Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: limit
limit 2039 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
2019.10.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.290.2019.2.JC
∟Czy w przypadku wypłat należności na rzecz podatników mających status banku centralnego Bank może zastosować § 2 ust. 1 pkt 6 Rozporządzenia, tj. odstąpić od stosowania art. 26 ust. 2e updop, jeżeli mająca zastosowanie umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania zwalnia z podatku dochodowego należności wypłacane podatnikom będącym „bankami centralnymi”?
2019.10.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.447.2019.1.MJ
∟Zasady rozliczania działalności gospodarczej prowadzonej indywidualnie i w formie spółki osobowej
2019.10.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.400.2019.1.MJ
∟Rozliczanie różnic kursowych w działalności gospodarczej prowadzonej indywidualnie i w formie spółki osobowej.
2019.10.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.333.2019.2.AG
∟W zakresie stosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do kosztów usług nabywanych od podmiotu powiązanego.
2019.10.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.341.2019.1.APO
∟Czy w przedstawionym opisie zdarzenia przyszłego, w przypadku, gdy jeden z podmiotów powiązanych z Wnioskodawcą mających miejsce zamieszkania, siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej poniesie stratę w roku podatkowym, obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych przez Wnioskodawcę ma zastosowanie do wszystkich transakcji kontrolowanych zawieranych przez Wnioskodawcę z krajowymi podmiotami powiązanymi, czy tylko do transakcji kontrolowanych zawieranych przez Wnioskodawcę z tym krajowym podmiotem powiązanym, który poniósł stratę podatkową?
- Czy w przedstawionym opisie zdarzenia przyszłego, obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych przez Wnioskodawcę nie ma zastosowania do transakcji kontrolowanych zawieranych przez Wnioskodawcę z krajowym podmiotem powiązanym, który nie poniósł straty w roku podatkowym, ale zawierał transakcje z innym krajowym podmiotem powiązanym z Wnioskodawcą, który poniósł stratę podatkową w roku podatkowym?
- Czy przez podmiot, który „nie poniósł straty podatkowej” w roku podatkowym należy rozumieć podmiot, który nie poniósł takiej straty z tego źródła przychodów, w ramach którego opodatkowane są transakcje dokonywane przez Wnioskodawcę z tym podmiotem?
2019.10.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.333.2019.2.JC
∟Czy płatności odsetkowe dokonywane przez Spółkę w związku z pożyczkami zaciągniętymi od Spółki szwedzkiej, które zostały sfinansowane ze środków uzyskanych w drodze emisji obligacji, a które podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym na podstawie art. 18-21 Ustawy nowelizującej, powinny być uwzględniane dla potrzeb kalkulacji limitu 2.000.000 zł, o którym mowa w art. 26 ust. 1 i 2e ustawy o CIT?
2019.10.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.335.2019.2.AM
∟ustalenie sposobu wyliczenia limitu wydatków podlegających zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów z tytułu poniesionych kosztów wskazanych w art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2019.09.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.345.2019.1.EN
∟w zakresie ustalenia limitu powyżej, którego Spółka powinna wyłączyć w danym roku podatkowym z kosztów uzyskania przychodów koszty finansowania dłużnego
2019.09.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.320.2019.1.MBD
∟W zakresie ustalenia, czy zmiany związane z rozwojem Spółki Komandytowej oraz Grupy, a w rezultacie ewentualna zmiana statusu Spółki Komandytowej z przedsiębiorcy średniego na przedsiębiorcę „dużego” wpłynie na zakres przyznanej pomocy publicznej, a co za tym idzie czy przedmiotowa zmiana wpłynie na sposób obliczenia wysokości zwolnienia podatkowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a updop, w związku z wydaną Decyzją o wsparciu.
2019.09.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.242.2019.2.AP
∟- czy art. 15e ust. 1 ustawy o CIT znajduje zastosowanie do Usług informatycznych nabywanych przez Wnioskodawcę od Usługodawcy,
- czy koszty ponoszone przez Spółkę z tytułu Licencji nabywanych na potrzeby podstawowej działalności Spółki, tj. produkcji oraz pakowania produktów, a także prowadzenia bieżącej działalności Spółki od strony finansowej i księgowej, stanowią koszty, o których mowa w art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o CIT, a w konsekwencji ww. koszty nie podlegają ograniczeniu na podstawie art. 15e ust. 1 ustawy o CIT;
- czy refakturowane przez Usługodawcę na Wnioskodawcę koszty wynagrodzenia z tytułu usług opisanych w punktach b i d opisu zaistniałego stanu faktycznego, nie podlegają ograniczeniom w zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów na podstawie wyłączenia z art. 15e ust. 11 pkt 2 ustawy o CIT w zw. z art. 15e ust. 1 ustawy o CIT, w zakresie w jakim koszty te stanowią refaktury kosztów świadczeń nabytych przez Usługodawcę w imieniu, ale na rzecz osoby trzeciej.
