Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: obowiązek płatnika
obowiązek płatnika 6416 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
2020.02.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1.4011.67.2019.2.JG
∟Czy prawidłowe będzie ustalanie kosztów uzyskania przychodów w wysokości 50% dla Programisty programów komputerowych, z uwzględnieniem pomniejszenia przychodu, od którego oblicza się koszty o właściwe składki, o których mowa w art. 22 ust. 9 pkt 3 ustawy o PIT oraz ograniczenia kwoty kosztów obliczonych według stawki 50%, wynikającego z art. 22 ust. 9a Ustawy o PIT?
2020.02.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.474.2019.2.AK
∟Czy uzyskane i uzyskiwane w przyszłości przez Agenta wynagrodzenie na podstawie Umowy Agencyjnej nie stanowi przychodu, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, podlegającego opodatkowaniu w Polsce zryczałtowanym podatkiem dochodowym, a w konsekwencji, na Wnioskodawcy, jako podmiocie dokonującym wypłat na rzecz Agenta, nie ciąży obowiązek pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego w dniu dokonania wypłaty na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy o CIT?
2020.02.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.96.2019.1.MU
∟Skutki podatkowe sfinansowania członkom zarządu kosztów studiów podyplomowych.
2020.02.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-2.4011.460.2019.1.TR
∟W sytuacji gdy koszty opisanych świadczeń dodatkowych – poniesionych na podstawie umów zawieranych z agencją artystyczną – dla artystów polskich i zagranicznych nieprowadzących działalności gospodarczej w całości będą korzystały ze zwolnienia od podatku dochodowego, na Wnioskodawcy z tytułu sfinansowania tych świadczeń nie będą ciążyły obowiązki płatnika.
2020.02.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-2.4011.459.2019.1.TR
∟W sytuacji gdy koszty opisanych świadczeń dodatkowych dla gości nieprowadzących działalności gospodarczej w całości będą korzystały ze zwolnienia od podatku dochodowego, na Wnioskodawcy z tytułu sfinansowania tych świadczeń nie będą ciążyły obowiązki płatnika.
2020.02.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-2.4011.448.2019.2.TR
∟W sytuacji gdy koszty opisanych świadczeń dodatkowych dla artystów polskich i zagranicznych nieprowadzących działalności gospodarczej w całości będą korzystały ze zwolnienia od podatku dochodowego, na Wnioskodawcy z tytułu sfinansowania tych świadczeń nie będą ciążyły obowiązki płatnika.
2020.02.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.577.2019.1.JK3
∟Nie można zgodzić się z Wnioskodawcą, że wypłacone świadczenie lekarzom weterynarii wyznaczonym w drodze decyzji należy zakwalifikować do przychodów, o których mowa w art. 13 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Fakt zawarcia z tymi osobami umów nie wpływa na zmianę źródła przychodu. Od kwot świadczeń wypłacanych lekarzom weterynarii będącymi osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej z tytułu zawartych umów, (...) Lekarz Weterynarii jako płatnik obowiązany jest zgodnie z cyt. art. 41 ust. 1, pobrać zaliczkę na podatek dochodowy, którą pomniejszy o kwotę składki na ubezpieczenie zdrowotne zgodnie z ww. art. 41 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Natomiast wykonywanie czynności na podstawie umowy zawartej z podmiotem prowadzącym zakład leczniczy zwierząt lub lekarzem weterynarii wykonującym czynności w ramach prowadzonej działalności gospodarczej (art. 16 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy o Inspekcji Weterynaryjnej) pozwala zakwalifikować przychody lekarzy weterynarii osiągane z wykonywania zleconych zadań do przychodów ze źródła „pozarolnicza działalność gospodarcza”. Wobec tego, na Wnioskodawcy nie będą ciążyć obowiązki płatnika wynikające z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z tytułu wypłaty świadczeń wynikających z umów z podmiotami prowadzącymi zakład leczniczy dla zwierząt i lekarzami weterynarii, tj. osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą w zakresie działalności weterynaryjnej.
2020.01.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1.4011.8.2019.6.JG
∟Czy nieodpłatne przeniesienie autorskich praw majątkowych będzie stanowiło przychód na podstawie art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz czy Wnioskodawca powinien - w przypadku nieodpłatnego przeniesienia autorskich praw majątkowych - naliczyć zaliczkę w oparciu o art. 10 ust. 1 pkt 7 lub ust. 8, lub art. 13 pkt 2?
