Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: koszty uzyskania przychodów

 

koszty uzyskania przychodów 53295 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 1505 1506 1507

2007.12.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB1/415-147/07/WRz
     ∟Czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na szkolenie kontrahentów i pracowników poza granicami Unii Europejskiej?

2007.12.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-304/07/MZ
     ∟Czy wydatki poniesione na dostosowanie placu do potrzeb prowadzonej działalności na podstawie nieodpłatnego użyczenia będą stanowić koszt uzyskania przychodu?

2007.12.12 - Izba Skarbowa w Opolu - PD-I/4270-0035/07/AB
     ∟Dotyczy faktycznie zastosowanego kursu waluty do przeliczenia wartości otrzymanej na walutowy rachunek bankowy należności w walucie obcej.

2007.12.12 - Izba Skarbowa w Opolu - PD-I/42181-0009/07/PK
     ∟ Interpretacje podatkowe   Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnaturaPD-I/42181-0009/07/PKData2007.12.12AutorIzba Skarbowa w OpoluTematPodatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodówSłowa kluczowekoszty uzyskania przychodówlogopodatek dochodowy od osób prawnychreklamareprezentacjaPytanie podatnikaDotyczy zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) wartości, przekazanych przez Jednostkę różnym osobom, prezentów. D E C Y Z J A Dyrektor Izby Skarbowej w Opolu, działając na podstawie art. 14b § 5 i art. 233 § 1 pkt 1 w związku z 239 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. — Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn.zm.) w związku z art. 4 pkt 2 i art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw /Dz. U. Nr 217 poz. 1590/, po rozpatrzeniu zażalenia Jednostki z dnia 29.09.2007 r. na postanowienie interpretacyjne Naczelnika Urzędu Skarbowego w Strzelcach Opolskich nr PD-P/423-9/07 z dnia 17.09.2007 r. w sprawie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) wartości, przekazanych przez Jednostkę różnym osobom, prezentów - utrzymuje zaskarżone postanowienie w mocy. U Z A S A D N I E N I E Pismem z dnia 20 czerwca 2007 roku Spółka zwróciła się z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w podatku dochodowym od osób prawnych, wskazując następujący stan faktyczny. W bieżącym roku Spółka dokonała zakupu 5.000 szt. długopisów (cena jednostkowa netto 1,36 zł/szt.), 14.000 szt. kalkulatorów (3,40 zł/szt.), 2.400 szt. etui na długopisy (2,94 zł/szt.), 18.100 szt. masażerów (1,79 zł/szt.), 2.000 szt. zegarków (24,78 zł/szt.), 2.000 szt. serwisów obiadowych (22,95 zł/kpl.). Na przedmiotach o większej powierzchni (serwisy obiadowe, kalkulatory, zegarki) umieszczone są naklejki z logo firmy i adresem strony internetowej, dołączane są także wkładki reklamowe. Przedmioty te wydawane są na spotkaniach organizowanych z potencjalnymi klientami oraz jako gadżety reklamowe klientom, którzy dokonali zakupów. W związku z powyższym Spółka zwróciła się o zajęcie stanowiska w sprawie czy wydawane aktualnym i potencjalnym klientom prezenty niewielkiej wartości stanowią koszt uzyskania przychodów na gruncie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Zdaniem Spółki wydatki związane z nabyciem ww. przedmiotów w całości mogą być uznane za koszt uzyskania przychodów. Wydawanie tych przedmiotów, które nie posiadają znacznej wartości, mimo, iż posiadają wartość użytkową, wraz z reklamówkami, powoduje przychylne nastawienie obecnych i potencjalnych klientów do firmy. Spółka twierdzi, iż nie są to przedmioty o takiej wartości, by ich wydanie można było uznać za reprezentację, pod tym pojęciem bowiem przyjmuje się wystawność, okazałość, wydawane zaś przedmioty - każdy w swoim rodzaju – zaliczane są do tzw. najniższej półki w danej kategorii towarów. Towary o