Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: podmioty powiązane
podmioty powiązane 3487 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
2019.10.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.360.2019.2.SJ
∟Interpretacja w zakresie możliwości zastosowania przepisów o dokumentacji cen transferowych obowiązujących od 1 stycznia 2019 r., do transakcji pożyczek.
2019.10.21 - Szef Krajowej Administracji Skarbowej - DPP7.8220.60.2018.GFQV
∟Interpretacja dotyczy skutków podatkowych przystąpienia przez Wnioskodawcę do Spółki Osobowej, w zamian za wniesienie wkładu pieniężnego na warunkach przedstawionych w opisie zdarzenia przyszłego oraz możliwości zastosowania do przedmiotowej transakcji przepisów art. 25 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2019.10.21 - Szef Krajowej Administracji Skarbowej - DPP7.8220.58.2018.GFQV
∟Interpretacja dotyczy skutków podatkowych przystąpienia przez Wnioskodawcę do Spółki Osobowej, w zamian za wniesienie wkładu pieniężnego na warunkach przedstawionych w opisie zdarzenia przyszłego oraz możliwości zastosowania do przedmiotowej transakcji przepisów art. 25 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2019.10.21 - Szef Krajowej Administracji Skarbowej - DPP7.8220.57.2018.GFQV
∟Interpretacja dotyczy skutków podatkowych przystąpienia przez Wnioskodawcę do Spółki Osobowej, w zamian za wniesienie wkładu pieniężnego na warunkach przedstawionych w opisie zdarzenia przyszłego oraz możliwości zastosowania do przedmiotowej transakcji przepisów art. 25 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2019.10.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.355.2019.1.AS
∟Określenie skutków podatkowych uzyskania decyzji w sprawie uznania prawidłowości wyboru i stosowania metody ustalania ceny transakcyjnej pomiędzy podmiotami powiązanymi (porozumienie APA) dla Spółki jako podatnika wymienionego w decyzji w sprawie porozumienia, nie będącego wnioskodawcą porozumienia APA
2019.10.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.293.2019.2.SJ
∟Interpretacja w zakresie możliwości zwolnienia z obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 1 updop.
2019.10.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB4.4014.271.2019.2.LB
∟Czy w przypadku potwierdzenia stanowiska Spółki w zakresie podatku od towarów i usług i uznania, że udzielenie pożyczki stanowi odpłatne świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, objęte zwolnieniem z opodatkowania podatkiem od towarów i usług w świetle art. 43 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku od towarów i usług, zawarcie Umowy Pożyczki, opisanej w stanie faktycznym wniosku jest wyłączone z opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 2 pkt 4 lit. b) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, a w konsekwencji na Wnioskodawcy, jako Pożyczkobiorcy, nie ciąży obowiązek podatkowy w podatku od czynności cywilnoprawnych, o którym mowa w art. 4 pkt 7 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych?
2019.10.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.328.2018.15.MS
∟Czy koszty ponoszone przez Wnioskodawcę na rzecz Podmiotu powiązanego na nabycie kompleksowej usługi informatycznej na mocy przedstawionej powyżej Umowy, mieszczą się w dyspozycji przepisu z art. 15e ust. 1 ustawy CIT i w konsekwencji podlegają, po przekroczeniu ustawowego limitu, wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodu zgodnie z art. 15e ust. 1 w związku z ust. 12 ustawy CIT?
2019.10.15 - Szef Krajowej Administracji Skarbowej - DPP7.8220.59.2018.GFQV
∟Interpretacja dotyczy skutków podatkowych przystąpienia przez Wnioskodawcę do Spółki Osobowej, w zamian za wniesienie wkładu pieniężnego na warunkach przedstawionych w opisie zdarzenia przyszłego oraz możliwości zastosowania do przedmiotowej transakcji przepisów art. 25 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2019.10.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.255.2019.2.HK
∟Czy do wydatków na nabycie usług wsparcia sprzedaży zastosowanie znajdzie ograniczenie wynikające z art. 15e ust. 1 ustawy o CIT?