2020.01.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.635.2019.1.MJ
∟Przysporzenie majątkowe uzyskiwane przez Kluczowe Osoby z tytułu świadczenia czynności zarządczych na podstawie kontraktu menedżerskiego zaliczyć należy do przychodów z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 13 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, które podlegają opodatkowaniu na zasadach ogólnych przy zastosowaniu skali podatkowej określonej w art. 27 ust. 1 tej ustawy. Zatem, Wnioskodawca jest zobowiązany, jako płatnik, do pobierania od wynagrodzenia oraz innych korzyści majątkowych wypłacanych na podstawie kontraktu menedżerskiego zaliczek na podatek dochodowy na zasadach określonych w art. 41 i art. 42 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz przekazania właściwemu organowi podatkowemu i Kluczowym Osobom informacji podatkowej PIT-11.
2020.01.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.561.2019.1.EC
∟W zakresie obowiązków płatnika w związku z organizowanymi konkursami.
2020.01.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.589.2019.2.JK2
∟obowiązki płatnika w związku w związku z wdrożeniem programu rabatowego
2020.01.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.479.2019.2.JF
∟W zakresie ustalenia, czy będąc podmiotem przekazującym składki ubezpieczeniowe od C. do B., Wnioskodawca jest jednocześnie płatnikiem podatku u źródła, zobowiązanym do pobrania i odprowadzenia podatku u źródła z tytułu uzyskanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez B. przychodu (wynagrodzenie należne z tytułu świadczenia usług ubezpieczenia)
2020.01.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.60.2019.1.TR
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
2020.01.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.57.2019.1.HD
∟Obowiązki płatnika w związku z przyznaniem uprawnionym pracownikom przedpłaconych kart płatniczych na posiłki profilaktyczne i napoje.
2020.01.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.51.2019.1.MD
∟Biorąc pod uwagę powyższe, należy stwierdzić, że oddanie Dyrektorowi do dyspozycji samochodu służbowego i wyznaczenie miejsca garażowania w miejscu zamieszkania Dyrektora, nie skutkuje powstaniem po stronie pracownika przysporzenia majątkowego, o ile przejazdy z/do tego miejsca odbywają się wyłącznie w celach służbowych. W konsekwencji, dojazdy pracownika z miejsca zamieszkania, będącego jednocześnie miejscem garażowania samochodu, do miejsca realizacji obowiązków służbowych nie będą generowały przychodu ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przejazdy te bowiem stanowią realizację celu służbowego, jakim jest zapewnienie właściwej ochrony majątku, a ponadto wobec wymaganej elastyczności, dyspozycyjności, mobilności, a tym samym stałej gotowości do pełnienia nałożonych obowiązków, również poza standardowymi godzinami pracy, służą należytemu wykonywaniu zadań służbowych.
Reasumując, po stronie pracownika – Dyrektora – w związku z dojazdem samochodem służbowym wykorzystywanym w celu wykonywania obowiązków służbowych, z miejsca garażowania samochodu, będącego również miejscem zamieszkania pracownika, do stałego miejsca pracy – nie powstanie przychód. Wobec powyższego, Wnioskodawca nie jest zobowiązany do ustalenia wartości świadczenia z tytułu używania przez pracownika samochodu służbowego do dojazdu z miejsca zamieszkania pracownika (garażowania samochodu) do stałego miejsca pracy, na zasadach określonych w art. 12 ust. 2a-2c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym do obliczenia oraz pobrania od tego świadczenia zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych.
2020.01.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.449.2019.2.SG
∟w zakresie wskazania czy należności, które będą wypłacane na rzecz wydawców będą stanowić należności, o których jest mowa w art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a co za tym idzie, będzie istniał obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego, kto będzie pełnił rolę płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a w zw. z art. 4a pkt 29 i art. 26 ww. ustawy, tj. czy płatnikami będą poszczególni reklamodawcy, czy płatnikiem będzie pośrednik (Wnioskodawca) oraz czy w przypadku gdy rzeczywistymi odbiorcami należności wypłacanych za pośrednictwem Wnioskodawcy będą polscy rezydenci podatkowi powstanie obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a w zw. z art. 4a pkt 29 i art. 26 ww. ustawy
2020.01.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.34.2019.2.AMN
∟Obowiązki płatnika w związku z zapewnieniem oddelegowanym pracownikom noclegu i transportu.
2020.01.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.483.2019.1.AW
∟Przekazanie nieodpłatne zakupionych przez Spółdzielnię środków do produkcji rolniczej członkom grupy, w ramach grupy producentów rolnych, nie spowoduje, że Spółdzielnia będzie posiadała status płatnika zobowiązanego do pobrania zaliczek na ryczałtowy podatek dochodowy od swoich członków grupy
2020.01.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.45.2019.1.MD
∟Udział pracowników w wycieczce turystyczno-integracyjnej na terenie Polski, dofinansowanej z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, udział w której był dobrowolny i powszechnie dostępny dla osób uprawnionych i która miała na celu integrację i aktywny wypoczynek, co pozytywnie wpłynie na wzajemne relacje w miejscu pracy oraz motywację i efektywność pracy, nie stanowi dla pracowników przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zatem dofinansowanie przez Wnioskodawcę z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych kosztów wycieczki turystyczno-integracyjnej nie spowodowało powstania po stronie pracowników przychodu ze stosunku pracy na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, natomiast Wnioskodawcy obowiązków płatnika zgodnie z art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2020.01.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.15.2019.2.AMN
∟Obowiązki płatnika w związku z wypłatą pracownikom ryczałtów za wykorzystywanie samochodów prywatnych w celach służbowych.
2020.01.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.590.2019.1.JK2
∟obowiązki płatnika w związku ze sfinansowaniem Członkom Zarządu kursu języka angielskiego lub niemieckiego
2020.01.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.548.2019.3.MZ
∟Wskazać należy, iż udział pracowników w wycieczce, mającej charakter dobrowolny i dostępny dla wszystkich pracowników, dofinansowanej ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, która ma na celu integrację pracowników, co pozytywnie wpłynie na wzajemne relacje w pracy, zwiększy motywację i efektywność w pracy, nie stanowi dla pracowników przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji po stronie pracowników nie powstał przychód ze stosunku pracy na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zaś na pracodawcy – w tym zakresie – nie ciążą obowiązki płatnika.
2020.01.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.29.2019.1.MD
∟Udział pracowników oraz ich współmałżonków, a także emerytów (byłych pracowników) wraz z ich współmałżonkami w wycieczkach turystyczno-krajoznawczych na terenie Polski i za granicą, dofinansowanych z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, które będą dostępne dla wszystkich uprawnionych i będą miały na celu integrację pracowników, co może przyczynić się do zwiększenia motywacji do pracy, a także polepszenia atmosfery w pracy nie będzie stanowić dla pracowników i emerytów (byłych pracowników) przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zatem dofinansowanie przez Wnioskodawcę z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych kosztów ww. wycieczek nie spowoduje powstania po stronie pracowników przychodu ze stosunku pracy na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a po stronie emerytów przychodu z innych źródeł na podstawie art. 20 ust. 1 ww. ustawy.
Oznacza to, że na Wnioskodawcy nie będą ciążyć obowiązki płatnika zgodnie z art. 31 i art. 30 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2020.01.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.157.2018.10.AK
∟W przedmiotowej sprawie na Wnioskodawcy, jako płatniku, nie ciąży obowiązek poboru i odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy w związku z wypłacaniem opiekunom, wykonującym umowę zlecenia poza granicami Polski, należnych kwot diet jako należności z tytułu zwiększonych kosztów utrzymania za granicą, ryczałtów z tytułu noclegów i/lub zwrotu kosztów podróży zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy Polityki Społecznej w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju. Jednocześnie prawidłowe będzie odprowadzanie zaliczki na podatek dochodowy wyłącznie od kwoty wynagrodzenia po odliczeniu ww. kwot diet, należności z tytułu noclegów i ewentualnych zwróconych kosztów podróży.
2020.01.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.11.2019.1.MD
∟Dieta za listopad 2019 r., wypłacona w grudniu 2019 r., powinna zostać ujęta w deklaracji PIT-R sporządzonej za 2019 r. w wierszu dotyczącym miesiąca listopada. Natomiast dieta za grudzień wypłacona w styczniu 2020 r., powinna się znaleźć w PIT-R za 2020 r. w miesiącu styczniu 2020 r.
2020.01.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.370.2019.2.MC
∟Możliwość zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów
2020.01.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.350.2019.4.AA
∟Obowiązki płatnika.
2019.12.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.6.2019.1.HD
∟Obowiązki płatnika w związku z przyznaniem uprawnionym pracownikom kuponów żywnościowych.
2019.12.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.18.2019.1.MM
∟Obowiązki płatnika oraz obowiązki informacyjne związane z opłacaniem zaległych składek na ubezpieczenie społeczne oraz zdrowotne za obecnych i byłych pracowników.
2019.12.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.430.2019.2.HD
∟Skutki podatkowe zapewnienia przez płatnika zatrudnionym pracownikom – z wyłączeniem cudzoziemców niemających miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – na podstawie umów o pracę i umów cywilnoprawnych: całkowicie lub częściowo bezpłatnych miejsc noclegowych oraz całkowicie lub częściowo bezpłatnego transportu z miejsca zakwaterowania do i z miejsca pracy/świadczenia usług.
9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.