Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: ulga
ulga 2395 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
2019.12.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.446.2019.4.MR
∟W zakresie ustalenia, czy: wydatki poniesione na zakup sprzętu specjalistycznego niebędącego środkiem trwałym, wykorzystywanego bezpośrednio w prowadzonej przez Spółkę działalności badawczo-rozwojowej stanowią koszt kwalifikowany, o którym mowa w art. 18d ust. 2 pkt 2a ustawy o CIT
2019.12.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT3.4011.420.2019.2.ASZ
∟Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej.
2019.12.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.537.2019.1.BM
∟zakresie czy koszty uzyskania i utrzymania prawa z rejestracji wzoru przemysłowego stanowią koszt kwalifikowany w rozumieniu art. 18d ust. 2 pkt 5 ustawy o CIT (pytanie oznaczone we wniosku nr 6).
2019.12.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.536.2019.1.BM
∟zakresie czy koszty zakupu surowców i materiałów wykorzystywanych przez Spółkę w procesie tworzenia gier, stanowią koszt kwalifikowany w rozumieniu art. 18d ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT.
2019.12.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.535.2019.1.BM
∟W zakresie czy odpisy amortyzacyjne od licencji programów komputerowych oraz od wartości niematerialnych i prawnych w postaci kosztów prac rozwojowych zakończonych pozytywnym wynikiem, wykorzystywanych przez Spółkę w procesie tworzenia gier będących przedmiotem działalności badawczo-rozwojowej Spółki stanowią koszty kwalifikowane w rozumieniu odpowiednio art. 18d ust. 3 ustawy o CIT oraz art. 18d ust. 2a w zw. z art. 16b ust. 2 pkt 3 ustawy o CIT.
2019.12.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.534.2019.1.BM
∟zakresie czy opisana działalność Spółki spełnia definicję działalności badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 4a pkt 26 ustawy o CIT, i tym samym Spółka jest uprawniona do skorzystania z tzw. ulgi badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 18d ustawy o CIT.
2019.12.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.473.2019.2.BM
∟zakresie czy:
- koszty wynagrodzenia, w tym także wynagrodzenia z tytułu przeniesienia praw autorskich, pracowników wykonujących prace w zakresie działalności badawczo-rozwojowej oraz składki od tych należności, finansowane przez płatnika stanowią koszty kwalifikowane, o których mowa w art. 18d ust. 2 pkt 1 ustawy o CIT,
- koszty wynagrodzenia, w tym także wynagrodzenia z tytułu przeniesienia praw autorskich, osób zatrudnionych na podstawie umowy zlecenie oraz umowy o dzieło, wykonujących prace w zakresie działalności badawczo-rozwojowej oraz składki od tych należności finansowane przez płatnika, stanowią koszty kwalifikowane, o których mowa w art. 18d ust. 2 pkt 1a ustawy o CIT.
2019.12.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.561.2019.1.IZ
∟koszty pracownicze jako koszty kwalifikowane, o których mowa w art. 18d ust. 2 pkt 1 ustawy o CIT (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
2019.12.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.461.2019.2.MO
∟Czy prace w zakresie ulepszenia produktów, tworzenia nowych produktów, opracowanie prototypów, opracowania produktów i usług na indywidulane zamówienie klientów stanowią w świetle definicji obowiązującej od 1 stycznia 2016 r. do 30 września 2018 r. jak i obowiązującą od 1 października 2018 r. prace badawczo-rozwojowe, co uprawnia Wnioskodawcę do skorzystania zarówno w zakresie stanu faktycznego obowiązującego w latach 2016-2019 jak również w zakresie zdarzenia przyszłego do skorzystania z ulgi, o której mowa w art. 18d u.p.d.o.p.? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)
2019.12.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.456.2019.2.IZ
∟czy opisana we wniosku działalność badawczo-rozwojowa realizowana przez Dywizje B+R w roku 2018 jak i analogiczna działalność realizowana w przyszłości stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 w zw. z art. 4a pkt 28 ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym do oraz od 1 października 2018 r., co w konsekwencji uprawnia Wnioskodawcę do odliczenia od podstawy opodatkowania kosztów kwalifikowanych ponoszonych w związku z tą działalnością z uwzględnieniem limitów określonych w art. 18d ust. 7 ustawy o CIT wykazane w deklaracji podatkowej za rok 2018 w drodze jej korekty oraz w deklaracjach podatkowych za lata kolejne (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)
2019.12.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.544.2019.2.SJ
∟preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej
2019.12.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.706.2019.1.MSU
∟korekta podatku od towarów i usług na podstawie art. 89a ustawy
2019.12.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.441.2019.2.ISK
∟Obowiązek wymiany kas na kasy on-line w terminie wskazanym w § 2 pkt 2 rozporządzenia, w celu skorzystania z tzw. „ulgi” na zakup kas on-line oraz możliwość skorzystania z tzw. „ulgi” na zakup kas on-line do nowych salonów.
2019.12.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-2.4011.363.2019.3.JK
∟Możliwość skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej – fotowoltaika.
2019.12.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-2.4011.362.2019.3.JK
∟Możliwość skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej – fotowoltaika.
2019.12.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.581.2019.2.ICZ
∟Stawka podatku dla usługi budowlanej polegającej na wykonaniu pochylni dla osoby niepełnosprawnej przy budynku wielorodzinnym.
2019.12.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.427.2019.2.MT
∟Reasumując, odnosząc powyżej przedstawiony stan faktyczny do analizowanych przepisów prawa stwierdzić należy, że wybór przez Wnioskodawczynię ryczałtu ewidencjonowanego dla opodatkowania w 2019 r. przychodów z działalności gospodarczej, pozbawia ją możliwości skorzystania z preferencyjnej stawki podatku w wysokości 5% od dochodu osiągniętego w 2019 r. z kwalifikowanego prawa własności intelektualnej, tj. autorskiego prawa do programu komputerowego.
