Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: pomoc publiczna
pomoc publiczna 1047 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2019.07.25 - Szef Krajowej Administracji Skarbowej - DPP13.8221.38.2019.CPIJ
∟Jedynie dochody uzyskane w związku z realizacją nowej inwestycji podlegają zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, a decyzja o wsparciu jedynie umożliwia stosowanie tego zwolnienia.
2019.07.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.82.2019.2.MS
∟1. Brak obowiązku prowadzenia ewidencji odrębnie dla każdego z Zezwoleń oraz Decyzji,.
2. Kolejność wykorzystania limitu dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia wydanego najwcześniej, a po jego wyczerpaniu limitów dostępnych w ramach zezwoleń wydanych chronologicznie.
3. Zwolnienie z pdop całego dochodu uzyskiwanego z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie Zezwoleń.
4. Zwolnienie z pdop jedynie dochodu uzyskanego na podstawie Decyzji z działalności wskazanej w Decyzji, prowadzonej na terenie wskazanym w Decyzji.
2019.07.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - S-ILPB3/4510-1-171/16/19-S-1/MC
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie określenia na jaki moment Wnioskodawca powinien dyskontować ponoszone aktualnie wydatki inwestycyjne oraz wartość uzyskanej pomocy publicznej? Czy wartość pomocy publicznej uzyskiwanej w kolejnych latach w formie zwolnienia od podatku dochodowego powinna zostać zdyskontowana na dzień uzyskania Zezwolenia.
2019.07.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.31.2019.5.BG
∟-czy wydatki poniesione przez Spółkę na nabycie składników majątku wymienionych w § 6 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie pomocy, sfinansowane w całości lub w części z dotacji będą mogły stanowić dla Spółki wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą w pełnej wartości poszczególnych wydatków,
- czy otrzymanie transzy dotacji celowej będzie skutkować pomniejszeniem kwoty zwolnienia podatkowego, udzielonego Spółce w związku z realizacją inwestycji strefowej,
- w jakim momencie wydatki w formie zapłaconych zaliczek na środki trwałe lub płatności częściowych zapłaconych z dołu za wykonane prace inwestycyjne powinny zostać uznane za poniesione i uwzględnione w wartości wydatków inwestycyjnych kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną,
- czy otrzymaną pomoc publiczną, (w formie dotacji jak i w formie zwolnienia), Spółka powinna dyskontować na dzień uzyskania zezwolenia strefowego,
- w jaki sposób Spółka powinna dokonać kalkulacji maksymalnej kwoty zwolnienia podatkowego przysługującego Spółce zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT.
2019.07.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - S-ILPB3/4510-1-171/16/19-S/MC
∟Podatek dochodowy od osób prawnych - prowadzenie działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.
2019.07.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.239.2019.1.APO
∟W zakresie ustalenia, czy amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych nabytych na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej na terenie odpowiedniej SSE przez Spółkę:
- w części sfinansowanej ze środków własnych Spółki, niezwróconych Spółce ani nie odliczonych od podstawy opodatkowania, będzie kosztem uzyskania przychodu dla Wnioskodawcy jako komandytariusza Spółki,
- w części zwróconej Spółce w ramach Dotacji nr 2, Dotacji nr 3 jak i ewentualnych Dotacji przyszłych, nie będzie kosztem uzyskania przychodu dla Wnioskodawcy jako komandytariusza Spółki.
2019.06.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-3/4510-99/16-2/MO
∟Czy całość dochodu uzyskanego ze sprzedaży przedmiotowych produktów, na których zewnętrzni podwykonawcy wykonali usługi, o których mowa w stanie faktycznym (wysyłanych do klienta Spółki przez Spółkę z zakładu położonego na terenie SSE oraz przez podwykonawcę) jest zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych?
Czy, w przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 1, Spółka może zaliczać część dochodu kalkulując go jako wartość produktu wyjeżdżającego do zewnętrznego podwykonawcy jako zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych, a nadwyżkę (wartość po usługach wykonanych przez podwykonawcę) księgować jako sprzedaż opodatkowaną?
2019.06.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.179.2019.1.APO
∟Czy w związku z uzyskaniem przez Spółkę DoW 2018, która uprawnia Wnioskodawcę do korzystania z pomocy publicznej oraz przy założeniu spełnienia przez Spółkę warunków wskazanych w DoW 2018, zwolnieniu z p.d.o.p. będzie podlegał cały dochód z działalności wskazanej w DoW 2018 prowadzonej na terenie wskazanym w DoW 2018 do wysokości limitu przyznanej pomocy publicznej, czy jedynie dochód wygenerowany z Inwestycji, na którą uzyskano DoW 2018?
