Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: obowiązek

 

obowiązek 1200 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

2014.10.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-840/14-4/JC
     ∟Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że w świetle art. 9a ustawy o CIT Spółka nie jest obowiązana do sporządzania dokumentacji podatkowej w związku z usługą świadczoną przez Bank polegającą na zarządzaniu płynnością finansową grupy kapitałowej typu cash pooling?

2014.10.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-370/14-2/JG
     ∟Czy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością powstała z przekształcenia spółdzielni pracy jest następcą prawnym przekształcanej spółdzielni w rozumieniu przepisów Ordynacji podatkowej?

2014.10.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-722/14-2/JC
     ∟Czy w związku z uczestnictwem Wnioskodawcy w Systemie Zarządzania Płynnością, Spółka będzie zobowiązana do sporządzania dokumentacji podatkowej, o której mowa w art. 9a UPDOP, z tytułu transakcji dokonywanych z podmiotami powiązanymi, jeżeli suma należnego Liderowi wynagrodzenia (tj. odsetek) oraz suma odsetek należnych Spółce z tytułu uczestnictwa w Systemie Zarządzania Płynnością w danym roku podatkowym przekroczą równowartość 30.000 euro (dalej: „EUR”)?

2014.10.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-528/14-4/JK
     ∟Wnioskodawca od kwietnia 2009 r. do 31 lipca 2012 r., posiadał w Polsce ograniczony obowiązek podatkowy, tj. podlegał opodatkowaniu tylko od dochodów uzyskanych w Polsce, tj. uzyskanych dochodów z tytułu wynajmu domu. Dochody uzyskane w tym okresie na terytorium Niemiec nie podlegały opodatkowaniu w Polsce. Wnioskodawca nie miał obowiązku rozliczania tych dochodów w Polsce. Od sierpnia 2012 r. Wnioskodawca podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, tj. podlega opodatkowaniu od całości uzyskanych przez siebie dochodów, bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów, z uwzględnieniem danej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. Zatem Wnioskodawca był zobowiązany do złożenia w Polsce zeznania za 2012 r. i rozliczenia się z dochodów uzyskanych od 1 sierpnia 2012 r. do 31 grudnia 2012 r., tj. z uzyskanych w tym okresie dochodów w Polsce, jak i ewentualnie dochodów uzyskanych za granicą z uwzględnieniem danej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.

2014.10.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-779/14-7/MPe
     ∟w zakresie opodatkowania czynności wniesienia ogółu praw i obowiązków do spółki komandytowo-akcyjnej

2014.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-794/14-2/MT
     ∟prawo do skorzystania z ulgi na zakup kasy rejestrującej.

2014.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-487/14-2/AF
     ∟Czy wypłata przez Spółką dywidendy w formie niepieniężnej - poprzez przeniesienie na rzecz wspólników, na współwłasność po 1/2 części, własności lokalu niemieszkalnego (użytkowego), stanowiącego odrębną nieruchomość wraz z przynależnym do tego lokalu udziałem w prawie wieczystego użytkowania gruntu, na którym znajduje się budynek oraz prawem współwłasności części wspólnych budynku i innych urządzeń, które nie służą do wyłącznego użytku właściciela lokalu podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych?

2014.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-486/14-2/AF
     ∟Czy wypłata przez Spółką dywidendy w formie niepieniężnej - poprzez przeniesienie na rzecz wspólników, na współwłasność po 1/2 części, własności lokalu niemieszkalnego (użytkowego), stanowiącego odrębną nieruchomość wraz z przynależnym do tego lokalu udziałem w prawie wieczystego użytkowania gruntu, na którym znajduje się budynek oraz prawem współwłasności części wspólnych budynku i innych urządzeń, które nie służą do wyłącznego użytku właściciela lokalu podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych?

2014.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-728/14/BS
     ∟Obowiązek podatkowy przy świadczeniu usług budowlanych i budowlano- montażowych

2014.09.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-704/14-2/JC
     ∟Czy przy zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów odsetek wypłacanych przez Wnioskodawcę w związku z dokonywaniem czynności w ramach przedstawionego systemu zarządzania płynnością finansową (cash pooling) będą miały zastosowanie ograniczenia wynikające z art. 16 ust. 1 pkt 60) i 61) Ustawy CIT? Czy Wnioskodawca będzie zobowiązany do sporządzania dokumentacji podatkowej, o której mowa w art. 9a ust. 1 Ustawy CIT w związku z dokonywaniem czynności z podmiotami powiązanymi w ramach przedstawionego systemu zarządzania płynnością finansową (cash pooling)?