2019.09.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.331.2019.1.JC
∟Czy koszt związany z nabyciem gruntu od podmiotu powiązanego może zostać rozpoznany jako koszt kwalifikujący się do objęcia wsparciem na nowe inwestycje w rozumieniu § 8 Rozporządzenia, zwiększający limit dostępnego Spółce zwolnienia podatkowego?
2019.09.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.315.2019.1.AK
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym w stanie faktycznym i w zdarzeniu przyszłym przedstawionych we wniosku, jeśli nadwyżka kosztów finansowania dłużnego Spółki przekroczy kwotę 3 000 000 zł, o której mowa w art. 15c ust. 14 pkt 1 ustawy o CIT, ograniczenie wynikające z art. 15c ust. 1 ustawy o CIT będzie miało zastosowanie jedynie do kwoty nadwyżki kosztów finansowania ponad kwotę 3 000 000 zł?
2019.09.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.321.2019.1.AM
∟Sposób ustalenia wartości kosztów finansowania dłużnego podlegających wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów, limit.
2019.09.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.320.2019.1.AM
∟Sposób ustalenia wartości kosztów finansowania dłużnego podlegających wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów, limit.
2019.09.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.310.2019.1.SJ
∟w zakresie ustalenia zastosowania wyłączenia wynikającego z art. 15e ust. 15 do kosztów usług, w odniesieniu do których usługodawca uzyskał decyzję w sprawie porozumienia cenowego
2019.09.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.293.2019.1.BG
∟w zakresie ustalenia, czy w przypadku wydania na rzecz Usługodawcy decyzji w sprawie porozumienia, o której mowa w art. 20a § 3 Ordynacji Podatkowej, określającej algorytm kalkulacji ceny transferowej dla Usług świadczonych na rzecz Spółki, ograniczenie, o którym mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT nie znajdzie zastosowania do kosztów Usług ponoszonych przez Spółkę bezpośrednio na rzecz Usługodawcy w okresie, którego ta decyzja dotyczy, a także w roku podatkowym, w którym wydano decyzję w sprawie porozumienia na rzecz Usługodawcy oraz w roku podatkowym poprzedzającym ten rok podatkowy
2019.09.11 - Szef Krajowej Administracji Skarbowej - DPP7.8220.126.2019.GFQV
∟w zakresie ustalenia czy progi wartości transakcji lub innego zdarzenia jednego rodzaju, o których mowa w przepisach art. 25a ust. 1d pkt 1-3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych odnoszą się do wartości netto, czy brutto
2019.09.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.216.2019.1.DS
∟Wybór obowiązku sporządzenia dokumentacji cen transferowych przez wspólnika spółek osobowych (art. 44 ust. 2 ustawy zmieniającej).
2019.09.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.261.2019.1.EN
∟w zakresie obowiązku aktualizacji posiadanych dokumentów podatkowych
2019.09.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.311.2019.1.BM
∟czy Spółka będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia z PDOP, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o PDOP, począwszy od miesiąca, w którym zostaną poniesione koszty kwalifikowane w ramach Inwestycji (w ramach limitu przysługującej pomocy publicznej), niezależnie od momentu, w którym Wnioskodawca zakończy Inwestycję (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
2019.09.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.265.2019.2.PC
∟Czy do obliczenia wysokości przysługującego Spółce zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, należy brać pod uwagę wartość kwalifikowanych wydatków inwestycyjnych poniesionych w okresie do określonego w Zezwoleniu terminu zakończenia realizacji inwestycji oraz w wysokości nieprzekraczającej określoną w Zezwoleniu maksymalną wysokość kosztów kwalifikowanych inwestycji?
2019.09.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-3/4510-748/15-1/APO
∟1. Przepisy którego rozporządzenia Rady Ministrów określają warunki udzielania pomocy publicznej Wnioskodawcy w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, jako przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą na terenie strefy na podstawie Zezwolenia?
