Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: limit
limit 2039 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
2019.08.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.431.2018.9.JKT
∟
1. Czy dla celów określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie SSE w oparciu o Zezwolenia, Spółka będzie uprawniona do prowadzenia jednej, łącznej ewidencji dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych tj. wspólnej dla wszystkich Zezwoleń?
2. Czy Spółka może objąć zwolnieniem z PDOP dochód z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE i objętej Zezwoleniami, w ten sposób, że w pierwszej kolejności zostanie wykorzystany limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwolenia I (tj. wydanego najwcześniej), a po jego wyczerpaniu wykorzystywane będą kolejno limity dostępne w ramach zezwoleń II i III (tj. chronologicznie wydanych później)?
2019.08.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-3.4012.312.2019.1.EZ
∟Wnioskodawca może korzystać ze zwolnienia pomimo posiadania wpisów do ewidencji działalności podklas PKD, które zawierają dostawę towarów objętych podatkiem akcyzowym.
2019.08.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.241.2019.1.MBD
∟W zakresie ustalenia, zakresie ustalenia:
- jak na podstawie art. 11k updop, prawidłowo ustalić progi dokumentacyjne dla transakcji kontrolowanych o jednorodnym charakterze,
- czy warunki określone w art. 11n pkt 1 updop, których spełnienie pozwala na zastosowanie zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych powinny spełniać strony transakcji kontrolowanych, które biorą w niej udział. Czy warunki te muszą spełniać wszystkie podmioty powiązane ze stronami transakcji nawet jeśli nie biorą udziału w transakcji dla której rozważane jest zastosowanie przedmiotowego zwolnienia.
2019.08.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.287.2019.3.AM
∟W zakresie zastosowania zwolnienia od podatku VAT sprzedaży ciągnika rolniczego oraz sposobu dokumentowania dokonanej transakcji.
2019.08.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.251.2019.1.APO
∟- Czy dokonując kalkulacji maksymalnej kwoty zwolnienia podatkowego, z którego skorzystanie jest możliwe na podstawie art. 17 ust. l pkt 34 ustawy o PDOP (tj. określając limit pomocy publicznej), Spółka powinna zaliczać wydatki inwestycji objętej Zezwoleniem, kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną, w momencie ich poniesienia w znaczeniu kasowym?
- Czy wydatki w ramach inwestycji objętej Zezwoleniem, ponoszone przez Spółkę w formie płatności częściowych, stanowią wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną w rozumieniu Rozporządzenia 2006 w momencie ich zapłaty?
- W którym momencie uiszczone zaliczki z tytułu zakupu lub wytworzenia środka trwałego, nabycia wartości niematerialnych i prawnych lub też z tytułu rozbudowy lub modernizacji środków trwałych, stanowiących element inwestycji Spółki objętej Zezwoleniem, stanowią wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną w rozumieniu Rozporządzenia 2006?
2019.08.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-3.4012.267.2019.2.WB
∟Ustalenie, czy Wnioskodawcy przysługuje pełen limit zwolnienia podmiotowego przewidziany w art. 113 ustawy na cały rok pomimo okresów zawieszenia działalności.
2019.08.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.122.2019.2.MAZ
∟Wpływ usługowego rozlewu piwa na możliwość skorzystania ze zwolnienia od akcyzy, gdy w roku kalendarzowym roczna ilość piwa rozlanego na własny rachunek i rozlanego usługowo nie przekroczy 200 000 hl.
2019.07.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.257.2019.1.PP
∟w zakresie sposobu obliczania limitu dla małego podatnika
2019.07.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.183.2019.2.SJ
∟Interpretacja w zakresie:
- braku zastosowania ograniczeń przewidzianych w art. 16 ust. 1 pkt 49, 49a updop do samochodów osobowych użytkowanych na podstawie umowy leasingu i oddawanych do odpłatnego używania spółkom zależnym;
- braku zastosowania ograniczeń przewidzianych w art. 16 ust. 1 pkt 51 updop do ww. sytuacji.
2019.07.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.429.2019.1.PR
∟w zakresie zasad rozliczania działalności gospodarczej prowadzonej indywidualnie i w formie spółki osobowej
2019.07.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.405.2019.1.PR
∟w zakresie rozliczania różnic kursowych w działalności gospodarczej prowadzonej indywidualnie i w formie spółki osobowej
2019.07.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.198.2019.2.SJ
∟Interpretacja w zakresie:
- możliwości zastosowania przepisów dotyczących cen transferowych w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r. do transakcji realizowanych w 2018 r., w tym definicji podmiotów powiązanych oraz istnienia obowiązku (bądź jego braku) sporządzania dokumentacji cen transferowych;
- obowiązku sporządzenia uproszczonego sprawozdania CIT/TP za rok 2018 w przypadku wyboru stosowania przepisów obowiązujących od 1 stycznia 2019 r.;
2019.07.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.262.2019.1.AP
∟w zakresie ustalenia, do jakiej wysokości koszty usług, opłat i praw, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT poniesione bezpośrednio lub pośrednio na rzecz podmiotów powiązanych przez Wnioskodawcę mogą stanowić koszty uzyskania przychodów dla Wnioskodawcy, o ile koszty te spełniają ogólną definicję kosztów z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, nie są wyłączone z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy o CIT oraz nie są kosztami wymienionymi w art. 15e ust. 11 lub ust. 15 ustawy o CIT.