najniższej wartości jednostkowej np. długopisy, kalkulatory należą ponadto do kategorii przedmiotów, których wydawanie aktualnym i przyszłym kontrahentom stało się powszechnym zwyczajem handlowym, i w przekonaniu Spółki wydanie takiego przedmiotu klientowi na spotkaniu z przedstawicielem firmy, nawet gdy nie zawiera on szerszej informacji o firmie, jest kosztem jako wydatek reklamowy, gdyż reklama w tym przypadku nie polega na przekazaniu informacji na tym produkcie, lecz jedynie pomaga w uzyskaniu pozytywnego nastawienia klienta. Spółka uważa, że ww. wydatki winne być uznane za poniesione w celu osiągnięcia przychodów (art. 15 ust. 1 ustawy), gdyż nie są wymienione w tzw. katalogu negatywnym wydatków niestanowiących kosztu podatkowego, zawartym w art. 16 ust. 1 ustawy, w szczególności w pkt. 28 ww. dotyczącym kosztów reprezentacji. Naczelnik Urzędu Skarbowego w Strzelcach Opolskich postanowieniem nr PD-P/423-9/07 z dnia 17.09.2007 r. uznał, że stanowisko Spółki w przedmiotowej sprawie jest nieprawidłowe. Zdaniem organu pierwszej instancji wydatki poniesione na nabycie przekazanych klientom m. in. serwisów obiadowych, kalkulatorów, zegarków z logo firmy oraz informacji na temat strony internetowej wraz z dołączonymi wkładkami reklamowymi, stanowią koszt uzyskania przychodów o ile spełniają znamiona reklamy, tj. zawierają informacje na temat produktów. Warunkiem zatem jest, żeby zostały poniesione w celu osiągnięcia przychodu lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów. W odniesieniu do pozostałych przedmiotów, tj. długopisów, etui na długopisy, masażerów organ pierwszej instancji stwierdził, iż nie spełniają one warunku reklamy, gdyż nie zawierają informacji na temat sprzedawanych produktów, ich zalet lub innych cech mających zachęcić potencjalnych nabywców do zakupu. Zatem wydatki poniesione na ich nabycie stanowić będą koszt związany z reprezentacją, a więc zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Spółka pismem z dnia 29.09.2007 r. wniosła zażalenie na w/w postanowienie. Zarzuciła, iż stanowisko organu pierwszej instancji jest niezgodne z wykładnią gramatyczną, celowościową i systemową przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w związku z tym organ podjął mylną interpretację pojęcia kosztów reprezentacji. Spółka nie zgadza się ze stanowiskiem organu pierwszej instancji, że wręczane klientom czy potencjalnym klientom, przedmioty o małej wartości, bez informacji o firmie, przyjmują charakter reprezentacyjny. Jednostka stwierdza, uważając wyjaśnienie urzędu za niepełne, iż poza wymienioną przez organ definicją reprezentacji należy wyjaśnić w oparciu o słownik PWN dodatkowe pojęcia, takie jak „okazały” – odznaczający się przepychem, wystawny, świetny, bogaty, oraz „wystawny” – świadczący o zamożności, okazale urządzony, zorganizowany, bogaty, wspaniały, suty. W oparciu o ww. definicje Spółka uważa, ze żaden z wymienionych przez nią przedmiotów - nie opatrzonych logiem firmy - nie spełnia tych kryteriów. Zarzuca, iż organ podatkowy nie uwzględnił specyfiki działalności Spółki, gdyż każda działalność charakteryzuje się odmiennymi preferencjami w zakresie reprezentacji. Jednostka uważa, że w sytuacji, gdy wręczanie ww. przedmiotów ma przełożenie na ilość klientów, to tym samym wydatki poniesione na ich zakup spełniają warunki art. 15 ust. 1 updop. Natomiast, z uwagi na ich małą wartość nie mogą być zakwalifikowane do wydatków kwalifikujących się objęciem przepisem art. 16 ust. 1 pkt 28 updop. Potwierdzając swoje stanowisko Spółka powołuje się na artykuł zamieszczony w Gazecie Podatkowej w dniu 24.05.2007 r. Pani B. Siwkowskiej w którym stwierdzono, iż upominki eleganckie i ekskluzywne (portfel, pióro, alkohol, kosmetyki) wręczane kontrahentom należy zakwalifikować do reprezentacji. Jednostka stwierdza ponadto, iż jeżeli w art. 16 ust. 1 pkt 28 updop zostały wymienione przykładowo, jako koszty reprezentacji, zbliżone do siebie rodzajowo wydatki na usługi gastronomiczne zatem nie można przyjąć, że kosztem reprezentacji jest wydatek na kupno długopisów. W sytuacji gdyby ustawodawca chciałby wykluczyć takie koszty, wskazałby ww. przepisie zakup drobnych prezentów. Zgodnie z linią orzecznictwa nie można skutkami niedbałej legislacji obciążać strony poprzez domniemanie zamierzeń ustawodawcy. Spółka uzupełniając wyjaśnienia zawarte we wniosku informuje, że długopisy i masażery umieszczane są w etui z logiem firmy oraz każda osoba otrzymuje ulotkę reklamową Spółki. Istotą sprawy - według Spółki - jest zatem czy wydatki poniesione na nabycie tzw. „gadżetów”, jeżeli nie posiadają one oznaczeń identyfikujących Spółkę umożliwiających zapoznanie się z jej ofertą, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Dyrektor Izby Skarbowej w Opolu w wyniku rozpatrzeniu zażalenia Jednostki z dnia 29.09.2007 r., po wnikliwym przeanalizowaniu przedmiotowej sprawy, biorąc pod uwagę przedstawiony we wniosku i skorygowany w zażaleniu stan faktyczny, stwierdza, że brak jest podstaw do zaliczenia w koszty uzyskania przychodów wydatków związanych z nabyciem tzw. „gadżetów”, jeżeli nie zawierają one oznaczeń identyfikujących Spółkę. Zasady kwalifikowania wydatków do kosztów uzyskania przychodów określają art. 15 i 16 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2000 r., Nr 54, poz. 654 ze zm.). Zgodnie z art. 15 ust. 1 ww. ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2007 r., kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1 tej ustawy. Z powyższego wynika, że wszystkie poniesione koszty, po wyłączeniu zastrzeżonych w ustawie, są kosztami uzyskania przychodów o ile pozostają w związku przyczynowo-skutkowym z przychodami lub służą zachowaniu albo zabezpieczeniu źródła przychodów. Wyłączone z kosztów uzyskania przychodów są natomiast, zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ww. ustawy, koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Z powołanych przepisów podatkowych wynika, iż wydatki na reklamę mogą być kosztem podatkowym, ale jednocześnie przepisy te nie określają rodzaju wydatków, które można zaliczyć do kosztów reklamy. Nie świadczy to jednak o tym, iż każdy koszt, który określimy jako reklamowy, może być kwalifikowany jako koszt uzyskania przychodów. W niniejszej sprawie rozstrzygnięcia wymaga kwestia, jak należy potraktować, poniesione przez Spółkę, wydatki związane z zakupem drobnych gadżetów bez nadruku logo Spółki. Przepisy prawa podatkowego nie zawierają definicji reprezentacji ani reklamy. Ustawodawca nie doprecyzowanie tych pojęć. Taki stan rzeczy uwarunkowany jest wielością różnorodnych form, w których działania w ramach reprezentacji, czy też reklamy, mogą być podejmowane, i trudnością w ewentualnym określeniu bądź wyliczeniu możliwych wydatków z tego tytułu. Analizując te pojęcia, należy odwołać się do wykładni językowej. „Słownik języka polskiego” pod redakcją profesora Stanisława Dubisza definiuje reprezentację jako okazałość, wystawność w czyimś sposobie życia związaną ze stanowiskiem, pozycją społeczną. Przenosząc tę definicję na grunt ustawy podatkowej, zgodnie z przyjętym od lat poglądem doktryny prawa podatkowego, należy uznać, że reprezentacja to występowanie w imieniu podatnika (firmy) wiążące się z okazałością, wytwornością, w celu wywołania jak najlepszego wrażenia przy reprezentowaniu firmy. Reprezentacja to przede wszystkim działania polegające na kontaktach oficjalnych i handlowych z innymi podmiotami gospodarczymi, związane w szczególności z utrzymaniem delegacji lub kontrahentów, uczestnictwem w przyjęciach związanych z pobytem tych podmiotów. W