2019.12.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.484.2019.3.MZ
∟Należy stwierdzić, że sprzedaż praw autorskich na oprogramowanie projektowane i rozwijane, które stanowią utwór prawnie chroniony i zostały wytworzone w ramach prowadzonej działalności badawczo rozwojowej kwalifikuje się do dochodów z kwalifikowanego prawa własności intelektualnej w rozumieniu art. 30ca ust. 7 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. To oznacza, że Wnioskodawca mógłby skorzystać z preferencyjnego opodatkowania dochodów osiągniętych od 1 stycznia 2019 r., gdyby zgodnie z art. 30cb ust. 1 i 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, prowadził odrębną ewidencję. Wnioskodawca wskazał, że nie prowadzi odrębnej ewidencji od księgi przychodów i rozchodów. Tym samym nie zostały spełnione przesłanki zawarte w art. 30cb ust. 1 i 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wobec powyższego Wnioskodawca nie może skorzystać z preferencyjnego opodatkowania dochodów z tego tytułu wg stawki 5%.
2019.11.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.394.2019.2.BS
∟w zakresie ustalenia, czy w opisanym zdarzeniu przyszłym:
- działalność Wnioskodawcy będzie spełniała przesłanki uznania jej za działalność badawczo-rozwojową, o której mowa w art. 4a pkt 26-28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w ramach której dochodzi do tworzenia, rozwijania i ulepszania programów komputerowych przez Wnioskodawcę,
- Wnioskodawca będzie uzyskiwał kwalifikowane dochody z kwalifikowanych praw własności intelektualnej w rozumieniu art. 24d ust. 1, ust. 2 w zw. z ust. 7, ust. 3 i 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, które będzie mógł opodatkować preferencyjną stawką 5% podatku dochodowego od osób prawnych,
- Wnioskodawca oblicza wskaźnik nexus, o którym mowa w art. 24d ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, poprzez zaliczenie do litery „d” wskaźnika wydatków na nabycie autorskich praw do programu komputerowego od współpracowników Wnioskodawcy (B2B)..
2019.11.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.409.2019.2.DW
∟Czy kwalifikowane dochody z kwalifikowanego prawa własności intelektualnej uzyskane w ramach opisanej sytuacji gospodarczej Wnioskodawca może opodatkować stawką 5% zgodnie z art. 30ca ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2019.11.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.408.2019.2.MR
∟1. Czy w opisanym wyżej zdarzeniu Wnioskodawca będzie mógł użyć stawki 5% podatku od dochodu uzyskiwanego z tytułu przenoszenia autorskich praw majątkowych do oprogramowania tworzonego i rozwijanego przez Wnioskodawcę?
2. Czy wymienione w opisanym wyżej zdarzeniu koszty ponoszone przez Wnioskodawcę na zakup specjalistycznej literatury, płatny udział w specjalistycznych szkoleniach branżowych, czynsz dzierżawy sprzętu komputerowego, czynsz dzierżawy telefonu komórkowego oraz opłaty za abonament stanowią koszty, o których mowa w lit. a wzoru z art. 30ca ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. koszty poniesione przez podatnika na prowadzoną bezpośrednio przez podatnika działalność badawczo-rozwojową związaną z kwalifikowanym prawem własności intelektualnej?
2019.11.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.385.2019.2.MR
∟Czy w opisanym zdarzeniu Wnioskodawca będzie mógł użyć stawki 5% od dochodu uzyskiwanego z tytułu przenoszenia autorskich praw majątkowych do oprogramowania tworzonego i rozwijanego przez Wnioskodawcę?
2019.11.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.404.2019.2.MR
∟w zakresie ustalenia czy opisane we wniosku koszty pośrednie i bezpośrednie, ponoszone przez Spółkę w związku z prowadzonymi Pracami B+R, które stanowią koszty kwalifikowane w rozumieniu art. 18d ust. 2 i 3 Ustawy o CIT, mogą stanowić podstawę do kalkulacji ulgi badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 18d ust. 1 Ustawy o CIT w sytuacji gdy wyniki Prac B+R są następnie zbywane na rzecz X lub Y – jest prawidłowe.
2019.11.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT3.4011.413.2019.3.ID
∟w zakresie skutków podatkowych odpłatnego zbycia nieruchomości
2019.11.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4012.396.2019.1.AP
∟Korekta podatku należnego od faktur dokumentujących nieściągalne wierzytelności oraz kaucje długoterminowe.
2019.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-2.4011.381.2019.1.DJ
∟Obowiązki płatnika.
2019.11.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-1.4012.602.2019.1.AW
∟Prawo do tzw. „ulgi” na zakup kas on-line w związku z wcześniejszą wymianą kas (tj. 90% ceny zakupu bez podatku nie więcej niż 700 zł), moment odliczenia od podatku należnego tzw. „ulgi” na zakup kas rejestrujących on-line, moment, od którego należy liczyć 6-miesięczny termin, o którym mowa w art. 111 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług oraz możliwość skorzystania z tzw. „ulgi” na zakup nowych kas on-line (zwiększając ilość kas w stosunku do obecnie użytkowanych).
2019.11.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.347.2019.1.APO
∟rozliczenie dochodów w ramach mechanizmu IP BOX
2019.11.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.404.2019.2.ID
∟w zakresie ulgi rehabilitacyjnej w odniesieniu do wydatków poniesionych na zakup i montaż klimatyzacji
2019.11.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4012.417.2019.1.AP
∟Obowiązek zwiększenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego w związku ze sprzedażą wierzytelności odpisanej uprzednio jako nieściągalna.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.