2019.10.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.302.2019.2.PC
∟Czy ponoszone przez Wnioskodawcę koszty z tytułu opłaty za wyrażenie zgody na prowadzenie wśród członków SKOK sprzedaży usług ubezpieczeniowych przez Wnioskodawcę działające w charakterze agenta zakładów i towarzystw ubezpieczeń (udostępnienie rynku), stanowią dla Wnioskodawcy koszty uzyskania przychodów, do których nie stosuje się wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów przewidzianego w art. 15e ust. 1 Ustawy CIT?
2019.10.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.294.2019.2.IZ
∟Możliwość zwolnienia z obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 11n pkt 1 ustawy o CIT w sytuacji gdy jeden z podmiotów powiązanych (wspólnik Spółki osobowej) posiada ograniczony obowiązek podatkowy na terenie RP.
2019.10.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.302.2019.2.AT
∟w zakresie ustalenia, czy koszty wynagrodzenia wypłacanego przez Wnioskodawcę na rzecz spółki N w zakresie świadczenia usług monitoringu płatności oraz świadczenia usług call center będą wyłączone z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2019.10.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 114-KDIP3-1.4011.489.2019.1.MZ
∟W odniesieniu do FY18 na gruncie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu sprzed 1 stycznia 2019 r.:
a) Wnioskodawca nie będzie miał obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych w odniesieniu do transakcji dokonywanych przez SpK z podmiotami powiązanymi oraz wskazania w deklaracji PIT-36L oraz informacji PIT/B obowiązku sporządzania tej dokumentacji;
b) Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do złożenia oświadczenia o sporządzeniu dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 25a ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w odniesieniu do dokumentacji podatkowej w związku z transakcjami dokonywanymi przez SpK z podmiotami powiązanymi;
c) Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do dołączenia do zeznania podatkowego za FY18 uproszczonego sprawozdania o transakcjach z podmiotami powiązanymi (PIT-TP), o którym mowa w art. 45 ust. 9 ww. ustawy, w odniesieniu do dokumentacji podatkowej w związku z transakcjami dokonywanymi przez SpK z podmiotami powiązanymi.
W odniesieniu do FY19 na gruncie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu od 1 stycznia 2019 r.
a) Wnioskodawca nie będzie miał obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych w odniesieniu do transakcji kontrolowanych dokonywanych przez SpK z podmiotami powiązanymi;
b) Wnioskodawca nie będzie miał obowiązku złożenia informacji o cenach transferowych (TP-R), o której mowa w art. 23zf ww. ustawy, w odniesieniu do dokumentacji cen transferowych w związku z transakcjami kontrolowanymi dokonywanymi przez SpK z podmiotami powiązanymi;
c) Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do złożenia oświadczenia o sporządzeniu lokalnej dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 23y powoływanej ustawy.
2019.10.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.487.2019.1.MZ
∟W odniesieniu do FY18 na gruncie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu sprzed 1 stycznia 2019 r.:
a) Wnioskodawca nie będzie miał obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych w odniesieniu do transakcji dokonywanych przez SpK z podmiotami powiązanymi oraz wskazania w deklaracji PIT-36L oraz informacji PIT/B obowiązku sporządzania tej dokumentacji;
b) Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do złożenia oświadczenia o sporządzeniu dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 25a ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w odniesieniu do dokumentacji podatkowej w związku z transakcjami dokonywanymi przez SpK z podmiotami powiązanymi;
c) Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do dołączenia do zeznania podatkowego za FY18 uproszczonego sprawozdania o transakcjach z podmiotami powiązanymi (PIT-TP), o którym mowa w art. 45 ust. 9 ww. ustawy, w odniesieniu do dokumentacji podatkowej w związku z transakcjami dokonywanymi przez SpK z podmiotami powiązanymi.