2019.07.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.231.2019.2.AG
∟brak stosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w odniesieniu do kosztów Usług Sieciowych
2019.07.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.220.2019.2.AM
∟w zakresie kosztów finansowania dłużnego
2019.07.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.182.2019.1.APA
∟ustalenie, do jakiej wysokości koszty usług, opłat i praw, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych poniesione bezpośrednio lub pośrednio na rzecz podmiotów powiązanych przez Wnioskodawcę mogą stanowić koszty uzyskania przychodów dla Wnioskodawcy, o ile koszty te spełniają ogólną definicję kosztów z art. 15 ust. 1 ww. ustawy, nie są wyłączone z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 ww. ustawy oraz nie są kosztami wymienionymi w art. 15e ust. 11 lub ust. 15 ww. ustawy
2019.07.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.171.2019.1.KK
∟Art. 15e ust. 1 czynności komplementariusza
2019.07.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.188.2019.2.AG
∟Sposób rozliczania w kosztach uzyskania przychodów wydatków dotyczących samochodów osobowych, przeznaczonych na wynajem w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
2019.07.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.31.2019.5.BG
∟-czy wydatki poniesione przez Spółkę na nabycie składników majątku wymienionych w § 6 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie pomocy, sfinansowane w całości lub w części z dotacji będą mogły stanowić dla Spółki wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą w pełnej wartości poszczególnych wydatków,
- czy otrzymanie transzy dotacji celowej będzie skutkować pomniejszeniem kwoty zwolnienia podatkowego, udzielonego Spółce w związku z realizacją inwestycji strefowej,
- w jakim momencie wydatki w formie zapłaconych zaliczek na środki trwałe lub płatności częściowych zapłaconych z dołu za wykonane prace inwestycyjne powinny zostać uznane za poniesione i uwzględnione w wartości wydatków inwestycyjnych kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną,
- czy otrzymaną pomoc publiczną, (w formie dotacji jak i w formie zwolnienia), Spółka powinna dyskontować na dzień uzyskania zezwolenia strefowego,
- w jaki sposób Spółka powinna dokonać kalkulacji maksymalnej kwoty zwolnienia podatkowego przysługującego Spółce zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT.
2019.07.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.216.2019.1.BG
∟czy dla potrzeb kalkulacji określonej w art. 15c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nadwyżki kosztów finansowania dłużnego oraz określonej w art. 15e tej ustawy nadwyżki kosztów usług niematerialnych, Spółka powinna kalkulować wartość podatkową EBITDA, warunkującą wysokość obu nadwyżek, jako sumę przychodów strefowych oraz przychodów opodatkowanych
2019.07.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-2.4012.240.2019.2.KW
∟w zakresie braku obowiązku wliczenia do wartości sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy, wartości sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju oraz braku obowiązku rejestracji jako podatnik VAT
2019.07.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.211.2019.2.AG
∟Zastosowanie warunków zwolnienia z obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych przewidzianych w art. 11n pkt 1 lit. a-c do wspólników spółek osobowych.
2019.07.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.200.2019.2.AM
∟Interpretacja w zakresie zastosowania warunków zwolnienia z obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych przewidzianych w art. 11n pkt 1 lit. a-c do wspólników spółek osobowych.
2019.07.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.201.2019.2.AP
∟Czy spółka jako podmiot powiązany jest zobowiązana do sporządzenia dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11k ust. 1, 2 i 3, czyli czy spełnia wszystkie cztery warunki z art. 11n pkt 1?
2019.07.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.199.2019.2.SJ
∟Interpretacja w zakresie zastosowania warunków zwolnienia z obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych przewidzianych w art. 11n pkt 1 lit. a-c do wspólników spółek osobowych.
2019.07.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.113.2019.2.KK
∟Art. 15e ust. 1 – prowadzenie spraw spółki i jej reprezentowania na zewnątrz – „czynności komplementariusza” na podstawie przepisów ksh oraz odrębnej umowy zwartej pomiędzy spółką a komplementariuszem
2019.06.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-2.4011.142.2019.2.AK
∟Podatek dochodow od osób fizycznych w zakresie ustalenia limitu dochodów.
2019.06.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.280.2019.1.AP
∟-Czy w przedstawionym opisie zdarzenia przyszłego przy ustalaniu przez Wnioskodawcę wysokości kosztów uzyskania przychodów, służących do kalkulacji podstawy opodatkowania CIT, na podstawie art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o CIT, wydatki na Opłatę Licencyjną ponoszone przez Spółkę na rzecz Licencjodawcy, jako koszty bezpośrednio związane z wytworzeniem Produktów i świadczeniem usług, będą wyłączone z ograniczenia wynikającego z art. 15e ust. 1 ustawy o CIT w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2019 r.?
2019.06.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.209.2019.2.AP
∟Czy w przedstawionym stanie faktycznym przy ustalaniu przez Wnioskodawcę wysokości kosztów uzyskania przychodów, służących do kalkulacji podstawy opodatkowania CIT, na podstawie art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o CIT, wydatki na Opłatę Licencyjną ponoszone przez Spółkę na rzecz Licencjodawcy, jako koszty bezpośrednio związane z wytworzeniem Produktów i świadczeniem usług, były wyłączone z ograniczenia wynikającego z art. 15e ust. 1 ustawy o CIT w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2018 r.?
2019.06.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.180.2019.2.AM
∟Ustalenie czy koszty nabycia Koncepcji i Usług Centralnych powinny być wyłączone ze stosowania ograniczenia przewidzianego w art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.