określeniu reprezentacja mieści się więc takie działanie podatnika, które ma na celu stworzenie (utrwalenie) właściwego wizerunku firmy. Właściwy wizerunek to taki, który może sprawić, że kształtowany dzięki reprezentacji „obraz przedsiębiorcy” przełoży się na nabywanie jego towarów, produktów lub usług. Świadome kształtowanie więc właściwego wizerunku przez podatników ma na celu stworzenie takiego wyobrażenia o przedsiębiorcy, które spowoduje pozytywne postrzeganie tegoż przedsiębiorcy przez osoby zewnętrzne, które z kolei będzie zachętą do podjęcia rozmów, współpracy, zakupów jego towarów czy produktów. Reprezentowanie, wywołujące korzystne postrzeganie przedsiębiorcy przez podmioty zewnętrzne, może polegać na odpowiednim ubiorze pracowników, wystroju firmy, sposobie podejmowania interesantów i kontrahentów, czy też innych okolicznościach. Odnosi się to również do wszelkiego rodzaju prezentów o wyższej wartości jednostkowej, wręczanych wyselekcjonowanym kontrahentom czy też potencjalnym kontrahentom, przez reprezentantów danego przedsiębiorcy. Z kolei reklama to działania podmiotu gospodarczego kształtujące popyt na dane towary, usługi lub markę, poprzez poszerzenie wiedzy o nich, mające na celu zachęcenie jak największej liczby potencjalnych klientów do zakupu towarów lub usług tego podmiotu gospodarczego. Może to być realizowane za pomocą rozmaitych środków wyrazu oraz przy użyciu zróżnicowanych środków przekazu, w tym poprzez rozpowszechnianie logo firmy. Za logo uznać bowiem należy znak handlowy o charakterze graficznym, używany przez daną firmę do identyfikowania marki swojego produktu lub oferowanych usług oraz odróżniania ich od innych. Logo może obejmować zarówno nazwę przedsiębiorcy, jej skrót, jak też nazwę konkretnego produktu lub usługi. Każda z tych form, jeżeli jest stosowana w określonych okolicznościach, spełnia funkcje reklamowe. Klient otrzymując prezent z logo przedsiębiorcy identyfikuje go z daną firmą i oferowanymi przez nią towarami lub usługami, Identyfikacja w formie umieszczonego na gadżecie logo zwiększa zatem rozpoznawalność Spółki oraz pośrednio zachęcając do ich nabycia. Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Spółka w związku z prowadzoną działalnością przekazuje różnym osobom, tj. potencjalnym klientom i kontrahentom Spółki gadżety opatrzone jej logo (np. etui na długopisy, kalkulatory, przyrządy do masażu, zegarki, serwisy obiadowe), jak też gadżety o małej wartości bez logo (np. długopisy). Mając powyższe na uwadze stwierdzić należy, iż jeżeli działania Spółki polegają na przekazywaniu drobnych gadżetów oznakowanych logo Spółki bliżej nieokreślonej grupie kontrahentów lub potencjalnych klientów to spełniają funkcję reklamową, gdyż zmierzają do zwiększenia rozpoznawalności firmy na rynku, co w efekcie wpływa na zwiększenie przychodów. A zatem, wydatki poniesione przez Spółkę na nabycie drobnych gadżetów o niewielkiej wartości opatrzonych w logo Spółki, jako pozostające w ścisłym związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Jednakże w przypadku gadżetów, tu: długopisów, umieszczonych wprawdzie w etui z logo firmy, ale nie posiadających oznakowania w postaci logo Spółki, tut. organ uznał, iż pomimo ich małej wartości jednostkowej nie można wydatków na ich nabycie zakwalifikować, do poniesionych na reklamę. Przedmiotowe długopisy nie są produktem Spółki, które mogłyby łączyć je ze Spółka lub jej ofertą handlową, a charakter wydatków na reklamę winien być na tyle związany z prowadzoną działalnością, by możliwa była ocena oparta na zasadzie logiki i zasad doświadczenia życiowego, że mogą mieć one wpływ na uzyskanie przychodu. Wątpliwym jest argument Spółki, biorąc pod uwagę, że zajmuje się ona sprzedażą zestawów pościelowych, iż wręczane długopisy bez lo