2019.06.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-3/4510-578/15-1/MO
∟Czy dla celów obliczenia dochodu (straty) opodatkowanego podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz dochodu (straty) uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie Zezwoleń, Wnioskodawca może prowadzić jedną wspólną ewidencję dla działalności zwolnionej prowadzonej na podstawie wszystkich czterech posiadanych przez niego Zezwoleń oraz odrębną ewidencję dla działalności podlegającej opodatkowaniu, - Spółka może objąć zwolnieniem z opodatkowania dochód z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystany zostanie limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia wydanego najwcześniej (tj. Zezwolenia I), a po jego wyczerpaniu (wygaśnięciu) kolejno limity dostępne w ramach zezwoleń wydanych chronologicznie (tj. kolejno Zezwolenia II, Zezwolenia III oraz Zezwolenia IV), tj. bez konieczności przypisywania dochodu uzyskanego z działalności na terenie SSE do poszczególnych Zezwoleń?
2019.06.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.69.2019.1.MS
∟Kwestia kalkulacji zaliczek Spółki korzystającej z pomocy publicznej w formie zwolnienia podatkowego dostępnego dla pomiotów prowadzących działalność na podstawie stosownej decyzji o wsparciu.
2019.05.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.104.2019.1.LG
∟Ustalenie czy zwolnieniu z podatku dochodowego będzie podlegał cały dochód z działalności wskazanej w decyzji o wsparciu (tj. dochód wygenerowany przez część zakładu produkcyjnego istniejącą przed uzyskaniem decyzji o wsparciu jak i dochód wygenerowany przez rozbudowaną część zakładu produkcyjnego w wyniku inwestycji zrealizowanej na podstawie decyzji o wsparciu), prowadzonej na terenie wskazanym w decyzji o wsparciu do limitu przyznanej pomocy publicznej, czy jedynie dochód wygenerowany z inwestycji, na którą uzyskano decyzję o wsparciu (tj. wyłącznie dochód wygenerowany przez rozbudowaną część zakładu produkcyjnego w wyniku inwestycji zrealizowanej na podstawie decyzji o wsparciu)
2019.05.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.113.2019.1.APO
∟zwolnienie od podatku dochodowego od osób prawnych całego dochodu z działalności wskazanej w Decyzji prowadzonej na terenie wskazanym w Decyzji oraz momentu rozpoczęcia korzystania z tego zwolnienia.
2019.04.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.69.2019.1.MO
∟
1. Czy w przypadku uzyskania Decyzji (przy założeniu spełnienia przez Spółkę warunków w niej wskazanych) zwolnieniu od podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o PDOP, będzie podlegać cały dochód z działalności wskazanej w Decyzji, prowadzonej na terenie wskazanym w Decyzji, do limitu przyznanej pomocy publicznej?
2. Czy Spółka będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o PDOP począwszy od miesiąca, w którym zostały poniesione wydatki w ramach Inwestycji, niezależnie od momentu, w którym Wnioskodawca zacznie uzyskiwać dochód z realizowanej Inwestycji?
2019.04.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.57.2019.2.MM
∟określenia momentu korzystania ze zwolnienia z opodatkowania dotyczącego wsparcia na realizację nowej inwestycji
2019.04.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-IBPB-1-3/4510/478/15-1/PC
∟Czy Spółka:
- w przypadku posiadania kilku zwolnień, z których Zwolnienie 1 i Zwolnienie 2 dotyczą tej samej lokalizacji, obowiązana będzie do ustalenia dochodu lub poniesionej straty na działalność zwolnionej odrębnie dla każdej lokalizacji,
- może objąć zwolnieniem z podatku dochodowego od osób prawnych dochód z całej Działalności Strefowej, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwolenia 1, a następnie w ramach Zezwolenia 2
2019.04.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.97.2019.1.MM
∟Zwolnienie z opodatkowania dochodu z działalności wskazanej w decyzji o wsparciu.
2019.04.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.96.2019.1.AM
∟Ustalenie czy zwolnieniu z podatku dochodowego podlega cały dochód z działalności wskazanej w decyzji o wsparciu, czy jedynie dochód wygenerowany z inwestycji, na którą uzyskano decyzję o wsparciu oraz określenie momentu korzystania ze zwolnienia z opodatkowania dotyczącego wsparcia na realizację nowej inwestycji.
2019.04.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-2/4510-571/15-1/AK
∟Czy prowadząc działalność gospodarczą na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej na podstawie posiadanych zezwoleń Wnioskodawca może prowadzić jedną łączną ewidencję rachunkową dla dochodów osiąganych z działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie obu zezwoleń? (pytanie przedstawione we wniosku jako 2)
2019.04.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.76.2019.1.APO
∟W zakresie ustalenia prawidłowości wskazanej metody weryfikacji wielkości uzyskanej pomocy publicznej w formie zwolnienia podatkowego dostępnego dla pomiotów prowadzących działalność na podstawie stosownej decyzji o wsparciu, a w szczególności prawidłowości wskazanego podejścia do kwestii kalkulacji zaliczek Spółki na p.d.o.p.
2019.04.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.29.2019.1.MO
∟Czy wnioskująca Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością będąca komplementariuszem Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ma prawo do zwolnienia z podatku, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w sytuacji, gdy podmiotem wskazanym w decyzji o wsparciu (realizującym nową inwestycję) będzie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa (w zakresie dochodów osiąganych z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu i w wysokości odpowiadającej części ogółu praw i obowiązków wspólnika w spółce osobowej)?
2019.04.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.33.2019.1.MS
∟Moment rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT oraz określenia dochodu, który będzie objęty zwolnieniem, jako uzyskany z działalności wskazanej w Decyzji o wsparciu, prowadzonej na terenie wskazanym w Decyzji.
2019.03.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.294.2018.2.MS
∟Kolejność wykorzystania limitu dostępnej pomocy publicznej.
2019.02.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.574.2018.2.ES
∟Skutki podatkowe otrzymania wsparcia z tytułu nowych inwestycji.
2019.02.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.573.2018.2.ES
∟Skutki podatkowe otrzymania wsparcia z tytułu nowych inwestycji.
2019.02.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.400.2018.2.MM
∟Skutki podatkowe otrzymania wsparcia z tytułu nowych inwestycji.
2019.02.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.631.2018.2.MO
∟1. Czy prowadzenie na terenie SSE działalności zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych na gruncie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP, w oparciu o dwa zezwolenia (tj. Zezwolenie I oraz Zezwolenie II), powoduje powstanie po stronie Spółki obowiązku prowadzenia ewidencji rachunkowej zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o PDOP, pozwalającej ustalić dochód odrębnie dla działalności opodatkowanej i odrębnie dla działalności zwolnionej obejmującej działalność prowadzoną na podstawie Zezwolenia I i Zezwolenia II?
2. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym Spółka powinna dokonywać dyskontowania całej uzyskanej pomocy publicznej tj. faktycznie otrzymanego zwolnienia z PDOP na podstawie dwóch zezwoleń (tj. Zezwolenia I oraz Zezwolenia II) łącznie najpierw na dzień uzyskania Zezwolenia I, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach Zezwolenia I limitu pomocy publicznej, na dzień wydania Zezwolenia II i chronologicznie wykorzystywać limity pomocy publicznej wynikające z tych Zezwoleń?
2019.02.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.434.2018.1.AA
∟Określenie momentu korzystania ze zwolnienia z opodatkowania dotyczącego wsparcia na realizację nowej inwestycji.
2019.02.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.431.2018.1.AM
∟Określenie momentu korzystania ze zwolnienia z opodatkowania dotyczącego wsparcia na realizację nowej inwestycji.
2019.02.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.288.2018.1.MS
∟Potwierdzenie przedmiotu zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy.
2019.02.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-3/4510-51/15-1/APO
∟Czy dla celów obliczenia dochodu opodatkowanego (straty) oraz dochodu (straty) z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie zezwoleń, Spółka może prowadzić wspólną ewidencję rachunkową dochodów zwolnionych z opodatkowania oraz odrębną ewidencję dla działalności podlegającej opodatkowaniu? Czy Spółka może objąć zwolnieniem dochód z działalności prowadzonej na terenie SSE, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Pierwszego Zezwolenia, a po jego wyczerpaniu lub wygaśnięciu, limit wynikający z Drugiego Zezwolenia?
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.