Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: akcyza

 

akcyza 1638 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32

2013.09.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-38/13-4/BJ
     ∟Wnioskodawca utworzony jako zakład budżetowy gminy prowadzący działalność na podstawie stosownego statutu, zużywający wyroby węglowe do celów ogrzewania lokali znajdujących się w zarządzie Wnioskodawcy, nie jest uprawniony do skorzystania ze zwolnienia od podatku akcyzowego w zakresie zużywania węgla do celów opałowych na podstawie art. 31a ust. 2 pkt 3 ustawy, gdyż nie mieści się w katalogu podmiotów uprawnionych do korzystania z tego zwolnienia wymienionych w ww. przepisie, tj. nie jest podmiotem zużywającym wyroby węglowe jako organ administracji publicznej.

2013.09.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-34/13-5/BJ
     ∟Nabywane przez NZOZ wyroby węglowe będą korzystać ze zwolnienia od podatku akcyzowego jedynie w przypadku ich zużycia do ogrzania pomieszczeń użytkowanych przez NZOZ, będący podmiotem leczniczym, natomiast w pozostałych przypadkach (tj. dla celów ogrzania lokali użytkowanych przez inne podmioty, takie jak: Gmina, gospodarstwa domowe i gabinet stomatologiczny), będą podlegać opodatkowaniu stawką podatku akcyzowego określoną w art. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy.Jednocześnie Wnioskodawca przed dniem wykonania pierwszej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą lub pierwszej czynności z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przezn...

2013.09.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-40/13-2/TK
     ∟Podatek akcyzowy w zakresie skutków zmiany ceny samochodów osobowych udokumentowanej fakturą korygującą.

2013.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-37/13-2/BJ
     ∟Mieszanka liści tytoniu opisana we wniosku jako blend tytoniowy, niebędąca wyrobem tytoniowym w rozumieniu ustawy jest jednak wyrobem akcyzowym, gdyż wypełnia definicję suszu tytoniowego zawartą w 99a ust. 1 ustawy. Natomiast wytwarzanie i pakowanie blendu tytoniowego będącego wyrobem akcyzowym, lecz niebędącego wyrobem tytoniowym w rozumieniu ustawy nie wypełnia definicji produkcji wyrobów tytoniowych zawartej w art. 99 ust. 1 ustawy.

2013.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-38/13-2/TK
     ∟Podatek akcyzowy w zakresie prawa do zwrotu podatku akcyzowego od samochodu osobowego zarejestrowanego czasowo na terytorium kraju w przypadku dostawy wewnątrzwspólnotowej.

2013.09.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-35/13-2/BJ
     ∟Wnioskodawca nie wypełnia wymogów określonych dla podmiotu działającego jako zakład energochłonny i w związku z powyższym nie jest uprawniony do korzystania w roku 2013 ze zwolnienia od akcyzy jako zakład energochłonny przy zakupie wyrobów węglowych.

2013.09.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-39/13-2/TW
     ∟Podatek akcyzowy w zakresie zwrotu akcyzy od samochodów osobowych.

2013.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-35/13-2/TW
     ∟Czy opisane wyroby będą podlegać opodatkowaniu podatkiem akcyzowym?

2013.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-32/13-2/BJ
     ∟W przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego (następującego nie do składu podatkowego) koksu naftowego o kodzie CN 2713, z zamiarem przeznaczenia go do celów opałowych, właściwą stawką akcyzy nie będzie wynikająca z art. 89 ust. 2 ustawy, preferencyjna stawka 0 zł. Z uwagi na to, iż Wnioskodawca wskazał, że zamierza stosować koks naftowy o kodzie CN 2713 wraz z węglem do celów opałowych (do wypalania w piecach zmielonego kamienia wapiennego), przedmiotowy koks naftowy należy traktować jako paliwo opałowe, czego konsekwencją jest zastosowanie w tym przypadku stawki akcyzy z art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. a lub lit. b ustawy.

2013.08.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-30/13-5/BJ
     ∟Wnioskodawca nie musi występować do właściwego naczelnika urzędu celnego o zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego w sklepie, w którym Wnioskodawca sprzedaje tytoń z zapłaconą akcyzą oraz wynajmuje klientom maszynę do sporządzania papierosów.Natomiast przedstawiona w opisie zdarzenia działalność klientów Wnioskodawcy nie wywołuje skutków prawnopodatkowych po stronie Wnioskodawcy i w związku z powyższym nie jest przedmiotem niniejszej interpretacji.