2007.12.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-283/07-2/AG
     ∟Kosztem uzyskania przychodów są składki w części opłaconej przez przedsiębiorcę – płatnika

2007.12.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-238/07-2/AG
     ∟Kosztem uzyskania przychodów są składki w części opłaconej przez przedsiębiorcę – płatnika

2007.12.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-211/07-5/MS
     ∟Sprzedaż nieruchomości przez spółkę komandytową spowoduje zatem powstanie przychodu opodatkowanego u wspólników spółki komandytowej proporcjonalnie do ich udziału w tej spółce oraz kosztów uzyskania przychodów związanych z tym przychodem. Spółka, jako jeden ze wspólników spółki komandytowej, ma prawo do uwzględnienia w kosztach uzyskania przychodów (proporcjonalnie do posiadanego udziału) odpisów amortyzacyjnych dokonywanych od nieruchomości stanowiącej majątek spółki komandytowej, a w przypadku sprzedaży tej nieruchomości przez spółkę komandytową – również kosztów związanych z tym przychodem. Koszt uzyskania przychodu z tego tytułu należy ustalić w wysokości wartości początkowej nieruchomości wniesionej aportem do spółki komandytowej, po...

2007.12.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-110/07-2/EK
     ∟Czy wydatki poniesione w związku z dokonanym podwyższeniem kapitału zakładowego oraz wynagrodzenie za prace restrukturyzacyjne w formie premii za sukces można uznać za koszty uzyskania przychodów w świetle przepisów ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych?

2007.12.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-85/07-2/IM
     ∟Pytanie dotyczy zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów usług prawniczych świadczonych na rzecz spółki komandytowej.

2007.12.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-134/07/CzP
     ∟ Czy wydatek jaki poniesie spółka z tytułu ubezpieczenia od strat finansowych, które Spółka może ponieść w wyniku działań jej członków zarządu będzie mogła zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?

2007.12.10 - Izba Skarbowa w Opolu - PD-I/4270-0032/07/KB
     ∟Czy stanowią koszty uzyskania przychodów, wydatki na zakup materiałów promocyjnych , m.in. w postaci:1. kalendarza trójdzielnego z logo oraz informacja na temat siedziby, strony internetowej, numerów telefonów oraz krótka informacja na temat rodzaju sprzedawanych produktów,2. kalendarza planszowego z logo oraz informacja na temat siedziby, strony internetowej , numerów telefonów,3. terminarza w twardej okładce z logo oraz informacja na temat siedziby, strony internetowej , numerów telefonów,4. bloczków do zapisywania informacji z logo oraz informacje na temat siedziby, strony internetowej , numerów telefonów,5. cukierków z logo oraz informacja na temat strony internetowej?

2007.12.10 - Izba Skarbowa w Opolu - PD-I/4270-0031/07/AB
     ∟We wniosku Jednostka zwróciła się m.in. o wyjaśnienie, czy stanowią koszty uzyskania przychodów:1) wydatki z tytułu zakupu kalendarzy i różnych gadżetów ( koszulki, polary, kubki, kalkulatory), na których umieszcza się logo firmy i rozdaje kontrahentom na targach oraz podczas spotkań handlowych,2) wydatki z tytułu zakupu artykułów spożywczych i napojów (w tym również alkoholowych) i poczęstunku gości odwiedzających stoisko firmowe na targach.

2007.12.07 - Izba Skarbowa w Warszawie - 1401/PD-00650/05/EP/PP-II
     ∟Spółka postanowiła wprowadzić do obrotu publicznego oraz giełdowego akcje serii A i serii B w celu pozyskania środków finansowych niezbędnych dla dalszego rozwoju działalności gospodarczej.W związku z powyższym spółka poniosła szereg wydatków związanych w szczególności z : -doradztwem prawnym oraz finansowym, - przygotowaniem, drukowaniem oraz publikowaniem prospektu emisyjnego, - promowaniem oferty publicznej, - opłatami prawnymi ( sądowymi oraz notarialnymi ), - wprowadzeniem akcji do obrotu publicznego oraz giełdowego ( opłaty na rzecz Komisji Papierów Wartościowych Giełd, Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych oraz Giełdy Papierów Wartościowych ). Zdaniem Spółki ponoszone koszty opisane w stanie faktycznym będą kosztami uzyskania przychodów Spó

2007.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-245/07-2/GJ
     ∟W ocenie Organu przesyłanie rachunków drogą elektroniczną czy też faksem nie pozbawia wnioskodawcy możliwości zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów, o ile fakt poniesienia wydatku na wynagrodzenie recenzenta będzie udokumentowany przesłanym w ślad za faksem, oryginałem rachunku z własnoręcznym podpisem recenzenta.

2007.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-131/07/MS
     ∟zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wypłaconych diet oraz innych zwróconych pracownikowi wydatków

2007.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-130/07/MS
     ∟zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na podstawie paragonów zaopatrzonych na odwrocie w dane określające nazwę, adres nabywcy oraz podpis osoby ponoszącej wydatek i osoby sprzedającej dany towar, a także w przypadku paliwa – w numer rejestracyjny samochodu.

