Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: akcyza
akcyza 1638 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
2015.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4513-1/15-2/KB
∟W zakresie obowiązku zapłaty akcyzy z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu ciężarowego
2015.03.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-85/14-4/KK
∟1.systemu EU ETS jest systemem prowadzącym do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub podwyższenia efektywności energetycznej, o którym mowa w art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku akcyzowym.
2.system ISO 14001:2004 jest systemem prowadzącym do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub podwyższenia efektywności energetycznej, o którym mowa w art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku akcyzowym.
3. Spółce przysługuje prawo do zwolnienia z podatku akcyzowego przewidzianego w art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy, w związku z art. 31b ust. 10 ustawy z tytułu zużycia wyrobów gazowych do celów opałowych, ponieważ z opisu sprawy wynika, iż Spółka spełnia warunki do zastosowania ww. zwolnienia.
2015.03.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-43/12-6/15-S/KK
∟Liście tytoniu (odżyłowanego i nieodżyłowanego), które nie zostaną ani pocięte ani skręcone lub sprasowane w postaci bloków lecz nadają się do palenia bez dalszego przetworzenia przemysłowego nie podlegają podatkowi akcyzowemu z uwagi na brak spełnienia warunku w postaci konieczności pocięcia, podzielenia inaczej, skręcenia lub sprasowania w postaci bloków przedmiotowego tytoniu.
2015.03.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-133/14-4/TW
∟Podatek akcyzowy w zakresie możliwości ubiegania się o zwrot akcyzy w związku z wewnątrzwspólnotową dostawą lub eksportem wyrobów z zapłaconą akcyzą na terytorium kraju, zakupionych od podmiotu niebędącego podatnikiem akcyzy.
2015.03.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-136/14-2/TK
∟Czy w zawiązku z brzmieniem art. 7i ustawy o podatku akcyzowym wiążąca informacja taryfowa (potwierdzająca prawidłową klasyfikację statystyczną towaru), którą Zainteresowany otrzymał na produkt będzie obowiązywać w obrocie tym wyrobem na terenie kraju i będzie wiążąca dla organu podatkowego w zakresie prawidłowej klasyfikacji wyrobu i prawidłowej wysokości stawki podatku akcyzowego?
2015.03.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-135/14-2/TK
∟Czy w opisanym zaistniałym stanie faktycznym, w przypadku gdy podmiot, który nabywa od Zainteresowanego produkt i wykorzysta go niezgodnie z jego przeznaczeniem, które deklaruje Wnioskodawca (wykorzystanie produktu opisane jest w karcie charakterystyki oraz na etykiecie) spowoduje u Zainteresowanego utratę zwolnienia od podatku akcyzowego, z którego skorzysta na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym?
2015.03.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-722/14/JK
∟W sytuacji, gdy Wnioskodawca po nabyciu wewnątrzwspólnotowym samochodów ciężarowych dokona ich rejestracji, w tym charakterze, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, a następnie dokona ich przeróbki na samochody osobowe, to czynność ta nie mieści się w przedmiocie opodatkowania określonym w art. 100 ust. 1 ustawy.
2015.03.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-131/14-2/TW
∟Podatek akcyzowy w zakresie zużycia oleju opałowego „a” o kodzie CN 2710 19 47 jako paliwo silnikowe.
2015.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1256/14-2/KB
∟w zakresie braku opodatkowania akcyzą samochodów po pierwszej rejestracji
2015.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-130/14-2/TK
∟Podatek akcyzowy w zakresie olejów smarowych.
2015.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-129/14-2/TK
∟Podatek akcyzowy w zakresie olejów smarowych.
2015.03.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-127/14-4/TK
∟Podatek akcyzowy w zakresie stawki akcyzy na wyrób pośredni o kodzie CN 2206 00 oraz rodzaju znaków skarbowych akcyzy jakie należy umieścić na opakowania jednostkowe o pojemności do 0,5 l tego wyrobu.
2015.03.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4513-4/15-2/KK
∟Błędne dane zawarte w oświadczeniu nabywcy same w sobie nie są równoważne z niespełnieniem warunków, określonych w art. 89 ust. 5-15 ustawy. Nie skutkują one także automatycznie koniecznością zastosowania stawki akcyzy określonej w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy.
2015.03.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1414/14-2/AP
∟Czy w księgach rachunkowych za 2014 r. Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów kwotę wpłaconego podatku akcyzowego do urzędu celnego oraz kwotę zapłaconych odsetek od pojazdów?
2015.03.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-128/14-4/TW
∟Podatek akcyzowy w zakresie warunków zwolnienia sprzedaży wyrobów węglowych na terytorium kraju finalnemu nabywcy węglowemu.
2015.02.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/4513-6/15/JK
∟W sytuacji, gdy Wnioskodawca po nabyciu wewnątrzwspólnotowym samochodów ciężarowych dokona ich rejestracji, w tym charakterze, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, a następnie dokona ich przeróbki na samochody osobowe, to czynność ta nie mieści się w przedmiocie opodatkowania określonym w art. 100 ust. 1 ustawy.
2015.02.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-679/14/JK
∟Zainteresowany jest producentem wyrobu akcyzowego − estrów metylowych wyższych kwasów tłuszczowych o kodzie CN 3824 90 91. W przypadku, gdy przedmiotowe wyroby akcyzowe będą wyprowadzane ze składu podatkowego do podmiotu niebędącego odbiorcą w procedurze zawieszenia poboru akcyzy i jednocześnie producenta innych wyrobów niż wyroby przeznaczone do celów opałowych lub napędowych objęte są – z uwagi na przeznaczenie − zerową stawką akcyzy.
2015.02.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-84/14-2/BJ
∟Spółka ma prawo do obniżenia wpłat dziennych należnej akcyzy o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy prawidłowo naniesionych. Spółka po naniesieniu nowych znaków akcyzy, ma prawo do ponownego obniżenia wpłat dziennych należnej akcyzy o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy prawidłowo naniesionych w składzie podatkowym na terytorium kraju. Spółka nie jest zobowiązana do dokonania korekty złożonej deklaracji podatkowej, w której dokonała obniżenia należnej akcyzy o wartość podatkowych znaków akcyzy nałożonych uprzednio. Nabyte wewnątrzwspólnotowo przed zakończeniem procedury zawieszenia poboru akcyzy powinny być prawidłowo oznaczone nowymi podatkowymi znakami akcyzy właściwymi dla wyrobów nabywanych wewnątrzwspólnotowo.
2015.02.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-83/14-2/KK
∟: pył tytoniowy stanowiący odpad w procesie produkcji papierosów, zbierany z filtrów odpylających nie może zostać uznany za susz tytoniowy w rozumieniu art. 99a ust. 1 ustawy.
pył tytoniowy stanowiący odpad w procesie produkcji papierosów, zbierany z filtrów odpylających nie może zostać uznany za wyrób energetyczny w rozumieniu art. 86 ust. 1 ustawy
2015.02.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-125/14-2/TK
∟Podateku akcyzowy w zakresie zwolnienia od akcyzy wyrobów węglowych zużywanych do dosuszania ziaren zbóż dla potrzeb własnego gospodarstwa rolnego.
2015.02.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1081/14-5/KB
∟w zakresie stawki dla importowanego oleju o kodzie CN 2707 99 99 90 oraz obowiązku żądania od nabywców stosownych oświadczeń w przypadku sprzedaży oleju opałowego
2015.02.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-121/14-2/TK
∟Podatek akcyzowy w zakresie obowiązku zbierania oświadczeń od nabywców oraz przygotowywania i składania do naczelnika urzędu celnego zestawień oświadczeń oraz obowiązku zapłaty akcyzy.
2015.02.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-159/12/15-5/S/KB
∟w zakresie opodatkowania wyrobów węglowych
2015.01.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-123/14-2/TK
∟Podatek akcyzowy w zakresie: rozliczenia ubytków i nadwyżek napojów alkoholowych w magazynowym składzie podatkowym oraz kompensacji nadwyżki z ubytkami tych wyrobów.
2015.01.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-78/14-2/KK
∟Wnioskodawca - przedsiębiorstwo energetyczne, nie będzie uprawniony do korzystania ze zwolnienia z podatku akcyzowego przewidzianego w art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy.
2015.01.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-76/14-2/KK
∟Wnioskodawca jest uprawniony do zastosowania jednego z enumeratywnie wskazanych zwolnień w związku ze zużyciem wyrobów węglowych do celów opałowych tj. na podstawie art. 31b ust. 1 pkt 2 ustawy lub art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy, przy spełnieniu warunków określonych w ustawie.
2015.01.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-74/14-5/BJ
∟Spółka w przypadku uzyskania koncesji z Urzędu Regulacji Energetyki na wytwarzanie energii elektrycznej, będzie podatnikiem podatku akcyzowego z tytułu zużycia na potrzeby własne w ramach prowadzonej działalności gospodarczej energii elektrycznej zakupionej od dostawcy zewnętrznego.
2015.01.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-74/14-4/BJ
∟Spółka nie korzysta/nie będzie korzystać z przewidzianego w § 5 rozporządzenia zwolnienia od akcyzy zużywanej energii elektrycznej, wyprodukowanej wcześniej przez Spółkę przy użyciu biogazu.
2015.01.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-73/14-4/KK
∟zużywane przez Wnioskodawcę wyroby węglowe w zakładzie Wnioskodawcy (kotłowni) objętym Europejskim Systemem Handlu Emisjami, po spełnieniu warunków, o których mowa w art. 31a ust. 3 i 4 ustawy, będą podlegały zwolnieniu od podatku akcyzowego na podstawie art. 31a ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku akcyzowym.
2015.01.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-119/14-2/TK
∟Podatek akcyzowy w zakresie opodatkowania pyłu tytoniowego w zakresie tytoniu do palenia oraz w zakresie suszu tytoniowego.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.