2. Jaka jest maksymalna dopuszczalna wielkość pomocy publicznej w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie Zezwolenia oraz koszty inwestycyjne poniesione w jakim okresie mogą być brane pod uwagę przy obliczaniu wartości wydatków kwalifikowanych?
2019.09.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.345.2019.3.KS1
∟powstania po stronie Wnioskodawcy dochodu z niezrealizowanych zysków
2019.08.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.278.2019.2.AG
∟Brak zastosowania art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do kosztów usług nabywanych od podmiotów powiązanych.
2019.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.217.2019.2.AM
∟Zastosowanie ograniczenia w zaliczaniu kosztów do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do kosztów Usług agencyjnych.
2019.08.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.260.2019.1.BS
∟ustalenie, czy art. 15c ust. 1 i ust. 14 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy łącznie interpretować w ten sposób, że wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów podlegają u Wnioskodawcy koszty finansowania dłużnego w części, w jakiej nadwyżka kosztów finansowania dłużnego przewyższa kwotę 3.000.000 zł (o której mowa w art. 15 ust. 14 pkt 1 ww. ustawy) powiększoną o 30% kwoty odpowiadającej nadwyżce sumy przychodów ze wszystkich źródeł przychodów pomniejszonej o przychody o charakterze odsetkowym nad sumą kosztów uzyskania przychodów pomniejszonych o wartość zaliczonych w roku podatkowym do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16a-16m, oraz kosztów finansowania dłużnego nieuwzględnionych w wartości początkowej środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej (tj. powiększoną o 30% podatkowego wskaźnika EBITDA, o którym mowa w art. 15 ust. 1 tej. ustawy), a więc inaczej rzecz ujmując, czy kwota nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, która u Wnioskodawcy może stanowić koszty uzyskania przychodów, powinna być ustalona jako suma wartości: 3.000.000 zł + 30% podatkowego wskaźnika EBITDA.
2019.08.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.275.2019.1.JC
∟Czy zwolnieniem o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jest objęty - w ramach dostępnego dla Spółki limitu zwolnienia podatkowego - całkowity dochód uzyskany z działalności gospodarczej, określonej w Decyzji, prowadzonej na Terenie Wskazanym w Decyzji?
2019.08.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.217.2019.3.AK
∟Czy przy obliczaniu wielkości przyznanej Wnioskodawcy (na mocy Zezwolenia 1) pomocy publicznej Spółka będzie mogła uwzględniać koszty związane z najmem (spełniające warunki określone w § 6 Rozporządzenia SSE); które to koszty poniesione zostaną w czasie obowiązywania Zezwolenia 1, po określonym w Zezwoleniu 1 terminie na poniesienie minimalnych kosztów kwalifikowanych związanych z najmem - tj. po 30 czerwca 2020 r., przy czym łączna maksymalna wartość kosztów kwalifikowanych, o których mowa w § 6 Rozporządzenia SSE nie przekroczy limitu ujętego w Zezwoleniu 1 - tj. 43.560.800 zł?
2019.08.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.222.2019.2.ANK
∟1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym jest on uprawniony do wyodrębnienia kosztów poszczególnych Usług świadczonych przez Usługodawcę na podstawie Systemu kalkulacji kosztów, opisanego w stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym, a w konsekwencji do dokonania oceny możliwości zaliczenia wydatków ponoszonych na poszczególne Usługi do kosztów uzyskania przychodu dla każdej z Usług oddzielnie?
2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym wydatki z tytułu nabycia Usług na podstawie Umowy, nie będą podlegały ograniczeniom wynikającym z regulacji art. 15e ustawy o PDOP w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2018 r.?
3. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym wydatki z tytułu nabycia Usług na podstawie Umowy, których zakres precyzuje Aneks, nie będą podlegały ograniczeniom wynikającym z regulacji art. 15e ustawy o PDOP w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2018 r.?
2019.08.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.342.2019.3.SR
∟zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy sprzedaży działki niezabudowanej, zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy sprzedaży działki zabudowanej budynkami oraz działek zabudowanych budowlami, nie wliczanie do limitu sprzedaży wynikającego z art. 113 ustawy przychodu uzyskanego ze sprzedaży działek zabudowanych, wliczania do limitu sprzedaży wynikającego z art. 113 ustawy przychodu uzyskanego ze sprzedaży działki niezabudowanej oraz brak utraty prawa do zwolnienia podmiotowego, o którym mowa w art. 113 ustawy.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.