2013.08.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-30/13-4/BJ
     ∟Czynności Wnioskodawcy opisane w zdarzeniu przyszłym nie będą opodatkowane akcyzą, gdyż Wnioskodawca – jak wynika z opisu sprawy - nie będzie zajmował się wytwarzaniem (produkcją) papierosów, a dokonywany przez Wnioskodawcę najem/podnajem maszyn do napełniania przez klientów Wnioskodawcy gilz papierosowych tytoniem z zapłaconą akcyzą w celu sporządzenia papierosów na ich własne potrzeby, nie podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

2013.08.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-31/13-2/KK
     ∟Spółka nie jest uprawniona do korzystania ze zwolnienia od akcyzy w związku z zakupem paliwa lotniczego. Wobec czego Spółka jest zobligowana do złożenia deklaracji i zapłaty podatku akcyzowego, ponieważ użycie tych wyrobów akcyzowych było niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy.

2013.08.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-29/13-2/BJ
     ∟W sytuacji, gdy na podstawie przedstawionych przez nabywcę dokumentów, Wnioskodawca ustali w sposób niebudzący wątpliwości, że dokonuje sprzedaży suszu tytoniowego na rzecz pośredniczącego podmiotu tytoniowego, sprzedaż suszu tytoniowego na rzecz pośredniczącego podmiotu tytoniowego nie będzie podlegała opodatkowaniu akcyzą i nie będzie wymagała złożenia przez Wnioskodawcę deklaracji podatkowej oraz zapłaty podatku akcyzowego w związku z powyższą sprzedażą.Wnioskodawca zamierzający dokonać sprzedaży suszu tytoniowego bez naliczania akcyzy jest obowiązany ustalić, czy sprzedaje ten susz tytoniowy pośredniczącemu podmiotowi tytoniowemu. W tym celu może zażą...

2013.08.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-28/13-6/TK
     ∟Podatek akcyzowy w zakresie zwolnienia od akcyzy paliwa lotniczego używanego do samolotu.

2013.07.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-270/13/JK
     ∟1.Czy w sytuacji opisanej powyżej, gdy z wyżej wymienionych dokumentów, tj. zagranicznej karty pojazdu, zagranicznego dowodu rejestracyjnego oraz „stanu faktycznego” wynika, że nabywany przez podatnika pojazd jest „samochodem specjalnym-pomoc drogowa”, to po stronie Wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek zapłaty podatku akcyzowego z tytułu czynności o których mowa w art. 100 ustawy o podatku akcyzowym?2. Czy w sytuacji, gdy po zarejestrowaniu pojazdu nie będącego samochodem osobowym w rozumieniu art. 100 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym, zostaną dokonane w tym pojeździe przeróbki polegające na wmontowaniu dodatkowych siedzeń to po stronie Wnioskodawcy powstanie...

2013.07.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-269/13/JK
     ∟1 . Czy w opisanej sytuacji, gdy z wyżej wymienionych dokumentów, tj. zagranicznej karty pojazdu, zagranicznego dowodu rejestracyjnego oraz „stanu faktycznego” wynika, że nabywane przez Wnioskodawcę pojazdy są samochodami ciężarowymi dwuosobowym, to po stronie Wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek zapłaty podatku akcyzowego z tytułu czynności o których mowa w art. 100 ustawy o podatku akcyzowym ?2. Czy w sytuacji, gdy po zarejestrowaniu pojazdów, nie będących samochodami osobowymi w rozumieniu art. 100 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym, zostaną dokonane w tych pojazdach przeróbki polegające na wmontowaniu dodatkowych siedzeń, to po stronie Wnioskodawcy powstani...

2013.07.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-28/13-2/BJ
     ∟Wnioskodawca będzie uprawniony do sprzedaży niektórych olejów silnikowych klasyfikowanych do kodu CN 2710 1981 jako wyrobów zwolnionych od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie na podstawie § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień, w przypadku ich przeznaczenia do celów innych niż napędowe lub opałowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, albo jako oleje smarowe do silników albo do produkcji paliw silnikowych, olejów opałowych, dodatków lub domieszek do paliw silnikowych lub olejów smarowych do silników, po spełnieniu warunków, o których mowa w art. 32 ust. 3 oraz w art. 32 ust. 5 -13 ustawy o podatku akcyzowym.Należy również podkreślić, iż prz...

2013.07.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-341/13-4/SM
     ∟opodatkowanie przekazywanych wpłat na zobowiązanie w podatku akcyzowym i opłacie paliowej oraz treść wystawianej faktury VAT

2013.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-22/13-2/KK
     ∟Oleje smarowe o kodzie CN 2710 19 81, 2710 19 83, 2710 19 87, wskazane we wniosku, podlegają regulacjom w zakresie podatku akcyzowego bez względu na ich przeznaczenie. Krajowe przepisy dotyczące omawianego zagadnienia nie są niezgodne z unijnymi uregulowaniami w tej materii. W związku z tym Polska posiada prawo do objęcia wymienionych we wniosku olejów smarowych, przeznaczonych na cele inne niż opałowe lub napędowe podatkiem akcyzowym. Przedmiotowe oleje w Polsce podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

2013.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-26/13-2/TK
     ∟Czy alkohol całkowicie skażony nabyty w sposób przedstawiony w zdarzeniu przyszłym, tj.:a) od podmiotu krajowego dokonującego wcześniejszego skażenia tego alkoholu etylowego w Polsce w sposób przewidziany przez dowolne państwo członkowskie w Załączniku do Rozporządzenia w brzmieniu nadanym Rozporządzeniem zmieniającym, lubb) od podmiotu zagranicznego dokonującego wcześniejszego skażenia tego alkoholu na terytorium państwa członkowskiego zgodnie z procedurą przewidzianą dla tego państwa członkowskiego wynikającą z Załącznika do Rozporządzenia w brzmieniu nadanym Rozporządzeniem zmieniającymbędzie korzystać ze zwolnienia przewidzianego w przepisach art. 30 ust....

2013.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-20/13-4/TK
     ∟Podatek akcyzowy w zakresie opodatkowania wyrobów tytoniowych.

2013.06.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-32/13-6/TK
     ∟Czy opisane wyroby będą podlegać opodatkowaniu podatkiem akcyzowym?

2013.06.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-167/13/BP
     ∟Czy możliwa jest sprzedaż alkoholu etylowego całkowicie skażonego (skażonego przed 1 lipca 2013r. metodą wskazaną w dyrektywnie WE 3199/93) po 1 lipca 2013r. w Polsce?

2013.06.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-182/13/BP
     ∟Czy w przypadku gdy spółka wystąpi do urzędu celnego o zwrot zapłaconej akcyzy i taki zwrot otrzyma, ma prawo do zwrotu wniesionej opłaty paliwowej?

2013.06.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-22/13-2/TK
     ∟1. Czy produkcja alkoholu etylowego całkowicie skażonego, skażonego którąkolwiek z dodatkowych procedur skażania, stosowanych w niektórych państwach członkowskich na podstawie załącznika do Rozporządzenia Komisji (WE) NR 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego, zmienionego na mocy rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 162/2013 z dnia 21 lutego 2013 r., będzie korzystała ze zwolnienia od akcyzy? 2. Czy do zwolnienia od akcyzy alkoholu etylowego całkowicie skażonego, który jest przedmiotem dostawy wewnątrzwspólnotowej, konieczne jest jego skażenie z...

2013.06.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-164/13/BP
     ∟Czy sprzedając wyrób, który ze względu na kod CN 2909 44 00 nie jest wyrobem akcyzowym ponieważ nie jest wymieniony w zał. 1 do ustawy o podatku akcyzowym (art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym) należy naliczyć od niego podatek akcyzowy jeżeli jest on oferowany na sprzedaż jako inhibitor krystalizacji wody rozpuszczony w paliwie używany w turbinowych silnikach samolotów wojskowych?

2013.06.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-134b/13/AT
     ∟Moment powstania obowiązku podatkowego w związku z wykupem samochodu osobowego z leasingu, który zarejestrowany jest w Niemczech.

2013.06.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-19/13-2/KK
     ∟Przedstawione przez Wnioskodawcę w opisie sprawy mokre liście tytoniu określone także „tytoniem mokrym” stanowią susz tytoniowy i ich sprzedaż innemu podmiotowi niż podmiot prowadzący skład podatkowy lub pośredniczący podmiot tytoniowy podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym

2013.06.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-129/13/MD
     ∟Skutki podatkowe występujące po stronie Wnioskodawcy w związku z nabyciem w kraju samochodu osobowego.

2013.06.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-18/13-2/TK
     ∟Czy w świetle art. 9b ustawy o podatku akcyzowym (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 108, poz. 626 ze zm.), w brzmieniu ustalonym w art. 7 ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z realizacją ustawy budżetowej (Dz. U. z 24 grudnia 2012 r., poz. 1456), obowiązującym od dnia 1 stycznia 2013 r., niszczenie suszu tytoniowego z powodu jego nieprzydatności do spożycia, zużycia lub dalszego przerobu wynikającego z jego wad jakościowych, przy czym to niszczenie przeprowadzone będzie w podmiocie zajmującym się unieszkodliwianiem odpadów na podstawie stosownego zezwolenia organów państwa, będzie przedmiotem opodatkowania podatkiem akcyzowym?

12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj