Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: obowiązek płatnika
obowiązek płatnika 6416 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
2020.06.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4011.215.2020.4.MM
∟Obowiązki płatnika-program motywacyjny.
2020.06.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.401.2020.1.DJ
∟Obowiązek płatnika - możliwość zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów.
2020.06.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.81.2020.1.AG
∟Skutki podatkowe związane z wydzieleniem zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
2020.05.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.206.2020.2.MG
∟W zakresie braku obowiązku wystawienia przez Wnioskodawcę informacji PIT-11 z tytułu wypłaconego odszkodowania za szkody wyrządzone przez gatunki zwierząt chronionych.
2020.05.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.258.2020.1.MM
∟Obowiązki płatnika związane z wykorzystywaniem przez pracowników samochodów służbowych do ich osobistych celów.
2020.05.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.230.2020.1.AK
∟Czy Spółka jako płatnik ma obowiązek obliczyć i pobrać zaliczkę na podatek dochodowy od zapewnianych pracownikom usług transportu i zakwaterowania w miejscu pracy zagranicą?
2020.05.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.101.2020.1.OK
∟W zakresie braku opodatkowania płatności dokonywanej na rzecz spółki izraelskiej, chińskiej, holenderskiej, szwedzkiej i amerykańskiej z tytułu nabycia licencji/oprogramowania przeznaczonego do dalszej odsprzedaży.
2020.05.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.237.2020.1.HD
∟Obowiązki płatnika w związku z wydawaniem uprawnionym pracownikom produktów gotowych umożliwiających samodzielne przygotowanie posiłków profilaktycznych i bonów/kart żywieniowych na posiłki.
2020.05.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.389.2020.1.KF
∟Obowiązki płatnika w związku z korzystaniem przez pracowników z Sal zabaw udostępnionych przez Wnioskodawcę.
2020.05.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4011.218.2020.2.MC
∟Możliwość zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów.
2020.05.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.461.2020.2.MKA
∟Obowiązki płatnika w stosunku do udziałowca obywatela Ukrainy w związku z wypłatą wynagrodzenia za powtarzające się świadczenie niepieniężne.
2020.05.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.345.2020.1.MKA
∟Obowiązki płatnika w stosunku do udziałowca obywatela Ukrainy posiadającego certyfikat rezydencji w związku z wypłatą wynagrodzenia za powtarzające się świadczenie niepieniężne.
2020.05.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.262.2020.1.AMN
∟Obowiązki płatnika w związku z zapewnieniem pracownikom noclegu.
2020.05.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.195.2020.1.ES
∟Zwrot kosztów poniesionych przez Sekretarza Powiatu tytułem wykorzystywania, na podstawie właściwej umowy, prywatnego samochodu osobowego do celów służbowych związanych z działalnością Starostwa Powiatowego, stanowi przychód Sekretarza, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przychód ten nie może korzystać ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 21 ust. 1 pkt 23b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych bowiem ze wskazanych przez Wnioskodawcę we wniosku przepisów ustawy o pracownikach samorządowych nie wynika, aby Sekretarzowi z tytułu używania prywatnego samochodu do celów służbowych przysługiwał od zatrudniającego go pracodawcy zwrot kosztów przejazdów do miejsc wykonywania przez niego czynności służbowych. Prawo skorzystania z ww. zwolnienia przysługiwałoby jedynie, jeżeli zwrot tych kosztów wynikałby wprost z przepisów odrębnych ustaw, które gwarantowałyby możliwość przyznania prawa do zwrotu poniesionych kosztów bądź nakładały na pracodawcę obowiązek zwrotu pracownikowi tych kosztów.
Wobec powyższego dokonany na rzecz Sekretarza Powiatu zwrot poniesionych kosztów tytułem wykorzystywania, na podstawie właściwej umowy, prywatnego samochodu osobowego do celów służbowych związanych z działalnością Starostwa Powiatowego, stanowi po stronie Sekretarza przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym. W konsekwencji na Wnioskodawcy ciążą obowiązki płatnika wynikające z art. 31 i 38 ww. ustawy.
2020.05.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.172.2020.1.JM
∟Drobne artykuły spożywcze (kawa, herbata) w 50% nieodpłatnie udostępnione przez Wnioskodawcę, które każdy pracownik i zaproszony gość może swobodnie wziąć do konsumpcji na miejscu wedle własnego uznania i potrzeb, nie stanowią dla nich częściowo nieodpłatnego świadczenia, podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym. Powyższe artykuły nie mają charakteru osobistego. Przychód nie powstanie w sytuacji, gdy niemożliwym jest zindywidualizowanie wartości świadczenia przypadającego na konkretną osobę. Zatem Wnioskodawca nie ma obowiązku doliczania 50% wartości tych wydatków do przychodów pracowników i zaproszonych gości. Po stronie Wnioskodawcy nie wystąpią obowiązki płatnika, tj. obliczenia, poboru i odprowadzenia zaliczki na podatek oraz obowiązki informacyjne, tj. wystawienia odpowiedniej informacji o dochodach pracowników i zaproszonych gości.
2020.05.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4011.201.2020.1.WS
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów.
2020.05.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.64.2020.1.JF
∟W zakresie ustalenia, czy należności, które Spółka będzie wypłacać na rzecz Producenta zagranicznego z tytułu odpłatnego udzielenia Spółce prawa do dokonywania uruchomienia (aktywowania) dalszych funkcji oprogramowania będą stanowić należności, o których jest mowa w art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a co za tym idzie, czy należności te podlegać będą opodatkowaniu podatkiem u źródła.
2020.05.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.205.2020.1.TR
∟Obowiązki płatnika podatku dochodowego ciążyć będą tylko na gminie, czyli na Wnioskodawcy.
2020.05.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.189.2020.2.AC
∟Obowiązki płatnika w związku z wypłacanym pracownikom dodatkiem motywacyjnym
2020.05.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.155.2020.1.KC
∟Obowiązek pobrania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych w sytuacji wypłaty udziałów po zmarłym członku Banku.
2020.05.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.146.2020.1.MD
∟Wypłata ekwiwalentu w postaci ryczałtu, jako zwrot kosztów poniesionych przez pracowników z tytułu używania pojazdów stanowiących ich własność, w jazdach lokalnych, (tj. przejazdy na terenie gminy, gdzie Wnioskodawczyni ma swoją siedzibę) dla potrzeb Wnioskodawczyni, nie mieści się w dyspozycji art. 21 ust. 1 pkt 23b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem prawo do takiego zwrotu wynika z umowy opartej na przepisach rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy, a nie wprost z przepisów odrębnych ustaw. Wobec tego, przedmiotowy zwrot kosztów stanowi przychód pracowników w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w konsekwencji, na Wnioskodawczyni, jako płatniku, ciąży obowiązek obliczenia i pobrania zaliczki na podatek dochodowy, na podstawie art. 31 ww. ustawy.
2020.05.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.145.2020.1.MD
∟Udział pracowników i ich współmałżonków w zagranicznej, dofinansowanej z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, uczestnictwo w której odbędzie się na zasadzie dobrowolności i powszechnej dostępności dla osób uprawnionych i która ma na celu integrację załogi i poprawienie tym samym relacji służbowych, nie stanowi dla pracowników przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zatem dofinansowanie przez Wnioskodawcę z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych kosztów wycieczki integracyjnej nie spowoduje powstania po stronie pracowników przychodu ze stosunku pracy na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a Wnioskodawca, jako płatnik, nie będzie miał obowiązku obliczenia, pobrania i odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy, o której mowa w art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2020.05.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.136.2020.1.EC
∟W zakresie obowiązków płatnika w związku z organizowanym konkursem.
2020.04.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.130.2020.1.MD
∟Skutki podatkowe zapłaty zaległych składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne za byłych zleceniobiorców.
2020.04.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.29.2020.2.JK3
∟Wnioskodawca nie będąc płatnikiem z tytułu wypłacanego wynagrodzenia pracownikom nie stosuje kosztów uzyskania przychodów z tytułu tego wynagrodzenia. Dochody uzyskiwane przez pracowników zatrudnionych przez Wnioskodawcę (podmiot zagraniczny posiadający siedzibę w Stanach Zjednoczonych Ameryki), który nie posiada w Polsce zakładu, stałej placówki są dochodami ze stosunku pracy z zagranicy osiągniętymi bez pośrednika płatnika. Zatem zastosowanie znajdzie zasada samodzielnego obliczania i wpłacania przez pracowników zaliczek na podatek dochodowy wynikająca z art. 44 ust. 1a pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przy zastosowaniu właściwych kosztów uzyskania przychodów.
2020.04.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.54.2020.2.PC
∟Czy w związku ze wstąpieniem przez Nowego Wierzyciela w prawa zaspokojonego wierzyciela na podstawie umowy Subrogacji, Spółka nie będzie zobowiązana jako płatnik do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych.
W związku ze spłatą na rzecz Nowego Wierzyciela odsetek od Pożyczki z tytułu Wierzytelności nabytej przez Nowego Wierzyciela na podstawie umowy Subrogacji, Spółka nie będzie zobowiązana, jako płatnik, do pobrania podatku u źródła z tytułu zysku osiąganego przez Nowego Wierzyciela.
2020.04.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.53.2020.2.PC
∟Czy w związku ze wstąpieniem przez Nowego Wierzyciela w prawa zaspokojonego wierzyciela na podstawie umowy Subrogacji, Spółka nie będzie zobowiązana jako płatnik do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych.
W związku ze spłatą na rzecz Nowego Wierzyciela odsetek od Pożyczki z tytułu Wierzytelności nabytej przez Nowego Wierzyciela na podstawie umowy Subrogacji, Spółka nie będzie zobowiązana, jako płatnik, do pobrania podatku u źródła z tytułu zysku osiąganego przez Nowego Wierzyciela.
2020.04.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.83.2020.1.BG
∟w zakresie skutków podatkowych związanych z wypłatą należności na rzecz podmiotów zagranicznych z tytułu nabycia materiałów szkoleniowych z licencją tzw. użytkownika końcowego
2020.04.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.116.2020.1.DA
∟Obowiązki płatnika w przypadku braku możliwości potrącenia zaliczki na podatek dochodowy – wpłata na PPK po ustaniu zatrudnienia.
2020.04.20 - Szef Krajowej Administracji Skarbowej - DPP8.8101.22.2020.CNTP
∟Zwolnienie od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy VAT świadczenia usług doradztwa prawnego w zakresie zarządzania funduszami inwestycyjnymi.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.