W odniesieniu do FY19 na gruncie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu od 1 stycznia 2019 r.
a) Wnioskodawca nie będzie miał obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych w odniesieniu do transakcji kontrolowanych dokonywanych przez SpK z podmiotami powiązanymi;
b) Wnioskodawca nie będzie miał obowiązku złożenia informacji o cenach transferowych (TP-R), o której mowa w art. 23zf ww. ustawy, w odniesieniu do dokumentacji cen transferowych w związku z transakcjami kontrolowanymi dokonywanymi przez SpK z podmiotami powiązanymi;
c) Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do złożenia oświadczenia o sporządzeniu lokalnej dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 23y powoływanej ustawy.
2019.10.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.338.2019.2.PP
∟w zakresie braku zastosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w odniesieniu do kosztów wynagrodzenia wypłacanego na rzecz Licencjodawców z tytułu nabywania praw do korzystania z licencji udzielonych na rzecz Wnioskodawcy oraz sublicencji wykorzystywanych w działalności Spółki Zależnej, w której Wnioskodawca jest wspólnikiem
2019.10.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.333.2019.2.AG
∟W zakresie stosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do kosztów usług nabywanych od podmiotu powiązanego.
2019.10.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-2/4510-494/16-20/MS
∟Czy na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy o podatku od niektórych instytucji finansowych, Wnioskodawca powinien ustalać kwotę wolną od podatku razem z A i B - a po zbyciu akcji B razem z A, natomiast odrębnie kwotę wolną od podatku powinny ustalać spółki G i H, jako podmioty niebędące wraz z Wnioskodawcą, A i B podatnikami zależnymi od jednego podmiotu w rozumieniu tego przepisu?
2019.10.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-2/4510-494/16-19/MS
∟Czy na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy o podatku od niektórych instytucji finansowych, Wnioskodawca powinien ustalać kwotę wolną od podatku razem z A i B - a po zbyciu akcji B razem z A, natomiast odrębnie kwotę wolną od podatku powinny ustalać spółki G i H, jako podmioty niebędące wraz z Wnioskodawcą, A i B podatnikami zależnymi od jednego podmiotu w rozumieniu tego przepisu?
2019.10.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.341.2019.1.APO
∟Czy w przedstawionym opisie zdarzenia przyszłego, w przypadku, gdy jeden z podmiotów powiązanych z Wnioskodawcą mających miejsce zamieszkania, siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej poniesie stratę w roku podatkowym, obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych przez Wnioskodawcę ma zastosowanie do wszystkich transakcji kontrolowanych zawieranych przez Wnioskodawcę z krajowymi podmiotami powiązanymi, czy tylko do transakcji kontrolowanych zawieranych przez Wnioskodawcę z tym krajowym podmiotem powiązanym, który poniósł stratę podatkową?
- Czy w przedstawionym opisie zdarzenia przyszłego, obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych przez Wnioskodawcę nie ma zastosowania do transakcji kontrolowanych zawieranych przez Wnioskodawcę z krajowym podmiotem powiązanym, który nie poniósł straty w roku podatkowym, ale zawierał transakcje z innym krajowym podmiotem powiązanym z Wnioskodawcą, który poniósł stratę podatkową w roku podatkowym?
- Czy przez podmiot, który „nie poniósł straty podatkowej” w roku podatkowym należy rozumieć podmiot, który nie poniósł takiej straty z tego źródła przychodów, w ramach którego opodatkowane są transakcje dokonywane przez Wnioskodawcę z tym podmiotem?
2019.10.03 - Szef Krajowej Administracji Skarbowej - DPP7.8220.56.2018.GFQV
∟Interpretacja dotyczy skutków podatkowych przystąpienia przez Wnioskodawcę do Spółki Osobowej, w zamian za wniesienie wkładu pieniężnego na warunkach przedstawionych w opisie zdarzenia przyszłego oraz możliwości zastosowania do przedmiotowej transakcji przepisów art. 25 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2019.10.03 - Szef Krajowej Administracji Skarbowej - DPP7.8220.37.2018.GFQV
∟Interpretacja dotyczy skutków podatkowych przystąpienia przez Wnioskodawcę do Spółki Osobowej, w zamian za wniesienie wkładu pieniężnego na warunkach przedstawionych w opisie zdarzenia przyszłego oraz możliwości zastosowania do przedmiotowej transakcji przepisów art. 25 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2019.10.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.335.2019.2.AM
∟ustalenie sposobu wyliczenia limitu wydatków podlegających zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów z tytułu poniesionych kosztów wskazanych w art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2019.10.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.310.2019.2.BS
∟w zakresie ustalenia, czy wynagrodzenie za Usługi pośrednictwa wypłacane Agentowi na podstawie Umowy podlega limitowaniu w kosztach uzyskania przychodu na podstawie przepisu art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2019.09.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.308.2019.2.AZ
∟Brak zastosowania ograniczenia z art. 15e ust. 1 ustawy o CIT w odniesieniu do poszczególnych Usług IT oraz kosztów zarządu i ogólnych kosztów administracyjnych (w tym dotyczących księgowości i analiz finansowych) przypisywanych przez Wnioskodawcę do Oddziału zarówno przed 1 stycznia 2019 r. jak i po tej dacie.
2019.09.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.300.2019.2.JG
∟Ustalenie zastosowania ograniczenia w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 e ust. 1 do kosztów usług marketingowo-reklamowych oraz usług magazynowo-logistycznych.
2019.09.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.316.2019.1.APA
∟czy koszty ponoszone ostatecznie przez Wnioskodawcę na rzecz Licencjodawcy 2 wynikające z zawartej Umowy licencyjnej 2 na używanie Praw Własności Intelektualnej na potrzeby produkcji, stosowania i dystrybucji materiałów betonowych, cementowych i kruszywowych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej stanowią koszty bezpośrednio związane z wytworzeniem towarów w rozumieniu art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o CIT, a tym samym ograniczenie z art. 15e ust. 1 ustawy o CIT nie znajduje do nich zastosowania
2019.09.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.246.2019.2.APA
∟Czy koszty ponoszone ostatecznie przez Wnioskodawcę na rzecz Licencjodawcy 1 wynikające z zawartej Umowy licencyjnej 1 na używanie Znaków Towarowych na potrzeby produkcji, stosowania i dystrybucji materiałów betonowych, cementowych i kruszywowych w ramach działalności gospodarczej prowadzonej przez Wnioskodawcę stanowią koszty bezpośrednio związane z wytworzeniem towarów oraz świadczeniem usług w rozumieniu art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o CIT, a tym samym ograniczenie z art. 15e ust. 1 ustawy o CIT nie znajduje do nich zastosowania
2019.09.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.321.2019.1.APO
∟W jaki sposób PGK powinna kalkulować przychody lub koszty, w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalone na podstawie prowadzonych ksiąg rachunkowych w roku poprzedzającym rok podatkowy w rozumieniu art. 9a ust. 1 pkt 1 Ustawy o CIT, w celu określenia obowiązków dokumentacyjnych za FY 2018?
2019.09.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4016.5.2019.2.IZ
∟W zakresie ustalenia, czy:
- Spółki są podatnikami zależnymi w świetle art. 5 ust. 2 ustawy o podatku od aktywów,
- Spółki są podatnikami współzależnymi w świetle art. 5 ust. 2 ustawy o podatku od aktywów,
- czy jeżeli Spółki nie są ani podatnikami zależnymi, ani podatnikami współzależnymi w świetle art. 5 ust. 2 ustawy o podatku od aktywów, to czy mają prawo pomniejszyć podstawę opodatkowania z tytułu podatku od aktywów liczoną jako suma wartości aktywów, wynikająca z zestawienia obrotów i sald, ustalonego na ostatni dzień miesiąca na podstawie zapisów na kontach księgi głównej zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości, o całą kwotę 2 mld zł
13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.