2014.09.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-691/14-2/JC
     ∟Czy przy zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów odsetek wypłacanych przez Wnioskodawcę w związku z dokonywaniem czynności w ramach przedstawionego systemu zarządzania płynnością finansową (cash pooling) będą miały zastosowanie ograniczenia wynikające z art. 16 ust. 1 pkt 60) i 61) Ustawy CIT? Czy Wnioskodawca będzie zobowiązany do sporządzania dokumentacji podatkowej, o której mowa w art. 9a ust. 1 Ustawy CIT w związku z dokonywaniem czynności z podmiotami powiązanymi w ramach przedstawionego systemu zarządzania płynnością finansową (cash pooling)?

2014.09.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-690/14-2/JC
     ∟Czy przy zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów odsetek wypłacanych przez Wnioskodawcę w związku z dokonywaniem czynności w ramach przedstawionego systemu zarządzania płynnością finansową (cash pooling) będą miały zastosowanie ograniczenia wynikające z art. 16 ust. 1 pkt 60) i 61) Ustawy CIT? Czy Wnioskodawca będzie zobowiązany do sporządzania dokumentacji podatkowej, o której mowa w art. 9a ust. 1 Ustawy CIT w związku z dokonywaniem czynności z podmiotami powiązanymi w ramach przedstawionego systemu zarządzania płynnością finansową (cash pooling)?

2014.09.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-689/14-2/JC
     ∟Czy przy zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów odsetek wypłacanych przez Wnioskodawcę w związku z dokonywaniem czynności w ramach przedstawionego systemu zarządzania płynnością finansową (cash pooling) będą miały zastosowanie ograniczenia wynikające z art. 16 ust. 1 pkt 60) i 61) Ustawy CIT? Czy Wnioskodawca będzie zobowiązany do sporządzania dokumentacji podatkowej, o której mowa w art. 9a ust. 1 Ustawy CIT w związku z dokonywaniem czynności z podmiotami powiązanymi w ramach przedstawionego systemu zarządzania płynnością finansową (cash pooling)?

2014.09.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-688/14-2/JC
     ∟Czy przy zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów odsetek wypłacanych przez Wnioskodawcę w związku z dokonywaniem czynności w ramach przedstawionego systemu zarządzania płynnością finansową (cash pooling) będą miały zastosowanie ograniczenia wynikające z art. 16 ust. 1 pkt 60) i 61) Ustawy CIT? Czy Wnioskodawca będzie zobowiązany do sporządzania dokumentacji podatkowej, o której mowa w art. 9a ust. 1 Ustawy CIT w związku z dokonywaniem czynności z podmiotami powiązanymi w ramach przedstawionego systemu zarządzania płynnością finansową (cash pooling)?

2014.09.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-687/14-2/JC
     ∟W związku z uczestnictwem Wnioskodawcy w przedstawionej w opisie zdarzenia przyszłego strukturze cash poolingu na Spółce spoczywał będzie obowiązek dokumentacyjny wynikający z art. 9a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jeżeli transakcje między uczestnikami cash poolingu przekroczą w danym roku podatkowym wartości określone w art. 9a ust. 2 updop.

2014.09.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-686/14-2/JC
     ∟W związku z uczestnictwem Wnioskodawcy w przedstawionej w opisie zdarzenia przyszłego strukturze cash poolingu na Spółce spoczywał będzie obowiązek dokumentacyjny wynikający z art. 9a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jeżeli transakcje między uczestnikami cash poolingu przekroczą w danym roku podatkowym wartości określone w art. 9a ust. 2 updop.

2014.09.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-639/14-2/JC
     ∟1. Czy koszt odsetek ponoszonych przez Spółkę w związku z uczestnictwem w Cash-poolingu będzie mógł być w całości zaliczony przez Spółkę do kosztów uzyskania przychodów, a w szczególności nie będą miały do niego zastosowania wyłączenia z art. 16 ust. 1 pkt 60 oraz pkt 61 ustawy o PDOP? 2. Czy odsetki należne Spółce oraz odsetki przypadające do zapłaty przez Spółkę w związku z uczestnictwem w Cash-poolingu będą stanowiły odpowiednio przychód i koszt uzyskania przychodu Spółki w dacie odpowiednio ich kapitalizacji i potrącenia z Rachunku rozliczeniowego Spółki? 3. Czy Spółka jest zobowiązana do pobierania zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych od odsetek przekazywanych (i) w imieniu Spółki za pośrednictwem Rachunku Głównego Pool-Leadera na rzecz Uczestników Cash-poolingu posiadających nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce i (ii) na rzecz Pool-Leadera w sytuacji, w której odsetki te są związane ze środkami pieniężnymi zaangażowanymi przez Pool-Leadera? 4. Czy rozliczenia pomiędzy Uczestnikami Cash-poolingu i pomiędzy Uczestnikami a Pool-Leaderem, związane z udziałem w Cash-poolingu, podlegają obowiązkom dokumentacyjnym, o których mowa w art. 9a w związku z art. 11 ust. 1 ustawy o PDOP?

2014.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-144/14-4/KG
     ∟Opodatkowanie sprzedaży ogółu praw i obowiązków przysługujących Wnioskodawcy w spółce komandytowej.

2014.09.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-1050/14/JP
     ∟prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki na budowę stacji uzdatniania, prawa do odliczenia podatku naliczonego przez korektę okresów, w których Gmina otrzymała faktury VAT oraz sposobu dokonania korekty kwoty podatku naliczonego na podstawie art. 91 ust. 7a ustawy o VAT

2014.09.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-285/14-3/DS
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie okresu ważności certyfikatu rezydencji.

2014.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-508/14-4/JC
     ∟O tym wobec kogo powstał obowiązek podatkowy, a więc kto jest podatnikiem, rozstrzygają przepisy ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, a nie postanowienia umów o unikaniu podwójnego opodatkowania – w tym przypadku postanowienia umowy polsko-amerykańskiej. Przy opodatkowywaniu przychodów osiągniętych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w pierwszej kolejności należy zatem ustalić osobę podatnika, a dopiero później kierując się miejscem zamieszkania lub siedziby tego podatnika zastosować postanowienia odpowiedniej umowy międzynarodowej odnośnie określenia właściwej stawki podatku, czy też w ogóle od tego opodatkowania odstąpić, jeżeli dana umowa zawiera regulacje, na mocy których Polska jako państwo, w którym odsetki powstają - "państwo źródła", zrezygnowała z opodatkowania danych przychodów wobec rezydentów państwa, z którym dana umowa została zawarta. Spółka w pierwszej kolejności powinna zatem ustalić osobę podatnika, na rzecz którego przekazywane będą odsetki, a dopiero później kierując się miejscem jego zamieszkania lub siedziby zastosować postanowienia odpowiedniej umowy międzynarodowej, tak aby określić właściwą stawkę podatkową czy też od tego podatku odstąpić, jeżeli dana umowa zawiera taką regulację. Jednocześnie należy dodać, że Spółka będzie mogła zastosować, zgodnie z postanowieniami art. 21 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, preferencyjną stawkę podatkową wynikającą z umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania obowiązującej pomiędzy Polską a państwem rezydencji podatkowej podmiotu uprawnionego, uzyskującego dochód z tytułu odsetek, a więc poszczególnych spółek z grupy, które biorą udział w strukturze cash poolingu (pod warunkiem posiadania ich certyfikatów rezydencji). Należy przy tym zauważyć, że transakcje pomiędzy rezydentami polskimi nie powodują obowiązku poboru podatku u źródła na podstawie art. 21 updop.

2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-494/14-4/JC
     ∟O tym wobec kogo powstał obowiązek podatkowy, a więc kto jest podatnikiem, rozstrzygają przepisy ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, a nie postanowienia umów o unikaniu podwójnego opodatkowania – w tym przypadku postanowienia umowy polsko-amerykańskiej. Przy opodatkowywaniu przychodów osiągniętych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w pierwszej kolejności należy zatem ustalić osobę podatnika, a dopiero później kierując się miejscem zamieszkania lub siedziby tego podatnika zastosować postanowienia odpowiedniej umowy międzynarodowej odnośnie określenia właściwej stawki podatku, czy też w ogóle od tego opodatkowania odstąpić, jeżeli dana umowa zawiera regulacje, na mocy których Polska jako państwo, w którym odsetki powstają - "państwo źródła", zrezygnowała z opodatkowania danych przychodów wobec rezydentów państwa, z którym dana umowa została zawarta. Spółka w pierwszej kolejności powinna zatem ustalić osobę podatnika, na rzecz którego przekazywane będą odsetki, a dopiero później kierując się miejscem jego zamieszkania lub siedziby zastosować postanowienia odpowiedniej umowy międzynarodowej, tak aby określić właściwą stawkę podatkową czy też od tego podatku odstąpić, jeżeli dana umowa zawiera taką regulację. Jednocześnie należy dodać, że Spółka będzie mogła zastosować, zgodnie z postanowieniami art. 21 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, preferencyjną stawkę podatkową wynikającą z umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania obowiązującej pomiędzy Polską a państwem rezydencji podatkowej podmiotu uprawnionego, uzyskującego dochód z tytułu odsetek, a więc poszczególnych spółek z grupy, które biorą udział w strukturze cash poolingu (pod warunkiem posiadania ich certyfikatów rezydencji). Należy przy tym zauważyć, że transakcje pomiędzy rezydentami polskimi nie powodują obowiązku poboru podatku u źródła na podstawie art. 21 updop.

2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP4/443-270/14-2/ISN
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego.

2014.08.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-255/14-2/DS
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie obowiązku sporządzania dokumentacji podatkowej.

2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-602/14/JP
     ∟prawo do odliczenia podatku VAT w związku z budową hali oraz sposobu jego realizacji, obowiązek naliczenia podatku należnego z tytułu nieodpłatnego udostępnienia hali na cele gminne.

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-265/14-5/KO
     ∟Czy nagrody wydawane Klientom - Uczestnikom programu motywacyjnego (będącym osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej) w ramach prowadzonego przez Wnioskodawcę Programu Lojalnościowego stanowią nagrody uzyskane w sprzedaży premiowej w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a więc jeżeli ich wartość nie przekroczy kwoty, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, są zwolnione z podatku dochodowego, a na Operatorze nie ciążą obowiązki płatnika tego podatku?

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-265/14-4/KO
     ∟1)Czy Uczestnicy programu motywacyjnego opisanego w zdarzeniu przyszłym, będący osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, którzy z tytułu uczestnictwa w tym Programie otrzymali nagrody rzeczowe, korzystają ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012, poz. 361, z późn. zm.)? 2)Czy Wnioskodawca zobowiązany jest wystawić Uczestnikom programu motywacyjnego, będącym osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, którzy z tytułu uczestnictwa w tym Programie otrzymali zgodnie z zasadami opisanymi w zdarzeniu przyszłym nagrody pieniężne, deklarację PIT-8C zgodnie z art. 42a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012, poz. 361, z późn. zm.)?

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-527/14-2/DP
     ∟Czy prawidłowo jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym w momencie sprzedaży przez Wnioskodawcę ogółu praw i obowiązków w Spółce Osobowej, które będą mu przysługiwały jako wspólnikowi Spółki Osobowej powstałej w wyniku przekształcenia Spółki w Spółką Osobową, Wnioskodawca będzie uprawniony do rozpoznania kosztów uzyskania przychodów w wysokości wartości nominalnej udziałów własnych wydanych przez Wnioskodawcę na rzecz wnoszącego aport w postaci udziałów w Spółce?

2014.08.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-445/14-2/JC
     ∟Czy w związku z uczestnictwem w strukturze Cash Poolingu, Wnioskodawca jako podmiot powiązany z S. obowiązany jest do udokumentowania, zgodnie z art. 9a ustawy o CIT tylko transakcji dokonywanych pomiędzy nim a S., o ile kwota wymagalnych w roku podatkowym świadczeń (tj. kwota odsetek otrzymanych od S. lub kwota odsetek lub wynagrodzenia płaconego przez Wnioskodawcę na rzecz S.) przekroczy równowartość 30.000 euro?

2014.08.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-576/14/JP
     ∟prawo do zastosowania korekty podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia infrastruktury wskutek rozpoczęcia wykorzystywania jej do świadczenia usług opodatkowanych oraz ustalenia wielkości podatku naliczonego podlegającego odliczeniu.

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj