przeniesienie do ewidencji pozabilansowej wraz z utworzonymi odpisami aktualizującymi wartość tych wierzytelności wyliczonymi na dzień odpisania, w tym odpisami aktualizującymi zaliczonymi uprzednio do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 26b ustawy CIT, jest neutralne na gruncie ustawy CIT, a tym samym nie spowoduje obowiązku rozpoznania przychodu podatkowego przez SKOK oraz nie pozbawi SKOK prawa do utrzymania w kosztach uzyskania przychodów kosztów rozpoznanych uprzednio z tytułu odpisu aktualizującego wartość przeniesionych wierzytelności,
- czy w przypadku, gdy warunek uprawdopodobnienia nieściągalności danej wierzytelności, o którym mowa w art. 16 ust. 2a pkt 3 w zw. z ust. 1 pkt 26b ustawy CIT, zostanie spełniony już po przeniesieniu tej wierzytelności wraz z odpisem aktualizującym wartość tej wierzytelności do ewidencji pozabilansowej, SKOK będzie miał prawo zwiększyć koszty uzyskania przychodu o utworzone wcześniej odpisy aktualizujące,
- czy w przypadku sprzedaży wierzytelności na rzecz podmiotu sekurytyzacyjnego już po przeniesieniu tej wierzytelności wraz z odpisem aktualizującym wartość tej wierzytelności do ewidencji pozabilansowej, SKOK zgodnie z art. 15 ust. 1ha pkt 1 ustawy CIT będzie mógł zaliczyć stratę ze zbycia tej wierzytelności do kosztów uzyskania przychodów na takich samych zasadach, jak gdyby wierzytelność została sprzedana przed przeniesieniem do ewidencji pozabilansowej.
2021.03.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.482.2020.2.ANK
∟W zakresie skutków podatkowych powstałych w związku ze sprzedażą wierzytelności nabytych przez Wnioskodawcę w ramach Umowy poręczenia.
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.505.2020.2.AT
∟w zakresie ustalenia czy Wspólnota może skorzystać z tzw. ulgi na złe długi.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.