2007.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-129/07/MS
     ∟możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów podatków i opłat zapłaconych przez Przedstawicielstwo zgodnie z ustawodawstwem rumuńskim

2007.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-125/07/MS
     ∟ Istota interpretacji: możliwość zaliczenia do bieżących kosztów uzyskania przychodów wszystkich opłat poniesionych w związku z otrzymaniem aportu oraz rozszerzeniem działalności gospodarczej Spółki

2007.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-121/CzP
     ∟Czy nakłady poniesione przez Spółdzielnię na współfinansowanie linii produkcyjnej do zagęszczania serwatki należy traktować jako inwestycję wspólną i amortyzować zgodnie z zasadami przyjętymi w polityce rachunkowości opracowanej w oparciu o ustawę o rachunkowości? Czy odpisy amortyzacyjne będą kosztem uzyskania przychodu?

2007.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB1/415-106/07/WRz
     ∟W jaki sposób ewidencjonować operacje gospodarcze w podatkowej księdze przychodów i rozchodów?

2007.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-123/07/MT
     ∟Czy wydatki związane z zakupem gadżetów reklamowych (długopisów, smyczy do telefonów komórkowych, kubków, kalendarzy, parasoli, podkładek pod mysz, itp.), opatrzonych widocznym logo firmy, o wartości jednostkowej nie przekraczającej kwoty 100 zł brutto, rozdawanych w ramach organizowanych imprez promocyjno-reklamowych, jak również przekazywanych sponsorowanym przez Spółkę klubom sportowym oraz innym podmiotom w celu wykorzystania na imprezach organizowanych w ramach realizacji umów sponsorskich można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?

2007.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-114/07/MT
     ∟Czy odsetki od kredytu zaciągniętego przez Wnioskodawcę na zakup udziałów w spółce, którą następnie przejął (połączenie przez przejęcie), płacone po dokonaniu połączenia obydwu spółek będą stanowiły koszt uzyskania przychodów w momencie zapłaty lub kapitalizacji?

2007.12.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-284/07-2/Jb
     ∟Ustalenie, czy wpłacone środki pieniężne do ZU stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów, a potencjalnie otrzymane odszkodowanie od Agenta należy uznać za przychody podatkowe

2007.12.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-202/07-2/ESz
     ∟Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków na montaż sączków liniowych na gazociągu stanowiących własność Zakładu Gazownictwa

2007.12.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-195/07-2/KB
     ∟Koszty wypłaty wynagrodzeń dla członków zarządu jak również komórek administracyjnych i księgowych nie pomniejszają przychodów z tytułu otrzymanych dywidend, w tym także tych zwolnionych z opodatkowania na podstawie art. 22 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

2007.12.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-185/07-2/AJ
     ∟W opinii tut. organu należy upatrywać przyczyn (ratio legis) ograniczenia zastosowania art. 17k tylko do sytuacji przeniesienia wierzytelności z tytułu opłat leasingowych niepowiązanych z przeniesieniem własności przedmiotu umowy leasingu.

2007.12.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-92/07-2/HS
     ∟Pomiędzy Wnioskodawcą, a jego kontrahentem ma dojść do sfinalizowania umowy zamiany nieruchomości. Wartość praw dla każdej nieruchomości, będącej przedmiotem umowy przyrzeczonej (zamiany) strony określają na podstawie wyceny na wartość 1(…) zł (brutto) dla każdej z nich.Czy w przypadku sfinalizowania umowy na podstawie aktu notarialnego i faktury VAT wartość netto będzie stanowiła przychód do opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na zasadzie jak inne przychody uzyskiwane przez Spółkę w ramach działalności gospodarczej, a co z tym się wiąże Spółka opodatkuje różnicę (dochód) między wszystkimi uzyskanymi przychodami a kosztami, które poniesie w ramach działalności gospodarczej?

2007.12.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-143/07-2/MK
     ∟Koszty uzyskania przychodów ze sprzedaży akcji otrzymanych od pracodawcy.

2007.12.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB1/415-104/07/WRz
     ∟Czy osoba prowadząca pozarolniczą działalność gospodarczą w zakresie usług transportowych może do kosztów uzyskania przychodów tej działalności zaliczyć diety za czas podróży służbowej zatrudnionych kierowców do wysokości limitu wynikającego z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej?

2007.12.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-370/07-3/07/IB
     ∟Czy zryczałtowany zwrot podatku zwiększa w grupie podatek naliczony w części związanej z potrąceniem

1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 1505 1506 1507

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj