Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: wykonawstwo
wykonawstwo 1168 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2019.10.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.528.2019.1.PC
∟Uznania usługi przyłączenia Odbiorców zewnętrznych do sieci kanalizacyjnej za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, stawki podatku VAT dla ww. czynności, zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla usług nabywanych od Wykonawców oraz prawa do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków inwestycyjnych związanych z wykonaniem usługi przyłączenia Odbiorców zewnętrznych do sieci kanalizacyjnej.
2019.10.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-2.4012.436.2019.2.PM
∟Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia oraz opodatkowanie na zasadach ogólnych stawką 23% lub stawką 8% usług montażu instalacji fotowoltaicznych świadczonych przez Wnioskodawcę (podwykonawcę) na rzecz głównego wykonawcy.
2019.10.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.387.2019.1.AR
∟Czy poniesiona przez Wnioskodawcę kara umowna może zostać zaliczona do kosztów uzyskania przychodów.
2019.10.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.351.2019.1.AB
∟W zakresie ustalenia, czy wydatki poniesione na zakup materiałów oraz usług obróbki cieplnej od Podwykonawców prowadzących działalność poza specjalną strefą ekonomiczną, stanowiących jedynie element procesu usługowego realizowanego, przez Spółkę będą stanowić koszty uzyskania przychodu z tytułu działalności prowadzonej na podstawie Zezwolenia, a tym samym, czy przychód (dochód) związany z późniejszą sprzedażą usług obróbki metali z wykorzystaniem materiałów i usług obróbki cieplnej zakupionych od Podwykonawców będzie korzystał w całości ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT.
2019.10.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-3.4012.555.2019.2.BJ
∟Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia dla usług świadczonych w ramach konsorcjum.
2019.10.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.377.2019.2.RD
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego, zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia, stawki podatku dla świadczonych usług oraz opodatkowania otrzymanej dotacji.
2019.10.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.463.2019.2.PC
∟Stawka podatku od towarów i usług dla wpłat dokonywanych przez mieszkańców Gminy z tytułu wkładu własnego na realizację instalacji OZE, moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu wkładu własnego mieszkańców Gminy na realizację instalacji OZE, opodatkowanie otrzymanej przez Gminę dotacji, prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu, w części dotyczącej instalacji OZE na budynkach i gruntach należących do mieszkańców Gminy, zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla nabywanych od Wykonawcy robót budowlanych wymienionych w poz. 2-48 załącznika nr 14 do ustawy.
2019.10.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.381.2019.2.RD
∟zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia oraz prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego
2019.10.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.441.2019.2.JŻ
∟Opodatkowania realizowanego świadczenia.
2019.10.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.265.2019.3.PSZ
∟1) Czy opisane wyżej Prace BR uprawniają do skorzystania z ulgi podatkowej określonej w art. 26e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w szczególności:
a) czy prace te powinny być uznane za działalność badawczo-rozwojową, a w szczególności za badania aplikacyjne lub prace rozwojowe, w rozumieniu art. 26e ust. 1 ustawy, w związku z art. 5a pkt 38-40 ustawy?
b) czy nie jest przeszkodą w skorzystaniu z ulgi podatkowej okoliczność, iż w ramach Prac BR mogą powstać produkty lub półprodukty (np. partie próbne), które zostaną wykorzystane przez Spółkę komercyjnie (np. przez sprzedaż)?
2) Czy za koszty kwalifikowane Prac BR, w rozumieniu art. 26e ust. 2 i ust. 3 ustawy, mogą być uznane:
a) wynagrodzenia osób, z którymi Spółka zawarła umowę o dzieło lub zlecenie oraz sfinansowane przez Spółkę składki z tytułu tych należności określone w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych, w zakresie w jakim osoby te są zaangażowane bezpośrednio w Prace BR;
b) nabycie materiałów i surowców przeznczonych do działalności BR;
c) nabycie niebędącego środkami trwałymi zorganizowanego zespołu składników majątku wykorzystywanego bezpośrednio w prowadzonej działalności badawczo-rozwojowej;
d) ekspertyzy, opinie, usługi doradcze i usługi równorzędne nabyte od podmiotów zewnętrznych niebędących jednostkami naukowymi oraz nabyte od innych podmiotów prowadzących głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły w rozumieniu art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce;
e) odpłatne korzystanie z aparatury naukowo-badawczej wykorzystywanej wyłącznie w prowadzonej działalności badawczo-rozwojowej;
f) nabycie usługi wykorzystania aparatury naukowo-badawczej wyłącznie na potrzeby prowadzonej działalności badawczo-rozwojowej;
g) koszty uzyskania i utrzymania patentu, prawa ochronnego na wzór użytkowy, prawa z rejestracji wzoru przemysłowego;
h) amortyzacja środków trwałych w zakresie, w jakim są wykorzystywane w Pracach BR, w tym amortyzacja jednorazowa określona w art. 22f ust. 3 oraz 22k ust. 14 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
3) Czy do wyodrębnienia kosztów działalności badawczo-rozwojowej, o którym mowa w art. 24a ust. 1b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wystarczające jest zidentyfikowanie i wprowadzenie tych kosztów, w stosunku do których Podatnik zamierza skorzystać z ulgi podatkowej, do odrębnej ewidencji pomocniczej?
2019.10.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.264.2019.4.PSZ
∟1) Czy opisane wyżej Prace BR uprawniają do skorzystania z ulgi podatkowej określonej w art. 26e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w szczególności:
a) czy prace te powinny być uznane za działalność badawczo-rozwojową, a w szczególności za badania aplikacyjne lub prace rozwojowe, w rozumieniu art. 26e ust. 1 ustawy, w związku z art. 5a pkt 38-40 ustawy?
b) czy nie jest przeszkodą w skorzystaniu z ulgi podatkowej okoliczność, iż w ramach Prac BR mogą powstać produkty lub półprodukty (np. partie próbne), które zostaną wykorzystane przez Spółkę komercyjnie (np. przez sprzedaż)?
2) Czy za koszty kwalifikowane Prac BR, w rozumieniu art. 26e ust. 2 i ust. 3 ustawy, mogą być uznane:
a) wynagrodzenia osób, z którymi Spółka zawarła umowę o dzieło lub zlecenie oraz sfinansowane przez Spółkę składki z tytułu tych należności określone w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych, w zakresie w jakim osoby te są zaangażowane bezpośrednio w Prace BR;
b) nabycie materiałów i surowców przeznczonych do działalności BR;
c) nabycie niebędącego środkami trwałymi zorganizowanego zespołu składników majątku wykorzystywanego bezpośrednio w prowadzonej działalności badawczo-rozwojowej;
d) ekspertyzy, opinie, usługi doradcze i usługi równorzędne nabyte od podmiotów zewnętrznych niebędących jednostkami naukowymi oraz nabyte od innych podmiotów prowadzących głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły w rozumieniu art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce;
e) odpłatne korzystanie z aparatury naukowo-badawczej wykorzystywanej wyłącznie w prowadzonej działalności badawczo-rozwojowej;
f) nabycie usługi wykorzystania aparatury naukowo-badawczej wyłącznie na potrzeby prowadzonej działalności badawczo-rozwojowej;
g) koszty uzyskania i utrzymania patentu, prawa ochronnego na wzór użytkowy, prawa z rejestracji wzoru przemysłowego;
h) amortyzacja środków trwałych w zakresie, w jakim są wykorzystywane w Pracach BR, w tym amortyzacja jednorazowa określona w art. 22f ust. 3 oraz 22k ust. 14 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
3) Czy do wyodrębnienia kosztów działalności badawczo-rozwojowej, o którym mowa w art. 24a ust. 1b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wystarczające jest zidentyfikowanie i wprowadzenie tych kosztów, w stosunku do których Podatnik zamierza skorzystać z ulgi podatkowej, do odrębnej ewidencji pomocniczej?
2019.10.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.382.2019.1.JŻ
∟zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia w związku
z realizacją świadczeń na rzecz Generalnego Wykonawcy
2019.09.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.306.2019.2.AW
∟Dochód uzyskany ze sprzedaży nabywanych od podmiotów zewnętrznych wyrobów nie korzysta ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34, ponieważ wyroby te nie są wykonywane na terenie SSE
2019.09.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.309.2019.3.MBD
∟W zakresie ustalenia, czy koszty organizacji spotkań firmowych w części przypadającej na podwykonawców Spółki współpracujących ze Spółką na podstawie umów zlecenia w ramach B2B stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodu oraz koszty organizacji spotkań firmowych w części przypadającej na rodziny pracowników zatrudnionych w oparciu o umowę o pracę oraz rodziny podwykonawców współpracujących ze Spółką na podstawie umów zlecenia w ramach B2B stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów.
2019.09.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.306.2019.3.MO
∟Czy opłacanie ze środków Spółki opłat za prywatne ubezpieczenie medyczne (Medicover) oraz pakietu kafeteryjnego (Multikafeteria) będących pozapłacowymi elementami wypłacanego wynagrodzenia podwykonawcy prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą współpracującego ze Spółką na podstawie umowy zlecenia w ramach B2B stanowi dla Spółki koszt uzyskania przychodu? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)
2019.09.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.400.2019.1.PC
∟zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla nabywanych usług, stawki podatku dla świadczonych usług oraz opodatkowania otrzymanej dotacji
2019.09.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-3.4012.450.2019.2.MD
∟Skutki podatkowe związane z budową i eksploatacją instalacji OZE.
2019.09.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-2.4012.375.2019.3.AW
∟- uznanie, że dofinansowanie otrzymane przez Gminę na realizację projektu stanowi podstawę opodatkowania
- prawo Gminy do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług w ramach realizacji tego projektu
- braku obowiązku rozliczenia przez Gminę podatku należnego na zasadach odwrotnego obciążenia w związku z nabyciem usług montażu paneli fotowoltaicznych
2019.09.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-3.4012.436.2019.2.AT
∟Skutki podatkowe związane z budową i eksploatacją instalacji OZE.
2019.08.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-2.4012.331.2019.2.MR
∟Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług oraz wystawienie faktur korygujących w stosunku do faktur pierwotnie wystawionych na rzecz Inwestora, korekty deklaracji oraz wystąpienia o stwierdzenie i zwrot nadpłaty podatku VAT.
2019.08.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-2.4012.351.2019.2.PG
∟Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia
2019.08.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-3.4012.327.2019.2.KB
∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania stawką podatku w wysokości 23% wykonania instalacji fotowoltaicznej przez Wnioskodawcę na rzecz zamawiającego oraz w zakresie opodatkowania stawką podatku w wysokości 23% świadczenia realizowanego przez podwykonawcę na rzecz Wnioskodawcy i prawa do odliczenia podatku naliczonego.
2019.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.317.2019.2.PC
∟W zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z budową infrastruktury, która będzie dzierżawiona związkowi międzygminnemu oraz zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do usług związanych z budową przyłączy wodociągowych do budynków mieszkalnych.
2019.08.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.319.2019.2.PC
∟uznania Gminy za podatnika w związku z nabyciem usług związanych z budową POŚ
2019.08.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-3.4012.310.2019.3.AP
∟Rozliczenie usług budowlanych świadczonych na terytorium Niemiec przez Wnioskodawcę jako podwykonawcę polskiego podatnika.
2019.08.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-3.4012.315.2019.2.JN
∟Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia.
2019.08.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.212.2019.2.MM
∟w zakresie:
- Czy naliczona kara umowna w wysokości 360.763,18 zł powinna być zaliczona do pozostałych przychodów operacyjnych do opodatkowania jeśli nie została zapłacona przez Spółkę?
- Czy do pozostałych przychodów operacyjnych z tytułu kary umownej powinna zostać zaliczona jedynie kwota 131.116,00 zł rozliczona ze Spółką przez potrącenie?
- Czy dokonanie zapłaty dla Podwykonawców w myśl art. 6471 § 5 Kodeksu cywilnego, Spółdzielnia może zaliczyć w koszty uzyskania przychodu w dniu 21 lutego 2019 r.?
2019.08.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-3.4012.369.2019.2.MS
∟Ustalenie podstawy opodatkowania dla świadczonych usług dotyczących dostawy i montażu instalacji oraz zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia.
2019.08.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.237.2019.2.JŻ
∟Zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego.
2019.07.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.338.2019.2.PC
∟Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia oraz prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług związanych z usługami montażu Zestawów OZE.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.